- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Crewmededelingen
Crewmededelingen
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Ten tijde van de samenvoeging van TvMeter en MovieMeter bleek er de behoefte te bestaan om op de nieuwe, gecombineerde site te kunnen kiezen tussen je gebruikersnaam van een van beide sites. Tot op heden is dat er vanwege andere prioriteiten nog niet van gekomen, maar we willen jullie deze mogelijkheid nu toch bieden.
Op dit moment heeft iedereen als het goed is op de gehele site zijn "oude" MovieMeter gebruikersnaam behouden, die op zowel het Films gedeelte als het Series gedeelte zichtbaar is. Als je deze in wil ruilen voor je TvMeter gebruikersnaam is dat nu mogelijk. Daarnaast willen we het ook mogelijk maken om een kleine aanpassing aan je huidige MovieMeter gebruikersnaam te doen, op voorwaarde dat deze niet wezenlijk verandert. Een compleet nieuwe naam aannemen is dus niet toegestaan.
Je hebt de volgende opties:
1. Je behoudt je oude (= huidige) MovieMeter gebruikersnaam op de hele site en hoeft niets te doen.
2. Je mag je MovieMeter gebruikersnaam een beetje aanpassen, bijvoorbeeld het veranderen van hoofdletter/kleine letter, getallen weghalen/toevoegen of leestekens aanpassen. Voorwaarde is wel dat de naam niet wezenlijk anders wordt, zodat de herkenbaarheid in stand wordt gehouden. Ook mag je angepaste naam nog niet door iemand anders in gebruik zijn op de site.
Voorbeeld: 'p_puk-123!' mag je veranderen in 'Pietje Puk'.
3. Je mag je gebruikersnaam veranderen naar je oude TvMeter gebruikersnaam, eventueel met kleine aanpassingen zoals in het vorige punt beschreven.
Als je kiest voor optie 2 of 3 kun je een post plaatsen in het Aanpassen gebruikersnaam topic, met als tekst je nieuwe gebruikersnaam. Vervolgens controleert de crew of deze voldoet aan de voorwaarden en geeft dit door aan de programmeur, die de naam dan aanpast in de gebruikersdatabase. Veranderingen die niet voldoen aan de voorwaarden worden niet in behandeling genomen.
Dit geldt overigens alleen voor de nieuwe site, dus niet voor de klassieke modus. Ook is dit een eenmalige mogelijkheid. Het is dus niet de bedoeling om meerdere keren van gebruikersnaam te veranderen.
1AngryMan (moderator series)
-
- 1578 berichten
- 85 stemmen
Beste community,
Na intern overleg heeft de crew besloten enkele veranderingen in het toevoegbaarheidsbeleid door te voeren.
De veranderingen zijn ten aanzien van eerste uitzenddatum en de serieplotlengte, en zijn aangepast in de wiki. Zie hiervoor de pagina's 'Minimale vereisten', 'Uitzenddatum en -tijd' en 'Plotomschrijving'!
brajoapau (moderator series)
-
- 789 berichten
- 225 stemmen
Beste community,
Wegens privé redenen zal ik vanaf heden mijn crewambt (tijdelijk) stopzetten.
jarno1975 (Moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Na overleg binnen de crew hebben we besloten een wijziging door te voeren met betrekking tot het toevoegen van een serie of seizoen.
Tot op heden was het de regel dat nog niet bekend hoefde wanneer de 1e aflevering uitgezonden zou worden. We hebben gemerkt dat hierdoor regelmatig seizoenen worden toegevoegd die ver in de toekomst liggen (tot aan 2027 aan toe). Buiten het feit dat we hier de toegevoegde waarde niet van inzien kwam het ook regelmatig voor dat op dit soort seizoenen al gestemd werd (stemfraude dus). Ook is er meestal nog niets bekend of zo'n seizoen (geen poster, geen acteurs, aantal afleveringen, etc.
Vanaf nu geldt dan ook de regel dat een serie of seizoen pas toegevoegd kan worden wanneer de exacte datum van uitzenden van de 1e aflevering bekend is. Uiteraard dient die zoals gebruikelijk dan met bronnen aangetoont te worden.
De wiki zal hierop ook nog aangepast worden.
badfans69
-
- 3958 berichten
- 6124 stemmen
Ik merk steeds meer stemfraude
-
- 1578 berichten
- 85 stemmen
Dank voor het laten weten!
badfans69
-
- 3958 berichten
- 6124 stemmen
Hallo crew members, ik begin me steeds meer te ergeren aan stemfraude. Is er misschien een optie toetevoegen dat men pas kan stemmen als de serie volledig te bewonderen is..
jarno1975 (Moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
badfans69 Stemfraude mag je altijd melden bij een crewlid. Ik heb niet het idee dat het heel veel gebeurt, maar ik zie ook niet alles.
Edit: net nog even gecontroleerd op series/seizoenen die pas in 2025 starten en daar een stuk of 8 stemmen verwijderd.
badfans69
-
- 3958 berichten
- 6124 stemmen
Crew members kunnen ook niet altijd alles filteren, terwijl jullie altijd het beste ervan maken, vandaar de eerdere optie.
-
- 1578 berichten
- 85 stemmen
Is er misschien een optie toetevoegen dat men pas kan stemmen als de serie volledig te bewonderen is..
Dat is al erg vaak geopperd aan de developer; het staat dus ergens op de bugs-en-wensenlijst (maar niet erg bovenaan)!
-
- 789 berichten
- 225 stemmen
Beste community,
Vanaf heden kom ik de series crew opnieuw versterken.
-
- 789 berichten
- 225 stemmen
Beste community,
Het is voortaan niet meer toegestaan om te stemmen op een seizoen van een serie waarvan men slechts één of enkele afleveringen heeft bekeken, alsook bij een seizoen van een serie dat nog niet volledig uitgezonden is geweest.
De series crew zal hier dan ook wat strenger op toezien, en zulke voorbarige stemmen verwijderen.
De wiki is hieromtrent ook aangepast.