• 8.985.774 stemmen

Spartacus - Seizoen 3 (2013)

Alternatieve titel: Spartacus: War Of The Damned

Ontwikkeld door: Steven S. DeKnight, Steven S. DeKnight en Steven S. DeKnight

Met: Liam McIntyre, Manu Bennett, Peter Mensah en Liam McIntyre

Datum van release: vrijdag 25 januari 2013

Eerst uitgezonden op: starz (Verenigde Staten)

Plot Spartacus

Spartacus is een Thracische soldaat die vecht voor de Romeinen onder Claudius Glaber. Wanneer hij tegen Glaber in opstand komt omdat die ten strijde wil trekken tegen de troepen van Mithridates VI van Pontus, wordt hij gearresteerd en tot slaaf gemaakt. Hij wordt samen met nog een aantal andere slaven geronseld voor een gladiatorenschool. Voortaan mag hij vechten in het Amfitheater tot vermaak van het Romeinse volk. Om te overleven moet hij niet alleen vechten tegen zijn collega-gladiatoren, hij moet ook vechten tegen verraad en corruptie en bovendien stelt vrouwelijke nabijheid hem op de proef. Eerst is hij koppig en onhandelbaar. Een lint van zijn vrouw, die ontvoerd is toen hij werd gearresteerd, brengt hem tot andere gedachten.

Afleveringen Seizoen 3 (2013)

1. 1. Enemies of Rome

25 januari 2013 (55 minuten)

Het rebellenleger van Spartacus is uitgegroeid tot een enorm aantal strijders. Onder leiding van Crixus en Gannicus trekken de mannen op naar Rome. In de stad bundelen de tegenstanders ook hun krachten.

2. 2. Wolves at the Gate

1 februari 2013 (55 minuten)

Spartacus leidt een gewaagde aanval. Zijn enige doel is eten en onderdak voor zijn mensen zoeken. Crassus is druk bezig met het opbouwen van zijn eigen leger en hij ontvangt een onverwachte bezoeker.

3. 3. Men of Honor

8 februari 2013 (55 minuten)

Spartacus overweegt een deal met een groep zeerovers, zodat hij voorzien blijft van wapens en voedsel. Tiberius, Crassus zijn zoon, maakt een grove inschattingsfout.

4. 4. Decimation

22 februari 2013 (55 minuten)

De mogelijke infiltratie van een spion uit Rome zorgt voor de nodige verwarring onder Spartacus zijn mannen. Crassus valt terug op een hele oude Romeinse traditie, om zijn mannen een lesje te leren.

5. 5. Blood Brothers

1 maart 2013 (55 minuten)

Spartacus verzint een plan om Crassus zijn troepen te verrassen. Verraad verpest echter zijn plan.

6. 6. Spoils of War

8 maart 2013 (55 minuten)

Wanneer de mannen van Crassus de stad weer in hun bezit nemen, raakt Gannicus gevangen binnen de stadsmuren.

7. 7. Mors Indecepta

15 maart 2013 (55 minuten)

Spartacus en Crixus hebben een serieus meningsverschil over de te voeren tactiek. Crassus heeft moeite om de mensen die dicht bij hem staan in toom te houden.

8. 8. Separate Paths

22 maart 2013 (55 minuten)

Spartacus en zijn troepen staan op een kruispunt. Terwijl Crassus zijn mannen klaarstoomt voor de strijd tegen Spartacus, vliegen Tiberius en Caesar elkaar in de haren.

9. 9. The Dead and the Dying

5 april 2013 (55 minuten)

Crassus komt erachter dat een andere prominente Romein ook probeert om Spartacus uit te schakelen. Spartacus speelt deze mannen tegen elkaar uit.

10. 10. Victory

12 april 2013 (55 minuten)

Spartacus is in de minderheid, maar doet toch een ultieme poging om met zijn troepen de Romeinen van Marcus Crassus te verslaan.

hatebreeder

Al een aardig eindje op weg met dit seizoen en wat is dit ook weer verschrikkelijk goed. De laatste afleveringen maar niet te snel achter elkaar kijken want wat moet ik als dit seizoen er straks ook voor me opzit???

avatar van NRT

NRT

hatebreeder schreef:

Vikings kijken. Ook veel geweld, alleen jammer genoeg wat minder bloot. Daarnaast is Strike Back ook een goede actieserie, alleen speelt zich dit af in de huidige tijd en niet in het verleden. Veel geweld en veel bloot.

hatebreeder

Ja "probleem" is dat ik die series ook al kijk. Ik wacht op de laatste 10 afleveringen van Vikings en ik zit te wachten op een nieuw seizoen van The Last Kingdom. Rome lijkt me ook wel leuk, geen idee of dat met Spartacus te vergelijken is? Zowieso staat Rome geloof ik niet op Netflix en Videoland. Ik heb beiden en als je goed zoekt kom je wel leuke series tegen maar eerlijk gezegt vind ik het meeste baggerslecht.

hatebreeder

En helaas dit seizoen zit er inmiddels ook voor me op en dat doet wel wat met me. Een serie die ik nog niet zo lang geleden begonnen ben en er met een rap tempo doorheen heb gejaagt.

Dan te bedenken dat ik de eerste afleveringen eigelijk helemaal niet goed vond maar toch heb doorgekeken omdat ik zeer lovende recensies hier zag staan op tvmeter.

En dat is het mooie van dit soort sites dat je je door anderen laat motiveren door te kijken. Dat zal niet altijd voor jezelf goed uitpakken maar bij deze serie absoluut wel.

Wat een topserie is dit zeg!

Ik neem aan dat de meeste mensen die geintresseerd zijn in dit soort series deze serie natuurlijk al lang gezien hebben vanwege het feit dat hij al wat jaartjes oud is maar tegen die genen die hem nog niet gezien hebben zeg ik:

"Komt dat zien mensen"

avatar van Lucaij

Lucaij

Sterk eindgevecht. Een van de beste b-series die ik ken. Dit seizoen waren de effecten beter en de veldslagen grootschaliger.

Ik was geen fan van het toevoegen van Julius Caesar, wat me historisch incorrect lijkt. Alhoewel de serie overdreven is komen er toch veel waargebeurde gebeurtenissen in terug. Denk aan de Romeinen die als gladiatoren moesten vechten na de dood van Crixus of hoe Crassus de Romeinen deed straffen of de hoe een gracht werd opgevuld met lijken.

Dat Spartacus zoveel heeft Romeinen en gladiatoren heeft vermoord als in de serie lijkt me sterk, maar hij was zeker een groot strateeg die het het grote Romeinse rijk lastig heeft gemaakt.

Een fraai laatste seizoen. Wel twee minpuntjes. Het tijdelijke verblijf van Caesar onder de slaven omdat je al wist dat hij niet gedood zou worden. Daarnaast leken sommige confrontaties een beetje op een superheldenfilm. Te ongeloofwaardig. Maar los daarvan is het een enorm boeiende serie. Geweldige characters ook.

avatar van Lebarron

Lebarron

Spartacus: War of The Damned is het slotseizoen van de serie Spartacus. Iedereen die de geschiedenis kent weet waar het op uitdraait en snapt dus ook waarom hij war of the damned heet. Ik persoonlijk vond dit het minste seizoen vanwege het ontbreken van Glaber. Daar was vorig seizoen al mee afgerekend maar daarmee was Spartacus ook zijn nemesis kwijt. Hierdoor was de angel er een beetje uit. Hij vormt wel een prima slot voor de serie.