• 8.985.921 stemmen

After Life - Seizoen 1 (2019)

Show titel: After Life

Ontwikkeld door: Ricky Gervais en Ricky Gervais

Met: Ricky Gervais, Kerry Godliman en David Bradley

Datum van release: vrijdag 8 maart 2019

Plot After Life

After Life volgt Tony, die een perfect leven leidde voordat zijn vrouw plotseling overleed. Nadat hij zelfmoord overwogen heeft, besluit hij om door te gaan met zijn leven en te doen waar hij zelf zin in heeft. Tony beschouwt zijn nieuwe manier van denken als een soort superkracht, maar dit loopt anders wanneer iedereen in zijn buurt hem weer op het rechte pad probeert te krijgen.

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

8 maart 2019 (28 minuten)

De collega's van Tony lijden onder zijn rothumeur, dat hij zelf een superkracht noemt. Ondertussen begint een nieuwe collega bij The Tambury Gazette.

8 maart 2019 (25 minuten)

Tony denkt dat hij niets te verliezen heeft en overweegt om heroïne te proberen. Hij past op zijn neefje en krijgt langzamerhand een band met Sandy.

8 maart 2019 (27 minuten)

Tony huurt een sekswerker in, maar het is niet wat je denkt. Een bezoek aan de comedyclub krijgt een pijnlijke wending. De zuster vertelt Tony de waarheid.

8 maart 2019 (27 minuten)

Matt wil dat Tony op een blind date gaat, maar Tony is hier nog niet aan toe. Tony stelt zichzelf voor en biedt onverwachts zijn excuses aan.

8 maart 2019 (31 minuten)

Brian haalt Tony en zijn team (eindelijk) over om naar zijn appartement te komen voor een verhaal. Matt krijgt een verontrustend telefoontje van de school van zijn zoon.

8 maart 2019 (26 minuten)

Tony doet een serieuze poging om gelukkig te zijn, of in elk geval niet ongelukkig, en laat eindelijk blijken dat hij de mensen waardeert die hem altijd hebben gesteund.

De nieuwe komedieserie van Ricky Gervais is vanaf 8 maart te zien op Netflix!

Hier heb ik zin in!

avatar van Germ_mm

Germ_mm

Gervais is terug. Na wat minder werk is dit het beste wat hij gemaakt heeft sinds Extras.

avatar van eppo349

eppo349

Ik hou er wel van. lekker overal op zeiken en sarcastisch doen, maar wel met het hart op de juiste plek.

avatar van jester

jester

Mooi, vooral de laatste aflevering. Geeft hoop in moeilijke tijden.

Is dit nou weer de typische harde, cynische Gervais humor? Ik vind hem de laatste jaren namelijk niet meer zo sterk.

Is dit op netflix?

dabomb.

Ja.

avatar van renzoroy_mm

kos schreef:

Is dit op netflix?

Zie je die 7 rode letters op de poster?

Tomtommer.

Dat zegt natuurlijk niks het aanbod in het Buitenland is een miljoen keer uitgebreider.

avatar van renzoroy_mm

Mza.

ja maar Netflix brengt hun eigen series altijd wereldwijd uit en dit is een (echte) Netflix Original

renzoroy_mm schreef:

Zie je die 7 rode letters op de poster?

IK zag hier anders geen netflix bij staan op de site, misschien was het alleen internationaal.

Bij de links zou er natuurlijk een verwijzing naar Netflix moeten staan.

"Wat nieuw is aan After Life is dat Gervais zowel zijn droge, humoristische kant als zijn gevoelige kant laat zien." (bron)

Moest alleen meteen denken aan Ghost Town (2008) - MovieMeter.nl...

Begint wel aardig, maar wordt steeds beter om er dan al snel mee op te houden.

Ben vooral benieuwd naar een nieuw seizoen.

ZAP! schreef:

Moest alleen meteen denken aan Ghost Town (2008) - MovieMeter.nl...

Ghost Town vond ik persoonlijk heel flauwe kak, om het iets minder netjes te stellen. Net als The Invention of Lying leek dit een script te zijn waar komische acteurs als Jim Carrey of Steve Carell reeds hun kont mee afgeveegd hadden. (om in dezelfde sfeer te blijven) Scripts waarbij ze op de hoofdacteur rekenen om de boel op te leuken. Maar Gervais kan dat niet. Althans niet in een heel Amerikaans aanvoelend Hollywoodfilm. De combinatie met Gervais, als een tang op een varken. Ik zie de man niet graag in dergelijke films, het gaat hem totaal niet af. Enfin, imo.

Maar de trailer van After Life overtuigde mij wél meteen en doet mij gelukkig helemaal niet denken aan Ghost Town. Dit is exact wat Gervais moet doen, naar mijn gevoel. Dit lijkt hem op het lijf geschreven. De serie staat hoog op de kijklijst aan deze kant van het scherm.

Spacejet

Ghost Town vond ik niet geweldig, maar zeker te doen (een zesje).

