De Amerikaanse regisseur Greta Gerwig, die afgelopen jaar furore maakte met haar film Barbie, sluit een vervolg niet uit. Dat laat ze weten tegenover Deadline tijdens de Oscar-afterparty. Waar de regisseur aanvankelijk haar twijfels uitsprak, zegt ze nu niet alleen open te staan voor een tweede deel, maar het ook 'graag te willen doen.'
Zoals dat altijd gaat bij films die voor een hype hebben gezorgd, worden de mensen rondom Barbie al sinds de release van de film bestookt met vragen over een mogelijk vervolg. Echt gek is dat niet: de titel van regisseur Greta Gerwig wist het afgelopen jaar meer dan een miljard dollar op te halen aan de bioscoopkassa's. Iets dat overigens niet altijd betekent dat een vervolgfilm een goed idee is. De regisseur heeft in eerdere interviews laten weten niet per se enthousiast te zijn over een tweede deel, maar daar lijkt inmiddels verandering in te zijn gekomen. Tijdens de Vanity Fair-afterparty na de Oscar-uitreiking zei de regisseur dat ze helemaal niet zo negatief tegenover een sequel staat. "Ik sluit helemaal niks uit. Ik zou het graag doen," zo klonk het.
Margot Robbie, die de hoofdrol vertolkt, is echter niet te porren om nog een keer in de huid van de pop te kruipen. "Het is grappig, die reflexmatige reactie van tegenwoordig dat iedereen meteen een vervolg wil," zo zei Robbie tegenover Variety toen ze weer eens werd gevraagd naar een mogelijke sequel of spin-off. "Ik denk niet dat dit twintig jaar geleden zo was. Dit was niet bedoeld als een trilogie." Michael Cera, in de film het personage Allen, werd al gevraagd naar een spin-off. "Ik denk dat het een nogal vreemde film zou zijn, maar ik ben erbij," zei hij.
Barbie
Het eerste deel van Barbie, met daarin hoofdrollen voor onder meer Robbie en Ryan Gosling, verscheen vorig jaar juli op het witte doek. Niet alleen was de titel met 1,36 miljard dollar de best bezochte film van 2023, de film was is ook de best bezochte film van Warner Bros. ooit, en de eerste film van een vrouwelijke soloregisseur die meer dan 1 miljard dollar opbracht. De titel, brak niet alleen diverse records, maar werd ook genomineerd voor tientallen prijzen, waarvan er inmiddels al enkele werden uitgereikt. Eerder ging de film er bijvoorbeeld al vandoor met twee Golden Globes en afgelopen zondag won het nummer What Was I Made For? van Billie Eilish zelfs een Oscar.
denk ook wel dat er bepaalde mensen zijn die puur uit gevoel of slechte berichten een 0.5 uitdelen.
Ik denk ook dat de Belgische/Nederlandse markt minder hoteldebotel liep van de film. In Amerika was dit een echte revelatie en hier is er voornamelijk hype wegens Barbenheimer ontstaan. Daardoor gingen mensen die anders niet naar dit soort film zouden kijken naar de bioscoop, dus ook wat een andere doelgroep heeft bereikt. Misschien daardoor ook een ander stemgedrag?
Deze film kent een stemgemiddelde van 2,89. Een vervolg is dus een slecht idee.
Deze film heeft een enorme bak geld binnengebracht, zowel voor de makers als voor de bioscopen. Dan kan er ook weer wat verlies gemaakt worden op films met hoge stemgemiddeldes waar geen hond en zijn ouwe moer naar toe gaat.
Deze film heeft een enorme bak geld binnengebracht, zowel voor de makers als voor de bioscopen. Dan kan er ook weer wat verlies gemaakt worden op films met hoge stemgemiddeldes waar geen hond en zijn ouwe moer naar toe gaat.
Het is niet de eerste keer (en het zal niet de laatste keer zijn) dat een slecht product tot een hype leidt. Een slecht product is echter nooit een lang leven beschoren; dan kost het geld.
Het is niet de eerste en het zal niet de laatste keer zijn dat een slecht product tot een hype leidt. Een slecht product is echter nooit een lang leven beschoren; dan kost het geld.
Het hoeft niet lang te leven. De meeste centen worden binnen enkele weken binnengeharkt.
Het lijkt me niet gemakkelijk om hier een sequel van te maken. Niet omdat het een slechte film is, dat is persoonlijke smaak (ik vond het maar zo-zo), maar omdat het lastig is een nieuw idee te lanceren. Barbie is nu naar de echte-mensen-wereld geweest. Nog een keer dat doen is gewoon namaak, maar wat anders? Dat Barbieland kun je geen hele film mee vullen, dat is te saai.
Splinters gaf Barbie een 0,5*. Dat zal Warner Bros. er wel van weerhouden om een sequel te maken.
Splinters verwachtte een kinderfilm en zat in de bioscoop met zijn 10-jarige dochter die er geen snars van begreep. Hoe geinig is dat, een 10-jarig meisje dat niet begreep waar barbie over ging? Splinters zou zelf never nooit naar barbie zijn gegaan. Allicht is het een idee dat jij zelf een mooie brief naar warner bros stuurt, beste nitefall.
Het was een vermoeiende en prekende zeikfilm, het enige goede was Margot Robbie en het eerste kwartiertje met het neppe Barbieleventje. Verder, vermoeiende feministische troep.
Het was een vermoeiende en prekende zeikfilm, het enige goede was Margot Robbie en het eerste kwartiertje met het neppe Barbieleventje. Verder, vermoeiende feministische troep.
Om dit soort opmerkingen moet ik altijd wat lachen. Lekker theatraal.
De ontstaansgeschiedenis van de Barbiepop lijkt mij wel interessant. Bekrompen jaren 50 sausje erover met wat vrouwonvriendelijke ontwerpers. Desnoods een productielijn met die vervelende Ken. Die Space Odyssey-rip off is wel voor verbetering vatbaar lijkt me.
De ontstaansgeschiedenis van de Barbiepop lijkt mij wel interessant. Bekrompen jaren 50 sausje erover met wat vrouwonvriendelijke ontwerpers. Desnoods een productielijn met die vervelende Ken. Die Space Odyssey-rip off is wel voor verbetering vatbaar lijkt me.
Rip-off? Da's puur een ode aan de film.
Verder ben ik een beetje bang dat een prequel te veel op Toy Story (1995) gaat lijken. Edoch, er zijn mogelijkheden.
Reacties (30)