- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
De 3 functies 'verwijderen', 'map bewerken' en 'nieuwe submap'. Op de gewone site heb je alleen 'series toevoegen' en 'map bewerken'.
Als ik een nieuwe submap wil moet ik dus de mobiele site gebruiken, en als ik een serie wil toevoegen moet ik de gewone site gebruiken?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Op desktop zit "nieuwe submap" in het menu bij het icoontje
Op mobiel zijn sommige opties, bv die om snel meerdere series toe te voegen, inderdaad niet beschikbaar. Je kunt wel gewoon bij een serie zelf deze toevoegen aan je volglijst.
jarno1975 (Moderator series)
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
World without End poster is opgelost. Even opnieuw ingestuurd.
Edit: en het probleem met TURN: Washington's Spies ook. Er was hier de apostrof die linksboven op het toetsenbord zit gebruikt terwijl je het teken links naast de enter moet gebruiken 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
bedankt, het is inderdaad (ook ivm de vindbaarheid) belangrijk om "normale" aanhalingstekens te gebruiken
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik heb een bug opgelost met de teller die je ziet voor openstaande correctieverzoekjes. Als je daar nu nog iets fout ziet gaan hoor ik het graag. Ik zal later nog zorgen dat ontbrekende plots bij "Netflix exclusives" niet al een paar dagen van tevoren je toevoegingen blokkeren. Het lijkt er op dat in dat soort gevallen plotomschrijvingen echt pas op de dag zelf beschikbaar zijn.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
het gemiddelde van iedereen zie je daar toch al? misschien begrijp ik je verkeerd 
jarno1975 (Moderator series)
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
Hij bedoelt denk ik het gemiddelde van alle seizoenen.
Locutus
-
- 606 berichten
- 5887 stemmen
Locutus
-
- 606 berichten
- 5887 stemmen
Met de data aan de linkerkant kun je dan op den duur de echte toplijst (en floplijst) van de series samenstellen (op dezelfde wijze als bij MM).
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik weet nog niet of ik het een goed idee vind, om de toplijsten te baseren op een gemiddelde van alle seizoenen. Een toplijst gebaseerd op top-10 lijsten zoals nu lijkt me voor nu beter. Een serie bv. als The Simpsons, met inmiddels vele matige seizoenen, zou een laag cijfer krijgen terwijl het toch echt van superveel mensen een van de favoriete series aller tijden is, door tientallen, misschien wel honderden klassieke afleveringen.
Ik parkeer dit even voor de toekomst, als we wellicht meer met de seriepagina's gaan doen.
Locutus
-
- 606 berichten
- 5887 stemmen
Aan de andere kant heb je met "mijn" methode veel meer data (stemmen) en niet alleen het handjevol die een top10 heeft ingevuld. Imo kan een serie met slechte seizoenen ook nooit in mijn top10 komen. Bij MM wordt het niet voor niks de alternatieve top 100 genoemd.
Locutus
-
- 606 berichten
- 5887 stemmen
Maar die beslissing kun je altijd later nemen, ik zou deze toevoeging iig graag zien.
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Ik denk dat een toevoeging dat er gewoon op de gehele serie gestemd kan worden daar een veel betere oplossing voor is. Zoals Jordy terecht aankaart, krijgen bepaalde series dan een laag gemiddelde, terwijl het over het algemeen veel beter wordt beoordeeld. Je kan een serie van 1 seizoen bijvoorbeeld niet vergelijken met een serie die 10+ seizoenen. Ik denk niet dat je in jouw voorbeeld een goed overzicht krijgt van een top- en floplijst. Ik volg zelf redelijk wat series, soms zitten er seizoenen tussen die gewoon even minder lekker draaien. Neem als voorbeeld Supernatural, over het algemeen steekt de serie goed in elkaar, maar er zitten seizoenen tussen die ik echt wat minder vind en lager op stem. Ik zou het niet 'tof' vinden als er een gemiddelde genomen wordt, terwijl ik er over het algemeen misschien wel veel positiever tegenaan kijk. Hetzelfde geldt andersom trouwens, een serie die bijvoorbeeld 4 seizoenen heeft gedraaid. Het eerste seizoen is geweldig en geef ik 5*, maar de rest van 3 is gigantisch bagger. Het gemiddelde wordt dan puur door dat eerste seizoen gigantisch omhoog gehaald. Op die manier denk ik dat je geen hele betrouwbare lijsten krijgen.
Ik vind jouw idee op zich wel leuk, maar ik denk dat de meeste users meer "behoefte" hebben zelf op een gehele serie te stemmen in plaats van een gemiddelde te nemen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik vind jouw idee op zich wel leuk, maar ik denk dat de meeste users meer "behoefte" hebben zelf op een gehele serie te stemmen in plaats van een gemiddelde te nemen.
Locutus
-
- 606 berichten
- 5887 stemmen
Ik denk dat als je dat doet, dat mensen minder op de seizoenen gaan stemmen. Anyway, ook dat kun je later beslissen, ik denk nog steeds dat dit nu een gave toevoeging zou zijn, maargoed dan niet, your call.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Misschien zoals op de regisseurspagina op MovieMeter, voor nu. Dat het wel gemeld wordt, het gemiddelde van alle seizoenen, maar dat er verder niets mee gedaan wordt wat betreft toplijsten
Locutus
-
- 606 berichten
- 5887 stemmen
Wat jij wil
Ik ben wel heel benieuwd naar de ranking op deze manier.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ja klopt ze staan op volgorde van populariteit. Er staat een puntje op de lijst om hier nog eens naar te kijken (want ik vind het nu ook een beetje verwarrend)
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Elk seizoen heeft een tabblad STATISTIEKEN. Komt zo'n tabblad er ook op de pagina van de hele serie? Zodat je kan zien bij wie een bepaalde serie in de top 10 staat.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ja ik wil de toekomst meer gaan doen met de serie pagina's
Teejey_mm
-
- 182 berichten
- 0 stemmen
Heb ik het nou goed dat het aantal leden is afgenomen? Ik dacht te herinneren dat we al over de 580 heen waren.
EDIT:
Als reactie op de sectie onder Alfred J Kwak,het is inderdaad irritant dat veel series Aziatische ipv Nederlandse titel als daadwerkelijke titel hebben. Zeg nou eerlijk, bij wie doet 'Ahiru No Quack' een belletje rinkelen? Ik gok niemand...
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nee hoor het aantal gebruikers neemt niet af 
Zolang je series ook kunt vinden onder hun Nederlandse naam, lijkt er me persoonlijk geen probleem. Zonder daarbij inhoudelijk een oordeel te vellen over of bij die serie wel of geen Nederlandse titels gehanteerd moeten worden, want daar heb ik me niet voldoende in verdiept.
Locutus
-
- 606 berichten
- 5887 stemmen
Als reactie op de sectie onder Alfred J Kwak,het is inderdaad irritant dat veel series Aziatische ipv Nederlandse titel als daadwerkelijke titel hebben. Zeg nou eerlijk, bij wie doet 'Ahiru No Quack' een belletje rinkelen? Ik gok niemand...
Die serie is eerst in Japan uitgezonden en daarna pas in Nederland. Daarom hanteren we de Japanse titel als hoofdtitel. Er is wel wat discussie over gevoerd. 
Teejey_mm
-
- 182 berichten
- 0 stemmen
Ja dat las ik al ergens, maar kan die 'regel' geen uitzonderingen hebben? Het 'irriteerde' me ook al bij Pokémon en Yu-Gi-Oh vandaag. Ik snap dat je Prison Break geen Gevangenis Uitbraak gaat noemen, maar bij zulke series is het toch een hele andere situatie.