• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.763 films
  • 12.257 series
  • 34.050 seizoenen
  • 648.696 acteurs
  • 199.210 gebruikers
  • 9.384.749 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Jack Bauer_mm

• 22 berichten
  • 341 stemmen

Jordy schreef:

Primaire focus is wat mij betreft het discussieren van lopende series

Hier ben ik het mee eens en het gaat mij dan ook niet om oude series, ik denk alleen dat dit niet te bewerkstelligen is met Nederlandse plots. Aangezien er meer dan 400 Engelstalige seizoenen scripted tv per jaar bijkomen. Het zou m.i. gewoon zonde zijn als we maar tien/twintig procent van de huidige televisieseries kunnen bespreken.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Bij lopende series zijn Engelstalige plotomschrijvingen wat mij betreft helemaal uit ten boze. Als je niet eens kan opzoeken waar de nieuwe aflevering van serie x over gaat, dan heeft deze site wat mij betreft geen bestaansrecht.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Maar verwacht je dan hele uitgebreide discussies bij series van 25 jaar geleden? ik denk persoonlijk 1 of 2 mensen zeggen "dit vond ik leuk vroeger" en meer niet. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk

Als ik voor mezelf mag spreken, ik kijk oude en nieuwe series en vind discussies bij oude series minstens zo leuk, mits mensen er wel wat plaatsen. Ik ben van plan om bij oude series recensies te plaatsen, ben er dit weekend mee begonnen. En ik zie meer leden dit doen. Ik hecht ook meer waarde aan het feit dat ze erop staan dan dat de plotbeschrijvingen Nederlands zijn. Ik zoek een plotbeschrijving sneller op Wikipedia op dan op deze site vermoed ik, maar voor discussie is dit wel een fijn medium. Snap je punt overigens wel hoor, maar voor mensen als stinissen die graag toevoegingen doen is iets meer flexibiliteit wel fijn. Uiteindelijk maken zulke mensen deze site veel completer. Bij nieuwe seizoenen is een vertaling uiteraard wel gewenst, maar dat is ook maar 1 aflevering per week bijwerken dan.

Overigens heb ik nog een algemene vraag. Kunnen seizoenen ook al een pre-plaatsing op de site krijgen? Zo is vandaag de trailer uitgekomen van het nieuwe seizoen van 24 en Prison Break, maar deze series komen pas in 2017 uit en staan nog niet op deze site. Dan is het gevolg nu dat de clips door users in topics van eerdere seizoenen worden geplaatst. Lijkt me ook weer niet zo handig. Kan je bijvoorbeeld niet een seizoen toe laten voegen en pas later de afleveringen die erbij gaan horen?

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Pre-plaatsen is zeker mogelijk, maar dan moet er wel minstens een datum van de eerste aflevering bekend zijn en een poster of still. Een still is in deze gevallen niet zo moeilijk te bewerkstelligen lijkt mij. Ik heb zelf geen WiFi op school vandaag, dus kan via mobiel geen 2 pagina's tegelijk openen, maar volgens mij staat het wel in de regels van de Wiki waaraan een toevoeging minstens moet voldoen.

Edit: ik zou met Prison Break nog even wachten. Air date is niet duidelijk. Sommige bronnen spreken van 2017, de officiële pagina van Prison Break spreekt van 'This Spring'.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, maar dat is juist het punt. Waarom moet de datum bekend zijn? Je weet dat het seizoen er gaat komen, de trailer is er, de cast is bekend. Dan kan je toch zo'n seizoen releasen op deze site en 'm later aanvullen? Met zulke dingen zou TVmeter wat flexibeler mogen zijn denk ik. Dan negeer je het doel van de site (zo compleet mogelijk zijn met sowieso nieuwe releases).

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Datum mag ook een jaartal zijn. Minimale vereisten zijn echt geen doorn in het oog als je het mij vraagt, maar voorkomt wel dat men seizoenen gaat toevoegen die pas over 5 jaar o.d. uitgezonden zullen worden (en mogelijk zelfs helemaal niet omdat de serie vroegtijdig wordt gecancelled).

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Prison Break - Seizoen 5 (2017)

Seizoen is er al opgezet zie ik.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Excuus, jaartal is inderdaad ook voldoende. Nu verwacht ik met Prison Break sowieso geen problemen omtrent het corrigeren van data/titels etc., aangezien de serie altijd populair is geweest. Al veel reacties van mensen die het gaan volgen, waaronder ikzelf . Ik verwacht dus dat dat prima bijgehouden kan worden.

Het is net was DonOswaldo zegt, het is om te voorkomen dat er series worden opgezet die bijvoorbeeld over 5 jaar pas wordt uitgezonden. De regels omtrent een vroege toevoeging vallen reuze mee, alle verplichte informatie is eigenlijk al wel te vinden zodra er een jaartal bekend is. Een poster is vaak wat lastiger, maar een still voldoet ook. In deze tijd worden trailers vaak al ruim van te voren geplaatst en kan er dus ook gemakkelijk een still komen als deze al niet gewoon via Google te vinden is.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Hotshot

Ik hoop overigens niet dat je de berichten als kritiek op je ziet hoor, is niet zo bedoeld. Was meer bedoeld naar de toevoegregels.

