Blu-ray
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Jij vind dat nergens op slaan, maar iedereen mag een eigen mening daarover hebben en het is niet fout of goed te noemen.

Voor aankoop van een DVD of Blu-ray check ik eerst de reviews van Gary Tooze's DVDBeaver en ben nog nooit teleurgesteld. 
Kortom BD: 'Escape from DVD'... 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
veel films zijn de afgelopen jaren al op HD kwaliteit ingescand. Dat hoeft ook niet zo kostbaar te zijn. Het geld gaat vaak veel meer zitten in het oppoetsen van de negatieven. Soms zal ditvschoonmaken in het digitale domein gebeuren. Tevens vindtver dan altijd wel iets van nabewerking en kleurcorrectie plaats, maar dat was ook al bij dvd en laserdisc het geval.
Maar dit wordt dan op dvdbeaver uitgelegd?
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
]Slaat inderdaad nergens op. 
Voor aankoop van een DVD of Blu-ray check ik eerst de reviews van Gary Tooze's DVDBeaver en ben nog nooit teleurgesteld.
Van wie slaat het nergens op ?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar dit wordt dan op dvdbeaver uitgelegd?
Dat heeft niets met manipulatie te maken, maar veel meer met restauratie. Om films als Sneeuwwitje en Singing in the Rain of Wizard of Oz er op dvd en blu ray er te laten uitzien zoals die films 60 jaar geleden eruit zagen, zal je toch echt de 60 jaar oude negatieven moeten schoonmaken en voorzichtig inscannen. Kleine imperfecties en beschadigingen, zoals krasjes kan je dan digitaal wegpoetsen. Heeft alles te maken met liefde voor film en niet met manipulatie (eigenlijk is elk filmbeeld gemanipuleerd door de filmmaker). En ja dat soort zaken worden ook uitgelegd. Bijvoorbeeld bij The Wizard of Oz.
Regarding the image - we all knew The Wizard of Oz was going to be done right and it was remastered from the original three-strip Technicolor negatives (cyan, yellow and magenta), and scanned at 8K resolution (like Baraka).
NOTE: Albert tells us in email: "Just a small correction, if you allow me to do, about the Wizard of Oz. The Wizard of Oz had the original camera negatives destroyed in a fire in the 70's, just like Singing in The Rain. The best surviving elements were fine grain separation master positive from each Technicolor color strip (RGB) made in 60's. But the fine grain was made without wet gate, and so many scratches were printed in the image. The digital restoration for DVD, and latter ultra resolution restoration (4K) for DVD edition and Blue Ray, removed the scratches and other defects. Black&white fine grain stock of 60's was able to get quite close to the camera negative's details, despite not get so much close as to original negative as modern fine grain film stock of today, which can produce not just a master positive also internegative virtually indistinguishable from original negative. That's way the Blue ray looks so good after digital restoration and precise alignment by Ultra-resolution." (Thanks Albert!)
Sent from George in email: "I thought I ought to let you know that the comments you posted via another person regarding the original camera negatives to OZ are inaccurate.
The original Technicolor negatives of OZ did not burn in the Eastman house fire in 1978. They were mercifully spared from that horrific event, and have been maintained in meticulous condition. The OZ original Technicolor camera negatives were scanned at 8K for the new transfer created for the BD release.
What DID burn in the fire were the two B&W/Sepia "Kansas" scenes that open and close the picture. Those elements are (unfortunately) 2nd generation, but we are pleased with the final result they have yielded in this new transfer. Perhaps it is the loss of the original neg for the Kansas scenes is what misled this person to believe that such a fate had befallen the Technicolor footage. Happily that is not the case." (Thanks George!)
The image is in it's original 1.33 aspect ratio matted onto a 1.78 frame. Colors take a huge leap in vibrancy and good film grain is still very visible. To quote Robert Harris "What you'll see on the Blu-ray of The Wizard of Oz is the sharpest, most highly resolved and most visually perfect representation of the film... Ever! " I'm not one to argue - Warner used the VC-1 encode with the feature taking up almost 23 Gig of the first dual-layered disc. Ohhh... there is a second, single-layered Blu-ray (18 Gig worth) of extras, a double-sided DVD (with 6 hour documentary) and a digital copy for use with portable devices.
