- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Bugs en wensen Series gedeelte nieuwe site
Bugs en wensen Series gedeelte nieuwe site
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Plaats hier de bugs die je gevonden hebt op het Series gedeelte van de nieuwe site. Ook eventuele wensen/verbeterpunten kun je hier melden.
Deze punten worden op een lijst geplaatst die de crew bijhoudt en doorspeelt aan de developers.
Zodra een punt op de lijst wordt geplaatst zal dit bij het betreffende bericht vermeld worden. Ook zal er een melding komen wanneer de bug is opgelost.
Bugs voor de klassieke modus worden helaas niet meer opgelost en zullen ook niet op de lijst komen.
Graag ook geen discussies in dit topic, alleen zo kort en duidelijk als mogelijk de bug of suggestie. Discussies over de site kunnen in de feedback topics gevoerd worden.
Bugs die spelen voor de hele site (en dus niet specifiek voor het Series gedeelte) kunnen het beste in Het grote opmerkingen / feedback topic #2 - De Site: Algemeen - filmforum - moviemeter.nl worden geplaatst, dan kan kappeuter die in zijn lijst meenemen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
EDIT CREW: Staat op de lijst.
Weergave stemoverzichten Series in userprofiel:
0,5 1,0 1,5 2,0 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 5,0 A-Z
Zoals bij Film.
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3309 stemmen
EDIT CREW: Alle punten staan op de lijst.
Het eerste punt werkt bij mij wel (ook Android). Na openen van de site druk ik op mijn avatar en dan onder Profiel op Toevoegingen. Daarna krijg ik 2 links: Films en Series. Als ik op Series druk krijg ik al mijn toevoegingen beginnend met een A. Daarboven staat nog A-Z en # om andere beginletters te selecteren.
Zou je kunnen aangeven waar het precies misgaat?
EDIT BRAWLJEFF Chiel! als ik die pagina open zie ik enorm groot mijn profielfoto links en vrij klein de lijst met series. Bovendien staat er een vreemde melding bovenin 'mobile leaderboard 300×250'. Het lijkt meer op de pc weergave dan de mobiele. Krijg het via de Chrome app op Android (Galaxy S10 Plus)
Bugs
- Mobiele weergave serie toevoegingen in profiel werkt niet (Android)
- Uitzenddata per aflevering toont niet, ook al is het wel ingevuld
Wensen
- Meer VOD koppelingen zoals NPO app, Discovery+ en KPN On Demand.
- De VOD aanbieders die het seizoen niet aanbieden niet tonen in het VOD lijstje op een seizoenspagina. Het neemt veel ruimte in beslag.
- Mogelijkheid land van herkomst te zien bij een seizoen. Dat kan nu enkel op een seriepagina.
1AngryMan (moderator series)
-
- 1578 berichten
- 85 stemmen
EDIT CREW: Staat in ieder geval op de lijst. Verder even in de gaten houden of dit blijft, lijkt me anders een prio 1 bug.
Er stond een aantal toevoegingen in de lijst, waar de zender niet was ingevuld.
Dat is vreemd; ik kan me herinneren dat als je geen zender invult, de toevoeging niet kan worden verstuurd.
Nog vreemder: vervolgens krijg ik mijn afwijzing van de toevoeging niet verstuurd: ... omdat er geen zender was ingevuld.
Wat gaat hier fout? Volgens mij is dit een fout in het systeem; vandaar dat ik het hier plaats!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Suggestie van user voor homepage:
komt er ook een rubriek voor de nieuwste beoordelingen van series op de frontpage?
Het grote opmerkingen / feedback topic #2 - De Site: Algemeen - filmforum - moviemeter.nl
Lebarron
-
- 1018 berichten
- 702 stemmen
Suggestie van user voor homepage:
Het grote opmerkingen / feedback topic #2 - De Site: Algemeen - filmforum - moviemeter.nl
En misschien ook een rubriek nieuw toegevoegde series op de frontpage want dat is ook best handig.
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7446 stemmen
EDIT CREW: Film ipv Serie na klikken staat op de lijst. Als ik zoek op The Pact in de zoekbalk bovenaan krijg ik de juiste serie als 5e zoekresultaat.
