• 15.227 nieuwsartikelen
  • 175.525 films
  • 11.963 series
  • 33.530 seizoenen
  • 642.599 acteurs
  • 198.289 gebruikers
  • 9.328.002 stemmen
Avatar
 
HBO Max
Foto: © ANP

HBO Max
Foto: © ANP

De nieuwe streamingdienst HBO Max, die vandaag in Nederland werd gelanceerd, lijkt nog niet helemaal vlekkeloos te werken. Verschillende gebruikers klagen op Twitter dat ze tegen problemen aanlopen. Het mediateam van HBO Max Nederland reageert daarop door te zeggen dat de dienst nog niet helemaal live is. 

Abonnees die dachten met een gerust hart voor hun televisie plaats te nemen om aan de slag te gaan met de nieuwe streamingdienst HBO Max, zijn vanaf vandaag waarschijnlijk een teleurstelling rijker. De dienst, die met veel bombarie werd aangekondigd, werkt namelijk nog niet helemaal naar behoren. Verschillende nieuwe abonnees van de streamingdienst wendden zich tot Twitter om te klagen. Zo zou de dienst bij sommige mensen nog niet te downloaden zijn in de App Store en gaat het streamen ook nog niet zo vloeiend als zou moeten. Problemen die het mediateam van HBO Max Nederland wegschuift als opstartproblemen. 

HBO Max

De Twitter-feed van HBO Max stroomt momenteel vol met tweets over het zogenoemde 'providerprobleem' waarmee diverse klanten kampen: "Ik heb net geabonneerd en ook al betaald, maar als ik iets aanklik om te kijken staat er "geen provider in Nederland". Elke keer als ik iets wil afspelen, vraagt de site of ik al geabonneerd ben, maar ik ben net geabonneerd," zo valt er te lezen. Volgens de dienst zelf is dat goed te verklaren, omdat deze nog niet honderd procent in de lucht zijn. "We zijn nog niet helemaal live dus het kan zijn dat er wat opstartproblemen zijn die vanzelf verholpen worden. Als het niet weggaat kan je het best even contact met onze klantenservice opnemen via http://help.hbomax.com," luidt het antwoord van het mediateam. 

De langverwachte streamingdienst, die al tijden beschikbaar was in de Verenigde Staten, is vanaf vandaag ook in Nederland af te sluiten. De dienst, waarop titels als Chernobyl en Game of Thrones te vinden zijn, schaf je al aan voor respectievelijk 2,99 euro en 3,99 euro per maand, als je dat in de eerste maand doet. Klanten die later aanhaken betalen het dubbele. 

Reacties (12)


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Gehenna

Gehenna

  • 644 berichten
  • 6685 stemmen

Vervelend voor mensen die tegen problemen aanlopen! Heb zelf (nog) geen problemen ondervonden, ik kijk overigens via de app die op mijn Xbox Series X is geïnstalleerd maar heb het net ook kunnen casten via de app op m'n android telefoon naar de Chromecast HD kreeg zelfs Dolby Vision bij Dune, heb dat nog niet eerder gehad met casten dus da's wel tof!


avatar van Flipman

Flipman

  • 7030 berichten
  • 1137 stemmen

Ik heb 'm nog niet uitgebreid getest, maar evenals Gehenna heb ook ik de applicatie op m'n Xbox One X console kunnen installeren. En die doet 't gewoon! Veel van die streamingdiensten - Videoland, Pathé Thuis - zijn niet beschikbaar op de Xbox, deze wel. Erg fijn!


avatar van John Milton

John Milton

  • 24108 berichten
  • 13271 stemmen

Ze moeten de iDeal betalingen handmatig doen door een bug, lees ik; en dat kost tijd. Driemaal raden hoe ik betaald heb... werkt nog steeds niet, ondanks dat ik er vanmorgen half 9 bij was met account aanmaken en betalen. Gammele start, maar had toch geen tijd gehad om te kijken vandaag.


avatar van JoseT

JoseT

  • 9 berichten
  • 2 stemmen

Gisteren zowel voor Android als Apple kunnen downloaden, geen probleem. Waarschijnlijk is er dan gewoon te vroeg geprobeetd, dat ze nog niet online stonden. In de mail van HBO Max stond ook 'in de loop van de ochtend /dag' oid. Maar wel veel series etc zonder Nederlandse ondertiteling nog, gelukkig is dat niet een groot probleem maar ga ervan uit dat dat in de loop der tijd wel komt.


avatar van JoseT

JoseT

  • 9 berichten
  • 2 stemmen

Da's wel jammer, heb zelf de hele dag kunnen kijken..