Zie: http://www.DVDBeaver.com/film/DVDCompare/wizard.htm
Verder is er niet zo heel veel mis met DVD, ik heb er vandaag nog 7 besteld (en 1 BR). 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Thanx
Pff best technisch, maar okay, ben blij dat de mensen met de juiste intenties met de film omgaan en trachten naar een zo'n correct mogelijke weergave van het origineel. (die natuurlijk nooit overtroffen kan worden, maar dat ik 'zeiken').
Ik vind de br hoesjes trouwens wel bijzonder lelijk 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Ik vind de br hoesjes trouwens wel bijzonder lelijk
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nemen wel gelukkig minder ruimte in dan dvd. 
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Snap sowieso niet het overstappen naar blu-ray. Je kan toch beiden blijven kopen? Ik heb niet de intresse om alles in Blu-ray te hebben. En je kan je dvd's toch gewoon houden?
aspro
-
- 569 berichten
- 1518 stemmen
Snap sowieso niet het overstappen naar blu-ray. Je kan toch beiden blijven kopen? Ik heb niet de intresse om alles in Blu-ray te hebben. En je kan je dvd's toch gewoon houden?
dat ben ik volledig met je eens daar ik ook een hele grote verzameling films op dvd heb,en die hou ik er gewoon bij.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb ook nog een grote verzameling laserdiscs, die ik niet op dvd of BR heb aangeschaft en zelfs nog een vijftal VHSjes die op geen enkel ander format te krijgen zijn. 
Maar neem van deze ervaren verzamelaar aan dat je nooit te lang moet wachten met doorschuiven. Grootste voordeel is dat je gewoon dvd's kunt blijven afspelen op je BR speler en dat ze er waarschijnlijk ook een stuk beter uitzien op zo'n nieuw apparaat.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
We hebben net een nieuwe blu-ray speler gekocht. Nou ja, gewoon de HDmi-kabel in onze HD-tv gedaan. Stekker in het stopcontact. Blu-ray schijfje erin, alleen hij weigert hem af te spelen. Hij probeert de disc de hele tijd te lezen, maar dat lukt dus niet. Ben ik misschien wat instellingen vergeten?
Hij speelt trouwens wel de normale Dvd's af, maar bij een blu-ray weigert hij hem af te spelen. Heeft iemand misschien een tip, of de gouden oplossing?
alvast bedankt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Als je de blu-ray er in doet, gebeurt er helemaal niets?
Als je een nieuwe blu-ray speler koopt, wordt het ten zeerste aangeraden om firmware software te updaten.
Het kan namelijk zijn dat nieuwe blu-rays van de nieuwste technische specs gebruik maken, die zonder firmware update niet afspeelbaar zijn.
Ga naar de site van de fabrikant en download de nieuwste firmware.
Mijn blu-ray speler heeft een usb ingang waar ik een usb flash drive in kan stoppen.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Er staat zeg maar de hele tijd: read... als ik het schijfje erin doe.
Maar bedankt, ik ga het proberen.
Edit: Nieuwste firmware is geinstalleerd, afspelen lukt nog steeds niet. Als je wat langer wacht zegt hij: Kan de disc niet afspelen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Vaag! Iets met regiocodering?
Om welke blu-ray titel gaat het?
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat het niet om de disc gaat, we hebben The Killing Fields, serie Life en 10,000 BC uitgeprobeerd. Maar als het niet gaat lukken vandaag, ruilen we hem dan maar 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Je hebt ook daadwerkelijk bij de versie info kunnen zien dat de firmware geupdate is?
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Er staat zeg maar de hele tijd: read... als ik het schijfje erin doe.
Maar bedankt, ik ga het proberen.
Edit: Nieuwste firmware is geinstalleerd, afspelen lukt nog steeds niet. Als je wat langer wacht zegt hij: Kan de disc niet afspelen.
Lijkt een transferfout aangezien de speler de disc niet detecteerd.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Bedankt voor alle hulp met mijn probleem, we hebben een nieuwe gekregen en die doet het prachtig. Ik snap alleen de koopdrang niet van mij vader, we hebben namelijk gewoon een PS3. Alleen hij wil maar niet begrijpen dat die net zo mooi afspeelt als zo'n blu-ray speler. Dan maar niet he, zijn geld.
