menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / Het televisietopic (nieuwe tv's)

zoeken in:
Als filmliefhebber wil je natuurlijk een goede televisie hebben hiervoor.

Nu is tegenwoordig de LCD televisie heel erg in aan het komen omdat ze lekker groot en plat zijn en belangrijk een heel mooi beeld!! (voor het ultieme thuisbioscoopgevoel)

Nu heb ik een samsung 40 inch televisie op het oog die nog niet uit is. (LE 40 m 71 van Samsung)

Maar ben uiteraard benieuwd wat de bezoekers op dit forum thuis hebben staan of wat zij aan willen gaan aanschaffen of wat hun mening of ervaring is over een LCD televisie.

Je ziet soms door de bomen het bos niet meer, dus de keuze word heel moeilijk gemaakt tegenwoordig!!

Belangrijke afweging is of je een full HD LCD-TV wil hebben (1920x1080p). De meeste modellen zijn HD-ready, maar niet Full-HD (1280x720p of in die buurt).

Kennelijk heeft niemand hier een LCD televisie of heeft men hier geen interresse in helaas.

Jammer...

Hoi, als ik jou was zou ik voorlopig geen lcd of plasma tv kopen.Zou lekker nog even wachten totdat er HD wordt uitgezonden (zenderbreed)! De investering is te groot naar verhouding van je beeldkwaliteit nu.Als je dan toch een cinefiel ben, overweeg eens een goede beamer (Optomoma themescene). Veel succes.

Marcel.

Nohands schreef:
Kennelijk heeft niemand hier een LCD televisie of heeft men hier geen interresse in helaas.

Jammer...
Ik ben ook op zoek en heb dat ook vastgesteld. Dit forum is nog niet klaar voor je onderwerp. Er zijn gelukkig nog 2 andere gerelateerde forums. ( Link 1. )

Mijn voorkeur gaat uit naar LCD-schermen.
Interessant vind ik de Philips 37PF9830 (familie) en de ACER 3705W.

Ik wacht al weken op een Denon DVD2910/2930 met HDMI-1080P, en verwacht daarna e.e.a. beter te kunnen beoordelen. Kijk amper tv, dus zou zo'n beeldscherm alleen voor DVD aanschaffen.

Ik heb op mijn kamer een 35 cm oude tv. Philips dacht ik. Over een maand een nieuwe. Weet nog niet precies wat voor één.

FillumGek schreef:
Ik heb op mijn kamer een 35 cm oude tv. Philips dacht ik. Over een maand een nieuwe. Weet nog niet precies wat voor één.
Straks weer 4:3, of breedbeeld?

Heb je al wel een DVD-speler of is Betamax nog OK?

Ik heb een PS2...

Maar over een paar weken een breedbeeld tv kopen + DVD speler + waarschijnlijk Dolby Surround.

TV wordt waarschijnlijk 70 cm of zo. Weet niet of ik een LCD neem aangezien die nog wat duurder zijn.

FillumGek schreef:
Ik heb een PS2...Maar over een paar weken een breedbeeld tv kopen + DVD speler + waarschijnlijk Dolby Surround.TV wordt waarschijnlijk 70 cm of zo. Weet niet of ik een LCD neem aangezien die nog wat duurder zijn.
Succes!

PS
Misschien een idee:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img243.imageshack.us/img243/9206/hdfu9.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img197.imageshack.us/img197/7610/hd3en2.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img252.imageshack.us/img252/6141/hd4pf5.jpg

starbright boy (moderator)
Ik ben hoognodig aan een nieuwe TV toe. Nou heb ik een tweetal kleine vraagjes.

Het is voor mij waarschijnlijk niet mogelijk om digitale televisie te nemen. Ik hoor weleens dat LCD Tv's en analoog kabelsignaal slecht combineren en dat analoge kabel op een LCD TV er slechter uitziet dan op een ouderwetse TV. Is dat waar? Heeft iemand daar ervaring mee?

Tweede vraag: Mijn budget is redelijk beperkt. Is het dan aan te raden om een goedkopere LCD te kopen of kan ik juist beter een goede CRT aanschaffen?

starbright boy schreef:

Tweede vraag: Mijn budget is redelijk beperkt. Is het dan aan te raden om een goedkopere LCD te kopen of kan ik juist beter een goede CRT aanschaffen?
Zeer goede crt's zijn de LOEWE Xelos modellen, 66cm. of meer. Deze LOEWE's hebben ook nog vrij hoge inruilwaarde.

Analoge tv moet je op een lcd eigenlijk niet kijken; doorgaans veel ruis, "grainy" en weinig scherpte. LCD laat veel meer zien, de goede, maar ook slechte dingen, zoals versterkerruis bij (analoge) kabel-tv.
Maar voor DVD's is lcd natuurlijk wel ideaal. Echter ook hier kunnen matige DVD-transfers en/of kopien 't kijkplezier wat vergallen.

Ook die Loewes gaan mijn budget ver te boven.

starbright boy schreef:
Ook die Loewes gaan mijn budget ver te boven.
Worden hier in de rego aangeboden tussen € 220 - € 250 met 3 mnd. garantie. Prachtbeeld... bijna lcd-proof.

Tweedehands neem ik aan?

starbright boy schreef:
Ik ben hoognodig aan een nieuwe TV toe. Nou heb ik een tweetal kleine vraagjes.

