- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Animosh_mm
-
- 264 berichten
- 114 stemmen
Jordy: het zou misschien nuttig zijn om spoilertags te hebben die je kunt gebruiken voor spoilers die betrekking hebben op een nieuwer seizoen. Want nu zijn er twee opties: spoilers tot aan een bepaalde aflevering (het bericht is alleen zichtbaar voor mensen die alles tot en met die aflevering hebben gezien), en algemene spoilertags (automatisch zichtbaar voor mensen die hebben gestemd). Dus toen Inland Rabbit vanochtend spoilers plaatste over het tweede seizoen van Gravity Falls (bij het eerste seizoen) zag ik die meteen, zonder dat ik ze eerst moest aanklikken (want ik heb op dat seizoen gestemd).
We kunnen als gebruikers natuurlijk ook proberen om spoilers over nieuwe seizoenen te vermijden bij oudere seizoenen, maar toch: áls een nieuw seizoen ter sprake komt wordt dat niet goed afgeschermd.
Edit: en hetzelfde geldt voor eventuele boekspoilers (als een serie op een boek / boeken gebaseerd is).
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Spoilers over seizoen 2 horen niet geplaatst te worden bij seizoen 1 (evt. in een forumtopic, zolang het seizoen nog niet is toegevoegd). Dus dat wil ik niet aanmoedigen door het mogelijk maken om ze te verbergen 
svp misbruikmelding insturen als je dit ergens ziet, we hebben nog geen moderators hier dus ik doe dit momenteel nog even (halfslachtig, ik lees niet alles)
Animosh_mm
-
- 264 berichten
- 114 stemmen
Oké, da's duidelijk.
Dank voor de uitleg.
Oh, en een andere vraag. Stel dat je een (oude, al voltooide) serie hebt ontdekt en wil toevoegen maar nog geen (of slechts een paar) afleveringen hebt gezien. Mag je in dat geval de serie toevoegen zonder plotomschrijvingen van de afleveringen, met de belofte dat je die later toevoegt? Want anders word je met spoilers geconfronteerd, en als je dat niet wil kun je hem dus pas toevoegen als je alles hebt gezien.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nee alleen lopende seizoenen mogen onvolledig worden toegevoegd.
jarno1975 (Moderator series)
-
- 10972 berichten
- 2792 stemmen
Hier gaat het ook niet goed met het jaartal: Tessa - Seizoen 1 (0-2015)
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
er ontbreken tv-datums, op z'n minst het jaar moet ingevuld zijn
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Bij series in een toplijst staat de toplijstvermelding er twee keer. Bij Homeland bijvoorbeeld:
nr. 24 in de top 100
nr. 24 in de top 100
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 berichten
- 1308 stemmen
Volgens mij is dat bij alle series het geval die in de top 100 staan.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
als dat morgen nog steeds zo is, zal ik het op de lijst zetten
richiedoom
-
- 378 berichten
- 3729 stemmen
Bij Fargo - Seizoen 1:
Misschien ben ik nu even moeilijk, maar geven de omschrijvingen hier bij iedere aflevering niet veel te veel weg? Niet echt leuk voor mensen die deze serie nog niet hebben gezien en per ongeluk belangrijke gebeurtenissen lezen....
-
- 13471 berichten
- 1308 stemmen
Het probleem is opgelost.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Bij Fargo - Seizoen 1:
Misschien ben ik nu even moeilijk, maar geven de omschrijvingen hier bij iedere aflevering niet veel te veel weg? Niet echt leuk voor mensen die deze serie nog niet hebben gezien en per ongeluk belangrijke gebeurtenissen lezen....
Ik heb zelf het idee dat spoilers bij afleveringen niet bezwaarlijk zijn, omdat je ze bewust moet openen voor je ze ziet. Benieuwd hoe anderen daar over denken.
Daarbij wel aangetekend dat momenteel plotomschrijvingen wel openbaar op bv. de home pagina te lezen zijn, maar ik denk dat dat waarschijnlijk iets tijdelijk is. Ben nog aan het nadenken over een betere invulling van de homepagina's.
PeterW
-
- 111 berichten
- 965 stemmen
Is het niet mogelijk om tussentijds op te slaan bij toevoegen. Ik heb het al drie keer gehad dat ik alles kwijt was. Daar wordt ik niet vrolijk van.
De omroepen staan ook niet allemaal aangegeven; wordt dat nog veranderd?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Als je een zender mist kun je dit bij je toevoeging aangeven, dan zal het crewlid de zender toevoegen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik heb momenteel een serie toegevoegd (Axel Nort) nog in wacht maar elke andere serie/seizoen dat ik probeer toe te voegen zegt die telkens:
Bijvoorbeeld ik probeerde
Johan en de Alverman (TV Series 1965?1966) - IMDb
toe te voegen en gaf de juiste code op "tt0231826" maar toch krijg ik die melding.
Ik probeerde ook al van Fabian van Fallada, Midas, Kapitein Zeppos toe te voegen, krijg altijd die melding...
Ik snap er niks van??
tbouwh
-
- 5812 berichten
- 5402 stemmen
Is het gebruikelijk om te stemmen op hele seizoenen terwijl de betreffende seizoenen nog lopen? (er zijn bijv. nog maar 9 afleveringen van uitgezonden). Ik zie het terugkomen op de site en vind het wat surreëel overkomen, je stemt toch pas als je een heel seizoen bekeken hebt?
