• 8.985.462 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

avatar van Simon Smith

Simon Smith (crew films)

Er is een schermvullende reclame waardoor de site nauwelijks te raadplegen is op mn iphone. Wat is t toch slecht geworden helaas. Sommige problemen worden maar niet opgelost of blijven terugkeren...

Simon Smith schreef:

tammey

aapies

Ik tag even iemand die je kan helpen, anders heb je kans dat men het niet leest.

avatar van Gretz

Gretz

meter_fan schreef:

Goedemiddag allen,

De reden dat het lijkt alsof er geen zicht is op verbetering, komt omdat een heel team hier werkt aan een vernieuwde TV- en MovieMeter.

Wat betekent deze ontwikkeling voor de drie andere metersites? Worden die ook vernieuwd of blijft daar alles zoals het nu is?

Gang_Star

Hier wederom last van de vreselijke banner van zo veel money, die het volledige scherm van mijn telefoon inneemt. Vorige keer was dat zelfde het geval met als ik mij niet vergis Star Wars. Ik begrijp heus wel dat er inkomsten nodig zijn uit reclames, maar basisfuncties moeten ten alle tijden vrij van reclame zijn, zou je toch denken?

avatar van Heino

Heino (moderator series)

spook en anderen:

Volgens mij zou dit reclame probleem inmiddels bekend moeten zijn bij de developers, het speelt op meerdere Meter sites. Zie ook:

Ads / reclame op de site - MovieMeter.nl

Het grote feedback / opmerkingen topic #2 - MusicMeter.nl

tammey en aapies Meerdere gebruikers geven aan wederom last te hebben van de reclames die de site onbruikbaar maken. Het zou fijn zijn als er een reactie komt in hoeverre dit probleem bekend is en of er al een oplossing in de maak is. Niet iedereen hier volgt namelijk de fora van MoMe en MuMe.

Ook staan er in dit topic meerdere vragen naar aanleiding van de aankondiging over de veranderingen die op komst zijn m.b.t. MoMe en TvM. Ook hier zou enige vorm van terugkoppeling zeer welkom zijn.

avatar van Gretz

Gretz

Gretz schreef:

tammey

Gang_Star schreef:

Ben ik het mee eens, als de website daardoor niet meer werkzaam is, moet dat worden verholpen. Als het slechts enigszins storend is, ben ik bang dat ik weinig voor je kan betekenen. Hoe dat ook mag klinken.

dion.ollie (hoofdredacteur)

Voor MusicMeter, GamesMeter en BoekMeter blijft alles voorlopig nog gewoon als vanouds.

dion.ollie schreef:

Het is niet bepaald te omschrijven als enigszins storend. Er zit dan gewoon niks anders op dan de site opnieuw te moeten openen via een ander tabblad.

avatar van legian

legian

Om hier even wat toelichting op te geven. MovieMeter en TV-meter gaan, vanwege verschillende overeenkomstige eigenschappen (hoewel dat blijkbaar een discutabel punt blijft voor sommige mensen) inderdaad samen. De website zal zijn aandacht evenredig verdelen tussen films en series en beide groepen bedienen. De fora van beide websites blijven - hoewel op dezelfde website - wel gesplitst. Vooralsnog zijn er geen plannen om MusicMeter een vergelijkbare overhault te geven. Dat betekent overigens niet dat de aandacht voor MusicMeter zal verwateren. Wanneer de samenvoeging van TV-meter en MovieMeter erop zit, zal er veel tijd vrijkomen om zowel die website als andere metersites actief te gaan beheren.

tammey ik quote je bericht van Musicmeter eventjes hier aangezien mijn reactie daar wat offtopic is. Maar blijven de statistieken ook gescheiden? Het aantal berichten, meningen, berichten gemarkeerde afleveringen en dergelijke? Vind het mooi dat het nu gescheiden is van mijn moviemeter statistieken namelijk. En komt er dan ook een gezamelijke profielfoto? of kan dat ook gescheiden blijven? heb nu voor beide namelijk eentje die gerelateerd is aan het thema. Of zijn dat dingen die je nog niet mag delen?

Ben wel benieuwd wat jullie in petto hebben.

jarno1975 (Moderator series)

tammey Het lijkt erop dat het koppelen van Netflix series wederom niet meer werkt.

avatar van badfans69

badfans69

Verstandig besluit dat MovieMeter en TVmeter samen gaan.

Als het tvmeter forum maar blijft bestaan.

Tvmeter is met 4500 leden niet rendabel genoeg, een site als mijnseries.nl heeft al meer als 150k gebruikers, ter vergelijking.

legian schreef:

Ben wel benieuwd wat jullie in petto hebben.

