Blu-ray
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Upscaling is leuk en aardig, maar een BD is 'the real thing'.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Heb je wel een full HD tv?
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Wij hebben thuis twee full-HD tv's (waarvan één led). Ik doe altijd alsof ze van mij zijn, maar helaas is geen van de twee dat officiëel.
Maar als het even kan ga ik een filmpje op de HD-tv zien uiteraard.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik ben een behoorlijk kritisch kijker, maar ik vind ge-upscalde dvd's vaak bijna net zo mooi als BR. Grootste winst van BR zit wat mij betreft in de HD audio.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Ik ben overtuigd na al het positieve commentaar betreffende upscaling.
Allemaal bedankt 
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Hoe kom je daar bij? Ik ben zelf ook regelmatig verbaasd hoe goed een DVD er ge-upscaled nog uitziet, maar het blijft gewoon gecomprimeerd t.o.v. het bronmateriaal. Films zijn eerder voor blu-ray gemaakt dan voor DVD.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Hoe kom je daar bij?
). De hele beleving werd minder omdat alles veel te scherp was en daardoor veel dingen erg nep en gemaakt leken. De hele ''filmbeleving'' gaat er bij mij (bij veel films) af. King Kong was daarintegen echt meesterlijk, maar dat is ook bijna alleen maar CGI en daardoor wel perfect op blu-ray, net als bijv. een Avatar die ik deze week waarschijnlijk ga herzien op blu-ray. Mjah, bij veel films is het zeker wél een meerwaarde. Maar dat hangt echt behoorlijk per film af.
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Ben het er mee eens dat CGI meer kan opvallen in negatieve zin.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Had ik gisteren ook last van bij Avatar, mede doordat je het niet meer in 3D ziet, bleken de beesten toch weer te digitaal.
Beleef de laatste maanden ook erg veel plezier aan het kijken van 'oude' horrorfilms op laserdisc. Die analoge look heeft ook wel wat. Gaat overigens ook niets boven old school effecten met animatronics en veel slijm. In de jaren 80 was die sector veel creativer bezig dan nu. Heb er laats nog een docu over gezien hoe die gasten in een garage eindeloos aan het klussen zijn om bepaalde effecten te creëren. Die waren dus ook 100 keer creativer dan de computerprogrammeurs die nu veelal verantwoordelijk zijn voor de speciale effecten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Mijn tot dusver meest sublieme blu-ray ervaring is geweest bij Earth (2007)
Echt super mooi, je weet niet wat je ziet! Zo mooi!
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Ik denk dat blu-ray ook vooral mooi is bij Natuurfilms als Earth, zoals Kappeuter al zei. En volledig digitale films. Maar soms lijken dingen ook te scherp. En wordt het daardoor weer nep. Als daarin een balans word gevonden zou het super zijn.
Nogmaals mijn vraag: Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een redelijke blu-ray speler?
Alvast Bedankt.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
De meeste films zijn gemaakt voor bioscopen (projectie) en BD komt het dichtst bij die kwaliteit/scherpte. Zou dan raar zijn als veel films niet voor BD gemaakt zouden zijn.
Laatst had ik een fantastische ervaring met de herziening van The Texas Chainsaw Massacre op BD. De film is direct vanuit het negatief getransfereerd en dat doet het korrelige en authentieke van de film érg goed. Ik bevond mij even in een Grindhouse voorstelling. Ook voor oude films is BD dus een meerwaarde.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Mijn tot dusver meest sublieme blu-ray ervaring is geweest bij Earth (2007)
Echt super mooi, je weet niet wat je ziet! Zo mooi!
Winst BD lijkt ook meer in audio te zitten dan in video moet ik nu vaststellen. Accent voor aanschaf BD player lag bij mij toch bij beeldkwaliteit. De laatste tijd daarom geen BD's meer gekocht.
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Winst BD lijkt ook meer in audio te zitten dan in video moet ik nu vaststellen. Accent voor aanschaf BD player lag bij mij toch bij beeldkwaliteit. De laatste tijd daarom geen BD's meer gekocht.
Dat ligt helemaal aan het gebruikte bronmateriaal. Aan het begin van het DVD tijdperk leek het soms ook alsof je naar een kopie van een VHS tape keek (de eerste uitgave van Blade Runner bijvoorbeeld).
Maar daarbuiten blijf ik van mening dat blu-ray in het overgrote deel van de gevallen (veel) beter beeld biedt dan DVD. Ben benieuwd welke blu-rays er precies zo dicht bij DVD kwaliteit liggen.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Ben benieuwd welke blu-rays er precies zo dicht bij DVD kwaliteit liggen.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Bij Escape from New York (1981):
Behoorlijk verschil tussen DVD en Blu-ray: Link.
