Mijn Series +

Zondag met Lubach - Seizoen 9 (2018)

Nederland
Talkshow / Komedie

ontwikkeld door Arjen Lubach
met Arjen Lubach

In Zondag met Lubach remixt Arjen Lubach de actualiteit van de week in dertig minuten, laat ondergesneeuwde verhalen smelten en maakt brekend nieuws weer heel. Vaste rubrieken zijn de gesprekken met de tech-expert Salamander Klöpping, uitspraken die we niet meer willen horen en de 'live' verslaggevers. Vanuit Theater Bellevue in Amsterdam: platte inhoud en diepgravende grappen.

1. Aflevering 1
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
  10. Aflevering 10
neo
Het meest recente seizoen van Zondag met Lubach zet de kwaliteit van voorgaande seizoenen voort, en doet dat nauwgezet met zeer sterke momenten en mindere, maar altijd als geheel in balans.

De grap over de doorzichtige reclame in Boer zoekt Vrouw is hilarisch, weliswaar weinig urgent, net als de krankzinnige uitleg over de Nations League. Op het grotere maatschappelijke vlak zijn er weer enkele nieuwe woorden verzonnen; een ‘talkshowpardon, een dividentjoker. Maar het absolute hoogtepunt is de ''Van der Graaf'' vlog, waar een 'geheelde wond' samenkomt met een verse betreffende een landelijke drama. Wat mij betreft een vlijmscherp stuk satire, wat naar veel meer smaakt. Uberhaupt het beste wat ik in heel 2018 heb gezien.

Zo nu en dan pleiten mensen voor meer, wekelijkse satire, op de Nederlandse televisie en daar kan ik het alleen maar roerig mee eens zijn. Niet dat een programma als Zondag met Lubach dit een heel jaar uit kan houden, maar nu is er vaak een behoorlijk zwart gat wat maar niet opgevuld lijkt te kunnen worden.