We gaan hier binnenkort over om tafel zitten. De statistieken moeten waarschijnlijk wel gescheiden blijven, maar of we twee verschillende profielen gaan hanteren, dat weet ik niet.

dion.ollie schreef:

Ik begrijp dat jullie bepalen, maar ik hoop wel dat jullie ook naar de mening van de gebruikers van de diverse sites luisteren. Ik vind het nogal wat, 2 sites samen, 2 profielen dat 1 profiel zal worden op een of andere manier. Daar hangen ook privacyverhalen aan.

Onderhond schreef:

Eigenlijk is de consensus dat het niet zo erg is wanneer beide sites samengaan, zolang alles maar gescheiden blijft

Om hier nog even op terug te komen. Net overleg gehad over in welke hoedanigheid alles gescheiden blijft en daarop is het antwoord: zoveel mogelijk. Zowel qua forum als qua updates worden in het overzicht tabbladen 'films' en 'series' gehanteerd.

Wat betreft de profielen: we ontkomen er bijna niet aan om iedereen één profiel te geven voor de hele website van MovieMeter. Het wordt immers één website. Statistieken blijven, zoals vrijwel alle onderdelen website afzonderlijk van elkaar bijgehouden. Wat we in dat geval zouden kunnen doen is gebruikers laten kiezen welk van de gebruikersnamen (en avatar) zij willen houden voor de volledige website en vervolgens het systeem automatisch de statistieken van het andere account dat geregistreerd staat op hetzelfde mailadres hieraan koppelen. Accounts gaan nooit verloren. Ook niet wanneer beide accounts op een ander mailadres zijn aangemaakt. In dat geval gaan we een tool bouwen waarmee deze accounts samengevoegd kunnen worden. Hoe dit precies in zijn werk gaat, gaan we nog onderzoeken. Maar dit is in ieder geval het plan van aanpak.

Mochten hiertegen echter massaal grote bezwaren zijn, dan horen wij het graag. Ook horen we graag hoe men het in dat geval wél voor zich ziet!

Gang_Star

Nou Crazy D, we hebben er een tijdje terug al eens over gepmd. Ben ik hierheen gekomen om een reden die jij alleen weet, met een andere naam dan moviemeter... wordt ik dan waarschijnlijk nog aan die andere username gelinkt terwijl ik dat juist niet meer wilde

spook,

ik ben op de hoogte van wat jou dwars zit en vind het vervelend dat je nog steeds met dit gevoel rondloopt. Een eventuele oplossing wordt al door tammey aangekaart.

dion.ollie schreef:

Wat we in dat geval zouden kunnen doen is gebruikers laten kiezen welk van de gebruikersnamen (en avatar) zij willen houden.
Groet.

avatar van Heino

Heino (moderator series)

dion.ollie schreef:

Ten eerste goed om te horen dat er zoveel mogelijk gescheiden blijft, ik denk dat dat de grootste wens van iedereen hier is.

Persoonlijk zou ik ook graag de "Mijn Series" en "Mijn Films" tabjes gescheiden houden, met daarin o.a. de mapjes "Gezien", zodat straks niet alle films en series door elkaar komen te staan. Is daar ook al een plan voor?

En wat betreft het samenvoegen van de accounts van beide Meter-sites: als mensen op beide sites een account hebben onder een ander email adres zouden ze misschien nu al bij de crew van een van beide sites aan kunnen vragen hun gekoppelde email adres aan te laten passen, zodat dit op beide sites gelijk wordt. Dit om het samenvoegen van beide accounts later zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Normaal gesproken passen we gebruikersnamen alleen in uitzonderlijke gevallen aan, misschien dat daar nu een uitzondering op gemaakt kan worden om gebruikersnamen van beide sites gelijk te trekken, op voorwaarde dat deze accounts aan hetzelfde email adres zijn gekoppeld. Dan zou je dus op voorhand al username en gekoppeld email adres aan kunnen passen.

HALVE TAMME. schreef:

tammey aangekaart.

Groet.

Ik heb het inderdaad vernomen, had liever gezien dat je geen keuze zou moeten maken tussen 2 accounts. Ik wil liever hier mijn ding blijven doen zonder dat mensen weten welke user ik eigenlijk ben op een site waar ik om door jou bekende redenen ben vertrokken (inactief) en misschien nog ooit weer opnieuw eens in zou loggen in de toekomst (ik heb me tenslotte nooit uitgeschreven in de hoop dat één en ander zou veranderen in de toekomst).

spook.

dion.ollie schreef:

Laat van je eigen horen. Wil je het niet in het forum kwijt, stuur de heren dan even een pm. Als je het niet met dion.ollie of meter_fan wilt delen (misschien vanwege gevoeligheid), dan kunnen ze weinig voor jou betekenen. Compromissen en oplossingen zullen van hun kant altijd aangeboden worden. Of je wat met hun goede bedoelingen kan is een tweede.