Er kwam in ieder geval geen wc-papier aan te pas, zogezegd.

Amusante, luchtige serie waarin Ricky Gervais de kans krijgt om uit te blinken zoals alleen hij dat kan. Hij kan zowel beledigend zijn, als gevoelig doen. Heel hoogstaand is het allemaal ook weer niet en met 6 afleveringen van een halfuurtje is het alweer vlot gedaan, maar misschien wel daarom beviel me dit wel. Een tussendoortje, maar wel een prettige. Wel zaten de beste afleveringen aan het begin.

avatar van NRT

NRT

Heerlijke serie. Eigenlijk heeft iedereen wel eens zin om zoals Tony te zeggen wat je denkt tegen die klootzakken die we dagelijks tegenkomen. Heerlijke humor en niks geforceerd. Goede oneliners. Na een tijd wordt het ook wat gevoeliger. Dat hoefde voor mij niet, maar het kon er mee door. Ik kijk uit naar seizoen 2.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Helaas kan ik amper meegaan in het wijd verspreide enthousiasme over deze serie - ook los van deze site las ik overal lof, 'Ricky Gervais is terug', 'misschien wel zijn beste show ooit', etc. Ik vond het amusant, heel af en toe echt grappig, maar toch ook erg veilig. Het voelde me alle terugkerende personages als een soort toneelstuk, van die opbouw houd ik wel, en Gervais speelt zijn rol keurig, maar verder is het toch allemaal wel erg braaf. Weinig tot geen échte goeie grappen; weinig tot geen écht beklijvende scènes; en het verloop is toch allemaal wel erg voorspelbaar en zoet, met een vrij hemeltergende slotaflevering tot gevolg. Op zich vind ik het niet zo erg als je bepaalde (emotionele) wendingen ziet aankomen, maar nu leek het bijna een afvinklijstje. Iemand op date vragen, vader die hem herkent, dankbaar rondje langs collega's, briefje op de deur, etc. En tja, daar zit dan toch wel heel weinig sprankelends of verrassends in. Al met al had ik hier vooral meer van verwacht.[/Spoiler]

avatar van Simon Smith

Simon Smith (crew films)

De laatste aflevering was wel erg zoetsappig en ‘feelgood’. Wel heel benieuwd hoe een volgend seizoen eruit gaat zien, met iets meer pit hopelijk.

Leuk, overigens, om de 2 vrouwen uit zijn eerdere series terug te zien in erg goede rollen!

avatar van peterjames777

peterjames777

Geinig tussendoortje. Gervais is sterk en de humor af en toe heerlijk droog en sarcastisch. Qua drama had het subtieler gemogen, vooral naar het einde toe. Groot minpunt is de sentimentele soundtrack, blegh.

avatar van vdvaerbe_mm

vdvaerbe_mm

ja lekker tussendoortje. laatste aflevering is mooie afsluiter met een levensles imo

avatar van DreamTech

DreamTech

dit is geniaal, zo prachtig, een lach en een traan ! iedereen heeft dit wel mee gemaakt dat maakt het zo apart ( ten minste ik wel ) prachtig met een woord Ricky op zijn best !!

avatar van Dudady

Dudady

Terwijl ik dacht dat deze serie een leuk tussendoortje zou zijn, bleek dit één van de leukste en mooiste series te zijn die ik ken.

avatar van wilofski

wilofski

Sterk begin van de serie, waar ik meermaals kreupel van het lachen heb gelegen.

Wat ik wel minder vond was de laatste aflevering waar Gervais het niet kan laten om met een opgestoken vingertje ons er op te wijzen dat hij het toch wel allemaal weet en het eens uit zal leggen. Daar moet ik echt van kotsen.

Heeft het geheel dan ook 1 ster gekost.

Dat de serie kort is, blijkt voor mij vooral een voordeel te zijn, want zo wordt overdaad, herhaling en uitmelkerij vermeden.

avatar van Number23

Number23

De trailer kwam gisteren langs op de homepagina van Netflix en ik had niet veel beters te doen dus dacht; waarom ook niet?

Geen moment spijt van gehad, wat een mooie serie. Zo treurig en grappig tegelijk. Helaas al jaren niet gehuild bij een film of serie, maar deze kwam een aantal keer erg dichtbij. Gervais is ook erg goed bezig op meerdere vlakken.

avatar van lang pee

lang pee

Heerlijke serie over rouwverwerking, waar je toch regelmatig moet om lachen, en ik dacht ook dikwijls ja zo is het leven ook wel, zoals bij die psychiater, meestal vrij nutteloze onderneming...

avatar van james_cameron

james_cameron

Mooie balans tussen drama en humor, met ditmaal Gervais in een wat meer herkenbare, menselijke rol. De goed getimede grappen zijn sporadisch nog best hard, maar ook de meer sentimentele elementen van de plot werken naar behoren. Heel wat bekende gezichten uit eerdere series van Gervais duiken op in belangrijke bijrollen.