De in 2022 in Nederland geïntroduceerde streamingdienst SkyShowtime lanceert later dit jaar een abonnement met advertenties en verhoogt de prijs van zijn huidige abonnement. Dat valt te lezen op de website van Adformatie. De dienst, waartoe onder meer producties van Paramount+ horen, blijft overigens nog wel een reclamevrij abonnement aanbieden.
Binnen niet al te lange tijd kunnen abonnees van SkyShowtime ook kiezen voor een goedkoper abonnement met advertenties. Dat weet Adformatiete vertellen. De streamingdienst hanteert vanaf dat moment twee verschillende abonnementen, namelijk het Standaard-abonnement met reclame voor 5,99 euro per maand en het Standaard Plus-abonnement zonder reclame voor 8,99 euro per maand. Daarmee gaat de prijs van het oude abonnement omhoog. Wel hoeven gebruikers van het Standaard-abonnement met reclame niet bang te zijn dat ze minder content tot hun beschikking hebben. "Dit biedt hetzelfde blockbusterentertainment als ons Standaard plus-abonnement voor een aantrekkelijke prijs," zo laat SkyShowtime-directeur Monty Sarhan weten in het persbericht.
Met de nieuwe stategie gaat het relatief nieuwe platform concurrenten als Netflix en Amazon Prime Video achterna. SkyShowtime introduceert het nieuwe abonnement binnen alle markten, waaronder Albanië, Andorra, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Finland, Hongarije, Kosovo, Kroatië, Montenegro, Nederland, Noord Macedonië, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië en Zweden. "Bij SkyShowtime is het altijd onze missie geweest om geweldig entertainment te bieden voor een geweldige prijs. We blijven investeren in het aanbieden van de beste Hollywood-titels en meeslepende lokale content in onze markten."
Kritiek
Dat streamingplatformen met reclames op de proppen komen, heeft in het verleden al geleid tot grote kritiek. Zo zijn veel mensen het niet eens met het feit dat de prijzen van hun huidige abonnement met de introductie van een nieuwe fors omhoog zijn gegaan. Iets dat eerder deze week nog leidde tot een class-action rechtszaak van een Amerikaanse klant tegen Prime Video. Deze beschuldigt het bedrijf van valse reclame en misleidende praktijken. "Dit is oneerlijk, omdat abonnees al betaalden voor de advertentievrije versie. Ze zouden niet extra moeten betalen voor iets waarvoor ze al betaald hebben," zo luidde zijn beargumentatie.
De prijsverhoging en het nieuwe abonnement gaan vanaf 23 april van kracht.
Dacht even dat hun duurdere abonnement gepaard ging met (eindelijk) 4K/HDR/Dolby Vision/Dolby Atmos ondersteuning maar ze gaan letterlijk hun bestaande 1080p/Dolby Digital 2.0 service verhogen. Schaamteloos.
Bosnie, Kosovo, Andorra, en waarom in Belgie niet?
Waaronder de genoemde landen. Deze werden ook genoemd in het persbericht en zijn dus direct overgenomen. Volgens TotaalTV hoort ook België hierbij. Ik zal het even toevoegen.
Waaronder de genoemde landen. Deze werden ook genoemd in het persbericht en zijn dus direct overgenomen. Volgens TotaalTV hoort ook België hierbij. Ik zal het even toevoegen.
Sorry, Skyshowtime is niet actief in Belgie, vroeg mij enkel af waarom niet hoor....
Destijds was er een actie, waar ik, als film liefhebber gretig gebruik van heb gemaakt,je leven lang €3,49 betalen ( ook gedaan met HBO Max) neem aan dat wij gewoon deze prijs blijven betalen... (Zo niet denk ik dat er velen klachten gaan indienen bij de Consumenten Bond...)
Reacties (10)