Mijn Series +

Tour of Duty - Seizoen 1 (1987-1988)

Drama / Oorlog

ontwikkeld door L. Travis Clark en Steve Duncan
met Stephen Caffrey, Terence Knox en Miguel A. Núñez, Jr.

De serie volgt een groep nieuwe soldaten tijdens hun eerste 'Tour of Duty' tijdens de Vietnamoorlog. Onder leiding van de zeer ervaren Sergeant Anderson en de nieuwe Luitenant Goldman maken ze kennis met de verschrikkingen die een oorlog met zich meebrengt.

1. Pilot
avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
''Sgt. Zeke Anderson: Over here, you're either scared or crazy... Or dead.''

Mijn nummer 1 serie. 3 top seizoenen. Fantastische cast, geloofwaardige
acteerprestaties, spannend, boeiend & tegelijkertijd heel meeslepend.

Hoge emoties en heftige confrontaties spatten met regelmaat van het
scherm af.

Sterke combinatie van drama / oorlog en tevens wordt in elke vertoonde
aflevering de sfeer uitermate realistisch weergegeven.

De volle 5 sterren van mijn kant voor Tour of Duty.

avatar van centurion81
Mijn nummer 1 serie ook! Werkelijk briljant!

avatar van The Goss
Ik ben de 3 seizoenen net aan het terugkijken. Vind persoonlijk seizoen 1 er met kop en schouders bovenuit steken. Veel actie in het veld, met hier en daar wat drama erin. Seizoen twee behoorlijk matig door het gezeur van het vriendinnetje van Lt. Goldman. Kwam allemaal wat krampachtig over.

Seizoen 3 was weer een stuk beter. Al met al een prettige serie die ik in mijn jeugd heb gekeken (toen vond ik het allemaal wel een stuk spannender).

srgt. Zeke Anderson maakte voor mij echt de serie. Held! ( Vandaar ook mijn avatar)

avatar van Scarafax
Geweldige serie inderdaad. Staat bij mij op de derde plek... ST: Voyager en Next Generations vond ik betere (ook al zijn het een andere soort) series. Maar geweldige serie, ook 5 sterren van mij. Heb de boxen thuis liggen (eerste de matige Amerikaanse boxen gekocht, waar ze alle muziek uit gesloopt hadden, daarna de Engelse versies gekocht met alle muziek erin). De muziek was ook gewoonweg geweldig in de serie. Toppertje uit mijn jeugd dit...

avatar van Bottleneck
Scarafax schreef:

Zeker geweldige muziek die ik anders op die leeftijd nooit gekend had.

Een geweldig oorlogsdrama. Deze serie heb ik dan ook in mijn collectie met alle originele muziek erin. Super hoor.

Klassieker van een oorlogsdrama inderdaad prachtig!

avatar van theo79
Dit vond ik destijds een enorm goede serie waar ik echt voor thuis bleef. Een paar jaar geleden wou ik de serie nog eens bekijken maar toen vond ik het niet heel geweldig meer en ben ik er na een aantal afleveringen mee gestopt.
Sommige series moet je beoordelen aan de hand van de tijd waarin de serie uitkwam en dat ga ik dan bij deze ook doen. Gewoon een dikke voldoende.

Een geweldige show die medeverantwoordelijk is voor mijn interesse in de Vietnamoorlog en muziek uit de 60's. Alles was geweldig aan deze serie. De verhaallijnen, de cast, de soudtrack en met als bekendste nummer uiteraard Paint it Black van de Stones wat als begintune diende. We volgen de mannen van de Bravocompany geleid door Luitenant Myron Goldman (Stephen Caffrey) en sergeant Zeke Anderson (Terence Knox). Twee tegenpolen. Goldman is een Westpoint graduate en Anderson een door de wol geverfde praktijkman. Dit botst af en toe. Ook de manschappen bestaan uit uiteenlopende figuren en die hebben elk hun eigen bijsluiter maar Anderson en Goldman weten ze desondanks wel tot een hechte eenheid te smeden. Sommige aflevering hebben een onderliggend thema zoals discrminatie, drugsgebruik of PTSD. Anderen behandelen de houding van het thuisfront ten opzichte van soldaten. Dit leveren mooie verhalen op. Daarom is Tour of Duty wat mij betreft nog altijd de beste serie over soldaten ooit gemaakt.