• 8.985.949 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

dion.ollie schreef:

Hier wordt aan gewerkt. Ook Musicmeter en Moviemeter kampen zo nu en dan met problemen, waar een oplossing voor gezocht moet worden. Zoals gezegd kost dat tijd, ongetwijfeld meer dan onder Jordy, aangezien hij precies wist hoe de (ingewikkelde) sitestructuur in elkaar zat. Ik moet het ook doen met de informatie die ik krijg, maar de developers doen hun best om de checklist af te werken.

En, is er al een update? Ik begin het allemaal wel ontzettend vermoeiend te vinden dat bugs maandenlang gewoon niet opgelost worden.

jarno1975 (Moderator series)

tammey We zijn inmiddels weer een paar weken verder, een update m.b.t. de bugs zou fijn zijn.

jarno1975 schreef:

Ik heb te horen gekregen dat er zowel voor MovieMeter als TV-meter hard is gewerkt om Ziggo On Demand weer werkend te krijgen. Moviemeter is daar leidend in en zal in veel gevallen moeten verholpen voordat hier wijzigingen doorgevoerd kunnen worden. Dat heeft niets met prioriteit te maken, maar is domweg een technisch verhaal. Deze bug zou snel opgelost moeten zijn, zodat verder gewerkt kan worden aan de rest.

dion.ollie schreef:

Ik ben misschien een leek hoor, maar een hoop bugs zijn al 3 tot 6 maanden terug gemeld. Het voelt wel heel teleurstellend dat ze er nog altijd zijn. Zijn kleine dingen tussendoor niet af en toe te fixen?

The Oceanic Six schreef:

Dat moet inderdaad gebeuren, ben ik het mee eens en hamer ik ook op. Meer kan ik helaas niet doen. Ziggo is inmiddels in ieder geval gerepareerd.

dion.ollie schreef:

Ziggo is inmiddels in ieder geval gerepareerd.

En het koppelen van Netflix series is weer stuk....

jarno1975 schreef:

En het koppelen van Netflix series is weer stuk....

Dankjewel, probleem is overigens bekend. Wordt aan gewerkt.

Kan nog steeds niet liken, tammey, maar dat zal wel aan mij liggen? Of hebben er meer last van?

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

ZAP! schreef:

Idem hier !

Bij de andere sites (MuMe en BoMe) lukt het trouwens wel. Op Imdb bv. dan weer niet.

ZAP! schreef:

Vreemd dat sommige mensen dit niet kunnen, terwijl dit bij anderen gewoon werkt. Ik zal het navragen.

dion.ollie schreef:

Bij deze like ik jouw bericht.

jarno1975 (Moderator series)

beek0369 Misschien cookies een keer verwijderen, dat was het wondermiddel van Jordy vaak

jarno1975 schreef:

Ken de truc, maar daar ben ik erg spaarzaam mee - wie weet...

dion.ollie schreef:

We zijn weer 2 weken verder. Is er een update? Is er een plandatum?

aapies?

Seinfeld

Iets als het totaaloverzicht hier zien op welke seizoenen je hebt gestemd, dit is al maandenlang kapot. Wanneer krijgt deze site eens de aandacht dat nodig is van de technische crew?

avatar van meter_fan

meter_fan (admin series)

aburefan, het oplossen van Disney+ staat momenteel bovenaan onze prioriteitenlijst en zal het eerstvolgende zijn voor TvMeter.nl.

Kun je mij aangeven welke functionaliteiten daarna het hoogste prioriteit heeft? Dan zal ik ze iets hoger noteren voor de programmeurs hier.

avatar van horizons

horizons

Dat wat hij meld?

Als je op Seinfeld pagina kijkt zie je onderaan alle seizoenen kijkt. Als je dan op stemtabel klikt blijft cursor tot in eeuwigheid ronddraaien en gebeurt er niets.

aapies

Ik heb nog even gekeken naar de vorige lijst met bugs en wat er volgens mij nog openstaat is (in willekeurige volgorde):

1: De grote advertenties die basis functionaliteiten van de site blokkeerden waren een groot probleem, vooral op de telefoon. Aangezien ik zelf nooit via de telefoon inlog heb ik geen idee hoe dat er momenteel voorstaat, maar als dit nog niet in orde is lijkt me dat topprioriteit.