Klinkt prima

HALVE TAMME. schreef:

spook.

Zoals je weet heb ik vele malen problemen aangekaart toen op moviemeter, waar totaal niet naar geluisterd werd en/of op gereageerd werd. Vervolgens op het moment dat ik aangeef voorlopig niet terug te keren, komen een paar andere users arrogant zich ermee bemoeien en krijg ik van notabene de eigenaar de oplossing 'dat ik kan betalen om geen reclame meer te zien'.

Sorry kerel, mijn ervaring is dat mij laten horen niet bepaald zal helpen.

spook,

ondanks bovenstaande bericht heb ik niet het gevoel dat snel opgeven in jouw aard ligt. Ik betreur de situatie, maar soms moet je dingen ook kunnen loslaten. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar waag eens een poging. Inmiddels zijn we een paar mnd verder en wordt er misschien wel anders naar gekeken/over gedacht. Bij snel opgeven zal je er nooit achter komen kerel. Sinds de overname hebben beide partijen een hoop nieuwe dingen (bij)geleerd: even laten bezinken dan meteen met een oplossing komen. Hoe kunnen wie hier een gepaste/informatieve reactie opgeven om de rust te bewaren ect ect. Geen makkelijke opgave hoor. Ik ben er 100% zeker van dat deze heren niet met hun armen en benen over elkaar zitten. Geef het nog een kans, en ga in gesprek met ze

Ik zie net dat de stemtabel-bug opgelost is. Geen idee hoelang al, maar ik ben er blij mee.

Beste community,

Bij dezen wil ik even zeggen dat ik vanaf morgen twee weken niet beschikbaar zal zijn in verband met mijn zomervakantie. In overleg met Roy/ aapies heb ik hem tijdens mijn afwezigheid als aanspreekpunt aangewezen. Hij zal verantwoordelijk zijn voor het reilen en zijlen op de website, evenals de communicatie op dat gebied.

Mijn vakantie is op 24 augustus afgelopen. Dan zal ik weer tot jullie beschikking zijn. We gaan de community vanaf dat moment ook meer betrekken bij de samenvoeging van MovieMeter en TvMeter.

Tot over twee weken!

avatar van Boenga

Boenga

Is ongetwijfeld al vaker ter sprake gekomen, en is allicht ook niet zo in 1-2-3 te verhelpen, maar bij deze ter herinnering: de plot die bij een serie geplaatst wordt, vertelt (altijd) het verhaal in de eerste jaargang.

Soms is dat heel algemeen; en bijvoorbeeld bij, om er maar iets uit te pikken, Desperate Housewives is dat prima zo.

Maar bij The Jury is daar echt wel wat mis mee.

Negen jaar tussen seizoen 1 en 2. Ze zijn ontworpen door dezelfde persoon, en daar houden de gelijkenissen meteen ook op. Geen enkele acteur is dezelfde, geen enkel personage is hetzelfde, en de verhalen hebben geen enkele link met elkaar.

In zo'n geval zou het toevoegen van de tweede plot voor meer duidelijkheid zorgen, en minder verwarring bij het zoeken naar...

jarno1975 (Moderator series)

zombie Dat probleem ondervonden we 2 jaar geleden al. Het is dus ook gewoon mogelijk om een plot per seizoen in te sturen.

Als je rechtsboven op corrigeren klikt zul je dat vanzelf zien.

The Jury - Seizoen 2 (2011)

Bij de door jou aangehaalde serie van The Jury is dit veld leeg, en dus wordt automatisch het plot van seizoen 1 gepakt.

Correcties hierop zijn van harte welkom!

avatar van Boenga

Boenga

Bedankt voor de info, loes ! Ik wist niet dat 'corrigeren' ook dààrvoor kon gebruikt worden.

In het geval van deze The Jury ga ik er in elk geval al wat mee doen.

jarno1975 schreef:

Als je rechtsboven op corrigeren klikt zul je dat vanzelf zien.

The Jury - Seizoen 2 (2011)

Correcties hierop zijn van harte welkom!

Het is wel jammer dat de regels van deze site bij het begin zo streng waren, want dit gaven we destijds al vaak aan. Bijna elke niet-sitcom heeft per seizoen gewoon een andere beschrijving. Maar ik heb niet de puf om dit nu nog te veranderen.

jarno1975 (Moderator series)

aburefan deze functie was in het begin ook nog niet geïmplementeerd. Het was dus technisch niet mogelijk. Na verschillende verzoeken hiertoe is dit destijds door Jordy toegevoegd.

Het klopt dat hierdoor een achterstand is ontstaan. Maar daarnaast is het nog steeds een site voor en door gebruikers dus correcties hierop zijn altijd zeer welkom.