- Home
- Serieforum
- Series - Overige series en seizoenen
- Amazon Prime Video
Amazon Prime Video
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3308 stemmen
Eigenlijk geen geld dat Amazon Prime. Het is momenteel € 3,99 per maand (het eerste half jaar) en daarna € 5,99 per maand.
Is er überhaupt al iemand die hier gebruik van maakt? Het aanbod aan eigen series begint al zeer interessant te worden, met The Grand Tour, Mr. Robot en Amarican Gods.
Benieuwd of iemand de plus- en minpunten kan delen.
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Het eerste, en tot dusverre enige nadeel, wat ik je kan vertellen is dat ze alleen credit card accepteren. Begreep trouwens dat vanaf volgend jaar de prijs omhoog gaat.
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Ik heb net nog even gecheckt, maar ik kan nog steeds alleen maar creditcard als optie kiezen.
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Ik heb toevallig net mij Twitch account gekoppeld en wat schetst mijn verbazing, ik heb nu meer betaal opties. Ga deze week maar eens starten met die gratis proef maand. Ben eigenlijk alleen benieuwd naar Jack Ryan en The Grand Tour (al deels gezien ondertussen).
Zijn er nog mensen met ervaringen betreffende Prime Video? Hoor en lees er verder eigenlijk weinig over.
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3308 stemmen
bjorn ik heb het een paar maanden gehad. Werkt perfect, alleen heeft lang niet alles Nederlandse ondertiteling (wat wat mij betreft niet erg is). Er stonden wel minder indie films op en meer films die je toch waarschijnlijk al gezien hebt. Daarnaast is het serie aanbod ook nog niet zo groot als Netflix.
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Ik maak ondertussen al een paar maanden gebruik van Prime Video, hoewel niet bijzonder intensief. Qua aanbod vindt ik het wel gelijkwaardig met Netflix, hoewel dat natuurlijk persoonlijk is. Alleen heeft de laatste een veel fijnere interface en de mogelijkheid voor profielen. Ik heb wel begrepen dat ze bezig zijn met een update voor profielen en een nieuwe layout.
Ik heb echter wel een probleem, namelijk dat audio en video bij films op den duur niet meer gelijk lopen. Het vreemde is dat ik het niet bij alle films of systemen heb. Beetje vaag dus.
Dale Cooper_mm
-
- 11 berichten
- 37 stemmen
Heeft iemand eigenlijk enig idee of er een website bestaat met actuele info over het aanbod? Je hebt allerlei updates over Netflix maar niks over Prime Video. Zo zou ik gaarne willen weten of en wanneer Deutschland 86 - het eerste vervolg op Deutschland 83 - te zien zal zijn.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Heeft iemand eigenlijk enig idee of er een website bestaat met actuele info over het aanbod?
je kan hier op tv meter onder On Demand het Amazon aanbod zien.
Dale Cooper_mm
-
- 11 berichten
- 37 stemmen
Klopt, dank je
. Maar ik bedoel meer sites waarop wordt aangekondigd wat er wanneer wordt uitgebracht. Op Nu.nl lees je bijvoorbeeld al wel eens dat je binnenkort deze en die film of serie op Netflix kunt bekijken maar dergelijke berichtgeving over Prime Video is er nauwelijks tot niet.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Klopt, dank je
. Maar ik bedoel meer sites waarop wordt aangekondigd wat er wanneer wordt uitgebracht. Op Nu.nl lees je bijvoorbeeld al wel eens dat je binnenkort deze en die film of serie op Netflix kunt bekijken maar dergelijke berichtgeving over Prime Video is er nauwelijks tot niet.
Op wikipedia kan je dat zien.
List of original programs distributed by Amazon - Wikipedia - en.wikipedia.org
halverwege/onderaan zie je een lijst met aankomende series die door Amazon zijn aangekondigd en besteld. Als er releasedatums bekend zijn staan die er achter vermeld.
