- Home
- Serieforum
- De Site - Algemeen
- Crewmededelingen
Crewmededelingen
brajoapau (moderator series)
-
- 789 berichten
- 225 stemmen
Beste community van TvMeter,
Gezien de recente ontwikkelingen heb ik besloten om te gaan stoppen als crewlid op TvMeter. Ook heb ik het idee dat ik mijn aandacht nog maar moeilijk kan blijven verdelen op zowel mijn crewambt alhier als op MusicMeter. Ik wens de andere crewleden verder nog alle succes toe uiteraard!
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Wederom bedankt voor de fijne samenwerking Paul. De samenwerking en het relaxte en leuke pm verkeer is iets wat ik zeker koester, want je bent echt een fijne vent kerel. We houden contact.
Warme groet;
H. T.
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
loes---->moderator---->good luck
jarno1975 (Moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Bedankt voor de samenwerking Paul en succes verder als crewlid bij MusicMeter!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bedankt en succes voor hen die van functietitel veranderen.
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Mede vanwege de samenvoeging van TvMeter en MovieMeter hebben we besloten vanaf nu de ondergrens van 3 afleveringen voor miniseries te laten vervallen. Dit houdt dus in dat ook miniseries bestaande uit slechts 2 afleveringen op de site mogen, zolang deze voldoen aan de voorwaarden die ook voor andere series gelden.
De miniseries zullen allemaal op het Series gedeelte van de site komen, aan het verplaatsen/samenvoegen van miniseries die nu dubbel op de site staan wordt als het goed is gewerkt.
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Vanaf vandaag is brajoapau weer toegetreden tot de crew van het series gedeelte van de site.
Paul, welkom terug en veel plezier en succes!
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
nomore is ook toegevoegd aan de crew (series gedeelte), hij zal zich ook gaan bezighouden met het beoordelen van toevoegingen en correcties. Welkom, succes en veel plezier toegewenst!
1AngryMan (moderator series)
-
- 1578 berichten
- 85 stemmen
Dankjewel! Met het plezier zal het zeker goed komen, het lijkt me hier een gezellige club 
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Sinds de samenvoeging van TvMeter met MovieMeter merken wij dat het aantal ingestuurde toevoegingen flink is opgelopen, dank hiervoor! Wel willen we de regels, met name voor het invullen van het commentaarveld, graag nog eens onder de aandacht brengen.
Primair houden we vast aan de informatie die op IMDb staat, dus zolang de ingevulde informatie hieraan gelijk is hoeft dit niet in het commentaarveld vermeld te worden.
Soms is de informatie van IMDb echter onjuist of onvolledig. In dat geval verzoeken wij jullie uiteraard om de correcte informatie in te vullen en om dit aan te geven in het commentaarveld, inclusief de gebruikte bronnen waaruit dit blijkt.
Let op: Sinds enkele jaren wordt er al een hoop informatie automatisch opgehaald en ingevuld op het invoerformulier. Deze komt echter niet van IMDb (dit was technisch niet mogelijk) en zal dus niet in alle gevallen correct zijn. Controleer daarom dus altijd deze informatie en pas deze waar nodig aan.
Samengevat: vermeld in het commentaarveld altijd welke informatie je waar vandaan hebt (links naar bronnen), tenzij de informatie gelijk is aan de informatie op IMDb.
Uitgebreidere informatie over de afzonderlijke gegevens die ingevuld moeten worden is te vinden op onze wiki: Toevoegen - TvMeterWiki
Enkele handige sites waar je terecht kunt voor informatie over series zijn: TheTVDB.com, TVmaze.com en MijnSerie.
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Beste community,
Naar aanleiding van de aanhoudende problemen op de nieuwe MovieMeter site en het gebrek aan oplossingen en communicatie van de beheerders naar ons als Series crew hebben wij besloten om tot nader order ons werk neer te leggen. Wij begrijpen dat dit voor jullie heel vervelend is, maar wij zien op dit moment helaas geen andere uitweg meer. Door op deze manier aan te blijven modderen doe je niemand van de gebruikers een plezier denken wij. Zelfs wij als crew hebben ook totaal geen idee wat de status is van alle problemen (behalve dat ze niet worden opgelost) en ook niet hoe lang dit nog gaat duren.