Hoop alleen wel dat het nut van de site belangrijker blijft dan de regels

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Nee hoor, zo heb ik het helemaal niet opgevat! Ik beantwoord graag alle vragen en zo volledig mogelijk, in dit geval had Don mij al (terecht) gecorrigeerd omtrent het jaartal en een goede uitleg erbij gegeven.

Het nut van de site staat natuurlijk hoog, maar kwaliteit is voor iedereen wel prioriteit nummer 1. Ik kan mij heel goed voorstellen dat niet iedereen zich in de regels kan vinden en soms zelf wat kinderachtig vindt, jullie goed recht natuurlijk. Het uitspreken daarvan overigens ook, dat zet ons als crew ook weer aan het denken. Alle crewleden lezen ook dit topic mee, als er hier iets wordt gezegd dat ook voor ons heel logisch klinkt, bespreken we dat onderling en worden er eventueel regels aangepast.

Ik zie jouw bericht dus zeker niet als kritiek, maar als feedback richting te crew. En zolang je dat netjes brengt, zal je ons daar nooit over horen klagen en zijn we daar dankbaar voor.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Kan het trouwens zijn dat je op 2 sites hetzelfde hebt om op te stemmen?

Kampen om Tungtvannet (2015)

Kampen om Tungtvannet (2015) - MovieMeter.nl

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dan is het gevolg nu dat de clips door users in topics van eerdere seizoenen worden geplaatst. Lijkt me ook weer niet zo handig.

Dat is inderdaad niet de bedoeling, in principe zou zo'n bericht door een moderator naar een (nieuw) forumtopic verplaatst kunnen worden. Als het seizoen er later alsnog op staat, kunnen die berichten dan naar dat seizoen verplaatst worden.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Kan het trouwens zijn dat je op 2 sites hetzelfde hebt om op te stemmen?

Kampen om Tungtvannet (2015)

Kampen om Tungtvannet (2015) - MovieMeter.nl

Ja elke site mag eigen regels bepalen over wat er wel en niet op kan, daar mag best overlap in zijn.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Jordy schreef:

Maar verwacht je dan hele uitgebreide discussies bij series van 25 jaar geleden? ik denk persoonlijk 1 of 2 mensen zeggen "dit vond ik leuk vroeger" en meer niet. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk

Ik hoop in ieder geval dat dat er nog wel van gaat komen. Ik heb juist de vier seizoenen van Blake's 7 beoordeeld en een review bij geschreven. Ik doe dit voor een groot deel voor mezelf ook als een soort van database wat ik van iets vind (hetzelfde bij boeken en films), maar ik zou het in ieder geval leuk vinden mocht er wat meer input komen.

Ik ben dan ook een kijker die liever een seizoen in één ruk uitkijkt dus de lopende discussies gaan sowieso wat aan mij voorbij.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Metalfist schreef:

Ik ben dan ook een kijker die liever een seizoen in één ruk uitkijkt dus de lopende discussies gaan sowieso wat aan mij voorbij.

Idem dito. Ik kijk ook liever een serie die ik op korte tijd kan uitkijken dat steeds moeten wachten. Voor mij zijn zulke discussies teveel zoals speculeren voor een wedstrijd wat er zou kunnen gebeuren met het verschil dat dit met een lopende serie al een tijdje vastligt.

Op MovieMeter wordt er trouwens nog heel veel gepraat over de populaire lopende series dus zolang die TV sectie blijft bestaan daar zie ik ze nog niet meteen naar hier komen.

Het is trouwens ook een beetje de vertalingen van plotomschrijvingen die me beetje beginnen tegen te zitten waarom ik de laatste tijd nog nauwelijks toevoegingen doe hier.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, de tv sectie van MM blijft inderdaad wel een geduchte concurrent. Wel jammer, daar zitten zeker een hoop leden die hier wat toe kunnen voegen.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Eens, al kan je men natuurlijk niet dwingen om hun discussie te verplaatsen naar een andere site. En dat er op moviemeter ipv een topic (zoals bijv voor games) een hele forumcategorie aan wordt gewijd geeft ze helaas weinig reden om te verhuizen. Ik merk dat zelfs van de users die zich wel hier hebben ingeschreven, de meesten alsnog liever daar posten. Toch wel jammer.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

DonOswaldo schreef:

Eens, al kan je men natuurlijk niet dwingen om hun discussie te verplaatsen naar een andere site. En dat er op moviemeter ipv een topic (zoals bijv voor games) een hele forumcategorie aan wordt gewijd geeft ze helaas weinig reden om te verhuizen. Ik merk dat zelfs van de users die zich wel hier hebben ingeschreven, de meesten alsnog liever daar posten. Toch wel jammer.

Ja, een nieuwe site is even wennen. Heb tot een week terug ook weinig inhoudelijks op deze sites over series geplaatst, maar ik ben nu wel over wat dat betreft. MM voor de films, TM voor de series, al zal ik op MM ook soms nog wel iets in de televisie sectie posten. Ben nu ook aan het stemmen gegaan, dat scheelt natuurlijk ook.

