De Site / Algemeen / Het grote opmerkingen / feedback topic

avatar van jacobine_rodijk
De site is praktisch onbruikbaar met die gigantische advertentie op elke pagina en niet/moeilijk weg te scrollen is. Zoekfunctie is helemaal onzichtbaar.

jacobine_rodijk schreef:

dion.ollie: Dit speelt intussen op meerdere Meter-sites als ik de fora mag geloven, kan hier aub iets aan gedaan worden?

Heino (moderator)
dion.ollie en meter_fan: Als het goed is wordt er morgen weer aan de bugs gewerkt. Volgens mij staat het volgende op dit moment nog open:

* Koppelen van Netflix series werkt niet (De volgende melding verschijnt al meerdere dagen na het insturen van een koppeling: "Foutmelding: Er kan momenteel niet op Netflix ingelogd worden om de gegevens van deze serie op te halen. Probeer het over een uurtje nog eens")

* Bij koppelen Netflix series werkt de link naar Netflix niet (Netflix id wordt wel weergegeven, maar de bijbehorende link is bij alle series "https://www.netflix.com/WiMovie/?trkid=0"; ipv "https://www.netflix.com/nl/title/netflix-id-nr";

* Disney+ overzicht wordt niet bijgewerkt;

* Liken van berichten werkt niet bij iedereen;

* Stemtabellen laden niet bij de seizoenen;

* Link naar wachtwoordherstel werkt niet (workaround is via de oude tvmeter link);

* Het overzicht van nieuwe series/afleveringen is leeg;

* Wederom grote advertenties op de Meter sites (vooral mobiel) waardoor de sites onbruikbaar worden.

Toevoegingen/aanpassingen:
* Voorstel om de advertenties uit te zetten voor crew en actieve leden;

* Apple TV+ toevoegen aan het on demand overzicht.

Opgelost:
* Ziggo on Demand overzicht wordt niet bijgewerkt (is weer bijgewerkt en alle series zijn gekoppeld)
* Link naar mijn checklist werkt niet (werkt weer bij meldingen vanaf mei)

Hopelijk lukt het om hier e.e.a. van op te lossen.

* Disney+ overzicht wordt niet bijgewerkt;

* Liken van berichten werkt niet bij iedereen;

* Stemtabellen laden niet bij de seizoenen;

* Het overzicht van nieuwe series/afleveringen is leeg;

Toevoegingen/aanpassingen:
* Voorstel om de advertenties uit te zetten voor crew en actieve leden;

* Apple TV+ toevoegen aan het on demand overzicht.

Opgelost:
* Link naar mijn checklist werkt niet (werkt weer bij meldingen vanaf mei)

Hopelijk lukt het om hier e.e.a. van op te lossen.

Hier wordt morgen inderdaad weer aandacht aan besteed!

avatar van Robbie.T.
Volgens mij is deze nog niet gemeld:

Als ik naar de toevoegingen van een gebruiker ga, bijvoorbeeld: Robbie.T. - MovieMeter.nl/series en dan onderaan klik om naar pagina 2 te gaan, dan gebeurt dit: dikdik55 - MovieMeter.nl.

Gaat zelfs Tv-Meter nu al zeggen dat ik moet afvallen op een zeer passief/agressieve manier?

Heino (moderator)
Robbie.T. Die link moet zo te zien ook nog worden bijgewerkt, nu kom je bij de MM gebruiker met dezelfde user-id. Ik denk dat dit niet eerder is opgevallen omdat jij waarschijnlijk de enige bent met meer dan 100 toevoegingen met dezelfde beginletter

avatar van jarno1975
jarno1975 (crew)
Heino echt nie!

Maar bij mij hetzelfde probleem inderdaad.

dion.ollie schreef:

Hier wordt morgen inderdaad weer aandacht aan besteed!

En, zijn de bugs opgelost?