De meeste van onze crewleden voeren deze taken al jaren uit en hebben altijd veel waardering gevoeld in de tijd dat Jordy de sites nog beheerde. Sinds de overname is daar helaas weinig meer van over. Het lijkt allemaal eenrichtingsverkeer te zijn: wij voeren op vrijwillige basis ons werk uit, maar zodra wij reacties vragen op onze opmerkingen blijft het vaak angstvallig stil.
Vanaf januari hebben wij als crew al toegang gekregen tot de nieuwe site om deze te testen. Er is ons toen gevraagd om alle bugs en problemen die wij tegenkwamen te melden, evenals suggesties voor verbeteringen. Hierop hebben wij een hele waslijst aan punten teruggestuurd en later ook geadviseerd om eerst deze problemen op te lossen voordat de site voor iedereen live zou gaan. Jammer genoeg is de nieuwe site toch online gegaan, zonder dat er problemen opgelost werden of dat er überhaupt op ons advies gereageerd werd.
Wij zijn ons toch steeds volledig blijven inzetten om problemen van gebruikers op te lossen en zijn ons nakijk- en modereerwerk gewoon uit blijven voeren. Ook zijn we doorgegaan met het melden van bugs, maar daar kwam helaas weer nauwelijks een reactie op.
De laatste weken hebben wij meermaals gevraagd om een indicatie te geven van de tijdsplanning zodat wij weten waar we aan toe zijn. Helaas werd ook daar niet op gereageerd door de beheerders.
Wij hebben er alle begrip voor dat de beheerders het erg druk hebben en niet op elk afzonderlijk bericht kunnen reageren, maar als je je crew vraagt om bugs te melden is het toch niet te veel gevraagd om daar dan ook iets mee te doen, of op zijn minst ons op de hoogte te houden van de status en planning. Kleine moeite toch?
We hopen dat er snel duidelijkheid komt over waar iedereen aan toe is wat betreft het Series gedeelte, want op deze manier is het plezier en de motivatie bij ons in elk geval in razend tempo aan het verdwijnen. Het is leuk dat je een soort IMDb 2.0 wilt maken, maar zorg in ieder geval dat de basis functionaliteiten waar de Meter-sites groot mee zijn geworden goed werken, met name het betrekken van de community via het forum en reacties onder films en series.
Tenslotte hebben wij naast onze klachten ook een voorstel om de onvrede die er, ook onder gebruikers van de andere Meter-sites, nu heerst weg te nemen. Zou het niet beter zijn om de samenvoeging van MovieMeter en TvMeter tijdelijk on hold te zetten en beide sites standaard voor iedereen weer op de klassieke modus in te stellen? Vervolgens los je de bugs op alle Meter-sites zo goed als mogelijk op en op de achtergrond werk je dan verder aan de nieuwe gecombineerde MovieMeter site totdat die zonder bugs gelanceerd kan worden. Wij als crew zijn 100% bereid om daar alle hulp voor te bieden die nodig is. Gezien het bericht op MusicMeter dat het nog maanden gaat duren voordat de bugs daar aangepakt gaan worden vanwege het vele werk aan MovieMeter zou dat ook een oplossing zijn voor die site. De Meter-sites vormen samen toch één geheel pakket? Het zou dan ook wel zo netjes zijn om elke site de aandacht te geven die deze verdient.
Met vriendelijke groet,
Jarno1975 (moderator series)
Brajoapau (crew series)
Stinissen (crew series)
1AngryMan (crew series)
Heino (moderator series)
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Zo he, als dit geen signaal afgeeft, dan weet ik het ook niet meer.... Alle respect voor de keuze. Ik schrik ook wel van het verhaal hier boven. Ik wist dat het soms behelpen was maar ik had ook de hoop dat het beter zou worden...
ZAP!
-
- 5448 berichten
- 3621 stemmen
Zoals op MoMe, zo ook op TvM: respect voor de crew.
(heel veel hoop houd ik echter niet...)