Overigens mis ik de optie om losse afleveringen te beoordelen, zoals op imdb. Komt die er nog of blijft dat achterwege?
Edit: en misschien ook om favoriete afleveringen te markeren (zoals favo-tracks bij albums op MuMe)
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Is het gebruikelijk om te stemmen op hele seizoenen terwijl de betreffende seizoenen nog lopen?
Ja, zie ook De Site >> Algemeen >> stemmen op lopende seizoenen
Dat staat niet in de planning, wel komt er misschien nog een mogelijkheid om op een serie als geheel te stemmen.
Heb ik in de eerste dagen van de site mee gespeeld, maar vond het uiteindelijk toch niet veel toevoegen. Het is niet zo, dat wanneer je benieuwd bent naar een serie, even aflevering 11 gaat kijken omdat dat de beste schijnt te zijn. Daarnaast maakte het de boel nogal onduidelijk en druk.
tbouwh
-
- 5812 berichten
- 5402 stemmen
Oke, helder. Dank voor het reageren! Bij het markeren van favorieten zou de meerwaarde ook vooral zitten in het persoonlijke overzicht: welke 3 afleveringen van een bepaald seizoen vond ik de beste? Dat zou je evt aan de cijfers ook af kunnen lezen, maar omdat die optie er ook niet Is heb je op dat gebied niet echt aanknopingspunten (je kunt t uiteraard wel buiten tv meter bijhouden)
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
Hoi, ik volg op het moment de serie The Librarians. Als ik een paar delen heb gekeken dan werk ik die bij. Vandaag viel me op dat zowel bij seizoen 1 als seizoen 2, 2015 staat.Ik vond dat raar! En ben gaan kijken op wiki. En idd dit klopt niet! De serie is begonnen op 7 december 2014. Doordat het jaartal niet klopte keek ik ook naar de datums van uitzending en die kloppen ook niet!
Wat is de beste manier om dit naar de correcte jaartal en datums te krijgen?
Corrigeer ik dat dan gewoon zelf? Stuur ik degene (in dit geval tovenaar) een mail met een verzoek?
Of geef ik dit door aan een crewlid?
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
Je kunt het zelf aanpassen door op corrgeren te drukken bovenaan de pagina. Wij kijken dan of het klopt en of we het goedkeuren. Dankjewel alvast.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Komt er ook een toplijst aantal afleveringen gemarkeerd als gezien?
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
Komt er ook een toplijst aantal afleveringen gemarkeerd als gezien?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ja ik denk dat dat er wel komt, wil ook een soort rotatielijst gaan bouwen op basis van de recente checks
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat staat niet in de planning, wel komt er misschien nog een mogelijkheid om op een serie als geheel te stemmen.
Dat laatste zou enorm fijn zijn. Het zorgt er nu voor dat ik bij een hoop series nog niet weet hoe ik er een stem op uit moet brengen, omdat ik deze veel te lang geleden heb gezien. Zeker bij series uit mijn jeugd kan ik echt niet per seizoen stemmen, terwijl ik wel een ''gevoel'' heb over de totale serie. Hoop dat je dit er nog in wil gaan verwerken, zou de site wel completer maken wat mij betreft.
Ik denk dat veel bezoekers van deze site dit probleem ervaren? Neem pakweg een serie als Oppassen! of Courage the cowardly dog. Veel gezien maar ik kan ze 20-25 jaar later echt niet meer uit elkaar houden qua seizoenen 
Madeliefje_mm
-
- 22 berichten
- 167 stemmen
Hoi! Is het nog steeds zo dat er geen sketchshows mogen worden toegevoegd? Ik heb er een aantal hoog op mijn lijstje van favoriete series staan en zou ze graag toevoegen
(Ik zie dat bijvoorbeeld De TV-Kantine wel is toegevoegd, is dat geen sketchshow?)
-
- 13471 berichten
- 1308 stemmen
De TV Kantine is een tv serie met telkens een andere aflevering / verhaal,
waarbij sommige gebeurtenissen verder kunnen gaan / terugkomen in de
volgende aflevering(en). Tevens is persifleren (bespottend imiteren) anders
dan sketchen (cabaretonderdeel, ironisch toneelstuk enz enz).
Kondoro
-
- 11524 berichten
- 2866 stemmen
Bij mijn weten is het een tv serie met telkens een
andere aflevering / verhaal, tevens is persifleren
anders dan sketchen.
Wat praat je moeilijk
!
Madeliefje_mm
-
- 22 berichten
- 167 stemmen
De TV Kantine is een tv serie met telkens een andere aflevering / verhaal, tevens is
persifleren(bespottend imiteren) anders dan sketchen (cabaretonderdeel, ironisch
toneelstuk enz enz).
Haha, dat is inderdaad duidelijker taalgebruik
Ik snap wat je bedoelt! Voor mij is er echter een dunne lijn tussen een serie met persiflerende delen/sketches die door een verhaal bij elkaar worden gehouden en een serie met sketches met vaak terugkerende thema's of zelfs een presentator die ze aan elkaar kletst. Ik blijf hoopvol uitkijken naar de dag waarop Monty Python's Flying Circus of A Bit of Fry and Laurie kunnen worden toegevoegd.. (maar ik snap je redenering hoor).