- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Het televisietopic (nieuwe tv's)
Het televisietopic (nieuwe tv's)
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Ik weet niet of het hier thuishoort... maar ik zag net DEZE TV... en vraag me af of het wel iets is? Ik heb er zelf weinig verstand van namelijk..
Is een mooi ding. Zeker voor dat geld.
En voor in de kamer die van 107 maar dan Plasma. Mooier beeld en 600 Hz. Samen voor 800 euro!!!
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ik heb die ook gekocht voor in de keuken maar dan bij de www.plattetvdiscounter.nl
Is een mooi ding. Zeker voor dat geld.
En voor in de kamer die van 107 maar dan Plasma. Mooier beeld en 600 Hz. Samen voor 800 euro!!!
Twee TV's voor 800 euro??? Hoe heb je dat gedaan! Is die andere maar 300 dan?
Zit nu wel erg te twijfelen over die Plasma van jou hoor... Is dat LG 42PJ550 | Platte TV Discounter - plattetvdiscounter.nl deze?
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Vandaag deze gekocht. SAMSUNG UE 37C6000 - LCD tv - Modern.nl
Meteen Coraline erop bekeken. Half puntje erbij 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Wow, lijkt me een super ding Erwinner! 
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Twee TV's voor 800 euro??? Hoe heb je dat gedaan! Is die andere maar 300 dan?
Zit nu wel erg te twijfelen over die Plasma van jou hoor... Is dat LG 42PJ550 | Platte TV Discounter - plattetvdiscounter.nl deze?
De plasma is gewoon veel mooier beeld dan de LCD.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ah ok... Ik weet het niet meer
LCD, Plasma, Led...
Ik wil een relatief grote TV, voor +/- € 550.. Ik ga net op mezelf wonen dus ik wil mijn huur ook nog kunnen betalen, maar er zitten allemaal toch grote verschillen in.
Dit topic lezen is ook best verwarrend eigenlijk, hm...
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Voor 409 euro nu zelfs.. dat is niks! En jij bent helemaal tevreden ermee rose?
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Voor 409 euro nu zelfs.. dat is niks! En jij bent helemaal tevreden ermee rose?
Met digitale ontvanging is hij wel iets beter dan analoog, maar verschil is minimaal. Dat is bij die lcd wel anders.
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Kijk anders maar eens op www.kieskeurig.nl naar de recensies.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Super rose! Bedankt! Ik heb hem gekocht. 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
donderdag komt ie, ben benieuwd! Zit me nu nog even te bedenken of ik m netjes verpakt laat totdat ik verhuis, of dat ik nu nog even ervan geniet op mijn slaapkamer....... Hm
wat een luxe probleem toch!
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
En nog steeds tevreden? Wat bezat je hiervoor eigenlijk?
Zeker, echt een prima beeldkwaliteit (de UE46B6000 ).
Hiervoor had ik een gewone grote beeldbuis die geen seconde gemist wordt uiteraard 
Hoe bevalt je LCD?
maarten1991
-
- 80 berichten
- 165 stemmen
LCD televisies zijn prima maar ik zou er toch nog geen kopen. De nieuwe LED televisie van Samsung is er al. De LED tv heeft slecht verbruikt slechts 40 watt inplaats van 200.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Zeker, echt een prima beeldkwaliteit (de UE46B6000 ).
Hiervoor had ik een gewone grote beeldbuis die geen seconde gemist wordt uiteraard 
Hoe bevalt je LCD?
Als ik mijn nieuwe TV vergelijk met oudere LCD schermen bij kennissen en vrienden, dan kun je makkelijk zien hoe de techniek vooruitgegaan is. Mijn oude CRT TV is zelfs fijner qua techniek.
Ben daarom blij dat ik er niet zo vroeg ingestapt ben.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
LCD televisies zijn prima maar ik zou er toch nog geen kopen. De nieuwe LED televisie van Samsung is er al. De LED tv heeft slecht verbruikt slechts 40 watt inplaats van 200.
Prijs/kwaliteitsverhouding ben je nog veel beter af met een LCD. Tegen de tijd dat je het prijsverschil tussen een LCD en een LED 'opgebruikt' hebt in speeluren, kan je zeker al enkele jaartjes LCD kijken. Het is niet dat men handenvol geld bespaard of weggooid hoor.
En als je gaat voor een LED is Samsung inderdaad op dit ogenblik de beste keuze. Maar het is zoals met alles, wachten tot de massaproductie begint en de prijzen ineenstuiken. 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik wil een nieuwe TV!
Beoogde situatie:
- Kijkafstand 2 á 2,5 meter
- Aangesloten op laptop met ingebouwde Blu-Ray speler
- Eventueel later aangesloten op surround sound
- Optimale beeldkwaliteit
Budget ligt tussen de 500 en 1000, liefste naar de 500 natuurlijk
.
Na wat te hebben rondgesurft kwam ik de Samsung LE40C650 en de Samsung LE40C550 tegen. Die krijgen overal wel goede beoordelingen. Zijn dit inderdaad aanraders voor mijn situatie? Wat ik me bijvoorbeeld nog afvroeg:
- Ik zag dat voor mijn kijkafstand 40 inch wel ongeveer de max is. Klopt dat?
- Maakt het nog uit of ik HD Ready of Full HD neem?
