• 8.985.316 stemmen

[mededeling] plotomschrijvingen per aflevering niet meer verplicht

Jordy

goed idee, gaat op de lijst

Jordy

Ben blij om te zien dat deze maatregel een grote vloedgolf aan toevoegingen en activiteit teweeg heeft gebracht. Wordt wel een tikkeltje verdrietig van opmerking als deze die precies illustreren waarom de plotomschrijvingen oorspronkelijk verplicht waren. Met respect voor het werk dat in de toevoegingen is gaan zitten, maar bv. deze Jiskefet toevoegingen zijn eigenlijk een beetje waardeloos omdat niemand bij oudere series een idee heeft welk seizoen het nou eigenlijk betreft.

Bij Jiskefet - Seizoen 5 (1994-1995) staan wel titels die een indruk geven (al zie ik wel verschillende titels bij bv. Imdb en Tvdb). Ik zou de plots wel willen aanvullen als iemand weet waar die correct te vinden zijn.

avatar van Heino

Heino (moderator series)

Op Jiskefet.net kun je per jaar de afleveringen vinden met de onderwerpen/sketches per aflevering. Een voorbeeld:

64 Uitzenddatum 4 maart 1996 - 29 minuten

0:00 Restaurant - Alles naar wens? I

0:03 Bistro-intro

0:05 Dames in het park - Een helpende hand (Brood voor homo's)

0:13 Restaurant - Alles naar wens? II (Scheren man & Lied La Boheme)

0:16 Lullo's 1 - Vietnamees

0:24 Raggende Manne - Poep in je hoofd

0:28 Restaurant - Alles naar wens? III

Gasten:

Raggende Manne

Cor Bakker

Ik heb geen idee of dit geaccepteerd wordt als plot, maar het geeft wel een indruk van de aflevering. Misschien even overleggen met de crew hoe dit verder aan te pakken?

Chiel! op deze manier zal het niet gaan, omdat teksten in een plotomschrijving automatisch achter elkaar gezet worden. Je kan dus geen enters gebruiken. Ik heb er wel een ander idee over hoe we dit gemakkelijk kunnen gaan regelen voor series met sketches. Ik gooi het in de groep en laat weten als we er uit zijn!

Jordy

het was natuurlijk maar een voorbeeld maar toch bedankt

zou leuk zijn als op een of andere manier de inhoud van de afleveringen te raadplegen zou zijn

Ik vind het zelf ook wel fijn om te weten hoe die seizoenen in elkaar steken. En zo'n klassieker verdient het. Voor de plots van Kreatief met Kurk heb ik indertijd Beeldengeluid.nl gebruikt, maar ik kom nu niet meer op dezelfde 'plek' uit......

Chiel! voor de genoemde aflevering van Jiskefet mag je het volgende als plotomschrijving hanteren:

"Sketches in deze aflevering: Restaurant - Alles naar wens?, Bistro-intro, Dames in het park - Een helpende hand (Brood voor homo's), Restaurant - Alles naar wens? II (Scheren man & Lied La Boheme), Lullo's 1 - Vietnamee, Raggende Manne - Poep in je hoofd, Restaurant - Alles naar wens? III."

Deze manier kan dan voortaan bij alle sketchprogramma's gehanteerd worden.

avatar van Heino

Heino (moderator series)

Voor de liefhebbers: bij alle afleveringen van Jiskefet staat nu welke sketches erin zitten. Met dank aan de crew voor de geboden oplossing

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Toevoegverzoeken

Voor al onze toevoegers heeft loes een handige tip voor wanneer je moeite hebt met het vinden van een goede afbeelding voor een serie / seizoen:

Twee extra websites om posters te zoeken:

IMP Awards - All the Latest TV Posters - impawards.com

CineMaterial - Gallery of 700,000+ movie posters (op deze site dien je wel eerst posters in te zenden voordat je ze kan downloaden)

Ook handig is om met je rechtermuisknop op een poster te klikken en "afbeelding zoeken in google" aan te klikken. Hiermee vind je vaak grotere of betere posters.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!

avatar van brajoapau

brajoapau

avatar van Toontje_mm

Toontje_mm

Zou het alleen maar toejuichen als Netflix dit ook eens achterwege liet.

Zie er geen enkel nut in. Alleen maar hinderlijk.

avatar van Decec

Decec

Bij Bedrag - Seizoen 3:

Waarom geen plotsomschrijvigen per aflevering?

Is optioneel geworden ger.

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

ger Inderdaad niet meer verplicht maar heb ze er alsnog bijgezet.

avatar van Decec

Decec

Oké duidelijk

Dank je

avatar van LeeKnight

LeeKnight

Het is niet vanwege de plot van de film op filmy4wapin, zij vormen de ziel van de film en helpen lezers de film beter te begrijpen.