menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / Soundbars

zoeken in:
Hey medegebruikers.

Ik heb een vraag en wist niet zo goed bij wel forum ik dit moest plaatsen dus maak ik hiervoor maar even een aparte aan.

Ik zit al een tijdje te denken om een Soundbar te halen voor op mijn kamer. Mijn eerste vraag is dan of er hier meerdere gebruikers bekend mee zijn en wat jullie hier van vinden.
Als ik namelijk nu films kijk gaat het geluid over mijn pc speakers en vroeg ik me af of dit qua geluid veel verschil zal gaan maken?

En dan mijn tweede vraag waar ik helemaal mee zit is:

als ik er één zou lopen kwam ik op internet een soundbar tegen waarvan je de zijkanten eraf kan halen ( draadloos) en die zo achter je neer kan zetten. Het enige waar ik dan mee zit is als ik deze twee losse speakers achter me zou plaatsen zou hier maar ongeveer net aan 1,5 meter tussen zitten, is dit denk een te korte afstand voor goed surround?
Ook zag ik soundbars staan die een virtuele surround optie hebben, zou dit misschien eerder een optie zijn of juist niet?

Al met al Is een soundbar iets om aan te schaffen en wat zijn jullie ervaringen hier mee. ??

Ik hoop wat info te krijgen
Alvast bedankt.

Ga voor een Teufel , werkelijk waar fenomenaal geluid !!

En twaalf jaar garantie...

Ik heb de Cinebar 11 en voor die prijs is het geluid

Hee Daan258,

Teufel is inderdaad heel veel bang for your buck. Kun je je geen buil aan vallen. En ik weet niet wat voor pc luidsprekers je hebt, maar uitgaande van de gemiddelde gebruiker zou dat een enorm verschil zijn.

Maar ik mis wel veel info. Kijk je altijd films op je pc? wil je een soundbar vanwege ruimte(gebrek), in plaats van goede desktop/Bookshelf speakers? Wat is je budget? Wat voor opstelling zou je het liefste willen?

Van virtueel surround zou ik niet teveel verwachten, maar is dat nodig? anderhalve meter is prima overigens voor je rear speakers..

Ik help graag met dit soort dingen (vind ik leuk), dus roep maar. En geef rustig de linkjes van wat je op het oog hebt, wat mij betreft.

ter info: Wat ik zelf heb gedaan destijds - Een fijne Denon AV receiver gekocht op marktplaats voor een paar honderd euro en een set behoorlijke luidprekers erbij, ook tweedehands. Het hangt er net vanaf wat je wilt, hoeveel ruimte je hebt en welke opstelling je in gedachten hebt.

En nu ik die een jaar of zes gebruikt heb gaan ze binnenkort weer een keer vervangen worden voor een trapje hoger.

Tof voor de snelle reactie's de grunt en John Milton.
Inderdaad misschien wat te weinig info.
Ik zal morgen of overmorgen wat meer info aan jullie geven aangezien ik nu weinig tijd heb om dit allemaal uit te leggen.
In ieder geval al bedankt voor de reactie's en jullie horen nog van me;)

In ieder geval kan ik wel zeggen dat het sowieso juist NIET vanwege ruimtegebrek is want dit zou juist eerder een probleem zijn.
Ikzelf was wel enthousiast over de draadloze achter speakers. Voor toch een echt surround geluid.
Daarnaast zat ik te denken tot een bedrag van hooguit 600 euro. ( het liefst iets minder)

Ik kijk het meest films via mijn Mediaspeler naar mijn tv en de speakers van mijn pc( echt behoorlijk oude zijn dit ) aangesloten naar mijn tv via de koptefeloon aansluiting op de tv.
Ik kijk bijna nooit films via/vanaf mijn PC .
En het liefst iets wat niet erg veel bedradingen nodig heeft ( als ik namelijk naar mijn surround 5.1 set van Sony die ik in mijn woonkamer heb staan is dit vooral qua bedrading en aansluiting denk onmogelijk om dit op mijn kamer te zetten. En moet hier denk ook niet aan denken )
Ik weet nog dat dit een heel gedoe was in de woonkamer, laatstaan in de slaapkamer. haha
In ieder geval al iets van info.
Misschien kunnen jullie hier alvast iets mee.

Ik hoor het graag.

Ik ben in de war door de term 'voor op mijn kamer'

Je 5.1. Sony set in de woonkamer blijft zoals het is, maar je wilt beter geluid in de slaapkamer, ter vervanging van je pc luidsprekers die je daar nu op je tv aangesloten hebt?

