menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / Blu-ray

zoeken in:
kappeuter (crew)
Algemeen Blu-ray topic!

Ik heb het topic Blu-ray vs. HD-DVD gesloten.

Welke film die je tot nog toe gezien hebt had de grootste meerwaarde op Blue-ray.
Hoe zit het met de oude films zoals bijv. Full metal jacket. Is het de moeite waard op op blu-ray aan te schaffen of is dvd (bijna) net zo mooi?

Reinbo
Blade Runner. Schitterende transfer.

Of het de moeite waard is om oude films op nieuw te koen hangt van je systeem af. Als je op een 82 cm tv kijkt scheelt het niet zo heel veel. Op een groter modern scherm ga je wel de verbeteringen zin. De vraag is vooral hoe belangrijk je het zelf vindt. Ik ben niet van plan alles opnieuw op BR te kopen. Ge-upscalde dvd's (door ps3) zijn ook zeer goed van kwaliteit. Al heb ik wel de Kubrick collectie op BR gekocht en die zien er schitterend uit.

Ben vooral nieuwsgierig naar de nieuwe geluidssporen (True DTS), maar beschik nu nog niet over de juiste installatie om die af te spelen...

Reinbo schreef:

Zonder twijfel dé film waar ik het meest benieuwd na ben op blu-ray. Heb eigenlijk alleen maar super positieve reacties gehoord hierover. Wat is het dat de film zoveel beter maakt dan? Ben ik wel beniewd naar. Natuurlijk de kwaliteit, maar ook specifieke dingen die de film veel aantrekkelijker maken?

Reinbo schreef:

Of het de moeite waard is om oude films op nieuw te koen hangt van je systeem af. Als je op een 82 cm tv kijkt scheelt het niet zo heel veel. Op een groter modern scherm ga je wel de verbeteringen zin. De vraag is vooral hoe belangrijk je het zelf vindt. Ik ben niet van plan alles opnieuw op BR te kopen. Ge-upscalde dvd's (door ps3) zijn ook zeer goed van kwaliteit. Al heb ik wel de Kubrick collectie op BR gekocht en die zien er schitterend uit.

Ben vooral nieuwsgierig naar de nieuwe geluidssporen (True DTS), maar beschik nu nog niet over de juiste installatie om die af te spelen...

Kijk nog gewoon op een 82cm crt tv (ben wel m'n vriendin aan het overhalen om te gaan inversteren in Full HD Panasonic Plasma 50 inch).

Tot schande heb ik blade runner nog niet gezien.
Weet iemand vannaf waneer film eigenlijk op HD opgenomen werden?
Kan best zijn dat er in de jaren 80 ook gewoon in HD gefilmd werd.
Sommige films hebben ook gewoon hun sharme als het beeld niet helemaal perfect is! Festen hoef ik bijv. niet op blu-ray te hebben.

True DTS is voor mij tot nog toe niet zo'n must.
Ben erg tevreden met DTS es enz.
Maar je was 7 jaar terug ook heel erg blij met mijn 82 cm crt tv.

Reinbo
De films zijn op 35 mm opgenomen, nog steeds 4 keer de kwaliteit van HD. Dus het heeft weldegelijk zin om oude films op Blue Ray te bekijken.

dat soort info zocht ik

Reviews Blu-ray discs, waarvan vele regiovrij: Link 1.

Regiovrije Blu-ray/DVD-spelers: Link 2.
Niet bedoeld als spam, maar waaronder de Multiregio Panasonic DMP-BD30: deze Blu-ray speler is gemodificeerd voor het afspelen van Blu-ray discs uit regio A,B en C, EN regiovrij voor DVDs.
Meer mbt de spelers hier.

Blu-ray discs zijn buiten NL goedkoper en ook groter aanbod. Wanneer NL-subs geen must is een aardige optie.
Ik heb nog geen Blu-ray speler aangeschaft. Wel al een prof. Monster HDMI kabel.
Mijn 46" Loewe Individual Compose is al Full-HD (lcd). Daar kijk ik nu naar met Denon DVD-3930 DVD-player, ook via HDMI.')
Wacht nog ff met investeren totdat ook Denon met een regiovrij te maken Blu-ray/DVD speler komt, en heb daarnaast nog meerdere interesses, die ook geld kosten.
Vanwege o.a. lage dollarskoers verwacht ik in de VS wel discs te gaan kopen., maar wacht -gezien de toch hogere prijs- met aankoop, tot dat Gary Tooze de Blu-ray transfers beoordeeld heeft.

