Mijn Series +

Äkta Människor - Seizoen 2 (2013-2014)

Alternatieve titel: Real Humans

Zweden
Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Lars Lundström en Alex Haridi
met Eva Röse, Leif Andrée en Måns Nathanaelson

Wat zou er gebeuren als robots vrijwel precies hetzelfde uiterlijk krijgen als mensen? Als ze zelfs minnaars kunnen worden? Deze serie vindt plaats in een parallelle wereld, waarin het menselijk leven compleet veranderd wordt door een nieuwe generatie robots - Hubots. Leo en Niska leiden een groep opstandige Hubots die vecht voor hun onafhankelijkheid. Tijdens een ontsnapping, verdwijnt Leo's geliefde Mimi en hij verlaat de groep om haar te vinden. Op dat zelfde moment besluit de familie Engman een tweedehands Hubot aan te schaffen, iets dat voor hen tot onverwachte resultaten zal leiden. Warenhuischef Roger's leven valt aan duigen als zijn vrouw hem verlaat voor haar Hubot-minnaar. Hij ziet dat al zijn employees Hubots zijn en besluit een beweging te starten tegen de oprukkende Hubots.

1. Aflevering 1
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
avatar van Donkerwoud
Net als bij het eerste seizoen is er genoeg aan te merken op de wel erg gemakkelijke plotwendingen. Deze eigenzinnige science fiction voelt daarmee als iets met meer potentie dan dat het uiteindelijk waar kan maken. Toch is het nog altijd genieten om het vakmanschap waarmee dit geloofwaardige universum tot leven wordt gebracht. Ook hier gaat er zeker een pluim naar de schitterende make up en de intrigerende locaties die de makers steeds weten te vinden. Leuk ook dat sommige karakters uit het vorige seizoen op hele andere manieren terugkomen dan je in eerste instantie verwacht.

avatar van HK Senator
Net iets beter en onderhoudender dan het eerste seizoen. Het gezeur over die code ging me op een gegeven moment wel vervelen en ik ben van mening dat naar het einde toe de serie iets wat inkakt. Maar toch, als er een derde seizoen komt ben ik zeker weer van de partij. Al was het alleen al voor hubot-publiekslieveling-Mimi en de boven natuurlijk mooie Bea.

avatar van DjFrankie
Net iets minder juist dan het 1ste seizoen. Hoewel deze serie me uitermate boeide, bleef de verhaallijn wat hangen in deze 10 afleveringen. Er mag best een derde serie komen.