- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
UPDATE
Het aanpassen van wiki.tvmeter.nl is allemaal sneller verlopen dan gedacht, de wiki kan dus weer bezocht worden. Mocht je nog een onjuistheden of onduidelijkheden tegenkomen, kunnen jullie dat melden, zodat het verduidelijkt of aangepast kan worden.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 berichten
- 1309 stemmen
Netjes Hotshot, je hebt er aardig wat vrije tijd ingestopt. Mijn complimenten 
-
- 13471 berichten
- 1309 stemmen
Verborgen Gebreken (1).
Verborgen Gebreken (2 & 3).
Seizoen 1 en seizoen 2/3 zijn niet aan elkaar
gekoppeld. Wil jij hier even naar kijken als je
tijd hebt.
Bvd.
Dying Rose
-
- 1315 berichten
- 3429 stemmen
Sommige series zitten zogezegd nog in een map die ik lange tijd geleden heb verwijderd. Het komt dus nog voor dat ze, ten onrechte, bij 'mijn series' staan aangevinkt. Handmatig afvinken doet maar het halve werk aangezien ik niet alle reeksen vanbuiten ken die ooit in een map zaten. Als je daar bij gelegenheid naar wil kijken Jordy.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik heb een vraagje: mag iets als reizen waes toegevoegd worden?
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3313 stemmen
Ik heb een vraagje: mag iets als reizen waes toegevoegd worden?
Dit pakken we even met rest van de crew op en komen dan bij je terug. Deze zit op de grens van reality-serie (niet toegestaan) en documentaireserie (wel toegestaan).
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Dit pakken we even met rest van de crew op en komen dan bij je terug. Deze zit op de grens van reality-serie (niet toegestaan) en documentaireserie (wel toegestaan).
Oké, ik zag wel dat het op Whatiwatch wel toegevoegd werd. Het zou fijn zijn mocht het toegevoegd worden, al is het maar omdat het een aanrader voor iedereen is.
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3313 stemmen
MEDEDELING
Omdat een aantal series volgens onze huidige regels niet toegevoegd mag worden, maar wij wel graag toegevoegd zien worden, hebben we regel wat betreft reality-series iets aangepast. De nieuwe regel:
Reality-series zijn (nog) niet toegestaan op deze website. Bij twijfel of een serie als reality-serie gezien moet worden, raadplegen wij IMDB. Staat daar geen 'Reality TV', 'Game Show' of 'News' als genre vermeld, is de serie hier wel toegestaan.
Bij twijfel is het altijd aan te raden om een van de crewleden een berichtje te sturen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zou het in de top 10 op je persoonlijke pagina ook mogelijk zijn om de periode die de serie duurt meteen zichtbaar te krijgen?
Voorbeeld: 1. 24
Op MM staat er dan nog het productiejaar van de film achter.
Het maakt je top 10 wat interessanter en completer als je meteen ziet hoe oud een serie is. Dus hier zou dan moeten staan: 1. 24 (2001-2014)
Althans, deze site rekent 24: Legacy (2017) als een losse serie zie ik (ook vreemd trouwens).
En als ik dan toch bezig ben, als je op MM met je muis over je top 10 gaat, krijg je allerlei extra info over de film plus je eigen stem. Op TVMeter is die info veel kariger.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Op MM staat er dan nog het productiejaar van de film achter.
Goed punt, dat ontbreekt nog. Gaat op de lijst
Op MovieMeter zie je informatie over je stem (op de betreffende film) en het gemiddelde van de film. Hier kun je niet stemmen op (hele) series. Dus vandaar.
-
- 13471 berichten
- 1309 stemmen
Oproep aan alle users van deze prachtige site 
Einde tijdperk still:
Mochten jullie bij een serie op de seizoenspagina een still tegenkomen (met name bij
de oudere series), dan zouden wij het fijn vinden als jullie even een correctie insturen
met een serieposter.
Zie, De Site >> Algemeen >> Goedgekeurde beslissingen van de crew regel 6.
Bvd,
de crew.
jarno1975 (Moderator series)
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
Wat wordt er precies verstaan onder een 'serieposter'?
Er staan hier behoorlijk wat simpele knip- en plakwerkjes op de site die door moeten gaan als zogenaamde serieposter. Niet iets officieels dus.