Dit verscheen ook nog vandaag: Hifi on a budget vijf speakers met een kleine prijs

Als je zulks of je versterker (bij passieve luidsprekers, volgens mij zaten hier ook actieve bij) tweedehands koopt, blijf je met gemak onder de 600.

John Milton schreef:
Ik ben in de war door de term 'voor op mijn kamer'

Je 5.1. Sony set in de woonkamer blijft zoals het is, maar je wilt beter geluid in de slaapkamer, ter vervanging van je pc luidsprekers die je daar nu op je tv aangesloten hebt?

Dit klopt inderdaad wat je zegt.
Ik denk toch dat ik eerder voor een soundbar zou gaan omdat ikzelf denk dat dit qua ruimte eerder zal passen ( vergeleken met de link wat je stuurde)

Dan zou ik even naar die Teufel kijken die de Grunt stuurde. Heel veel kwaliteit voor een acceptabel bedrag.

onthoud: (te) goedkoop is altijd duurkoop en meestal slecht geluid. Als je wat op het oog hebt, post het gerust.

John Milton schreef:
Dan zou ik even naar die Teufel kijken die de Grunt stuurde. Heel veel kwaliteit voor een acceptabel bedrag.

onthoud: (te) goedkoop is altijd duurkoop en meestal slecht geluid. Als je wat op het oog hebt, post het gerust.

Bedankt.
Ik ga binnenkort maar is even op internet zoeken

Hey John Milton en de grunt,

Ik heb is even zitten zoeken naar verschilende soundbars maar ik kom er niet helemaal uit.
Bij Teufel kom ik er niet echt uit. ( vooral omdat ik graag een soundbar zou willen met draadloze achterspeakers en ZELF niet echt iets gevonden heb van Teufel) mochten jullie wel een weten met draadloze speakers hoor ik het graag.
Ik heb er wel 2 op t oog en ik ben zeer benieuwd hoe jullie hierover denken.

De eerste is Philips Fidelio B5 - Homecinemacenter.nl

en de andere: Philips Fidelio E5 - Homecinemacenter.nl

De E5 schilt nogal wel iets in prijs en is denk ook qua ruimte makkelijker dan de D5.
Ik heb al een beetje gezocht tussen deze 2 en wat denken jullie hiervan. Welke zal denk beter zijn qua geluid? enz. Ik zal dit vooral gebruiken voor de surround met films via m'n mediaplayer.

Of nogmaals: heb ik ook soundbars gezien die een soort virtueel surround geven maar dit zal zeker minder zijn als de 2 die ik hierboven noem?

Nouja, ik hoop een beetje jullie mening hierover te krijgen.
Ik hoor het graag:)

Virtueel surroundgeluid is inderdaad een beetje een gimmick. Ik heb deze soundbar nooit gehoord, maar de reviews zijn behoorlijk goed, met name de B5. What hifi geeft die zelfs 5 sterren (de E5 maar 3). Ziet er daarnaast wat mij betreft iets mooier uit. Maar goed smaken verschillen, zowel qua uiterlijk als geluid. Als dat ontkoppelen en later weer koppelen van die rears makkelijk gaat, kan het best leuk werken denk ik, en zonder draden. Toch heb ik zelf liever een uurtje moeilijk dan met kabels en daarna nooit meer gezeur, maar dat ben ik.

Je kunt voor 600 euro vast en zeker beter geluid hebben, daar ben ik van overtuigd. Die zullen echter een stuk lomper zijn, en met je zinnen gezet op een soundbar met draadloze surroundluidsprekers, denk ik dat je niet zoveel opties hebt. Dan is dit een prima keuze, lijkt me. Je zult je er hoe dan ook geen buil aan vallen qua geluid als ik het zo lees, en veel ruimte kost het evenmin.

Check wel altijd bij een soundbar of hij genoeg connecties heeft om wat je in gedachten heb erop aan te sluiten ook echt aan te kunnen sluiten!

Ik denk dat sowieso echt een surround set hem nooit zal worden op m'n kamer.
Te klein voor en echt te veel draden.
Nog een vraagje: Volgnes mij stond bij de B5 niets vermeld over geluid met DTS.
Betekent dit dan echt dat die dit helemaal niet afspeelt? Ik heb namelijk behoorlijk wat films op m'n mediaplayer met alleen DTS Geluid.
En nog even voor de zekerheid: Waarom denk jij eerder de B5 als E5? De E5 neemt denk ik wel gelijk een heel stuk minder ruimte in beslag.