') Heb audio DVD speler nu via home-made analoge buizenversterkers lopen, waar- door ik lip-synch. problemen heb met beeld via HDMI. (Niet bij alle DVD's, maar bij sommige R-2(NL)'s.) Denon lost dat mooi op met regelaar tussen 0-200 msec., van- daar dat ik wat merkgebonden ben.

Raffael77
Dogie_Hogan schreef:
Reviews Blu-ray discs, waarvan vele regiovrij: Link 1.

Regiovrije Blu-ray/DVD-spelers: Link 2.
Niet bedoeld als spam, maar waaronder de Multiregio Panasonic DMP-BD30: deze Blu-ray speler is gemodificeerd voor het afspelen van Blu-ray discs uit regio A,B en C, EN regiovrij voor DVDs.
Meer mbt de spelers hier.

Blu-ray discs zijn buiten NL goedkoper en ook groter aanbod. Wanneer NL-subs geen must is een aardige optie.
Ik heb nog geen Blu-ray speler aangeschaft. Wel al een prof. Monster HDMI kabel.
Mijn 46" Loewe Individual Compose is al Full-HD (lcd). Daar kijk ik nu naar met Denon DVD-3930 DVD-player, ook via HDMI.')
Wacht nog ff met investeren totdat ook Denon met een regiovrij te maken Blu-ray/DVD speler komt, en heb daarnaast nog meerdere interesses, die ook geld kosten.
Vanwege o.a. lage dollarskoers verwacht ik in de VS wel discs te gaan kopen., maar wacht -gezien de toch hogere prijs- met aankoop, tot dat Gary Tooze de Blu-ray transfers beoordeeld heeft.

') Heb audio DVD speler nu via home-made analoge buizenversterkers lopen, waar- door ik lip-synch. problemen heb met beeld via HDMI. (Niet bij alle DVD's, maar bij sommige R-2(NL)'s.) Denon lost dat mooi op met regelaar tussen 0-200 msec., van- daar dat ik wat merkgebonden ben.

Doe mij maar monster Component omdat je namelijk met HDMI last kan krijgen van digitale ruis en ja ook met monster. Ik zeg niet dat het gebeurt maar als het gebeurt kan je het niet weg filteren.

Toch wel cool dat je monster hebt dat als enige kabel merk gesertiviceerd is met THX kenmerk dat staat voor beste beeld en geluid dat je kan hebben.

Raffael77 schreef:

Toch wel cool dat je monster hebt dat als enige kabel merk gesertiviceerd is met THX kenmerk dat staat voor beste beeld en geluid dat je kan hebben.
De Monster HDMI M1000HD en M1000DAV (geen verschil vastgesteld) worden geregeld bij Ebay.com aangeboden voor interessante prijzen. Meestal nog gesealde modellen uit 2006 en 2007, maar dat maakt mij niet uit.

Monster Component gaat dacht ik tot 576P, Monster HDMI tot 1080P; heb nog geen digit. ruis vastgesteld.
Transfer verschillen tussen DVD's worden wel groter.
NTSC signaal tov PAL heeft meer grijswaarden en kijkt prettiger. Geluid van NTSC is sowieso beter (voller), vanwege ontbreken van 4% PAL speed-up.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img156.imageshack.us/img156/5936/hdmi1000cs1.th.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Daarnaast vind ik als zendamateur die dubbelafgeschermde Monster HDMI kabels wel prettig vanwege grote HF-afscherming.

Raffael77
Idd. Blijft goed spul.

Raffael77 schreef:
Idd. Blijft goed spul.
Inderdaad, de Monster HDMI is ook dik genoeg, om daar achter nestnoer, ant. kabel en ook nog een componentkabeltje weg te werken.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img156.imageshack.us/img156/7784/loewetv13blwio6.th.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Monster kabels zijn imho echt geldverspilling. Het blijven nulletjes en eentjes. Misschien als je +15m hdmi of dvi aanlegt zou het interessant kunnen zijn.

starbright boy (moderator)
De eerste doodverklaring van Blu-Ray, tenminste als massaproduct:

http://blogs.zdnet.com/storage/?p=365

Vooral om reacties uit te lokken natuurlijk, maar er staan best goede argumenten in.

Hoe lang duurde het eigenlijk voordat de DVD het écht van de video won. Toch zeker wel een paar jaar toch?

kos
Om doodziek van te worden. Het is al belachelijk genoeg dat iedereen met een televisie zit waar je a) nog bijna niks mee kan en b) je nu dus met je tv-signaal en dvd-speler nog slechter beeld hebt dan met je oude tv.

Die markt is echt een lachertje en de consumenten weten volgens mij echt niet waar ze mee bezig zijn.