Misschien moet deze site wat meer worden gepromoot op de andere Meter sites? Kan me voorstellen dat niet iedereen dit kent. Zet bijvoorbeeld op MM in de forumsectie Algemeen het topic van TVMeter op ''sticky'' zodat mensen dat topic veel sneller zien.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ja nu dat deze site redelijk (technisch) "af" is, is de tijd wel daar om de boel wat meer te gaan promoten, zal eens nadenken over de vorm. Zelf vind ik het al super hoe actief hier bij sommige series gediscussieerd word, maar misschien had ik minder hoge verwachtingen. Mensen hier heen "dwingen" lijkt me inderdaad in ieder geval geen goed idee

Onslaught

• 591 berichten
  • 1160 stemmen

Ik had veel eerder willen weten dat TVmeter er eindelijk is gekomen. Jaren geleden was ik hier al voorstander van en nu heb ik niet eens kunnen meedenken zoals hier de laatste maanden is gebeurd. Naja, jammer, maar ik ben blij dat het er nu ook is.

Ik heb alleen geen idee hoe ik hier series moet toevoegen? Want ik wil mijn focus vooral leggen op Aziatische series. Dus mijn vraag is, hoe kan ik series toevoegen xD

joolstein

• 10856 berichten
  • 8969 stemmen

t_haak

Op deze link staan de meeste regels voor het toevoegen van series: TvMeterWiki - wiki.tvmeter.nl

Verder staat erop deze pagina nog een Crew-Mededeling De Site >> Algemeen >> series/seizoenen toevoegen aan de site.

Als je de regels heb doorgenomen, rechtsboven bij de profielfoto gaan staan met je muis en dan op seizoen toevoegen klikken en dan middelste link: seizoen/serie toevoegen aan de site

Succes!

Onslaught

• 591 berichten
  • 1160 stemmen

joolstein schreef:

t_haak

Op deze link staan de meeste regels voor het toevoegen van series: TvMeterWiki - wiki.tvmeter.nl

Verder staat erop deze pagina nog een Crew-Mededeling De Site >> Algemeen >> series/seizoenen toevoegen aan de site.

Als je de regels heb doorgenomen, rechtsboven bij de profielfoto gaan staan met je muis en dan op seizoen toevoegen klikken en dan middelste link: seizoen/serie toevoegen aan de site

Succes!

Bedankt, ik wou al gelijk een serie toevoegen, maar men vraagt om een zender en die kan ik niet zelf toevoegen. Is het mogelijk dat jullie een aantal Zuid-Koreaanse zenders kunnen toevoegen, desnoods wil ik er wel een paar opnoemen die veel series uitzenden.

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Onslaught schreef:

(quote)

Bedankt, ik wou al gelijk een serie toevoegen, maar men vraagt om een zender en die kan ik niet zelf toevoegen. Is het mogelijk dat jullie een aantal Zuid-Koreaanse zenders kunnen toevoegen, desnoods wil ik er wel een paar opnoemen die veel series uitzenden.

Geen probleem. Eventueel mag je het ook in een privé bericht sturen, ik wil het vanavond best allemaal even voor je toevoegen .

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Goede promotieactie van de andere metersites op MM, Jordy!

Hoop dat het hiermee wat drukker gaat worden (en als het kan ook op Gamesmeter )

MaartenTuinstra

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Excuses als dit al eerder is opgmerkt, maar ik zou het persoonlijk erg fijn vinden als je een serie per aflevering kan beoordelen en als geheel, zoals het op IMDb werkt.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Als ik vanuit mijn stemoverzicht bijvoorbeeld alle series met 4* wil "toevoegen aan mijn updates" dan werkt dit niet. Je krijgt dan wel de vraag "weet je het zeker..." maar vervolgens als je ja klikt verschijnt:

Not Found

The requested URL /my_mm/to_updates was not found on this server.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Bedankt, ga ik naar kijken

Miszmi

• 3240 berichten
  • 598 stemmen

Jordy, ik zat zo eens te denken, op IMDb kan je vaak zien of een serie nog loopt of niet (al is die bij lange niet up-to-date), is het niet mogelijk om hier een soortgelijke functie op te bouwen? Bijvoorbeeld een vinkje inbouwen of het een lopende serie betreft of een serie dat al is afgelopen. Op die manier krijg je ook niet altijd altijd meer een jaartal te zien, bijvoorbeeld een serie dat van 2014 tot het heden is, komt dan als: 2014 -, te staan. Een serie dat al is afgelopen, blijft zoals het nu is.

Het kwam zo in mij op, ik zou het geweldige toevoeging vinden. Als ik opzoek ga naar nieuwe series, kies ik veelal toch wel series uit die nog lopen. Nu moet ik daarvoor alsnog een andere site bezoeken om daarachter te komen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Goed idee, zal op de wensenlijst zetten om hier over na te denken

Locutus

• 606 berichten
  • 5888 stemmen

Dat zou ik ook een goede toevoeging vinden!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.