Die bug van stemtabellen die niet laden bij seizoensoverzichten is ieder geval nog niet weg.

avatar van legian
De links in het meldingenlijst werken niet optimaal. De verwijzingen naar de checklist, berichten en personen gaan goed. Maar de links naar series werken niet altijd. Zo heb ik van zondag 17 mei een melding van ene nieuwe aflevering van Rick & Morty en die link verwijst me door naar de serie. Maar bij dezelfde melding van vandaag zondag 24 mei krijg ik een niet gevonden pagina op moviemeter. Terugkijkend door de lijst krijg ik hetzelfde probleem bij Westworld. Als ik naar de URL kijk mist /series/ bij degene die fout gaan.
dion.ollie

Heino (moderator)
dion.ollie De laatste paar bugs die genoemd zijn door Robbie.T. en legian komen volgens mij omdat de bijbehorende links nog niet zijn aangepast naar de nieuwe moviemeter/series structuur ipv tvmeter. Ditzelfde probleem speelt ook al weken bij het wachtwoord herstel (zie ook de buglijst). Bij deze dus nogmaals het verzoek om hier naar te kijken.

Verder ben ik net als The Oceanic Six benieuwd of het afgelopen week nog gelukt is om wat bugs van de lijst weg te werken? Voor zover ik na kan gaan lijkt er namelijk nog niets opgelost.

avatar van Esteban
Ik weet niet of het reeds gemeld werd, ik ga niet alles opnieuw lezen. Maar ook mijn privéberichten op TVMeter kan ik niet meer zien. Wanneer ik naar privéberichten ga en vervolgens op een gesprek klik, ga ik naar MovieMeter. Vreemd detail, dat is énkel bij privéberichten met meerder pagina's. Degene die één pagina aan gesprekken hebben, blijven op TVMeter wanneer ik ze aanklik.

Heino (moderator)
Esteban Ik heb het nagekeken en dat probleem heb ik ook wanneer ik in het overzicht van de PM's (dus de lijst met alle mensen: Privéberichten - MovieMeter.nl/series) op een nummer achter "pagina" klik dat bij een gebruiker staat. Hier is meteen te zien dat de link die hierachter zit het "/series" stukje mist.
Klik ik echter eerst op de naam van de gebruiker van wie ik de PM's wil zien kom ik wel goed uit op TvMeter en ook zijn de links op die pagina wel goed (de getallen rechtsboven waarmee je naar de verschillende pagina's kunt springen). Beetje lastig uitleggen, maar hopelijk snap je wat ik bedoel

dion.ollie Zou je deze verkeerde links ook door kunnen geven samen met de al eerder genoemde?

Heino schreef:

Hee Heino, dit is onder meer verholpen:

✅ Advertenties zijn uitgezet op TVMeter tot 2025 voor alle crewleden- en moderators.
✅ Advertenties zijn uitgezet voor alle users tot 2025 die voldoen aan de genoemde criteria
✅ Overzicht series werkt weer
✅ Wachtwoord vergeten werkt weer

Naar de rest wordt nog gekeken. Ik heb net een verzoek ingediend bij de developers om te kijken naar de linkproblemen mbt Moviemeter en TV-meter.Ik denk dat dit verantwoordelijk is voor een hele rits onderliggende problemen.

Heino (moderator)
dion.ollie Bedankt voor de tegenkoppeling en het oplossen van deze bugs!

Even ter info voor de overige leden: het uitzetten van advertenties gebeurt aan de hand van criteria die de crew samen met de developers hebben afgesproken, zoals bijvoorbeeld een bepaald aantal toevoegingen of meningen die op de site geplaatst zijn.

avatar van jarno1975
jarno1975 (crew)
Het koppelen van Netflix werkt ook weer. Openstaande series zijn weer gekoppeld.

Heino schreef:

Users die veel toevoegen krijgen geen reclames meer en de users die weinig of niets toevoegen krijgen pagina grote reclames? Wat is daar de achterliggende gedachte achter van?