JorisTVmeter
-
- 359 berichten
- 654 stemmen
Heel jammer, maar volkomen terecht. Als je geen respect krijgt voor je werk, laat staan feedback, dan is dit inderdaad de beste beslissing. Respect voor deze beslissing en duidelijke taal.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het ergste is nog dat dit vrijwilligerswerk is. Dan is het helemaal schandalig als er geen communicatie en waardering is.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 berichten
- 7444 stemmen
Beste mensen van de crew,
jullie schreven: "Zou het niet beter zijn om de samenvoeging van MovieMeter en TvMeter tijdelijk on hold te zetten en beide sites standaard voor iedereen weer op de klassieke modus in te stellen? Vervolgens los je de bugs op alle Meter-sites zo goed als mogelijk op en op de achtergrond werk je dan verder aan de nieuwe gecombineerde MovieMeter site totdat die zonder bugs gelanceerd kan worden. "
Ik weet niet of dat een voorlopige oplossing is: vragen aan iedereen die TV meter bezoekt van in de klassieke modus te werken. Dan kan er voorlopig toch weer toegevoegd worden. Anders ligt die site voor maanden stil. Maar misschien zijn er in dit geval ook problemen die ik over het hoofd zie. Vriendelijke groeten. MHF
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hoe is het eigenlijk met de staking? Loopt deze nog? Alweer perspectief op verbetering?
stinissen (crew series)
-
- 23434 berichten
- 76919 stemmen
En weten we al meer?
DjFrankie
-
- 3412 berichten
- 3495 stemmen
Ik weet niet of dat een voorlopige oplossing is: vragen aan iedereen die TV meter bezoekt van in de klassieke modus te werken. Dan kan er voorlopig toch weer toegevoegd worden. Anders ligt die site voor maanden stil. Maar misschien zijn er in dit geval ook problemen die ik over het hoofd zie. Vriendelijke groeten. MHF
Bezoek altijd de site in klassieke vorm, veel beter hanteerbaar.
Goed dat jullie een statement maken
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Beste community,
Na overleg met de eigenaren hebben we besloten ons werk weer op te pakken. Er is toegezegd dat de bugs op het Series gedeelte aangepakt gaan worden en dat de tijd tussen Films en Series eerlijk verdeeld gaat worden.
We hebben inmiddels een aardige achterstand in toevoegingen en correcties, dus het kan even duren voordat we weer helemaal bijgewerkt zijn.
Wat betreft de verdere aanpak: ik ga samen met een van de developers een lijst maken van bugs en wensen voor het Series gedeelte. Aan de hand van prioriteiten die door de crew worden gegeven worden deze punten stap voor stap aangepakt.
Als jullie nog bugs zien of suggesties voor verbeteringen hebben kunnen die in het volgende topic geplaatst worden: Bugs en wensen Series gedeelte nieuwe site - De Site: Algemeen - serieforum - moviemeter.nl.
Beperk je hierbij wel tot het vermelden van je punt zodat we dit makkelijk in de lijst op kunnen nemen en het topic overzichtelijk blijft. Zodra een punt op de lijst komt (of al staat) zal de crew dit in het topic vermelden, evenals wanneer het punt is opgelost. Verdere discussies kunnen in het Feedback topic gevoerd worden.
Ook geldt dat het specifiek over het Series gedeelte moet gaan, zaken die spelen voor de gehele site kunnen beter in het feedback topic op het Films gedeelte geplaatst worden, zodat Kappeuter die in zijn lijst kan opnemen.
Ook zal er geen werk meer in de klassieke modus worden gestoken, dus alleen punten voor de nieuwe site zullen in behandeling worden genomen.
Wij hopen op deze manier een nieuwe start te kunnen maken met als doel een site waarop zowel de oude garde als de nieuwe bezoekers zich thuis zullen voelen!
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Naast het goede nieuws moet ik helaas ook meedelen dat loes en brajoapau (taggen lukt nog steeds niet, staat op de lijst) hun taken als crewlid hebben neergelegd.
Beide wil ik heel erg bedanken voor hun jarenlange harde werk en prettige samenwerking!
Mac Hammer Fan
-
- 6014 berichten
- 7444 stemmen
Bedankt voor de vele jaren inzet jarno1975 en brajoapau . 
