Mijn Series +

After Life - Seizoen 2 (2020)

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Ricky Gervais
met Ricky Gervais, Ashley Jensen en Tom Basden

After Life volgt Tony, die een perfect leven leidde voordat zijn vrouw plotseling overleed. Nadat hij zelfmoord overwogen heeft, besluit hij om door te gaan met zijn leven en te doen waar hij zelf zin in heeft. Tony beschouwt zijn nieuwe manier van denken als een soort superkracht, maar dit loopt anders wanneer iedereen in zijn buurt hem weer op het rechte pad probeert te krijgen.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6

avatar van brawljeff
Enorm veel zin in dit seizoen. Fantastisch hoe Gervais komedie en drama kam combineren.

Gewoon weer net zo goed als seizoen 1. Een paar keer hardop moeten lachen en met tranen die er bijna uitkwamen gezeten. als een komische serie dat kan met mij dan krijg je gewoon de volle mep.

avatar van The Oceanic Six
Net als seizoen 1 is dit weer een prima mix tussen drama, donkere humor en ongemakkelijke momenten. Kijkt prima weg, omdat Ricky Gervais echt geweldig acteert in zoveel de geestige als de emotioneel zware momenten. En je bent er snel doorheen, met 6 afleveringen van een half uurtje. Ik vind dat ook wel voldoende, want After Life is ook weer niet heel diepgaand en zal ook niet wekenlang bij me nazinderen. Het is een uitstekende serie, de kans dat we een derde seizoen krijgen lijkt me best groot, maar uitzonderlijk goed vind ik dit ook weer niet. Prima vermaak voor een avondje.

The Oceanic Six schreef:

ij acteerd hier eigenlijk niet eens. Hij speelt hier zichzelf. en dat zie je ook terug in verschillende onderwerpen(geloof/transgenders) Het lijkt af en toe ook geimproviseerd waarbij je ziet dat hij zijn lach niet kan inhouden. Eigenlijk alleen in de serieuze scenes acteert hij echt. En dat kan hij ook wel hoor.

avatar van Kos
Kos
De serie is duidelijk op zn best als de lach en traan momenten zich opvolgen met met name de subtiele humor.

Enorm storend zijn daarom ook de puberale dingen zoals de psychiater en die stinkende kerel bij de krant.

avatar van Richiedoom
Het gemiddelde liegt er wederom niet om, maar ik kan er niet helemaal in meegaan. Dat geklaag, gejank en gejammer van Tony ging me zwaar de keel uithangen. In elk gesprek moest het over Lisa gaan, waardoor ik vaak zuchtend op de bank zat. Ook de momenten waarop je kunt lachen waren uiterst spaarzaam. En zo zie ik Ricky Gervais toch wel het liefst.

Daarentegen ben ik wel onder de indruk van de acteerprestaties van Gervais. Zeker op het einde kreeg ik een brok in de keel. Erg aangrijpend. Het zijn slechts die paar momenten die het voor mij op een voldoende houden, en omdat ik een zwak voor Ricky Gervais heb. Laat hem nu maar gauw weer met wat anders komen, in plaats van dit concept nog meer uit te melken.

Geniaal weer je moet er van houden lag af en toe weer krom kom maar op met seizoen 3 kijkt zo lekker weg !!

avatar van Esteban
Stiekem hoop ik toch dat dit seizoen wat meer ballen heeft. Ik vond het eerste seizoen vrij braaf, in de grote lijnen erg voorspelbaar en qua scenario helemaal volgens het boekje. Vermakelijk en degelijk gemaakt, dat wel. Maar de erg lovende kritieken heb ik nooit begrepen. Wel een rol die Gervais op z'n lijf geschreven is, hij is hier op z'n best.

avatar van thomzi50
Helaas, Esteban: wat jij zegt over s1 herken ik niet alleen voor dat jaar, maar ook voor dit vervolg. Het is gewoon meer van hetzelfde. Dat is allemaal best aardig gedaan, soms ook best ontroerend (soms vooral erg sentimenteel), maar ik kom er steeds net niet helemaal in. Iets te braaf allemaal, iets te zoet, en ook, tot mijn verbazing, zelden écht grappig.

avatar van Richiedoom
Jammer, ik ben wel klaar met dit concept en ik zie niet zo hoe dit verhaal nog interessant kan gaan worden. Typisch zo’n serie waarvan 1 seizoen perfect had geweest. 13 reasons why is daar ook een mooi voorbeeld van.

avatar van brawljeff
Grote tegenvaller! Helaas was dit naar mijn mening allemaal wat te mak en makkelijk voor een serie van Ricky Gervais. Het eerste seizoen had nog leuke humor en verrassende wendingen, maar dat was hier niet het geval. Niet per se slecht, maar ik had hier toch meer van verwacht. Met de hakken over de sloot een voldoende.

avatar van Bubblez
Ik heb me wild gelachen bij de outtakes van 20 minuten (te vinden op YouTube!). Geweldig om het seizoen mee af te sluiten.