Mijn Series +

Äkta Människor - Seizoen 1 (2012)

Alternatieve titel: Real Humans

Zweden
Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Lars Lundström en Alex Haridi
met Eva Röse, Leif Andrée en Måns Nathanaelson

Wat zou er gebeuren als robots vrijwel precies hetzelfde uiterlijk krijgen als mensen? Als ze zelfs minnaars kunnen worden? Deze serie vindt plaats in een parallelle wereld, waarin het menselijk leven compleet veranderd wordt door een nieuwe generatie robots - Hubots. Leo en Niska leiden een groep opstandige Hubots die vecht voor hun onafhankelijkheid. Tijdens een ontsnapping, verdwijnt Leo's geliefde Mimi en hij verlaat de groep om haar te vinden. Op dat zelfde moment besluit de familie Engman een tweedehands Hubot aan te schaffen, iets dat voor hen tot onverwachte resultaten zal leiden. Warenhuischef Roger's leven valt aan duigen als zijn vrouw hem verlaat voor haar Hubot-minnaar. Hij ziet dat al zijn employees Hubots zijn en besluit een beweging te starten tegen de oprukkende Hubots.

1. Break in, Break Loose
  7. Blind Love
  8. Make Haste
  9. Heritage
  10. The Code
De remake is er al Humans

avatar van Donkerwoud
Fijne Zweedse SF-serie die onderwerpen aansnijdt als ethiek tegenover vergevorderde robotica en wat maakt ons eigenlijk tot menselijke subjecten. De grootste attractie is de waanzinnige make-up van de hubots. Ze zijn allemaal even schitterend ontworpen als een soort ongenaakbare mensen die zowel fascineren als angst inboezemen. Wel jammer dat er iets te geforceerd geprobeerd is om er een thriller-element in te krijgen. Het ene moment worden er diepzinnige zijspoortjes aangesneden die op zichzelf best interessant zijn, maar die vervolgens nergens toe leiden omdat er iets spannends moet gebeuren.

avatar van HK Senator
Origineel is het uitgangspunt van Real Humans niet. Robots die zo slim worden dat ze mensen de baas worden zagen we al in Battlestar Galactica, The Terminator, Alien en vele andere films en series. Het verschil is echter dat RH zich in een realistische hedendaagse setting afspeelt. En dat is dan ook direct de kracht van de serie. De thriller achtige twist is wellicht wat overbodig want de interactie tussen mens en hubot is al interesant genoeg. Maar het houdt je wel scherp en maakt nieuwschierig naar seizoen 2.

avatar van DjFrankie
Prettige serie met humor. Ik vond vooral de Hubots erg goed. Vooral Maria Wern in een totaal andere rol