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Beste community,
Er is een kleine wijziging in het toevoegproces van de Series op MovieMeter. In het kort komt het er op neer dat het vanaf nu verplicht is om achter de naam van een ontwikkelaar of acteur die je invult een persoonscode te vermelden. Deze code kun je van MovieMeter, Themoviedb of IMDb halen.
Een voorbeeld: stel je wil Tom Hanks als ontwikkelaar of acteur invullen in het toevoegformulier, dan zoek je hem eerst op een van deze sites:
www.moviemeter.nl/personen/31/tom-hanks
www.themoviedb.org/person/31-tom-hanks
Vervolgens vul je dan in:
Tom Hanks, 31
of
Tom Hanks, nm0000158
De langere versie:
Zoals jullie bij de Films mogelijk al gemerkt hebben, worden personen zoals acteurs tegenwoordig gekoppeld aan een eigen persoonspagina. In tegenstelling tot bij het toevoegen van Films is het technisch gezien helaas niet mogelijk om dit direct in de toevoegformulieren te verwerken. Het koppelen zal dus achteraf moeten plaatsvinden via een correctie, zodat de personen (ontwikkelaars en acteurs) zichtbaar worden op de betreffende pagina's.
In eerste instantie zal de crew dit koppelen op zich nemen, maar we hebben hierbij wel jullie hulp nodig. Het is daarom vanaf vandaag verplicht om achter de naam van ontwikkelaars en acteurs een persoonscode in te vullen. Deze code mag komen van MovieMeter, Themoviedb of IMDb. Mocht de persoon nog niet op een van deze pagina's staan moet deze eerst even aangemaakt worden via de link op het toevoegformulier (deze verschijnt als je op de i gaat staan achter "ontwikkelaar" of "acteurs". Op deze manier kan de crew vervolgens de persoon direct na het toevoegen koppelen.
Er komt dus wat meer werk bij het toevoegen van series kijken en op deze manier proberen wij dit extra werk te verdelen tussen de toevoegers (code invullen) en de crew (koppelen).
Voor het toevoegen is het overigens aan te raden alleen de nieuwe modus te gebruiken. De klassieke modus wordt niet meer ondersteund en toevoegingen die daar worden gemaakt zullen mogelijk fouten bevatten en niet goedgekeurd kunnen worden.
De ontwikkelaars en acteurs van series die al op de site staan moeten overigens handmatig 1 voor 1 gekoppeld worden. Hier is de crew al een tijdje op de achtergrond mee bezig, vandaar ook dat het behandelen van de toevoegingen en correcties momenteel wat langzamer gaat dan normaal. Om een idee te geven: er moesten ca. 6000 ontwikkelaars en 16000 acteurs gekoppeld worden. De ontwikkelaars zijn afgerond, maar er moeten nog een kleine 10000 acteurs behandeld worden.
Mochten er nog vragen zijn: stel ze gerust, hier of via een PM naar een van de crewleden!
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Sinds vandaag hebben we een nieuw topic aangemaakt waar we extra informatie zullen zetten over het toevoegen van series: Toevoeghulp De meeste informatie is ook te vinden op de Wiki, maar het leek ons handig om dit ook via het forum beschikbaar te maken.
Op dit moment staat er een voorbeeld van een ingevuld toevoegformulier, waar stap voor stap getoond wordt wat er allemaal ingevuld dient te worden in zo'n formulier, met waar nodig een korte toelichting.
Mochten er nog punten zijn die jullie missen of waar extra uitleg gewenst is kan dat hier of via een PM aan een crewlid gemeld worden, dan kijken we of we dat ook in het topic op kunnen nemen. Ook indien er punten uit de Wiki niet geheel duidelijk zijn kan dat uiteraard gemeld worden, dan kunnen we die indien nodig aanpassen.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 berichten
- 7444 stemmen
De link voor een toevoegformulier werkt alleen bij IMDB codes neem ik aan?
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
De link voor een toevoegformulier werkt alleen bij IMDB codes neem ik aan?
Welke link bedoel je precies?
Toevoegen gaat via Toevoegen, als je geen IMDb code hebt kun je dat daar aangeven en verder gaan zonder IMDb code, waarna hetzelfde toevoegformulier verschijnt als met IMDb code.