Heino (moderator)
legian We begrijpen dat veel users de reclames behoorlijk storend vinden en we hebben samen met de eigenaren gekeken wat hieraan gedaan kan worden. Aangezien de eigenaren ervoor hebben gekozen om ook via advertenties inkomsten te genereren was het geen optie om voor alle users de reclames uit te schakelen. Om users die veel aan de site bijdragen, bijvoorbeeld door veel series toe te voegen of recensies te plaatsen, te belonen hebben we een manier gezocht om voor deze groep een uitzondering hierop te maken. Dit hebben we aangepakt op dezelfde manier als eerder op MovieMeter gedaan is, dus door het invoeren van bepaalde criteria waaraan voldaan moet worden.

Dat de users die deze criteria niet halen met pagina grote reclames opgescheept worden is uiteraard niet de bedoeling, maar dat staat los van het uitschakelen van reclames voor eerder genoemde users. De aanwezige advertenties zouden absoluut niet hinderlijk op de site moeten staan en al helemaal geen functionaliteiten van de site moeten blokkeren, daar ben ik het ook helemaal mee eens. Voor zover ik heb begrepen heeft dion.ollie dit nogmaals aangekaart bij meter_fan en hopelijk wordt dit zo snel mogelijk opgelost.

Heino schreef:

Je geeft zelf al het antwoord op die vraag:

Dit voelt als halfbakken symptoombestrijding om eerlijk te zijn. En een stukje voortrekkerij van users die veel toevoegen om het gezeur over de site wat te verminderen. Het wordt alleen mooi verpakt onder het mom van we geven ze een beloning. Dat was toch nooit het geval. Of je kreeg reclames te zien of je doneerde zodat je ze niet hoefde te zien.

En wat zijn precies die criteria? Want als ik als een malle recensies ga schrijven krijg ik ook geen reclames meer te zien? dat is nog wel te doen, of het allemaal kwaliteit bied.... Of krijgen we een commissie die dat allemaal gaat beoordelen? Een andere optie is natuurlijk adblock weer activeren voor de site. Maar dat word ook niet gewaardeerd gok ik. Ik zet het maar even in spoilers, begreep op MuMe dat daar al berichten verwijderd waren omdat ze het woord gebruikten.

Kijk, in alle redelijkheid heb ik geen probleem met reclames. Dat ze op de meter sites de laatste tijd wat vervelender zijn geworden is jammer, maar als ik dion.ollie moet geloven dan is dat niet de bedoeling. Dat er nu een eerste stap naar een punten systeem voor de users wordt geïntroduceerd vind ik dan weer niet stroken met de eerdere reacties. Afgezien van het feit dat het gewoon niet fair is. En dan is de vraag natuurlijk, gaat dit blijven? want als de problemen met de reclames opgelost zijn wat is dan nog de reden voor het 'gezeur' betreffende de reclames. Je zegt wel heel leuk dat het uitschakelen van de reclames losstaat van pagina grote reclames. Maar dat is de hele oorzaak van het gezeur. En als dit dan blijvend is, wat voor privileges komen er dan nog meer? Speciale subforums waar alleen zij kunnen komen? om nog meer opsplitsing te creëren?

En wat is het plan om nieuwe gebruikers tegemoet te komen? hun zadel je wel op met een berg aan reclames. En die moeten meer inkomen genereren om de bevoordeelde users te kunnen dekken. Lijkt mij niet dat die blij worden van al die reclames. En dan kan je niet meer om hinderlijke reclames heen volgens mij. De pop-ups zijn nu al irritant. De site gaat dan niet meer nieuwe users trekken als ze vol staan met reclames. Of iedereen gaat de adblock weer aanslingeren.

Nogmaal, dit voelt als symptoombestrijding die halfbakken is uitgewerkt. Focus liever op de problemen die er zijn en ga dat oplossen in plaats van dit soort dingen te bedenken en te implementeren.

Heino (moderator)
legian Zoals ik al zei vind ik het ook het belangrijkst dat de reclames de werking van de site niet hinderen in gebruik en niet paginagroot aanwezig zijn. En het zou ook fijn zijn als de advertenties relevant waren, dus op TvMeter geen reclames over trapliften maar bijvoorbeeld over DVD's, streamingdiensten etc. Wat mij betreft zou zeker het eerste stuk hiervan topprioriteit moeten hebben en ik ga er dan ook van uit dat hier op dit moment aan gewerkt wordt.

