- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 berichten
- 1308 stemmen
@ Nana,
ik heb de fouten van Voetbalvrouwen Seizoen 3 gecorrigeerd (staat nu
bij mij in de wachtrij).
Als ze hem alsnog op jouw naam kunnen zetten dan vind ik dat prima.
Misschien is het een idee om een user 72 uur de tijd te geven voor
een correctie en als die verstreken zijn dat hij dan in het openbare
wordt gegooid.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
48 uur vind ik persoonlijk wel genoeg, anders krijg je dat belangrijke nieuwe seizoenen niet toegevoegd kunnen worden om hij dagenlang bij iemand afgeschermd in de afgekeurde toevoegingen staat
-
- 13471 berichten
- 1308 stemmen
Gewoon uit nieuwsgierigheid.
From Dusk Till Dawn: The Series is gister door mrdig ingestuurd en nu al goedgekeurd. Sommige
series staan bij mij nu al bijna een week in de wachtrij (wat ik niet erg vind maar wel verwarrend).
Degene die als eerst ingestuurd zijn, worden dus niet perse als eerste goedgekeurd?
Hoe gaat het nou precies in zijn werking?
Kunnen crew-members uit een lijst kiezen welke ze goedkeuren of wordt er telkens een set van toevoegingen naar hun inbox gestuurd om goedgekeurd te worden?
mrdig
-
- 499 berichten
- 2690 stemmen
Humans (TV Series 2015? ) - IMDb Seizoen 1
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
Scarafax
-
- 105 berichten
- 522 stemmen
Even een vraagje. Hoe is het beleid van TVMeter omtrent kopiëren van andere websites? Zit nu paar uurtjes te browsen op TVMeter en het viel mij op dat veel plotten van series of afleveringen direct gekopieerd zijn van andere websites zoals bijvoorbeeld bierdopje. Is het (wettelijk) toegestaan dat je één-op-één kopieert van een andere website?
Het zou het werk makkelijker en sneller maken, echter zit er geen auteursrecht op?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik ga er van uit dat het copyright van plot omschrijvingen bij de makers van de series ligt, en dat het meestal promotionele teksten betreft die juist bedoeld zijn voor dit soort doelen.
Daarnaast wil ik straks een API gaan maken waarmee andere sites en applicaties ook onze teksten kunnen gaan gebruiken
Maar het is wel een interessant vraagstuk
Scarafax
-
- 105 berichten
- 522 stemmen
Het auteursrecht van een verhaal (van een serie) zal ongetwijfeld wel bij de makers van de series liggen, echter gaat dit om één-op-één kopiëren van zelfgeschreven stukken tekst (plot) door gebruikers van andere websites. Ben er zelf even ingedoken en volgens verschillende juridische websites ligt de auteursrecht van alle teksten bij de schrijver zelf. Tegen een aangepaste, of zelf geschreven, stuk tekst valt geen aanklacht in te dienen. Echter tegen een één-op-één kopie wel dus volgens die websites. Dus het stukje tekst (plot genaamd) direct kopiëren is dus eigenlijk niet toegestaan. Zonde als TVMeter straks alles moet verwijderen/aanpassen... beter gelijk goed doen en de stukken zelf schrijven.
Vooral gezien het feit dat je een API wil maken waarmee de teksten gedeeld kunnen worden. Volgens mij zou je dan dubbel in overtreding zijn...
-
- 13471 berichten
- 1308 stemmen
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Maar wie zegt dan dat zij die tekst hebben geschreven? En dat het niet de teksten van de tv zenders of dvd hoezen betreft?
stinissen (crew series)
-
- 23450 berichten
- 76945 stemmen
Even een voorbeeldje. Zie MacGyver op TVMeter en op Bierdopje. Echt een één-op-één kopie... en zo heb ik er al veel meer gevonden.
Mocht je trouwens de bronnen willen waar ik de informatie omtrent auteursrecht vandaan heb stuur me dan maar even een PB.
Hoop poespas om niks ik denk dat dit wel 5000 keer is gebeurt op MM. Gaat nergens over.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Tja er wordt ook al 15 jaar lang door duizenden sites plotomschrijvingen van MovieMeter gecopy/paste, ik heb het idee dat het allemaal niet zo'n issue is, vooraal aangezien ik de boel wil gaan delen via een api straks.
Maar goed ik kijk het wel even aan, in het ergste geval moet een deel van de teksten weggehaald worden, en dat is ook niet gelijk het einde van de site. De meeste teksten zijn zelf vertaald, vrij te gebruiken teksten van wikipedia, of promotionele teksten van tv-zenders en/of dvd hoezen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Even een voorbeeldje. Zie MacGyver op TVMeter en op Bierdopje. Echt een één-op-één kopie....