Je toevoeging van The Pact (2021) is geaccepteerd door Heino. Verschijnt bij mijn berichten.
Klik ik echter op The Pact dan bekom ik een film Das Blaue Wunder (Film, 2004) - MovieMeter.nl in plaats van de serie.
Als ik vervolgens de titel van de serie wil zoeken krijg ik alleen films en niet de serie.
-
- 1578 berichten
- 85 stemmen
EDIT CREW: Ik heb de uitzenddata en tijden handmatig gecorrigeerd en volgens mij staat nu alles goed. Mocht dit nog meer voorkomen kunnen we eerst kijken of het handmatig verbeterd kan worden, anders gaat het op de lijst met hoogste prio.
Een tijd geleden was er een aantal toevoegingen met random uitzenddata. Dit lag niet aan de toevoeger: de door hem ingevulde uitzenddata kreeg ik niet te zien, maar een aantal random data.
Wanneer ik de toevoeging accepteerde om de uitzenddata aan te passen, kreeg ik bij het invullen weer andere, random data te zien.
Wanneer ik later iets anders aan de toevoeging wilde veranderen, zoals een titel van een aflevering, kreeg ik bij het opslaan van deze andere wijziging weer random uitzenddata, in plaats van de juiste, door mij herstelde uitzenddata...
Dit ligt dus niet aan het systeem aan de kant van de toevoeger, want ik kreeg met hetzelfde euvel te maken.
Ik weet niet meer alle seizoenen waar het speelde.
Een seizoen waarbij dit mis ging hebben we zo laten staan, zodat iemand ernaar kon kijken. We hebben meerdere keren aan de bel getrokken, maar daar nooit meer reactie op gehad, en de toevoeging is tot nu toe zo blijven staan:
San Francisco International Airport - Seizoen 1 (1970-2062)
Zoals te zien is aan de toevoegdatum, staat het seizoen al drie maanden zo op de site...
Drie maanden terug was dit probleem bij best wel wat toevoegingen opgetreden, en dat was natuurlijk hartstikke vervelend; maar daarna kwam het niet meer voor (maar dat wil niet zeggen dat het niet meer bestaat, uiteraard). Ik weet niet wat er speelt, maar als dit probleem nog steeds bestaat, is dit natuurlijk een nummer 1-prioriteit om aan te pakken!
-
- 1578 berichten
- 85 stemmen
Ik heb hierover eerder gepost in het crew-topic aangaande correcties, en Chiel! plaatste hierover vandaag ook nog een bericht in hetzelfde topic. Omdat dit een bug is die langer speelt, dacht ik: laat ik het ook nog maar even hier plaatsen, voor het overzicht!
Bij automatisch gegenereerde aangedragen seizoenscorrecties komt soms het volgende probleem voor: dat er voor een huidig of te verschijnen seizoen plots van een eerder seizoen van dezelfde serie worden aangedragen.
Als deze correctie wordt afgekeurd, verschijnt precies dezelfde correctie soms dagen achtereen, elke dag!
Ik wil dan niet aanvinken dat de meldingen bij dat seizoen moeten stoppen, want als het seizoen eenmaal begonnen is, worden waarschijnlijk de daadwerkelijke plots zo automatisch ingevoerd, wat fijn zal zijn! Maar als de meldingen bij dat seizoen uit staan, gebeurt dat natuurlijk niet.
Dit gebeurt vaak vanuit Videoland.
-
- 1578 berichten
- 85 stemmen
EDIT CREW: Staat op de lijst en stemmen zijn verwijderd.
Users kunnen met 'e'en druk op de knop op alle seizoenen van een serie dezelfde stem uitbrengen.
Hiermee worden echter ook de nog te verschijnen seizoenen meegenomen.
Volgens mij is dit nog niet opgelost, want het nog te verschijnen seizoen van The Walking Dead telt alt tien stemmen:
The Walking Dead - Seizoen 11 (2021)
Beter zou zijn, om alle dan reeds verschenen (en ook echt afgeronde) seizoenen in zulke stemmen mee te nemen, en niet de toekomstige seizoenen daarin mee te nemen.
