• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.196 series
  • 33.962 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.938 gebruikers
  • 9.369.466 stemmen

Bugs en wensen Series gedeelte nieuwe site

zoeken in:

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

FAC73 schreef:

Wanneer kun je weer op series zoeken via de uitgebreide zoekfunctie?

Momenteel kun je alleen zoeken op films en miniseries (zegmaar het vroegere MovieMeter-gedeelte).

De zoekfunctie werkt inderdaad nog niet optimaal en daar zal nog aan gewerkt gaan worden. Ik durf alleen niet te zeggen wanneer de developers daar aan toe gaan komen aangezien er andere zaken momenteel hoger op hun prioriteitenlijst staan.

1AngryMan (moderator series)

• 1578 berichten
  • 85 stemmen

De stemmen en berichten van miniseries die eerder op het film-gedeelte van de site stonden moeten verplaatst worden naar hun respectievelijke wederhelften op het series-gedeelte van de site. Denk aan The Queen's Gambit &c.

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Excuses als het al eerder is gemeld, maar ik loop tegen het volgende aan in mijn mappen (series):

Bij elke nieuwe map die ik aanmaak blijft de eerste serie die ik er in plaats onzichtbaar.

D.w.z. achter de titel van de map komt wel een (1) te staan, maar de map blijft ogenschijnlijk leeg.

Voeg ik een tweede titel toe dan komt de teller netjes op (2) maar alleen de tweede toegevoegde serie is te zien. Tekstweergave of grafisch maakt daarbij geen verschil.

Wil ik vervolgens een derde titel toevoegen, dan lijkt dit aanvankelijk te lukken (onder de poster van desbetreffende serie wijzigt het plusje even in een vinkje) maar vervolgens blijft in de map de teller op (2) staan en is ook de derde serie niet zichtbaar (wellicht überhaupt dus niet toegevoegd)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

vites

Ik heb exact hetzelfde!

Ik kan effectief maar 1 serie in een mapje krijgen.

Ik begon met Queen's Gambit (mislukt). ABC Murders is nu wel gelukt. Maar het toevoegen van Fargo en Stranger Things is mislukt.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

vites en kappeuter: Een serie toevoegen via het gele "Mijn Series" blokje onder de poster op de seriepagina werkt niet, dit is al een tijd bekend en staat op de lijst van bugs.

Wat je in dat geval wel kunt doen is naar een seizoen van de serie gaan en dan via het gele blokje de serie toevoegen aan de gewenste map in Mijn Series.

Het voorbeeld van Fargo:

Het lukt niet op Fargo (Serie, 2014 - 2020) - MovieMeter.nl

Maar wel op Fargo - Seizoen 1 (2014) - MovieMeter.nl

Laat maar weten of dit lukt, indien nodig kijken we dan anders even verder!

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Heino schreef:

vites en Flexje:

Laat maar weten of dit lukt, indien nodig kijken we dan anders even verder!

Bedankt voor je snelle reactie! Het werkt inderdaad, een beetje hocus pocus vind ik het nog wel want ik zit voor mijn gevoel heel vaak te klikken eer er wat verschijnt of weer verdwijnt in een map (*edit: wat volgens mij vooral komt doordat ik soms ongemerkt, door al mijn heen en weer geswitch, toch weer op de serie pagina zit i.p.v. de seizoenspagina), maar so far so good.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Mijn recensie staat hier dubbel vermeld:

TRECX (Serie, 2021 - 2021) - MovieMeter.nl

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

kappeuter schreef:

Mijn recensie staat hier dubbel vermeld:

TRECX (Serie, 2021 - 2021) - MovieMeter.nl

Ik zal het doorgeven, samen met de andere problemen bij deze serie.

• 1578 berichten
  • 85 stemmen

Het zoeken op alternatieve titels lukt niet goed, dit heb ik gecheckt n.a.v. het bericht

Undercover - Seizoen 1 (2021) - MovieMeter.nl

Dat is lastig voor niet-Engels- of -Nederlandstalige series.

Mac Hammer Fan

• 6014 berichten
  • 7444 stemmen

Op de oude site was het gemakkelijk je toevoegingen te vinden die achteraf nog moeten worden bijgewerkt omdat ze niet volledig waren. Hoe kun je dat op de nieuwe site?

• 1578 berichten
  • 85 stemmen

Mac Hammer Fan schreef:

Op de oude site was het gemakkelijk je toevoegingen te vinden die achteraf nog moeten worden bijgewerkt omdat ze niet volledig waren. Hoe kun je dat op de nieuwe site?

Dat is een heel goede vraag! Ik zie dat ook niet in het overzicht.

Voor nu stuur ik je maar deze link, zodat je er in ieder geval wel bij kunt:

MovieMeter.nl - Reviews van films en series

davidov

• 3465 berichten
  • 2163 stemmen

Bug gevonden met zoeken naar: Dexter: New Blood.

De nieuwe serie is onder de oude seizoenen van Dexter geplaatst, helemaal prima.

Maar als je zoekt op "Dexter" dan komt er ook nog een losse registratie van Dexter: New Blood naar boven.

Als je die aanklikt kom je op deze "niet gevonden" pagina uit: (Serie, - ) - MovieMeter.nl

Vermoedelijk is het eerst als losse serie aangemaakt, vervolgens verwijderd en onder de oude series geplaatst, maar is er ergens wel een registratie van de losse serie in het systeem blijven staan?

