• 158.104 films
  • 9.638 series
  • 28.767 seizoenen
  • 607.382 acteurs
  • 353.048 gebruikers
  • 8.844.932 stemmen

Blu-ray vs. HD-dvd

zoeken in:

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Zoiets lijkt me eerder een slakkenhuisbios.

Even nameten.

Verrek, het is 2,35 meter!

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

De mijne is groter *tong uitsteek* 2.40 meter.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

dragje schreef:

De mijne is groter *tong uitsteek* 2.40 meter.

Maar ik heb Full HD

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Nu de collectie films nog

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4449 stemmen

2,35 m - 2,40 m

Djeezes zeg, hoe groot is jullie living?

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

ghehe groot

Ik stap waarschijnlijk begin volgend jaar over op Blu-ray als de lamp van mijn beamer (Sanyo Z4) het begeeft. Ik plaats dan een nieuwe daarin (die ik nog over heb) en dan bestel ik de Sanyo Z5 (Full HD) wat dezelfde afmetingen (model) heeft als de Sanyo Z4. Dan kan ik die mooi aan mijn plafond hangen en de HDMI bekabeling erin steken en daarop een Blu-Ray speler aansluiten. Klaar is klara.

En dan valt te hopen dat er eindelijk wat serieus aanbod bestaat op Blu-Ray want die vind ik op het moment ronduit belabberd.

Dogie Hogan

• 13380 berichten
  • 788 stemmen

dragje schreef:

... valt te hopen, dat er eindelijk wat serieus aanbod bestaat op Blu-Ray want die vind ik op het moment ronduit belabberd.

Huhhh.... (Ev. currency op € zetten)

Voorbeeld:

Proposition, Blu-ray € 8,80

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Dogie_Hogan schreef:

(quote)
Huhhh.... (Ev. currency op € zetten)

Voorbeeld:

Proposition, Blu-ray € 8,80

Blu-ray heeft bij lange na niet de omvang titels op z'n naam staan zoals dit bij DVD het geval is. Heel veel titels uit mijn dvd collectie zijn gewoon niet uigebracht op Blu-Ray. Ik begrijp dat dit een kwestie van tijd is en daarom dat ik dus stel dat ik hoop dat dit over een jaar beter is.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3074 stemmen

Ik verwacht niet dat het veel beter gaat worden binnen een jaar. Heb dus ook totaal geen behoefte aan Blu-Ray. Heb zelfs nog niet eens DTS, ben een snel tevreden

mens.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

dragje schreef:

Nu de collectie films nog

Kwaliteit boven kwantiteit.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Erwinner schreef:

Ik verwacht niet dat het veel beter gaat worden binnen een jaar. Heb dus ook totaal geen behoefte aan Blu-Ray. Heb zelfs nog niet eens DTS, ben een snel tevreden

mens.

Mwah....

http://www.thedigitalbits.com/articles/coverart/coverart.php

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3074 stemmen

We spreken elkaar volgend jaar vast nog wel een keer. Vanuit de industrie wordt er nu wel wat geprobeerd, ik denk tevergeefs (te vroeg).

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Kwaliteit boven kwantiteit.

Free Record Shop boven Criterion?

Hm.

Anyway, zoals ik al zei, zodra mijn B film collectie serieus op Blu-Ray verschijnt (in kwantiteit) is een overstap in zicht. Voor die tijd niet.

Ik denk trouwens, in tegenstelling tot Erwinner, dat de Blu-Ray uiteindelijk wel de DVD zal gaan overnemen maar dat het meer dan 1 jaar nodig heeft gezien de populariteit van de DVD en aanbod van, mijns inziens, de betere kwaliteit films.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

dragje schreef:

Free Record Shop boven Criterion?

Hm.

Dat zeg ik toch nergens. Nee, ik stel toch kwaliteit..... Het gros van mijn collectie komt van internet, zeker niet FRS. En Criterion is al heeeeeel lang niet meer de enige die mooie dvd's uitbrengt.

't zal inderdaad nog wel een jaar of 4-5 duren voordat BR de overhand heeft op dvd en ik ben het er op zich wel mee eens dat het aanbod en de prijs nog verre van aantrekkelijk zijn. Maar daar komt snel verbetering in. Er zijn bij Play zat leuke titels te krijgen voor onder de 15 euro. Ware het niet dat ik de meest al op dvd heb en ze niet ga upgraden, dan zou ik daar zo een hele stapel gaan bestellen...

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

erhm zie knipoog mijn beste Reinbo.

ApoJapo

• 98 berichten
  • 251 stemmen

Koop dan hd-dvd. Als je een collectie overneemt van iemand heb je ze al voor 3 euro p/s. Op inetvideo . com zijn ze nu vanaf 2.5 p/s en de verzendkosten zijn bijna niets als je er een aantal neemt. HD-dvd speler is er al voor 40 euro.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Maar het aanbod is niet direct wat ik zoek. Komt ook weinig meer op uit lijkt me.

scanner

• 60 berichten
  • 0 stemmen

In Filmdragers > Algemeen > blu-ray vs. hd dvd:

Is de strijd ondertussen niet gewoon gewonnen door blu-ray?

Waarom wachten ze zo lang met films als Mulholland Drive en Saving Private Ryan op blu-ray te gooien? De oudste rotzooi gooien ze erop maar dat soort films nou net niet. Om nog maar niet te spreken van The Big Lebowski. Iedere halve zool met een greintje kennis weet dat hd-dvd minder mogelijkheden en beeldkwaliteit biedt met het oog op morgen. En waarom is er nog steeds die verdomde regio code van toepassing op films die al lang niet meer in bioscopen draaien?

Dat je niet eens Donnie Darko blu-ray op regio B kan verkrijgen is echt een zware zonde. Financieel gezien een blunder.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Rustig afwachten, komen vanzelf allemaal op BR. Maar het zou een beetje dom zijn om alles in een keer uit te brengen. Zeker met een Titel als SPR, wachten ze gewoon tot meer mensen een BR speler hebben.

Justinw

• 5376 berichten
  • 1615 stemmen

Weet jet verschil nog niet echt. Kijk pas sinds een paar dagen veel dingen op HD kwaliteit. Het ziet er wel veel mooier uit.

Ben wel een beetje laat hiermee

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

Ik kijk nog regelmatig een HD-dvd.

Heb zo'n externe speler gekocht voor de Xbox360 en viq internet een stel HD-dvd's gekocht voor een paar euro.

hahaha ik zie net dat er vorig jaar 1x gepost werd.

Best leuk 1 post per jaar

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.