Pastichio Rocker
En hier een respons:

http://blogs.zdnet.com/storage/?p=366

Blu-Ray is leuk voor veeleisende filmkijkers. Mensen die al beginnen te huilen als er een vlekje van 1 milliseconde op het beeld komt. De rest doet het nog gewoon met DVD. Ik heb dan ook niks te klagen over de kwaliteit van een gewone DVD. En Blu-Ray doosjes zijn bovendien klein, blauw en lelijk.

Reinbo
Snap Kos zijn reactie niet. Wat is er mis met de hedendaagse TV en het video signaal?

Ik ben het eens met het artikel: ge-upscalde dvd's geven al een prachtig plaatje. Blue ray is enkel voor freaks (zoals ikzelf) interessant. Tenzij ze ook gewoon voor onder de 10 euro per schijfje gaan en spelers 100 euro kosten..

kos
Reinbo schreef:
Snap Kos zijn reactie niet. Wat is er mis met de hedendaagse TV en het video signaal?

Niks, alleen de TV's zijn zo goed dat het signaal er niet sterk genoeg voor is. Je zit naar een signaal van 720p te kijken op een 1080 tv. Dat is toch bezopen?

Reinbo
720P is prima voor een 82 -107 cm tv. Kijk zelf al jaren met plezier naar ge-upscalde dvd's op een 2,35 breed scherm, ook op 720p is het beeld prima te noemen. Dat er meer uit mijn projector (of bij anderen tv) gehaald kan worden wil niet zeggen dat het allemaal kut is als je een lagere resolutie gebruikt....

Reinbo
Pastichio Rocker schreef:
En Blu-Ray doosjes zijn bovendien klein, blauw en lelijk.

Dat klein vind ik juist een voordeel....

kos
Reinbo schreef:
720P is prima voor een 82 -107 cm tv. Kijk zelf al jaren met plezier naar ge-upscalde dvd's op een 2,35 breed scherm, ook op 720p is het beeld prima te noemen. Dat er meer uit mijn projector (of bij anderen tv) gehaald kan worden wil niet zeggen dat het allemaal kut is als je een lagere resolutie gebruikt....

Nou ja... allemaal kut... ik zie het gewoon duidelijk en dan erger ik me er aan ja, vooral omdat het totaal onnodig is om dan zo'n scherpe tv te kopen. Die jongens blijven maar door ontwikkelen en hebben per jaar al 3 nieuwe modellen, vroeger was dat 1 keer in de 3 jaar, en je hebt er dus helemaal niks aan als consument.

Reinbo
Ach het voordeel is wel dat je een 'nieuw' toestel over een jaar in de uitverkoop voor weinig mee kan nemen. En of jetoestel over 6 jaar nu 7 of 6 jaar oud is maakt niet zo veel uit.....

vooral omdat het totaal onnodig is om dan zo'n scherpe tv te kopen

Niet voor mensen die een PS3 of Xbox 360 hebben.

kos
Dat klopt, maar daar heb ik weinig aan. En ik heb niet de indruk dat het grootste deel van de Full HD kopers een PS3 of XBOX 360 bezit.

Wat is het verschil tussen Full HD en HD Ready?

Ah, alleen mooier bij Beamers e.d. Thnx.

kos schreef:
En ik heb niet de indruk dat het grootste deel van de Full HD kopers een PS3 of XBOX 360 bezit.

Zou het? Ik ken eigenlijk niemand die een full HD tv koopt omdat ze inderdaad beseffen dat ze er geen reet aan hebben en een HD ready tv ook prima is.

kos
Nee, dat komt omdat de meeste mensen of helemaal niet weten dat ze genoeg hebben aan HD Ready of wijsgemaakt worden dat ze 'in de hele nabije toekomst' toch echt Full HD nodig hebben.

Ik had toevallig een heel gesprek laatst met die verkoper van de TV-zaak. Die werd ook helemaal moedeloos van alle mensen van zeg maar 'middelbare leeftijd ' en ouder, zeg maar, de nog zonder computer opgegroeide-generatie.
Die hebben werkelijk geen enkel benul meer van wat TV's kunnen of waar ze in verschillen.

TV's zijn nu juist heel transparant omdat je (net als bij computers) grotendeels betaalt voor wat je krijgt. Design en dergelijke zijn veel minder belangrijk geworden qua prijs. Bovendien volgen de modellen elkaar zo snel op dat ze nauwelijks meer op voorraad genomen worden.
Maar er zijn net zoals bij computers heel veel specs waar je nu vanuit kunt gaan en die grotendeels de prijs bepalen.
Maar die ouderen hebben nog steeds zoiets van 'deze is wel mooi' enzo, ongeacht wat hij kan of doet.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:05 uur

geplaatst: vandaag om 15:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.