Wat ik onder een serieposter versta is dit (als voorbeeld):
https://www.tvmeter.nl/images/photo/1000/1078.300.jpg
Dit is de aankondigingsposter van het eerste seizoen:
https://www.tvmeter.nl/images/cover/2000/2844.300.jpg?cb=1490107471
Vaak zijn dit dezelfde posters met het verschil dat er op de seizoensposter geen uitzenddatum en/of tv-zender vermeld staat.
Persoonlijk vind ik dit ook de mooiste optie. Nu wordt naar mijn idee bij het ontbreken van een serieposter teveel toegelaten. Persoonlijk zou ik dan de poster van seizoen 1 als serieposter toelaten.
Maar dat is mijn persoonlijke mening 
PS: Uiteraard gaat dit bijna alleen maar op voor series van de afgelopen pakweg 5 a 10 jaar. Oudere series hebben dit vaak niet.
PPS: Bij nader inzien staat dit bericht wellicht in een verkeerd topic maar het was een reactie op de mededeling van HT 
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
loes, een serieposter is in principe gewoon een algemene poster, inderdaad zoals jouw eerste voorbeeld. Knip- en plakwerk (fanmade) is in principe niet toegestaan, tenzij er slechts een randje is afgeknipt om bijvoorbeeld een logo weg te werken, dat is geen probleem. Het kan heel goed zijn dat er af en toe een fanmade poster doorheen glipt, wij zien uiteraard ook niet alles en sommige posters zien er gewoon heel mooi uit die door kan gaan voor echt. Dit is echter niet toegestaan en die posters mogen dan ook gewoon gecorrigeerd worden.
Jouw voorbeeld heeft sowieso onze eerste voorkeur, zowel je voorbeeld van de serie- als seizoensposter. Als er een officiële aankondigingsposter is, moet deze zelfs gebruikt worden.
Dying Rose
-
- 1315 berichten
- 3429 stemmen
Sommige series zitten zogezegd nog in een map die ik lange tijd geleden heb verwijderd. Het komt dus nog voor dat ze, ten onrechte, bij 'mijn series' staan aangevinkt. Handmatig afvinken doet maar het halve werk aangezien ik niet alle reeksen vanbuiten ken die ooit in een map zaten. Als je daar bij gelegenheid naar wil kijken Jordy.
...
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
heb je een voorbeeld van een serie die onterecht aangevinkt staat?
Dying Rose
-
- 1315 berichten
- 3429 stemmen
Prison Break & Grimm. Stonden wellicht in de ooit bestaande map 'Gezien'.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik weet even niet hoe dit gebeurd kan zijn, maar heb het volgens mij nu hersteld
Dying Rose
-
- 1315 berichten
- 3429 stemmen
Grimm wel, PB daarentegen blijft aangevinkt. Nu is dat niet het einde van de wereld natuurlijk. Ik zal ze wel handmatig afvinken als ik op nog zo'n serie stuit. Bedankt voor je hulp!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
bedankt, ga ik binnenkort naar kijken
Ik weet even niet hoe het is gebeurd dat jouw Volglijst is veranderd en nu "nieuwe map" heet, dit heb ik in ieder geval even hersteld en ik zal proberen te onderzoeken hoe dit kan gebeuren
De volglijst hoort een map te zijn die je niet kunt bewerken of verwijderen.
-
- 13471 berichten
- 1309 stemmen
als ik bij de voorpagina op een afbeelding ga staan dan komt die afbeelding
3x naar voren. Plus als je dan omhoog of omlaag schuift met de muis heb je
de overige aflbeeldingen ook nog eens erdoorheen.
brawljeff
-
- 2773 berichten
- 3313 stemmen
Het is momenteel ook niet mogelijk om specials te selecteren als 'gezien'. Heeft iedereen daar last van? Zie: The Flintstones - Seizoen 1 (1960-1961) - TvMeter.nl
-
- 13471 berichten
- 1309 stemmen
Yep, same here.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Afleveringen van seizoenen die in één keer uitkomen staan in de checklist in de verkeerde volgorde. Bij Twin Peaks gaat het ook fout. De eerste twee afleveringen van het nieuwste seizoen daarvan bijvoorbeeld zijn op dezelfde dag uitgezonden, uiteraard eerst aflevering 1 en daarna aflevering 2. Maar in de checklist staat aflevering 2 juist onder aflevering 1.