In dezelfde lijn: sommige seizoenen tellen al stemmen nadat slechts 'e'en aflevering uitgezonden is. Bijvoorbeeld bij het huidige seizoen van Rick & Morty: Rick and Morty - Seizoen 5 (2021)
Ik weet niet hoe hiernaar gekeken wordt; misschien dat de stemmogelijkheid pas "open kan gaan" na het afronden van een seizoe, door iets te implementeren? Het is voor de moderators waarschijnlijk niet goed, noch wenselijk dit te moeten gaan handhaven. Het is maar een idee voor een mogelijke feature!
-
- 1578 berichten
- 85 stemmen
EDIT CREW: Even in de gaten houden en als het weer gebeurt niet aanpassen maar foutieve toevoeging behouden als voorbeeld voor de developers.
EDIT CREW: Staat in ieder geval op de lijst. Verder even in de gaten houden of dit blijft, lijkt me anders een prio 1 bug.
Er stond een aantal toevoegingen in de lijst, waar de zender niet was ingevuld.
Dat is vreemd; ik kan me herinneren dat als je geen zender invult, de toevoeging niet kan worden verstuurd.
Nog vreemder: vervolgens krijg ik mijn afwijzing van de toevoeging niet verstuurd: ... omdat er geen zender was ingevuld.
Wat gaat hier fout? Volgens mij is dit een fout in het systeem; vandaar dat ik het hier plaats!
Ik ben aan het kijken naar mijn eerdere berichten in het toevoegingen-crew-topic, en daar kwam het ook wel eens voor dat de ingevoerde uitzenddata verloren waren gegaan. Dus het gebeurt/gebeurde niet alleen bij informatie over de zender!
-
- 1578 berichten
- 85 stemmen
Iets anders om te implementeren, misschien: automatische hoofdlettering in de titelinvulvelden.
Dit gebeurt al op MusicMeter voor al heel wat jaren, maar op de andere metersites niet.
Als een seizoen gekoppeld is, en de afleveringtitels automatisch worden overgenomen, gaat het nogal eens mis met de hoofdlettering. Automatische hoofdlettering is alleen al voor die gevallen best nuttig. Anders moet dit namelijk van tijd tot tijd handmatig nagekeken worden voor de automatisch gekoppelde seizoenen.
tbouwh
-
- 5810 berichten
- 5402 stemmen
EDIT CREW: Dit probleem staat op de lijst. Een andere methode die wel werkt om een serie toe te voegen aan de map mijn series is via een seizoenspagina van de serie, daar werkt onderstaande methode wel, in tegenstelling tot dezelfde actie op de seriepagina.
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:
Misschien al eens gemeld, maar als ik op een seriepagina de betreffende serie wil toevoegen aan 'mijn series' lukt dit niet. Ik zie het systeem even werken maar vervolgens blijft het totaalaantal achter een lijst gelijk en is de serie niet toegevoegd. Het lukt alleen als ik naar mijn persoonlijke mappen ga, naar de lijst en dan daar handmatig de serie in kwestie opzoek. Via de 'alternatieve' methode dus.
Ps: bij het filmgedeelte heb ik dit probleem helemaal niet!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
EDIT CREW: Staat op de lijst. Er staat in het Profiel onder Updates overigens wel dat er een bericht en een stem is geplaatst bij Friends S11, maar dit hoort ook onder Logboek en Meningen te staan.
Melding uit het algemene feedback forum:
Ik heb nu effectief een bericht achter gelaten bij dat seizoen 11 maar dat komt nergens in mijn profiel? In Logboek van Metalfist staat nog altijd Star Wars als laatste, ik heb in mijn profiel enkel maar de mogelijkheid "Filmlog" en bij "Meningen" heb ik dan wel een onderscheid tussen Films en Series, maar bij Series staat er gewoon niets? Dit terwijl ik wel 100% zeker een review heb staan bij bijvoorbeeld De Bende van Jan De Lichte.
edit: in mijn profiel zie ik rechts wel een overzicht met Nieuwste Beoordelingen waar Friends wel tussen staat maar daar staat dan ook True Detective tussen? Dat is van 15 juni 2016.. Dat kun je met de beste wil ter wereld niet meer recent noemen
-
- 1578 berichten
- 85 stemmen
Twee zaken waar ik tegenaan loop bij het toevoegen:
1) Op MusicMeter kun je tracks naar boven of naar onder coördineren. Wanneer ze bijvoorbeeld niet in de goede volgorde staan, is dit erg handig! Dit mis ik bij afleveringen die door elkaar gehusseld staan: dan moet ik gaan stuntelen met knippen en plakken. Misschien is dit iets om als optie toe te voegen?