Hij kan wel dts afspelen Daan, maar hij decodeert het, vertaalt het als het ware naar een formaat waar hij mee uit de voeten kan. Immers is DTS 5.1, al hebben een hoop mensen dat subwoofer kanaal niet aangesloten, waaronder ik.

Maar je mist bij de fidelio je centerspeaker. Hij zal dus front en center samenvoegen naar de twee fronts van de fidelio. Om die reden denk ik ook dat zo'n setje nooit tegen een 5.0 of 5.1 setje op zal kunnen qua geluid: de center is juist voor spraak heel belangrijk. Maar het zal alsnog een grote vooruitgang zijn op je tv luidsprekers of een goedkope soundbar.

Wat ik zie heeft de B5 over de gehele linie betere reviews, en ik vind hem mooier. Maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Tja, tja,

Zit nog erg te twijfelen maar op dit moment gaat m'n voorkeur dan inderdaad wel uit naar de B5
Aangezien jij er wel wat verstand van heb weet jij toevallig niet nog andere sets (draadloos) met een surround.
Of denk jij dat deze er wel een beetje bovenuit steken?
Jammer dat dit eigenlijk nooit ook echt goed uit te testen is voor aanschaf.
Is echt een kwestie van kiezen.

Ik zou zo verder geen sets weten nee, ik ben zelf meer fan van bedraad en groot. Ik heb zelf nu al heel wat jaartjes deze luidsprekers met deze versterker staan. Beide voor een zacht prijsje van Marktplaats (bij elkaar minder dan jouw soundbar), daar kan zo'n soundbar nooit tegenop. Maar kost wel ruimte idd.

En die gaan hopelijk binnenkort vervangen worden door waarschijnlijk deze Focals.

Zelfs mijn koptelefoon is groot, je vraagt het echt een beetje aan de verkeerde

Waar je naar zoekt is redelijk niche, dus het is lastig om iemand te vinden die daar veel van weet. Ik zou echt gaan luisteren. En googelen natuurlijk!

BTW, mijn audiozaak waar ik woon biedt wel de mogelijkheid tot thuis testen, simpelweg omdat de akoestiek in de winkel anders is, weet je dus niet wat je koopt. Gewoon vragen of die mogelijkheid er is, en onder welke voorwaarden.

Zo das niet niks wat je heb.
Ja je heb gelijk hoor liever heb ik ook gewoon bedraad maar het is bijna niet te toen qua ruimte.
Daarom denk ik dat een soundbar voor mij het beste zal werken.
En degene die je wilt gaan halen, heb je dan totaal maar 2 speakers. dus geen 5.1 set? Geef jij hier nooit om?
Ik ben juist echt van het surround, voor mij maakt dit juist het bekijken van films al een heel stuk leuker.
En mag ik vragen welke winkel dat is waar je het zou kunnen testen?
Ik denk dat ik 1 van de 2 soundbars gewoon moet halen anders word het precies hetzelfde gedoe wat ik had met me tv. Uiteindelijk denk 2 maanden gezocht en keuze uit zoveel. Pffff daar wil ik niet mer aan denken:P

Oh nee, ik wil zeker surround

Nee het was zeker niet niks, en ik voor weinig geld veel plezier van gehad!

En heb met deze instap set (luidsprekers en versterker was minder dan 500 euro) geprobeerd een set te maken die goed was voor film en muziek. Maar wat de set heeft in power mist het in nuance, en zeker wanneer je je in betere heaphones gaat begeven, iets meer gaat verdienen en wat meer in audio verdiept, komt onvermijdelijk dat moment dat je naar een hifizaak gaat. En daar zijn er veel van. Toch andere koek. In dit geval waren het Audiozaal en Hifi Klubben in Utrecht, maar daar hoef je voor soundbars echt niet aan te kloppen.

Zolang je de ruimtebeperking hebt en in dat segment kijkt, ben je voornamelijk op je ogen en oren, Google skills en bereidheid te reizen aangewezen. Kijk wat je wil hebben, welke winkels het hebben staan en bel ze. Vraag of je ze het klaarzetten omdat je komt luisteren. Ze moeten concurreren met online sales, en doen graag een stapje extra. En als je kan, koop dan ook bij hen (service en garantie, naast loyaliteit). Maak er desnoods een dagje van als het niet naast de deur is.