Het is voor mij waarschijnlijk niet mogelijk om digitale televisie te nemen. Ik hoor weleens dat LCD Tv's en analoog kabelsignaal slecht combineren en dat analoge kabel op een LCD TV er slechter uitziet dan op een ouderwetse TV. Is dat waar? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb het de laatste weken steeds over HD-tv, Xbox 360 en de PS3 met een jongen op mijn werk. Hij zegt dat als hij een tv-uitzending kijkt die niet in HD is (volgens mij is dat zo'n beetje 99,9%), het er erg slecht uitziet, en dat als je kabel-tv wilt kijken, je beter een niet HD-ready-tv kunt hebben. Maar dvd's en gameconsoles zien er werkelijk schitterend uit, zegt 'ie.

Zelf ben ik op zoek naar een 26" LCD-tv voor zowel dvd's als PC-monitor. Tv kijk ik toch nooit, dus de kwaliteit daarvan is niet echt belangrijk.

Had eerst mijn oog laten vallen op de Samsung LE26S81B, maar zag dat de responstijd 8 ms bedroeg. Toen viel mijn oog op de LG 26LC45, die qua design zelfs mooier is en een responstijd van 3 ms heeft. Is die laatstgenoemde een beetje aan te raden?

maar zag dat de responstijd 8 ms bedroeg

Dat is niet veel hoor. Heb je nergens last van, zelfs niet bij snelle actiescène's of snelle games. Bovendien liegen fabrikanten vaak over de responstijd van hun beeldschermen heb ik me laten vertellen. Door de consumentenbond als ik me niet vergis.

starbright boy schreef:
Tweedehands neem ik aan?
Ja, en getest.

Harco schreef:
Had eerst mijn oog laten vallen op de Samsung LE26S81B, maar zag dat de responstijd 8 ms bedroeg. Toen viel mijn oog op de LG 26LC45, die qua design zelfs mooier is en een responstijd van 3 ms heeft.

Dat verschil lijkt heel belangrijk, maar blijkt in de praktijk lang niet alles te zeggen.

Is die laatstgenoemde een beetje aan te raden?

Denk 't niet. LG komt vaak heel slecht uit tests. Mijn oog viel eerst ook op LG, omdat het design vaak mooi is en ze relatief goed betaalbaar zijn. Maar ik heb er al snel van afgezien toen ik er wat over ging lezen.

Hier wordt een grote hoeveelheid tests aan elkaar gekoppeld.

starbright boy schreef:

Bij mij is het verschil tussen digitale tv via de kabel en analoge tv gigantisch; ik was niet blij met het beeld van de analoge kabel. Maar dat gaat om een 40" lcd-tv. Of dat ook opgaat voor de categorie waar jij in zoekt, weet ik niet.

Overigens vond ik Digitenne nauwelijks beter dan analoge tv via de kabel. Pas bij digitale tv via de kabel werd het beeld echt mooi (heel mooi).

Koekebakker schreef:
(quote)

Dat verschil lijkt heel belangrijk, maar blijkt in de praktijk lang niet alles te zeggen.

(quote)

Denk 't niet. LG komt vaak heel slecht uit tests. Mijn oog viel eerst ook op LG, omdat het design vaak mooi is en ze relatief goed betaalbaar zijn. Maar ik heb er al snel van afgezien toen ik er wat over ging lezen.

Dankjewel voor je tips. Voor welk toestel heb jij uiteindelijk gekozen, als ik vragen mag?

Het is een Sony (Bravia) KDL-40W2000 geworden.

Ben er zeer tevreden over, uitgezonderd de Teletekst- en PiP-opties. Die zijn namelijk heel sober. En ik ben nogal een Teletekst-gebruiker, vooral tijdens sportwedstrijden. Wat dat betreft kon mijn >10 jaar oude Philips-tv'tje meer. Maar dat is slechts een kleine kanttekening, want het beeld is prachtig.

Die is te groot voor mijn slaapkamer. Ik ben op zoek naar een 26" scherm voor zowel PC als dvd's. De beste in de top 25 op die site die je me gaf, is de Samsung LE-26R41BD, maar die is overal € 700,- of duurder, en ik heb geen zin om zoveel geld uit te geven aan een tv.

Weet jij een goedkoper alternatief?

Nee, zo gauw niet. Ik zou aan de hand van test-websites (zoals de lijst die ik eerder postte - heb je de link naar de pdf ook bekeken?) en kieskeurig.nl of vergelijk.nl de beste keuze bepalen binnen je budget.

En niet vertrouwen op winkelverkopers natuurlijk. Die ouwehoeren maar wat raak, heb ik deze zomer weer 'ns ondervonden.

Weet je, dan betaal ik maar wat extra. Ik denk wel dat ik er langer plezier van heb en er langer mee doe. Mijn oog is dan ook gevallen op de volgende:

http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Panasonic/TX_26LX70_F_test_en_review.html

Het beste 26" scherm die HD-ready is en een HDMI- + PC-aansluiting heeft. Die HDMI-aansluting levert trouwens ook prachtig beeld i.c.m. een Xbox 360 Elite die ik binnenkort ga halen, als ik mensen zo hoor.

Als je toch een Xbox koopt kan je dan niet beter een full HD tv kopen?

Deze is dat niet? Kan op die site nergens het verschil tussen HD-ready en full-HD vinden.

HD-ready wil zeggen (minimaal) 720 beeldlijnen, Full HD 1080.

In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > laser tv:

nu ik zit aan te hikken tegen aanschaf nieuwe tv, vraag ik mij af of ik zal wachten op laser tv - weet iemand raad ?

http://www.gebroedersnijs.be/documents/catalog/pctx26lx70f.xml?lang=nl

Hier staat 1080p. Dat betekent dus Full-HD? Ik meende te horen dat HD-ready tv's ook 1080p konden weergeven? ...of was dat 1080i?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:18 uur

geplaatst: vandaag om 06:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.