Ben nu de serie Life in blu-ray aan het bekijken, prachtig zeg.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Ben beetje een beginneling met het verzamelen. Het komt eigenlijk gewoon omdat ze zo verdomd duur zijn (dubbele prijs van een Dvd).
Maar aangezien ik gebruik kan maken van 20% korting, gaat mijn meeste aankoop aan Blu-ray kwijt.
Films die ik momenteel heb (lijstjes te zien bij 'Mijn Films'):
- 300
- Reservoir Dogs
- The Boondock Saints
Meer volgen er nog (ook een lijstje te zien bij 'Mijn Films')
Serie's die ik op Blu-ray heb:
- Band of Brothers
Opzich houd ik het rustig met de tv-serie's, maar denk dat The Pacific ook prachtig naast dat zou staan.
Freckles
-
- 488 berichten
- 544 stemmen
Ik heb een vraag: Is Blu-Ray eigenlijk een beetje de moeite waard?
Heb een PS3 en Blu-ray speelt daar ook op af, maar omdat het zo duur is weet ik niet of ik eraan wil beginnen.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Je kan Blu-ray films vanaf 2,50 kopen hoor.
Echt de moeite waard? Hangt af welke film je op het oog hebt.
Als je bijv. The Terminal koopt, zou dat niet zo een goede aankoop zijn.
Je moet echt films kopen die het van hun effecten moeten hebben. Transformers, The Lord of the Rings of Saving Private Ryan zijn best goede voorbeelden.
Disney-films zijn ook een leuke aankoop, maar animatie is een uitzondering om op Blu-ray te kopen 
Freckles
-
- 488 berichten
- 544 stemmen
Oké bedankt, welke films kan je dan voor 2,50 kopen en waar dan?
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Wou net zeggen, heb nog nooit een blu ray voor € 2,50 gezien..
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik ben ze wel al voor 5 euro tegen gekomen, maar niet echt films die ik zou willen hebben.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Oké bedankt, welke films kan je dan voor 2,50 kopen en waar dan?
Ik ben 2x dezelfde titel van 2,50 tegengekomen bij de FRS. Ik weet niet meer welke film het was, maar het zag er niet zo bijzonder uit.
Maar dat doet er niet, ik wil alleen maar zeggen dat ze vanaf zo'n prijs te koop zijn. Maar voor 10 euro heb je ook wel een redelijke films. Fearless van Jet Li en House of Flying Daggers liggen bijv. al voor 10 euro op Blu-ray te koop bij de FRS.
Ikzelf ben niet lang geleden begonnen met het sparen van Blu-rays en heb tot nu toe 5 films en 1 serie op Blu-ray. Allemaal uitstekend, dus dat Blu-ray gebeuren vind ik alles wat met geslaagd te maken heeft.
Zelfs de Media Markt had actie's van 3=2. Waren wel een paar leuke tussen. Ik durf niet te zeggen wat de goedkoopste bij de MM ligt, want heb al een tijdje daar niet rondgekeken. Maar je zou het eventueel ook daar kunnen proberen.
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Even een vraagje.
Ik zoek een Blu-Ray speler die regovrij is voor zowel BR's en DVD's.
Welke hebben jullie en zijn jullie daar tevreden over?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik heb de Godfather trilogie onlangs op blu-ray aangeschaft en herbekeken.
Op deze blu-rays zit een functionaliteit die ik nog niet eerder ben tegengekomen; je kunt zgn. bookmarks aanmaken, elk willekeurig moment in de film kun je met de groene knop aanmerken als bookmark. Dit wordt dan voor je opgeslagen waardoor je op een later moment precies op dit punt kunt hervatten.
Wel erg handig, aangezien de resume playback functie op de nieuwe blu-ray titels niet werkt (onbegrijpelijke achteruitgang tov dvd).
Iemand deze bookmark functionaliteit ook al bij andere titels tegengekomen?
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Even een vraagje.
Ik zoek een Blu-Ray speler die regovrij is voor zowel BR's en DVD's.
Welke hebben jullie en zijn jullie daar tevreden over?
,
. 
Back-up/reserve: Denon DVD-3930, regio-vrij. Meestal voor CD, SA-CD en musicDVD.