2) Wanneer ik een seizoen wil toevoegen van een serie die geen IMDb-code heeft maar wel al op deze site staat, moet ik hem altijd tussentijds opslaan, opnieuw aanvinken dat het seizoen compleet is, poster opnieuw toevoegen, voordat ik hem kan insturen. Direct insturen gaat dus niet. Erg vreemd!
pocalan
-
- 131 berichten
- 1403 stemmen
Zo te lezen heeft Rebel al een punt vermeld waar ik ook tegenaan loop. Zou erg fijn zijn als het weer normaal werkt. 
Iets anders wat bij mij niet altijd werkt is de optie 'Markeer geheel seizoen als gezien' waar ik soms meerdere keren op moet klikken voordat het effect heeft. Ik weet niet of het al op de lijst staat.
Alvast bedankt voor het harde werk!
-
- 1578 berichten
- 85 stemmen
Weer een geval van random data, maar nu bij een correctie: zie
Bij correcties van data staan er altijd een "huidige waarde" en een nieuw in te vullen datum vermeld. Hier worden volgens mij bij alle afleveringen de juiste datum ingevuld, maar het gekke is: deze staan al goed bij het seizoen ingevuld. De "huidige waarden" zijn juist verkeerd: deze zijn niet de huidige waarden, en ze zijn uiterst random te noemen; bij afl. 1 staat bijvoorbeeld "huidige waarde: 6 juli 2021". Maar deze is 18 september 1969, wat dus ook de correcte waarde is: de juiste waarde, en de reeds ingevulde en dus juist op de site staande waarde.
Kortom: je kunt niet erop vertrouwen wat de correcties je vertellen over wat er (al dan niet correct) op de site staat...
Dit is een erg vreemde bug!
eRCee (moderator films)
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Het valt me op dat op entry's die volgens mij oorspronkelijk van Tvmeter komen, geen toevoegstatistieken te zien zijn. Er is wel een kopje met 'statistiek' maar de informatie die je daar zou moeten vinden, staat er niet. Bijvoorbeeld:
Statistieken van Jinek (Serie, 2020) - moviemeter.nl
Ik zag het bij Lubach en de TV kantine ook.
Is dat bekend?
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
ketelbinkie Bedoel je hiermee wie de serie heeft toegevoegd? Dat is namelijk alleen te zien bij de afzonderlijke seizoenen. De algemene serie-info wordt tegelijk met het eerste seizoen ingestuurd.
Zie bijv. Statistieken van Jinek - Seizoen 11 (2020) - moviemeter.nl
eRCee (moderator films)
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ah oke, dat is het inderdaad. Het blijft er wel een beetje gek uitzien dat je op de pagina die ik link wel de tekst krijgt 'Op deze pagina vindt je een overzicht van alle statistieken van de serie Jinek (2020 - 2020). Wanneer hij is toegevoegd door onze community en door wie; het aantal stemmen en gegeven sterren; wanneer de release van de serie Jinek op DVD of Blu-Ray was', maar dat je hier vervolgens niets van zit op die plek. Misschien als we toe zijn aan de schoonheidsfoutjes nog iets om te laten aanpassen.
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
ketelbinkie Het feit dat die teksten niet kloppen staat op de lijst met bugs en wensen, wordt dus hopelijk nog aangepast.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Vanuit het Feedback forum:
Ik gebruik chrome, en kan geen series meer toevoegen aan mijn lijsten. Wou een serie toevoegen aan mijn volglijst, maar dit werkt niet, ook al toont het vinkje wel alsof de serie is toegevoegd..
badfans69
-
- 3965 berichten
- 6127 stemmen
Aandachtspunt:
Serie toevoegen kan wel.
