Mijn Series +

It Takes a Thief - Seizoen 1 (1968)

Alternatieve titel: De Dief van Washington

Actie / Avontuur

ontwikkeld door Roland Kibbee
met Robert Wagner en Malachi Throne

It Takes a Thief draait om Alexander Mundy, een inbreker en zakkenroller die zijn misdaden vooral pleegt om zijn rijke leven als rokkenjager te financieren. Hij wordt uiteindelijk gearresteerd, maar krijgt van de SIA (Secret Intelligence Agency) de kans om voor de overheid te gaan werken in plaats van een gevangenisstraf uit te zitten. Alexander accepteert dit aanbod. Vanaf dat moment stuurt de overheid hem er geregeld op uit om voor haar dingen te stelen.

1. A Thief Is a Thief
  14. Locked in the Cradle of the Keep
  15. A Matter of Royal Larceny
  16. The Lay of the Land
avatar van nlkink
Groot Brittannië had Simon Templar (The Saint), en de Amerikanen vonden dat zij ook wel zoiets konden maken. En dat klopte en lukte aardig. Robert Wagner kwam er goed mee weg om een sympathieke 'boef' a là Simon Templar te spelen. Begin zeventiger jaren een paar afleveringen van gezien met mijn opa en heb er waarschijnlijk vooral daardoor goede herinneringen aan.