Moet je geloven kan ook net zo goed Photo shop zijn.
Eerst zien in het echt en dan geloven.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Trek jij dvdbeaver in twijfel?????
Zo'n beetje de meest gerenommerde site waar het gaat om beeld en geluidsbeoordelingen. En ik bezit beide versies en kan het verschil in beeldkwaliteit onderschrijven.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Trek jij dvdbeaver in twijfel?????
Zo'n beetje de meest gerenommerde site waar het gaat om beeld en geluidsbeoordelingen. En ik bezit beide versies en kan het verschil in beeldkwaliteit onderschrijven.
Mij maakt het niet uit welke site het betreft.
Wil het eerst zelf zien.
Maar ik ga toch niet over op Blu-ray.
Is me te kostbaar om 390 dvds te verkopen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ontkenningsfase?
Je hoeft toch niet alles opnieuw te kopen...... en zo lastig s het toch niet om een BR te bekijken, het is in een oogopslag duidelijk dat het beeld veel mooier is.
En je kan beter nu vast overstappen dan straks. 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Ontkenningsfase?
Je hoeft toch niet alles opnieuw te kopen...... en zo lastig s het toch niet om een BR te bekijken, het is in een oogopslag duidelijk dat het beeld veel mooier is.
En je kan beter nu vast overstappen dan straks.
Snap je wel maar mijn dvd speler moet ik nieuw kopen ect.
En woon alleen en er komen al andere kosten voor me aan.
Het geld groeit me niet op de rug,
En heb ook mooie dvd boxen die ik niet ga vervangen is me te veel waard.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Worden de beelden bewerkt voor blu ray of zijn ze origineel en is het medium alleen scherper?
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Btw, die ontkenningsfase ben ik allang gepasseerd.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ze worden opnieuw ingescand vanuit het negatief en met een hogere resolutie en bitrate (meer kleuren) op br gezet. Ook vindt er veel minder digitale compressie plaats. Van mij hoeft niemand over te stappen, maar om de reviews van dvdbeaver in twijfel te trekken slaat nergens op. Bovendien heb je al voor rond de 100 euro een BR speler die ook je dvd's prima afspeeld.
@Bungel, ik weet vanuit de bioscoop
nog dat EFNY inderdaad behoorlijk blauw is.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Ze worden opnieuw ingescand vanuit het negatief en met een hogere resolutie en bitrate (meer kleuren) op br gezet. Ook vindt er veel minder digitale compressie plaats.
Elke br uitgave betekend opnieuw inscannen van de gehele film?? Wat een klus. Ik kan me voorstellen dat ze niet elke film op br gaan uitgeven.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
maar om de reviews van dvdbeaver in twijfel te trekken slaat nergens op.
Jij vind dat nergens op slaan, maar iedereen mag een eigen mening daarover hebben en het is niet fout of goed te noemen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Elke br uitgave betekend opnieuw inscannen van de gehele film?? Wat een klus. Ik kan me voorstellen dat ze niet elke film op br gaan uitgeven.
veel films zijn de afgelopen jaren al op HD kwaliteit ingescand. Dat hoeft ook niet zo kostbaar te zijn. Het geld gaat vaak veel meer zitten in het oppoetsen van de negatieven. Soms zal ditvschoonmaken in het digitale domein gebeuren. Tevens vindtver dan altijd wel iets van nabewerking en kleurcorrectie plaats, maar dat was ook al bij dvd en laserdisc het geval.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jij vind dat nergens op slaan, maar iedereen mag een eigen mening daarover hebben en het is niet fout of goed te noemen.
Tuurlijk wel, toon maar aan dat die reviews niet kloppen. Ik vind het nogal een beschuldiging....
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Tuurlijk wel, toon maar aan dat die reviews niet kloppen. Ik vind het nogal een beschuldiging....
Dat jij het als een beschuldiging ziet vind ik erg raar.
Een mening of een beschuldiging is totaal wat anders.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Moet je geloven kan ook net zo goed Photo shop zijn.
Eerst zien in het echt en dan geloven.
Ik vind deze in twijfel trekking anders veel weg hebben van een beschuldiging. Je ziet de screenshots toch..... Blijkbaar vertrouw je ze niet.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Ik vind deze in twijfel trekking anders veel weg hebben van een beschuldiging. Je ziet de screenshots toch..... Blijkbaar vertrouw je ze niet.
Zullen we ophouden met deze discussie ?
Heeft toch geen nut,
Jij vind het een beschuldiging ik niet..