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

davidov schreef:

Vermoedelijk is het eerst als losse serie aangemaakt, vervolgens verwijderd en onder de oude series geplaatst, maar is er ergens wel een registratie van de losse serie in het systeem blijven staan?

Je hebt helemaal gelijk met wat er hier aan de hand is. Dit is een bekend probleem en staat op de lijst om opgelost te worden. Ook op Het grote opmerkingen / feedback topic #2 is dit al gemeld voor films (o.a. de berichten van gisteren).

Tim94 (developer)

• 1700 berichten
  • 286 stemmen

-- UPDATE 13:55 --

Taggen gaat nu goed Heino

Tim94

Het voorbeeld vanuit jou:

davidov

Alle MovieMeter namen worden gebruikt. Ik heb aan de voorkant een aanpassing gedaan om de juiste naam weer te geven.

• 1578 berichten
  • 85 stemmen

Zou het een mogelijkheid zijn, om meerdere personen handmatig te kunnen koppelen aan series? Bijvoorbeeld regisseurs.

Als er een TMDB-pagina gekoppeld is aan een serie, en de regisseur staat op de TMDB-pagina, dan wordt deze wel vertoond op de overzichtspagina van een serie. Maar in de gevallen dat de TMDB-pagina niet voorhanden is, staat er geen regisseur op de seriepagina vermeld. Dat is wel jammer, als een bekende regisseur als Willem Bosch of Theo van Gogh verantwoordelijk is geweest voor de serie:

The Spectacular - Seizoen 1 (2022) - MovieMeter.nl

Ter Ziele (Serie, 2005 - 2005) - MovieMeter.nl

Hier staat geen Cast & Crew-pagina, door het ontbreken van een TMDB-pagina.

Zou dit implementeerbaar zijn? Of misschien is er hier een andere mogelijke oplossing voor?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Staan deze punten al op de lijst?

Bij Het grote opmerkingen / feedback topic #2 - De Site: Algemeen - filmforum - moviemeter.nl

Rick18 schreef:

Wanneer ik series toevoeg aan mijn mappen verschijnt daar welliswaar een cijfertje die aangeeft dat ik 1 serie aan die map heb toegevoegd. De map zelf blijft echter leeg. Ook kan ik nauwelijks gericht naar series zoeken. Wanneer ik een misdaadserie op netflix wil zien kom ik niet verder dan de films uit wat top25 lijsten of een alfabetische lijst met alle series op netflix. Daaruit moet ik dan zelf dan maar handmatig de misdaadseries uit filteren die buiten die top25's vallen. Misschien zie ik al twee jaar iets over het hoofd maar voor een databasesite is de zoekfunctie voor de series wel erg karig.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

kappeuter schreef:

Staan deze punten al op de lijst?

Deze staan al op de lijst. Voor het toevoegen van series aan mappen is een workaround, die heb ik als antwoord op het oorspronkelijke bericht geplaatst.

eRCee (moderator films)

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Als je in de updates-lijst van de series kijkt, dan verschijnen er rare codes bij het hooveren over bepaalde series.

Dit is de lijst: Updates - Seizoenen - moviemeter.nl

Series waarin de codes zichtbaar zijn, o.a. 'Close to me' en 'And just like that...'.

Klik je de serie vervolgens aan, dan ziet het er wel gewoon goed uit.

brajoapau (moderator series)

• 789 berichten
  • 225 stemmen

eRCee schreef:

Als je in de updates-lijst van de series kijkt, dan verschijnen er rare codes bij het hooveren over bepaalde series.

Dat zijn de codes van de personenkoppelingen; best wel vreemd dat die codes zichtbaar blijven bij het hooveren na het koppelen van de desbetreffende personen. Een bug wellicht Tim94?

• 1578 berichten
  • 85 stemmen

brajoapau schreef:

(quote)

Dat zijn de codes van de personenkoppelingen; best wel vreemd dat die codes zichtbaar blijven bij het hooveren na het koppelen van de desbetreffende personen. Een bug wellicht Tim94?

Deze bug is al eerder voorbijgekomen, en staat genoteerd op de lijst!

appelman

• 2 berichten
  • 2241 stemmen

Bij mij loopt de site helemaal vast als ik mappen in 'Mijn Series' selecteer. Gebruik Mac (zowel Safari als FireFox. Materiaalblokkering is uitgeschakeld).

• 1578 berichten
  • 85 stemmen

Als een lang stuk tekst dat meerdere alinea's/paragrafen bevat, dus stukken tekst die door een witregel gescheiden worden, als geheel als spoiler wordt gemarkeerd, kan de spoilermarkering wegvallen na de witregel.

• 1578 berichten
  • 85 stemmen

Zie

Verlanglijst toevoegingen - BoekMeter.nl

Het lijkt erop dat geplakte links van MovieMeter extern gebruikt niet meer de titel van de film laten zien, maar gewoonweg de url weergeven. Dit was eerst niet zo, en de links van andere Metersites lijken het dus wel gewoon te doen.

Dit ben ik eerder nog niet tegengekomen, dus het is een verse bug geloof ik!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

In Het grote opmerkingen / feedback topic #2

legian schreef:

Het gaat bij mijn serie updates niet helemaal goed met de naamweergave. Ik zie dat The Oceanic Six als laatste gereageerd heeft, maar dit is The Oceanic Six. Die verwijzing gaat niet goed. Alleen bij hun trouwens.

https://i.imgur.com/B89mZFt.png

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.