2. Bij koppelen Netflix series werkt de link naar Netflix niet (Netflix id wordt wel weergegeven, maar de bijbehorende link is bij alle series "https://www.netflix.com/WiMovie/?trkid=0";; ipv "https://www.netflix.com/nl/title/netflix-id-nr";

Voorbeeld: Netflix (de link boven de regel met "Netflix id").

3. Liken van berichten werkt niet bij iedereen.

4. Stemtabellen laden niet bij de seizoenen (bij sommige mensen blijft de cursor ronddraaien; bij mij zijn mijn stemmen hier verdwenen en staat overal "mijn stem..." in het hokje achter elk seizoen. Als ik die invul via het dropdown menu komt deze stem wel in het vakje te staan. Ververs ik daarna de pagina (F5) is hij weer verdwenen.

5. Links die nog niet zijn bijgewerkt en nog steeds naar MovieMeter pagina's verwijzen (het /series stukje mist in de link):

Pagina met PM's: Privéberichten

Klikken op een usernaam gaat prima, maar als er meerdere pagina's met berichten van een user zijn en je klikt dan op een paginanummer klopt de link niet en word je naar MoMe doorverwezen.

Zelfde probleem bij overzicht van toevoegingen van een user die meer dan 100 toevoegingen met dezelfde beginletter heeft. Als je helemaal onderaan naar pag.2 wilt gaan klopt die link ook niet (gaat naar MoMe). Voorbeeld: Robbie.T.

Mogelijk dat er nog meer links moeten worden bijgewerkt, maar misschien is dat voor jullie op te zoeken?

Mocht iemand nog andere bugs tegenkomen zou je die in dit bericht kunnen plakken, zodat we het overzicht centraal en up-to-date kunnen houden.

meter_fan schreef:

Letterlijk wat ik in mijn bericht heb gepost. Ik wil zien op welke seizoenen ik heb gestemd bij een serie als Seinfeld. Dit blijft eeuwig doorladen zonder resultaat.

En verder ook het restant van het buglijstje die onderaan de pagina is benoemd. De meeste bugs zijn minstens 6 maanden al oud...

avatar van tbouwh

tbouwh

Als je bij een gebruiker naar het stemoverzicht gaat en (in het geval van gebruikers met veel stemmen) door wil klikken naar de tweede pagina (vb.: stemmen op series met beginletter 'A', p.2), wordt je standaard geredirect naar een 'lege' stempagina op MovieMeter ipv TV-Meter.

Heino (moderator series)

Rebel Dit valt onder punt 5 in de lijst met bugs die ik een paar dagen geleden gepost heb en zou dus al bekend moeten zijn bij de developers.

aapies Is er al enig zicht op wanneer deze bugs aangepakt gaan worden?

Heino schreef:

aapies Is er al enig zicht op wanneer deze bugs aangepakt gaan worden?

Heb hiervan zojuist even een reminder doorgestuurd naar aapies!

dion.ollie schreef:

Heb hiervan zojuist even een reminder doorgestuurd naar aapies!

Hij is toch getagd? Dan krijgt hij ook meldingen. Het zou wel eens leuk zijn als we ook wat communicatie terug krijgen. Iets wat al sinds de overname zo ongeveer afwezig is.

Ik snap er bv helemaal niks van dat alle Metersites jarenlang goed werken en dat na de overname alles technisch kapot is. Waarna het niet lukt in tig maanden om het weer werkend te krijgen. Dit levert gewoon frustraties op en als we ook wekelijks moeten blijven vragen hoe het ervoor staat dan is dat bepaald niet bevorderlijk voor het goede gevoel.

En voor de zekerheid: aapies

avatar van legian

legian

The Oceanic Six schreef:

Zolang Moviemeter voldoende verkeer weet te trekken en de reclame inkomsten niet drastisch dalen verwacht ik niet veel verbetering. Zelfs na de rel die op Musicmeter heeft plaatsgevonden waarbij de mods ermee gekapt zijn is daar ook niets veranderd. Tenminste niet zichtbaar voor de gebruikers.