We gebruiken beiden de wikipedia beschrijvingen: Lijst van afleveringen van MacGyver - Wikipedia - nl.wikipedia.org
mrdig
-
- 499 berichten
- 2690 stemmen
Helder idd!
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Het zou het werk makkelijker en sneller maken, echter zit er geen auteursrecht op?
Of iets substantieel is kan blijken uit zowel kwantitatief opzicht (bijv meer dan 90% van heel Wikipedia) als uit kwalitatief opzicht (bijv de top 15 van de quote 500). Wanneer het wel of niet substantieel is, zal er per geval vanaf hangen. Als we dus bijv 90% van Wikipedia hadden overgenomen, ongetwijfeld. Zoals nu enkele delen die samen minder dan 1% zullen vormen, twijfelachtig en zeer moeilijk hard te maken (zeker bij de grotere databanken als Wikipedia, imdb etc).
Bron: mijzelf, rechtenstudent, maar mocht je het willen naslaan: (meest) relevante wetsartikelen zijn de artikelen 2 en 3 van de Databankenwet (daarnaast de andere artikelen van die wet voor uitzonderingen, wanneer iets überhaupt als databank kan worden bestempeld, etc).
Teejey_mm
-
- 182 berichten
- 0 stemmen
@ Nana,
ik heb de fouten van Voetbalvrouwen Seizoen 3 gecorrigeerd (staat nu
bij mij in de wachtrij).
Als ze hem alsnog op jouw naam kunnen zetten dan vind ik dat prima.
Misschien is het een idee om een user 72 uur de tijd te geven voor
een correctie en als die verstreken zijn dat hij dan in het openbare
wordt gegooid.
Oh oké prima. Nee joh daar gaat het bij mij niet om. Zolang de site er maar op vooruit gaat, het was jammer geweest als mijn werk voor niets was geweest. 
mjk87
-
- 14535 berichten
- 4520 stemmen
Ik zag dat Otje - Seizoen 1 (1998-1999) was toegevoegd. Wat is de reden dat dit niet als miniserie geldt maar een Band of Brothers wel? Beide één seizoen, beide gebaseerd op een boek. Zie wezenlijk geen verschil. Wat het ook is, straks wel voor de wiki dat verschil aan te geven.
Sir Spamalot_mm
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Misschien is het al gezegd, misschien niet, ik neem het zekere voor het onzekere... Als concreet voorbeeld neem ik de serie Prison Break, welke vier seizoenen telt. Hiervan heb ik seizoen 1 en 2 op dvd, seizoen 3 en 4 worden misschien nog aangekocht. Klik ik bij Prison Break - Seizoen 1 op "in bezit" dan toont diezelfde lijst "Prison Break" (alsof ik alle seizoen in bezit heb). Of doen mijn twee linkerhanden iets verkeerd? 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Er is momenteel nog geen mogelijkheid om specifieke seizoenen in Mijn Series te zetten. Het heet immers ook Mijn Series
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
Ik zag dat Otje - Seizoen 1 (1998-1999) was toegevoegd. Wat is de reden dat dit niet als miniserie geldt maar een Band of Brothers wel? Beide één seizoen, beide gebaseerd op een boek. Zie wezenlijk geen verschil. Wat het ook is, straks wel voor de wiki dat verschil aan te geven.
Dat het maar één seizoen heeft of op een boek is gebaseerd, maakt in principe weinig uit. Een miniserie is een korte serie (miniseries van 13 afleveringen komen nauwelijks voor) die één verhaal behandeld en die aan het einde ook afsluit. Bovendien houden we op deze website IMDB aan. Daar staat gelijk aangegeven of het een tv serie of een miniserie is. Als je hier over twijfelt bij het uploaden, kun je het ons altijd even vragen van te voren.
Animosh_mm
-
- 264 berichten
- 114 stemmen
Wat is eigenlijk het plan voor de toekomst wat betreft miniseries? Ik weet dat ze er nu nog niet op mogen, maar er staat expliciet geschreven dat ze *nog* niet toevoegbaar zijn, dus is de verwachting dat ze ooit wel toegevoegd kunnen worden? En zo ja, wanneer? Weken? Maanden?
Op MovieMeter schreef Jordy het volgende:
Dat lijkt mij een goede houding, maar wat betekent dat concreet? Staat het vast dat ze ooit toegelaten zullen worden, of moet dat nog onderling bepaald worden door de TvMeter-crew en -leden?
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
The powerpuff girls wordt onder updates niet goed weergegeven:
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3312 stemmen
Klopt, zag het ook al en heb het doorgegeven. Thanks!
Animosh_mm
-
- 264 berichten
- 114 stemmen
Het punt is dat er op dit moment nog zoveel toegevoegd moet worden, dat we het nu bij de normale tv-series houden.
Ah oké, is dat de reden. Dan probeer ik het over een tijdje nog een keer.
Dank voor de opheldering!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
bedankt, opgelost