De serie wordt toegevoegd, maar je ziet niks.
Tip: de site opnieuw laden of f5 refreshen.
Mac Hammer Fan
-
- 6026 berichten
- 7446 stemmen
Vandaag een vervelende bug ervaren bij het toevoegen van een serie.
ik moest 110 uitzenddata manueel invullen.
ik had tussentijds opgeslagen en nadien waren alle ingevoerde data weg bij het saven.
Ik moest ze één voor één invullen en telkens tussentijds opslaan.
Om het in het gebrekkig Frans te zeggen: J'avais une montre (Ik had een uur werk) 
-
- 1578 berichten
- 85 stemmen
Vandaag een vervelende bug ervaren bij het toevoegen van een serie.
ik moest 110 uitzenddata manueel invullen.
ik had tussentijds opgeslagen en nadien waren alle ingevoerde data weg bij het saven.
Ik moest ze één voor één invullen en telkens tussentijds opslaan.
Om het in het gebrekkig Frans te zeggen: J'avais une montre (Ik had een uur werk) 
Heb het ook gepost op MM.
Ik heb dat ook wel eens gehad met zulke lange seizoenen, van Coronation Street bijvoorbeeld. Ik had een seizoen ingediend, en slechts de eerste drie aflevering overleefden de toevoeging. En een andere keer had ik tussentijds opgeslagen, maar hetzelfde gebeurde toen. Steeds bij seizoenen met een paar honderd afleveringen.
Alleen al het accepteren van jouw seizoenen zorgt ervoor, dat de website overuren lijkt te draaien. Ik kan me dus ook goed voorstellen dat je je peentjes zweet als je de toevoeging wilt indienen en dit niet goed lijkt te gaan!
Het is heel verstandig om tussentijds op te slaan bij zulk werk, maar soms lijkt dat dus niet te werken.
Ik weet niet of dit komt door overbelasting van de website, waardoor het een time-out krijgt of zo. Maar het lijkt dus wel met het grote aantal afleveringen te maken te hebben. Wat het dus des te zuurder maakt... DIt is iets om naar te kijken, dus!
Ik weet echter niet, hoe dit als een bug of wens voor de nieuwe site te formuleren.
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
Ik zie deze bug zo snel niet terugkomen in de lijst van bekende bugs: wanneer ik ga naar mijn profielpagina en vervolgens naar pagina 'Stemmen' - 'Series' dan staat er in het lijstje van mijn stemmen een rood kruisje achter de titel waarmee ik de stem zou moeten kunnen verwijderen. Wanneer ik hierop klik word ik doorverwezen naar een foutpagina 'Foutmelding - Je hebt geen toegang tot deze pagina'. De stem is daarna niet verwijderd.
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
jb01 Volgens mij is dat een functie die nu alleen door de crew kan worden uitgevoerd. Ik zal nog navragen of dit klopt en of dit later voor iedereen beschikbaar komt.
Wat je wel kunt doen is naar het betreffende seizoen gaan en daar op het gele vakje met "Jouw stem" gaan staan. Dan verschijnt er een venster met daarin de optie "verwijder stem". Ik vermoed dat die wel werkt voor iedereen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik weet niet of dit al op de lijst staat:
De zoekmachine voor series is niet meer vindbaar in het menu?
Zoeken op land bij eigen stemmen werkt niet.
Ook is de opmaak van deze pagina's niet helemaal goed.
AniSter
-
- 2325 berichten
- 1865 stemmen
Ik wil mijn meest recente meningen en stemmen mbt. series zien, dus chronologisch (laatste bovenaan): onder stemmen en meningen staan de gegevens alfabetisch en in mijn logboek staan alleen maar films, dus daar heb ik niets aan. Ik zag wel dat ik het e.e.a. terug kan vinden onder persoonlijke updates, maar kunnen de series ook niet bij het logboek? Aanvullend zou een chronologische weergave onder stemmen en meningen heel handig zijn.
FAC73
-
- 46 berichten
- 137 stemmen
Wanneer kun je weer op series zoeken via de uitgebreide zoekfunctie?
Momenteel kun je alleen zoeken op films en miniseries (zegmaar het vroegere MovieMeter-gedeelte).