Daarnaast is er besloten om een groep vaste gebruikers een extraatje te geven in de vorm van het uitschakelen van de advertenties, dit idee is overigens overgenomen van MovieMeter waar het al eerder is ingevoerd.

De "standaard" site zou dus een goed werkende site moeten zijn met advertenties om geld te genereren (daar is nu eenmaal voor gekozen door de eigenaren), maar zonder advertenties die het gebruik van de site hinderen. Dat dit momenteel nog niet altijd het geval is klopt en ik hoop oprecht dat dit zsm wel gerealiseerd wordt.

Heino schreef:

Juist dat steekt nu zo. Want waarom is dit in hemelsnaam ingevoerd? Was het altijd het plan om bepaalde users te bevoordelen? (zo ja waar/wanneer is dat gecommuniceerd? en waar kan ik de vereiste criteria vinden?). Het komt nu namelijk over alsof ze/jullie bepaalde users bevoordelen vanwege de problemen met reclame, maar de rest maar lekker in de puinhoop laten zitten. Misschien dat het op Moviemeter al helemaal uit de doeken is gedaan, maar daar ben ik al aan aantal jaar niet meer actief te vinden.

Als ik dan kijk naar je eerste uitleg:
Heino schreef:

Dan is dat gewoon het bevoordelen van bepaalde users. Puur omdat ze veel last hebben van reclames. Dan ga je toch ook het hele idee van die reclames voorbij? We hebben inkomsten uit reclames nodig, maar deze zijn zo irritant dat de users erover klagen en de site niet meer goed werkt. Kom we gaan enkele bevoordelen door ze geen reclame meer voor te schotelen. Dan houden ze zich hopelijk stil. Is dat de gedachtegang? Of is het serieus proberen mensen te laten doneren? Aangezien ze winst willen draaien.

Nogmaals het doet aan als symptoombestrijding in plaats van het daadwerkelijke probleem oplossen. En het is dan wel leuk om te horen dat ze ermee bezig zijn, maar we zien er niets van en met dit soort acties krijg ik ook niet het idee dat er wat aan gedaan wordt. Er bekruipt mij eerder een Black Mirror achtig gevoel waar we straks met een puntensysteem werken waar je met een hogere score een goed functionerende site zonder reclame krijgt..... Dan moeten we nog gaan oppassen om geen kritiek te uiten anders zakt onze score drastisch in.

Ik begin mezelf te herhalen, maar vind het een vreemde gang van zaken.

Heino (moderator)
legian Nogmaals: prio 1 moet zijn dat de site goed werkt zonder reclame die de site hierbij hindert. Ik hoop dat de developers er hard aan werken om ervoor te zorgen dat dit in orde komt. Hier heb ik (en de rest van de crew) verder helaas geen invloed op, wij zijn niet degenen die de site maken/onderhouden. Het enige dat wij - en jullie - kunnen doen is melden wanneer een advertentie hinder oplevert en dan zal er hopelijk actie worden ondernomen. En ja, het wordt op den duur vervelend om dit steeds maar te blijven melden, maar meer dan dit kan ik er op dit moment ook niet van maken.

Voor het gros van de gebruikers zal er dus een site blijven zijn met advertenties op manier dat deze niet in de weg zitten, dit is nu eenmaal het beleid dat de eigenaren voeren, ook hier kunnen wij als crew niets aan veranderen.

En ik begrijp heel goed dat reclames die de werking van de site niet direct hinderen ook zeer irritant kunnen zijn, zoals ook te lezen is in mijn bericht van 29 maart in TvMeter krijgt een nieuwe eigenaar. Het is dus echt niet zo dat wij groot voorstander zijn van alle reclames die hier te vinden zijn, maar zullen deze moeten accepteren als "noodzakelijk kwaad".