Ook van Netflix
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_original_programs_distributed_by_Netflix#Original_programming
en Hulu
List of original programs distributed by Hulu - Wikipedia - en.wikipedia.org
Dale Cooper_mm
-
- 11 berichten
- 37 stemmen
Klopt, maar dat gaat niet over het Nederlandse aanbod, waar ik eigenlijk op doelde. Hoewel er bijvoorbeeld bij Deutschland 86 nog steeds 'pending' staat, dus ook internationaal is er vaak weinig zeker. Maar daar leeft de dienst wel veel meer, denk ik.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
Klopt, maar dat gaat niet over het Nederlandse aanbod, waar ik eigenlijk op doelde. Hoewel er bijvoorbeeld bij Deutschland 86 nog steeds 'pending' staat, dus ook internationaal is er vaak weinig zeker. Maar daar leeft de dienst wel veel meer, denk ik.
Hun eigen producties zijn wereldwijd te zien hoor (en anders staat er bij vermeld in welke regio) Hetzelfde geld voor hun niet eigen series.
Pending betekent dat het nog niet bekend is of er wel of niet nog een seizoen komt en dat is wereldwijd hetzelfde. Het is niet dat ze in Amerika in het geheim bekend maken dat er een nieuw seizoen komt en dan 3 weken later dat nieuws wereldwijd bekend maken ofzo...
Dale Cooper_mm
-
- 11 berichten
- 37 stemmen
Ah, oké. Fijn dat dat algemeen is, dan. Niet da'k 't de rest van de wereld ook gun of zo maar toch is 't fijn om te weten dat ik als Nederlander niet de enige ben die in het duister tast over wanneer we Deutschland 86 kunnen zien.
Overigens hoop ik dat de komst van de vervolgreeks niet betekent dat 't eerste seizoen op zwart gaat, da's bij sommige animatieseries wel zo.
bawimeko
-
- 178 berichten
- 145 stemmen
Ik zit nu een maandje op Prime wegens wat series die ik wilde zien en niet stom pindakazen. Het browsen gaat wat moeizamer dan Netflix en het lijkt me ook dat er minder vaak 'premieres' zijn van (relatief) nieuwe films....
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Heb het ondertussen al een jaar maar maak er niet bijzonder veel gebruik van. Dat heeft deels met het aanbod te maken, er zijn maar een paar series die ik daar graag volg. Maar vooral de interface en het gebrek aan profiles is toch wel een dingetje aan het worden. Waar Disney met een vrijwel kant en klaar product aan komt zetten krijg ik bij Amazon nog steeds een amateuristisch aanvoelende ervaring.
Het is dat het maar €49,- per jaar kost, maar ze mogen dit wel eens gaan aanpakken bij Amazon. Die kunnen het nog knap lastig krijgen als Apple en HBOMax zich ook gaan melden. Iedereen roept wel dat Netflix het zwaar gaat krijgen, maar Amazon zal het ook wel gaan merken.
Ik krijg ook nergens het idee dat Amazon groot inzet op Prime Video eigenlijk. Bij Netflix krijg ik dagelijks wel weer een melding over een nieuwe release of iets wat voor mij interessant zou zijn. Als ik na twee maanden Prime Video opstart is er nergens iets veranderd of een melding te vinden van nieuwe releases. Zou toch verwachten dat ze daar ook wel regelmatig nieuwe shows en films erop zetten. Komend jaar maar eens kijken of Amazon zich staande kan houden naast Netflix en Disney+.
renzoroy_mm
-
- 1314 berichten
- 979 stemmen
List of original programs distributed by Amazon - Wikipedia - en.wikipedia.org
ze hebben iig aardig wat series die nog in ontwikkeling/productie zijn 9zie het kopje "In development")
legian
-
- 777 berichten
- 0 stemmen
Daar staan inderdaad nog wel wat leuke dingen tussen, zo was ik alweer vergeten dat ze bezig zijn met een serie van The Dark Tower. Maar qua releases is er nog niets bekend. Als ik dan kijk naar wat er dit jaar is uitgekomen vind ik het eigenlijk best weinig.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Hoe zit dat precies met Prime, want niet alles kan je kijken ivm rechten, en nu ook de reclames erbij.