Dus we blijven maar hardnekkig alles aangeven en iedereen taggen. tammey, aapies

avatar van meter_fan

meter_fan (admin series)

Goedemiddag allen,

Allereerst wil ik jullie even iets van het hart wat ik eigenlijk pas kan delen over een anderhalve maand. Maar gezien de frustraties die oplopen geef ik jullie hierbij al kortstondig een update. De reden dat het lijkt alsof er geen zicht is op verbetering, komt omdat een heel team hier werkt aan een vernieuwde TV- en MovieMeter. Ik hoop jullie positief te kunnen verassen over heel veel extra nieuwe functionaliteiten, denk aan tienduizenden toplijsten voor series, gesorteerd op genres, castleden en ondemandservices. Maar denk ook aan duizenden acteurpagina's die we aan het toevoegen zijn, vernieuwde seriepagina's- en een vernieuwde zoekmachine die het wél altijd doet. Daarnaast behoren on-demand-services die er langere tijd uit vliegen hopelijk ook tot de verleden tijd. Ook die data zijn we aan het hertstructuren zodat de monitor goed staat.

Door dit alles in het vooruitzicht schuiven sommige bugjes hier wat meer naar de achtergrond. Over anderhalve maand hoop ik wat te kunnen laten zien, maar we zijn dus wel degelijk al maanden druk bezig. Wat ik wel kan zeggen, is dat forum TVMeter en forum MovieMeter gewoon van elkaar gesplitst blijven. Voordat daar angst voor ontstaat.

Met dat in je achterhoofd hebben we in ieder geval de Netflix-bug opgelost. Ook de stemtabbelen werken weer. Daarnaast ervaren we hier geen problemen meer met het liken van berichten, maar daarvan wachten we jullie reacties nog even af of dat bij iedereen écht zo is.

Ik hoop jullie heel snel meer te kunnen vertellen. Maar we hopen een klein beetje op begrip. Komen hele mooie verbeteringen aan

Bedankt allen!

Roy

avatar van Boenga

Boenga

meter_fan schreef:

Ik hoop jullie positief te kunnen verassen

aapies, niks mis met een foutje, maar dit vind ik een heel gevaarlijke...

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

Liken lukt inderdaad weer, alle browers getest! Thx.

Heino (moderator series)

aapies En ook de stemtabellen en Netflix links werken weer naar behoren

Wat betreft de nieuwe functionaliteiten en aanpassingen aan de site: wordt hierover nog overleg gepleegd met (vaste) gebruikers (via PM's of via het forum) om te informeren hoe zij tegen die nieuwe functies aankijken of wat ze graag zouden willen zien? Ik denk in dit verband bijvoorbeeld aan de nieuwssectie op MovieMeter die niet door iedereen met veel enthousiasme is ontvangen in de huidige vorm en veel commentaar en frustraties opleverde. Het zou zonde zijn om een hoop werk te steken in onderdelen waar niemand op zit te wachten, terwijl er misschien genoeg goede ideeën zijn voor verbeteringen die nieuwe gebruikers kunnen aantrekken en vaste leden kunnen behouden.

Daarnaast is het misschien ook goed om een aantal gebruikers voor de invoering van de nieuwe versie deze eerst te laten testen. Mensen die al jaren op de Meter-sites aanwezig zijn kunnen naar mijn idee snel zien of alles naar behoren werkt of waar er nog ruimte is voor verbetering.

Maar al met al: goed dat er aan de sites gewerkt wordt en hopelijk zijn deze snel future proof!

avatar van horizons

horizons

Fijn dat bugs zijn opgelost.

En moviemeter en tvmeter worden dus één website met een gesplitst forum:

meter_fan schreef:

Zo staat het er in ieder geval.

En zoals Heino schrijft: vraag om feedback!

En laat de site alsjeblieft niet op jullie andere sites lijken.

Goedemiddag allen,

...Daarnaast ervaren we hier geen problemen meer met het liken van berichten, maar daarvan wachten we jullie reacties nog even af of dat bij iedereen écht zo is.

Punt 1: dank voor de feedback, netjes. Ik moet nog zien wat het allemaal wordt, maar ben benieuwd hoor.

Punt 2: ik kan weer liken, hoezee hoeza!