John Milton schreef:

Ze moeten de iDeal betalingen handmatig doen door een bug, lees ik; en dat kost tijd. Driemaal raden hoe ik betaald heb... werkt nog steeds niet, ondanks dat ik er vanmorgen half 9 bij was met account aanmaken en betalen. Gammele start, maar had toch geen tijd gehad om te kijken vandaag.


avatar van John Milton

John Milton

  • 24108 berichten
  • 13271 stemmen

Ik had het tot 23:00 uur ‘s avonds JoseT, maar het was dus een bekend issue waar veel (Alle?) iDeal abonnee’s last van hadden. Ik kon de app wel installeren op tv, iPad en android, maar kreeg foutmelding pas bij starten stream. Dat is nu ook opgelost.

Wat niet kunnen kijken betreft, ik moest toch werken tot 22:00, dus had er geen last van.


avatar van maurice32

maurice32

  • 1194 berichten
  • 1681 stemmen

Ik heb gisteren via ideal betaald, alles werkt perfect.

Op mijn smartphone en mijn LG televisie alles top


avatar van JoseT

JoseT

  • 9 berichten
  • 2 stemmen

Haha scheelt weer .. Ik heb via mn Google Play store account betaald, dus daar zit misschien wel het verschil. Hihi heb toen wel een een binge dag moeten doen, ook zwaar werk zeg ..

John Milton schreef:

Ik had het tot 23:00 uur ‘s avonds JoseT, maar het was dus een bekend issue waar veel (Alle?) iDeal abonnee’s last van hadden. Ik kon de app wel installeren op tv, iPad en android, maar kreeg foutmelding pas bij starten stream. Dat is nu ook opgelost.

Wat niet kunnen kijken betreft, ik moest toch werken tot 22:00, dus had er geen last van.


avatar van John Milton

John Milton

  • 24108 berichten
  • 13271 stemmen

maurice32 schreef:

Ik heb gisteren via ideal betaald, alles werkt perfect.

Op mijn smartphone en mijn LG televisie alles top

Ha Maurice, ik ben benieuwd.

-had je je account 08-03 in de morgen aangemaakt en via iDeal betaald??

-heb je diezelfde dag nog getest voor 23:00 's avonds?

-als je bij de instellingen gaat kijken en dan naar abonnement/subscription, wat staat daar dan?


avatar van maurice32

maurice32

  • 1194 berichten
  • 1681 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Ha Maurice, ik ben benieuwd.

-had je je account 08-03 in de morgen aangemaakt en via iDeal betaald??

-heb je diezelfde dag nog getest voor 23:00 's avonds?

-als je bij de instellingen gaat kijken en dan naar abonnement/subscription, wat staat daar dan?

Hoi,

Ja 08-03, via Ideal om 09:13 's morgens.

Via mijn smartphone op de website, ging zonder problemen.

Abonnement :

Gefactureerd via : HBO Nordic AB

Huidig pakket : Standaard 50% korting voor altijd.

Prijs € 3,99/ maand

Volgende factuurdatum 8 april 2022


avatar van John Milton

John Milton

  • 24108 berichten
  • 13271 stemmen

maurice32 schreef:

(quote)

Hoi,

Ja 08-03, via Ideal om 09:13 's morgens.

Via mijn smartphone op de website, ging zonder problemen.

Abonnement :

Gefactureerd via : HBO Nordic AB

Huidig pakket : Standaard 50% korting voor altijd.

Prijs € 3,99/ maand

Volgende factuurdatum 8 april 2022

thanks!

Wonderlijk, ik half uurtje eerder maar dan op iPad en ik heb nu een 'you have temporary acces to HBO through 9 april 2022", en gebruiker Skinny Tie ook. Vraag me af wat dit veroorzaakt heeft. Ach ja. First world problems


avatar van maurice32

maurice32

  • 1194 berichten
  • 1681 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
thanks!

Wonderlijk, ik half uurtje eerder maar dan op iPad en ik heb nu een 'you have temporary acces to HBO through 9 april 2022", en gebruiker Skinny Tie ook. Vraag me af wat dit veroorzaakt heeft. Ach ja. First world problems

Inderdaad raar, dan heb ik geluk gehad, maar zal wel de komende dagen opgelost worden.