Leviwosc
-
- 883 berichten
- 335 stemmen
In Filmdragers > Apparatuur > Advies bij aanschaf van een Blu-Ray speler:
Al enige tijd zit ik te dubben of ik misschien ook eens een Blu-Ray speler moet gaan kopen. Graag wil ik jullie vragen even met mij mee te denken en me te adviseren. 
Vooral omdat ik zo heerlijk technisch ben.... 
Hoewel op dit moment nog elke nieuwe film ook wordt uitgebracht op DVD besef ik mij heel goed dat dit zo'n typische overgangsfase is net als dat we hebben gezien toen we van VHS overstapten op DVD. Op een gegeven moment ontkom je er niet meer aan en dan word je min of meer gedwongen om nieuwe films te kopen in Blu-Ray. Je kunt nu immers de nieuwste films ook niet meer kopen op VHS.
Nu waren de voordelen van DVD op VHS evident, eigenlijk alle denkbare aspecten aan DVD is beter dan aan VHS. Ik kan me nog herinneren dat VHS-banden zo snel beschadigd raakten door veelvuldig afspelen of door op en neer te spoelen. VHS had nooit extra's en namen ongelooflijk veel plaats in beslag! Als ik nu nog naar een plank vol met VHS-banden kijk lijkt het wel alsof die banden dikker zijn dan ooit, wat een logge dingen zijn het eigenlijk!
Maar nu komt Blu-Ray, sommigen noemen het de geëvolueerde DVD. De film staat ook op een schijfje - zelfde formaat als DVD - maar er kan nu véél meer op het schijfje! Ook de beeldkwaliteit schijnt beter te zijn dan DVD.
Nu ben ik vrij gemakkelijk en simpel van geest. Maar ik heb absoluut niet het idee dat DVD's een pover beeld weergeven. Ik sta nog altijd versteld van het gegeven dat een film op een schijfje past, hoe de techniek werkt en het feit dat sinds de dag ik DVD heb, ik NOOIT meer strepen over m'n beeld heb gehad als ik een film keek. Nooit meer dat onheilspellende geluid in de videorecorder als de film vastliep en het leek alsof m'n videorecorder m'n VHS aan het vermoorden was.
Nu moet ik heel erg eerlijk zijn, ik heb nog nooit een film in Blu-Ray-kwaliteit gezien. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat ik straks flabbergasted achterover sla wanneer ik die 'nog veel betere' beeldkwaliteit zie. Maar volgens mij is mijn tv er ook niet voor geschikt voor. Misschien kunnen jullie mij daar iets over vertellen. Ik heb een JVC AV28H40SU, dit is een breedbeeld televisie. Volgens mij was het één van de laatste tv's met nog een echte ouderwetse CRT-beeldbuis. Achteraf kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan. Als ik nog even had gewacht had ik tegen een heel redelijke prijs een LCD of een Plasma-scherm kunnen kopen. Als ik mij niet vergis kunnen tv's met CRT-beeldbuis ook niet HD-ready of Full-HD zijn. Corrigeer me gerust als dit wel het geval is.
Dus dan vraag ik me af of het op dit moment wel zo'n goed idee is om al aan Blu-Ray te beginnen. Of moet ik dan ook meteen nieuwe tv aanschaffen?
Wat vinden jullie weegt de betere beeldkwaliteit van Blu-Ray daadwerkelijk zo zwaar op tegen dat van DVD's?
Zijn jullie eigenlijk al 'overgestapt' of wachten jullie ook nog even?
Verder vraag ik me af wat goede merken zijn of met welke merken jullie goede ervaringen hebben. Op de DVD-speler die ik nu heb, een Bellagio P807, deze kan de volgende bestanden afspelen: DVD-Video, DVD+RW, DVD+R, CD, CD-R, CD-RW, MP3-CD, S-VCD en Picture-CD (JPEG, JPG en BMP). Ik wil natuurlijk ook dat een eventuele Blu-Ray-speler dit kan afspelen.
Hebben jullie tips en/of advies voor mij?
Bij voorbaat dank!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Qua techniek is het niet anders dan een dvd speler als het gaat om de bediening. Verder zal je geen kwaliteitsvoordeel zien op je CRT. Die kan de hoge resolutie van de BR niet weergeven. En ik weet niet of je het geluid via een digitale versterker laat lopen, want dat is ook beter dan van dvd.
Ik zou wel voor een regio vrije gaan.
Veel plezier ermee.