- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Het televisietopic (nieuwe tv's)
Het televisietopic (nieuwe tv's)
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Nu heb je dezelfde gekocht als mij, alleen een paar centimeter groter 
Als je bij LCD groter gaat zoals Speedy zegt wordt het alleen nog maar waziger, of je moet zo'n nieuw model van 200HZ kopen . Zit je wel weer boven de 1500 Euro...
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Mja, ik zat met mijn 40 inch volgens mij precies tussen plasma (50inch en groter idealiter) en LCD in.
Dus maar voor LED gegaan. Tegen de tijd dat OLED betaalbaar is heb ik er al wat jaartjes van kunnen genieten hoop ik.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Die Samsung UE37C5100 is nu rond de 550 euro....
Zit daar wel aan te denken.
of zijn er nog andere leuke aanraders? van 94 cm. ongeveer.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan zou ik om binnen Samsung te blijven gaan voor de Samsung LE37C650. Een beetje dezelfde prijsklasse maar dan heb je wel 100 hz frequentie o.a.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Leefde altijd in de veronderstelling dat die 50 hz waren maar je hebt gelijk. Als je voor Samsung gaat dan lijkt mij de 5100 serie wel een goede keus. Ik ben er ook niet zo'n expert in eerlijk gezegd.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Ik ook niet, helemaal niet zelfs, maar ik moet toch even op zoek naar een nieuwe tv.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Die Samsung UE37C5100 is nu rond de 550 euro.... Zit daar wel aan te denken.
of zijn er nog andere leuke aanraders? van 94 cm. ongeveer.
Ai, een filmliefhebber zit toch eerder tussen de 106 of 116 cm?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Groter is niet automatisch beter. Al die bizar grote tvs van vandaag de dag zijn volkomen belachelijk. Zit je op 2 meter van je tv naar een beeld van 116 cm te kijken. Zwaar overdreven en nergens voor nodig.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Groter is niet automatisch beter. Al die bizar grote tvs van vandaag de dag zijn volkomen belachelijk. Zit je op 2 meter van je tv naar een beeld van 116 cm te kijken. Zwaar overdreven en nergens voor nodig.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
94 cm is voor mij meer dan voldoende.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik heb een 40 inch tv, maar nu ik deze bijna een jaar heb, zou ik bij een nieuwe tv gerust voor 46 inch gaan.
Ik dacht eerst ook, 40 inch is dat niet te groot, maar voor thuisbioscoop ervaring is het echt prachtig.
37 inch (94 cm) lijkt me voor een filmfreak ook wel erg aan de kleine kant...
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
94 cm is voor mij meer dan voldoende.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1666 stemmen
Ik heb een 40 inch tv, maar nu ik deze bijna een jaar heb, zou ik bij een nieuwe tv gerust voor 46 inch gaan.
Ik dacht eerst ook, 40 inch is dat niet te groot, maar voor thuisbioscoop ervaring is het echt prachtig.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
.
102 cm. lijkt mij toch minimum.
Sedert 2007 al 46" (116 cm.) flatscreen bij zitafstand van ca. 4 meter; had achteraf liefst 50" gehad.
Inderdaad, vooral met Blu-ray een geweldige beleving!.
Mijn dochter heeft zitafstand van 3,5 m. en is ook zeer content met pas aangeschafte Sony Bravia van 116 cm.
(HDMI kabels: Monster M-1000HD en/of QED-Profile.)
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Tja, dat is voor iedereen verschillend. Ken genoeg mensen met grotere tv's, maar voor mij is dit prima. Dank voor de adviezen
Deze is het geworden trouwens: 6000 Serie LED 37†- UE37C6000 LED-TV 37" - LED TV - Televisies | SAMSUNG
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik heb exact dezelfde. Geniale TV 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik heb hem één maatje groter. Prima ding inderdaad!
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Aangezien jullie dezelfde tv hebben:
Het is erg tof dat je gewoon een usb-stick in je tv kunt stoppen en dan divx'jes kunt kijken (incl. subs!).
Maar weten jullie ook of je bvb een externe harde schijf er in kunt pluggen?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Nooit geprobeerd, ik hang altijd gewoon mijn laptop eraan via HDMI. 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ook geen idee.
Hebben jullie er al firmware op geinstalleerd? Ik niet, heb verder ook geen problemen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Op tv's werkt dat vaak niet, al hebben veel LED's wel een USB optie maar vaak kunnen ze het bronbestand niet lezen. Althans dat is mijn ervaring.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Ik heb sinds 2 maanden een samsung 3D led tv en ik heb al mijn 3d films op een harde schijf staan van western digital en die doet het prima. Gewoon proberen, kijken wat de tv doet
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Op tv's werkt dat vaak niet, al hebben veel LED's wel een USB optie maar vaak kunnen ze het bronbestand niet lezen. Althans dat is mijn ervaring.
Maar van USb leest hij die wel, zelfs de subs. En harde schijf is eigenlijk gewoon een grote usb 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Voor 150 euro extra heb je nog 6 inch meer.
Voor de 40 inch moet je bellen voor de prijs.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Maar het merk Samsung en de specificaties op zich is goed Reinbo? Heb er niet veel verstand van en is toch een behoorlijke uitgave.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Ik ben al bang voor de reacties maar ik wil toch echt graag een samsung. De ue32c6000 lijkt perfect. Hij heeft een vernieuwingsfrequentie van 400 hz (wow) een contrastratio van 4.000.000 (wow) en is niet duur.
Het enige nadeel wat ik vond was dat er blijkbaar sprake was van input lag. Dit zag ik op 1 site staan en diezelfde zin stond in meerdere hyperlinks via google. Verder kan ik niks vinden over hoe deze tv is met een PS3. Echter heeft een maat van mij de 37 inch versie beneden en daar zag alles er echt prachtig uit dus volgens mij is het onzin. Maar ik wil geen spijt hebben van mijn aankoop! Is er in godsnaam iemand die deze tv heeft en uit ervaring kan praten hoe hij werkelijk is met games?
Ik heb nu ook al een HDTV (LC32LE320E) van Sharp. Opzich een mooit tv maar qua kleuren, scherpte en hertz minder als die Samsung. Je kan me van alles vertellen maar die samsung is duidelijk mooier. Volgend weekend ga ik gamen op de 37 inch versie van de C6000, eens kijken of het echt zo erg is
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Hopelijk kunnen jullie me toch verder helpen:
Ik zoek nou al een tijdje een betere televisie. Ik heb nu een Sharp LC32LE320E. Wanneer ik films kijk is de kwaliteit super. Analoog is niet erg mooi maar dat kan ook haast niet anders. Het belangrijkste voor mij is gamen (PlayStation 3) en films kijken.
Deze heeft redelijk wat input lag en de ik vind de kleuren niet zo fantastisch. Als ik dan kijk naar sommige Samsungs... 
Neem bijvoorbeeld de Samsung C6000 of C8700. De beeldkwaliteit is ongelovelijk. Scherper en vloeiender lijkt onmogelijk. Maar bij Samsungs moet de input lag dan weer ontzettend hoog zijn, tenzij je dingen uitschakeld maar ik wil niet dat de beeldkwaliteit veel lager word. Een Sony zou ik ook erg graag willen. Ik wil gewoon graag de doorslaggevende tip:
-LCD of LED (het liefst led)
-32 Inch
-100 hz of meer
-Full HD uiteraard
Ik hoop eigenlijk dat ik een Sony vind die net zo'n goede beeldkwaliteit heeft als zo'n samsung en dan met weinig input lag.
Alle tips zijn welkom.