Mijn Series +

F Is for Family - Seizoen 1 (2015)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Bill Burr en Michael Price
met de stemmen van Bill Burr, Laura Dern en Justin Long

De Murphy familie neemt ons mee terug naar de jaren 70 toen kinderen nog vrij opgevoed werden, het bier rijkelijk stroomde, de man heer en meester was over de tv, je je kind een klap kon verkopen, binnen mocht roken en een pistool mee mocht nemen naar een vliegveld. Frank Murphy droomde er altijd van piloot te worden maar werkt nu als bagage-afhandelaar op een vliegveld en voedt samen met zijn vrouw drie kinderen op. Iets wat niet meevalt.

1. The Bleedin' in Sweden
  2. Saturday Bloody Saturday
  3. The Through
  4. 'F' is for Halloween
  5. Bill Murphy's Day Off
  6. O Holy Moly Night

Dat hier een doelgroep voor is ........... Vind animatie toch al niks.

avatar van centurion81
In één ruk uitgekeken, heerlijke mix tussen King of the Hill en Family Guy. De in mijn ogen altijd grappige Burr heeft goed z'n stempel weten te drukken!

avatar van Esteban
Zonder enige voorkennis aan begonnen, gratis Netflix, dat moet je nu eenmaal voluit benutten. Best een meevaller, een verademing zelfs. De rustige opbouw, het -naar hedendaagse normen- trage tempo, het totale gebrek aan fast-cuts, grap-montages en flashback-onderbrekingen ... Ik kan het absoluut waarderen. 't Is geen spervuur aan grappen, 'F for Family' leunt iets meer op herkenning, nostalgie en dagdagelijkse stribbelingen binnen een gezin tijdens de jaren 70. Enfin, het zal geen lachsalvo's veroorzaken, maar ik vond het 'n bijzonder fijn tijdverdrijf. Seizoen 2 is welkom.

Ouderwets genieten deze TV serie.
Als liefhebber van 'animatie series voor volwassenen' vind ik deze lekker wegkijken. Geen geschreeuw zoals South Park of Rick & Morty en je wordt ook niet door domheid van Family Guy & The Simpsons weggeblazen.

Na de geweldige pilot verwachtte ik veel van de serie. Maar helaas werd het niveau niet meer geëvenaard. Wel heb ik kunnen genieten van de (voor animatie begrippen) realistische en herkenbare personages. Humor zou wel iets meer mogen, er zitten een aantal hilarische scènes tussen (echt net een klucht) maar zou van mij meer mogen. Ook hoeft het geweld en boze gedrag niet zo nodig, de afleveringen waar geen 'geweld' in zit zijn over het algemeen leuker en gezelliger.

Als seizoen 2 met meer en betere humor komt geef ik deze serie verdiend 4 sterren. Maar voorlopig moet de serie het doen met 3,5*

avatar van Esteban
Het stukje over geweld begrijp ik niet meteen. Ik kan mij niet bepaald iets voor de geest halen?

Verder ben ik het eens. Al hoeft meer humor niet perse van mij. Eind deze maand kunnen we het tweede seizoen ontdekken.

avatar van daan258
Fantastische en verrassende animatie serie.

Zag hem toevallig voorbij komen op Netflix en behoorlijk snel door het eerste seizoen gejaagd.
Nu is vooral Rick & Morty een behoorlijke hype maar persoonlijk vind ik deze serie leuker.
De animatie ziet er erg mooi uit, de personages zijn leuk en de humor zit ook zeker wel goed.
Ook wat lorie1 al aangaf: niet zo druk en veel geschreeuw als bijvoorbeeld Rick & Morty.
Het kijkt gewoon veel lekkerder weg.

Seizoen 2 staat gelijk op mijn lijst en ik hoop dat er nog meerdere seizoenen van zullen komen want ik heb echt genoten.

avatar van Esteban
Ik was ook fan van het eerste seizoen en stel met volle overtuiging dat het 2de seizoen superieur is. Enjoy it!

stinissen schreef:
Dat hier een doelgroep voor is ........... Vind animatie toch al niks.

Wow... meen je dit? Wel zeer harde en extreme woorden...

Pepino schreef:

Wow... meen je dit? Wel zeer harde en extreme woorden...

Ieder zijn ding ik vind het verschrikkelijk.

Vind het niet harde en extreme woorden, btw. Gewoon een mening van iemand die niets met het genre heeft. Ik vraag me zoiets ook wel es af, bv. m.b.t. tot een Tv Kantine...

Ik ben best een fan van animatie, maar het hangt wel sterk van bepaalde aspecten af. Dit ziet er wel erg clean uit, namelijk, al moet ik zelfs nog de trailer bekijken. Ook heb ik geen Netflix, dat werkt ook niet erg mee.

avatar van Pepino
Ieder zijn/haar mening natuurlijk, maar er is een verschil tussen "Het is mijn ding niet" tegenover "Dat er überhaupt mensen zijn die naar zo'n dingen kijken..."

- Misschien was het wat 'willekeurig' dat ik reageer op een bericht uit 2015, maar als animatie-liefhebber kon ik niet anders dan nog op stinissen' opmerking te antwoorden.

Beetje gechargeerd was het wel, maar dat moet kunnen.

avatar van Bottleneck
Relaxte serie inderdaad. De humor wordt voor het grootste deel niet opzichtig opgedrongen en er hangt een rustige vibe. Eigenlijk zijn er geen stoorfactoren, maar aan de andere kant ook geen memorabele hoogtepunten.

Prima voor tussendoor dus. Een tikkeltje standaard wel - 'doorsnee' Amerikaanse gezin met een huisdier - en op de coke-buurman en de geinige fratsen van de buurtkinderen na, had het net zo goed een sitcom met acteurs kunnen zijn. Dat het animatie is, heeft dus niet veel toegevoegde waarde (maar goed, waarom ook niet op deze manier). Op naar seizoen twee .

Trailer eindelijk gezien. F is for Fuck, zo blijkt, net zoals ik ook heel lang niet doorhad dat het "The big BANG theory" was i.p.v. "The BIG BANG theory"... Verder ongeveer een (animatie-)mix van All in the Family, The Wonder Years en That '70s Show waar ik nog geen toegevoegde waarde in kan ontdekken.

Ik las hier eerder in een bericht dat men bij 'FIfF' o.a. niet door de 'domheid' van The Simpsons werd weggeblazen, maar dan begrijpt je die serie niet helemaal, vrees ik.

Deze gaat voorlopig van mijn 'te zien'-lijstje af.

avatar van Esteban
Wacht. Dat is enkel op basis van de trailer?

Ho, stop. Jawel.

Halt. Ok dan.

De trailer is naar mijn gevoel niet heel representatief.

Daar hadden de makers beter over moeten nadenken dan.

Maar aan de recensies te lezen, kan ik dit wel missen. Heeft ook te maken met de animatie-stijl. Ik kan het niet slecht noemen, maar zoals gezegd erg 'clean' aandoend. Zou ik meer waarderen als een reguliere strip, denk ik.

Ik lees net ook dat het vergeleken wordt met King of the Hill; het doet er in de verte iets aan denken, maar de animatie-stijl is daar veel fijner en ook dat gezin is veel grappiger (lees: disfunctioneler).

avatar van Esteban
Als je ooit eens écht niet weet wat doen, toch maar eens een kans geven.

Wie weet, ooit.

avatar van Pepino
Blij dat ik de serie een kans heb gegeven, want heb mij er kostelijk mee vermaakt Op naar het volgende seizoen!

avatar van Esteban
Het 2de seizoen is naar mijn gevoel het beste, dus veel kijkplezier.