- Is het aan te raden om misschien toch al te investeren in LED? Ik hoor er eigenlijk alleen maar goede verhalen over.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mijn tip is koop een tv in de uitverkoop, dan kost die vaak de helft en over 5 jaar maakt het geen donder uit of het een 5 of 6 jaar oud model is. 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Veel 100HZ TV's geven echt schokkerig beeld. Goed opletten!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Na wat te hebben rondgesurft kwam ik de Samsung LE40C650 en de Samsung LE40C550 tegen. Die krijgen overal wel goede beoordelingen. Zijn dit inderdaad aanraders voor mijn situatie? Wat ik me bijvoorbeeld nog afvroeg:
- Ik zag dat voor mijn kijkafstand 40 inch wel ongeveer de max is. Klopt dat?
- Maakt het nog uit of ik HD Ready of Full HD neem?
- Is het aan te raden om misschien toch al te investeren in LED? Ik hoor er eigenlijk alleen maar goede verhalen over.
- Eerst en vooral, voor het prijsverschil ben je beter af met de goedkoopste, de Samsung LE40C550. Veel verschil is er niet.
- Veel maakt het niet meer uit of je HD Ready of Full HD neemt.
- En 40 inch voor 2,50 meter is echt wel de max hoor. Ik heb een 42 (106,7 cm) op een 4 à 4,50 meter en dat is perfect.
En op dit ogenblik ben je qua prijs/kwaliteit zeer goed met een Samsung. Ik heb er ook eentje uit de '4'-serie en ik ben er zeer tevreden over. Ik heb de mijne vorig jaar in september € 549 betaald.

Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Als ik mijn nieuwe TV vergelijk met oudere LCD schermen bij kennissen en vrienden, dan kun je makkelijk zien hoe de techniek vooruitgegaan is. Mijn oude CRT TV is zelfs fijner qua techniek.
Ben daarom blij dat ik er niet zo vroeg ingestapt ben.
Ja de kwaliteit van platte schermen is in een jaar of wat echt gigantisch gegaan, en zeker de prijzen. 'Vroeger' moest je gerust ruim 2.000 euro neerleggen voor een beetje tv.
De LED viel trouwens nog wel mee, was bij de bekende btw-dagen van MediaMarkt en dat scheelt dan best een hoop.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
- Eerst en vooral, voor het prijsverschil ben je beter af met de goedkoopste, de Samsung LE40C550. Veel verschil is er niet.
- Veel maakt het niet meer uit of je HD Ready of Full HD neemt.
- En 40 inch voor 2,50 meter is echt wel de max hoor. Ik heb een 42 (106,7 cm) op een 4 à 4,50 meter en dat is perfect.
En op dit ogenblik ben je qua prijs/kwaliteit zeer goed met een Samsung. Ik heb er ook eentje uit de '4'-serie en ik ben er zeer tevreden over. Ik heb de mijne vorig jaar in september € 549 betaald. (afbeelding)
Harstikke bedankt! Misschien dat ik dan nog wel een inchje kleiner neem... En heb je ook zo'n handige mening over LED vs LCD? 
Aanbiedingen/uitverkoop... tsja, ik heb niet echt zin om daar op te wachten omdat ik nu de boel aan het verbouwen ben. Aan de andere kant, als jullie iets tegenkomen hou ik me natuurlijk altijd aanbevolen
.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Zou nooit kleiner nemen, krijg je achteraf spijt van. Je went enorm snel aan een beeld(grootte). Of is dat iets persoonlijks ... 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Mja, bovendien wil ik ook een beetje rekening houden met grotere kijkafstanden in de toekomst.
Morgen maar eens kijken in de MediaMarkt wat er te zien is.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Als je Blu-Rays wilt gaan kopen raad ik toch aan geen HD-Ready TV te kopen. Die kan dat niet aan, waardoor je jidder krijgt. Niet echt fijn. Voor 1080p (Games, BD) moet je een Full-HD TV hebben.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En heb je ook zo'n handige mening over LED vs LCD?.
Heb ik deze week nog geplaatst.
Prijs/kwaliteitsverhouding ben je nog veel beter af met een LCD. Tegen de tijd dat je het prijsverschil tussen een LCD en een LED 'opgebruikt' hebt in speeluren, kan je zeker al enkele jaartjes LCD kijken. Het is niet dat men handenvol geld bespaard of weggooid hoor.
En als je gaat voor een LED is Samsung inderdaad op dit ogenblik de beste keuze. Maar het is zoals met alles, wachten tot de massaproductie begint en de prijzen ineenstuiken.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Flinke deuk in mijn budget, maar het is uiteindelijk de Samsung UE40C6000 geworden
.

Verschil met LED-loos LCD was toch wel erg groot en het prijsverschil was minder dan ik had verwacht.
Ik kan voorlopig weer even vooruit!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Flinke deuk in mijn budget, maar het is uiteindelijk de Samsung UE40C6000 geworden
.
Ieder zijn smaak, maar voor die prijs heb ik twee perfecte tv's, mét groot flatscreen. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hangt er vanaf wat je perfect noemt. En een 40 inch voor 824 euro (goedkoopste prijs bij Kieskeurig) is toch niet zo gek?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ieder zijn smaak, maar voor die prijs heb ik twee perfecte tv's, mét groot flatscreen.
Niet dus, want vergeleken bij LED is LED-loos LCD verre van perfect
.