Een tijdje geleden hebben wij wel aan de developers gevraagd of er voor een groep users die veel bijdragen aan de site een uitzondering gemaakt kan worden, net zoals dat op MovieMeter gedaan was. Dat dit niet voor iedereen gedaan kan worden is zoals eerder gemeld het beleid van de eigenaren: zij willen geld verdienen aan de site middels advertenties en dat lukt niet als dit voor iedereen wordt uitgeschakeld. Dit extraatje is dus niet om klagers de mond te snoeren, de klachten die zij hebben over advertenties die de werking van de site in de weg zitten moeten wat mij betreft ook zsm worden opgelost.

Wat betreft de criteria voor het uitschakelen van de advertenties hebben wij als crew een tijdje geleden een voorstel ingediend met 4 criteria, maar ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen of dit uiteindelijk ook is aangehouden of dat de criteria zijn aangepast. Misschien dat dion.ollie hier meer over kan zeggen? Als deze criteria namelijk zijn aangehouden zouden de reclames bij jou (legian) uitgeschakeld moeten zijn aangezien je aan 2 van de 4 criteria die wij opgesteld hebben voldoet. Voor "dagelijkse" gebruikers zouden deze criteria overigens niet al te moeilijk te halen moeten zijn.

Kortom: ik denk dat we beide in herhaling vallen, maar ik hoop dat mijn standpunt en de gang van zaken nu duidelijk is. Wij willen ook een zo goed mogelijk draaiende site met zo weinig mogelijk irritaties, maar aan bepaalde zaken kunnen wij helaas ook niets veranderen.

avatar van horizons
Heino waarom wordt beleid van MovieMeter niet direct doorgezet op alle sites?

Misschien idee:
Maak 1 portal/landingspagina/hoofdwebsite voor alle meter sites. Gooi die vol met Social media, reclame en nieuws items. En van daaruit klik je naar de onderliggende meter site waar je heen wil. En die zijn reclame etc vrij om zodoende een fijne user experience te bieden.

Heino (moderator)
horizons Wat mij betreft wordt het beleid van MovieMeter op alle Meter-sites ingevoerd, maar helaas ga ik daar niet over. Misschien dat dion.ollie kan laten weten of daar al plannen voor zijn of het anders eens voorleggen aan de developers. Ook je idee van de portal kan hij misschien eens doorspelen aan hen om in overweging te nemen.

avatar van brawljeff
horizons zou top zijn, maar ik denk dat niemand die portal gaat bezoeken. Zo bezoek ik zelf ook nooit de homepage van TvMeter, maar ga ik altijd rechtstreeks naar de update pagina

dion.ollie (sitemanager)
We zijn met een nieuwe serverprovider bezig, waardoor storingen in de toekomst zouden moeten afnemen. Ironisch genoeg zorgt het overzetten hiervan momenteel voor kleine storingen. Vandaar dat de website zonet even niet beschikbaar was.

dion.ollie schreef:

Ik val ondertussen alleen in herhaling, maar wanneer gaan jullie de buglijst oplossen die hier al weken, maanden benoemd wordt?

dion.ollie schreef:

Hallo Dion. Hierbij een herinnering op mijn bericht van gisterochtend.

The Oceanic Six schreef:

Hallo Dion. Hierbij een herinnering op mijn bericht van gisterochtend.

Hier wordt aan gewerkt. Ook Musicmeter en Moviemeter kampen zo nu en dan met problemen, waar een oplossing voor gezocht moet worden. Zoals gezegd kost dat tijd, ongetwijfeld meer dan onder Jordy, aangezien hij precies wist hoe de (ingewikkelde) sitestructuur in elkaar zat. Ik moet het ook doen met de informatie die ik krijg, maar de developers doen hun best om de checklist af te werken.

avatar van The Oceanic Six
Weet iemand waar moderator HALVE TAMME. is gebleven? Al weken niet meer online. Moeten we ons zorgen maken?

avatar van brajoapau
brajoapau (crew)
De rest van de crew heeft ook geen idee helaas. Hopelijk gaat alles goed met hem!