P.s. Als deze set de deur uitgaat, neem ik eerst nieuwe fronts, daarna center, en daarna rears. Tenzij mijn versterker het eerder begeeft, en daar lijkt het wel af en toe op. Maar de bijbehorende rears en center van die Focals zijn duur. Dus dat gaat me tijd kosten. Voor de nieuwe set wil ik een balans vinden tussen home cinema en hifi-stereo. Klink makkelijker dan het lijkt. Mijn beoogde vlaggenschip Marantz 7011 (na een jaar zakken ze richting de 700 euro) klonk toen ik hem eenmaal hoorde beduidend minder dan de simpele NAD versterker ernaast. Minder functies, maar duidelijk beter geluid. Tsja. Dan moet je toch even opnieuw evalueren.

Onwijs bedankt voor je berichten man, tof dat je zo meedenkt en er behoorlijk wat verstand van heb:)
Nog een vraagje: Ik had nog een soundbar gevonden maar die ben ik helemaal vergeten te vermelden.
Misschien heel even jou mening/info hierover. Het gaat over de: Sony HT-RT5.
Het gaat denk echt een van de 3 worden. (ik denk dat de E5 al bijna afgevallen is), dus daarom twijfel ik nog een beetje tussen deze.
Ik hoor graag nog iets van je.:)
Alvast bedankt weer.

Op het eerste gezicht leek die Sony me een goed alternatief, aangezien de soundbar zelf langer is en ook met rears opgesteld 2 fronts en een center herbergt (en dus wel 5.1 aankan itt 4.1 van fidelio)...

Maar: ik lees hier dat deze rears dus wel stroom nodig hebben en gewoon in het stopcontact moeten. Niet echt draadloos dus. Was je je daarvan bewust? Whathifi geeft aan dat het geluid van de B5 wint van de Sony. Als de stroomtoevoer van de rears geen issue voor je is, zou je kunnen kunnen of ze de enige zijn dat vinden of dat dat inderdaad de consensus is. Ik wil ook nog wel een blik werpen in dat geval.

Ik ben juist echt van het surround
Als je echt van de surround bent Daan258
Dan snap ik echt niet wat je met een soundbar moet.
Ook en een kleine ruimte kun je zeker de meerwaarde van 5.1 of nog meer speakers met films waarderen.

Soundbars zijn qua surround toch wat nep. Ik bedoel daarmee dat het surround simuleerd, het is geen surround.

Volgens mij heb je er overheen gekeken Ajax, maar deze soundbars hebben dus wel rear luidsprekers he? En een subwoofer. In feite zijn links en rechts dus enkel wat dichter bij de center. In een kleine kamer moet je daar een eind mee komen, denk ik.

Dan heb ik niks gezegd

Bedankt John Milton en Ajax&Filmfreak voor het meedenken.
Maar wat ik ook al eerder aangaf is echt een surround (bedraad) bijna niet mogelijk voor op de slaapkamer dus ik denk dat de soundbar toch hier wat beter voor zal zijn.
En John Milton: nee dit had ik inderdaad niet gelezen dat de rear speakers stroom nodig hadden.
Had namelijk verwacht dat dit hetzelfde zou zijn als bij de B5. Dit is dan gelijk ook al geen optie meer.
Ik denk dat ik dan gewoon voor de B5 zal gaan en de knoop moet doorhakken.
Ik ben namelijk volgende week jarig en zou hem dan graag willen hebben dus ik moet snel opschieten.
Alleen dan nog even kijken waar hij het goedkoopst is. Heb al een beetje gekeken maar bijna overal dezelfde prijs.

Ik zal ook even een blik werpen.

Of ik nu op google shopping, kieskeurig, Tweakers, Duitse prijsvergelijk of die van Engeland kijk, het blijft 649.

Maar je kunt ook kijken of je deze kerel naar 400-425 kunt krijgen door 400 te bieden. Je weet dat dat ding maximaal een jaar oud is (zie prijsgrafiek onderaan), vraag naar de aankoopdatum evt.

Enige dat daar wellicht van weerhoudt is dit: Normale speakers zet je neer, en je blijft eraf ----> Geen slijtage. Maar deze rears moeten continu aan de center geklikt worden voor het opladen. Geen idee in hoeverre het daarvan slijt, en natuurlijk hoe vaak dat met deze set gedaan is. Je hebt nog minimaal een jaar garantie met de bon als hij één jaar oud is. 200-250 euro minder is een flink bedrag. Maar nieuw heb je natuurlijk wel langer garantie.

Keuzes

Weer bedankt voor het zoveel meedenken en zoeken John Milton
Waardeer ik wel
Zelf kwam ik inderdaad ook over de prijs van €649 tegen (nieuw dus)

Ja het scheelt inderdaad wel een aantal 100 eurotjes maar ik ben juist altijd met dit soort dingen heel voorzichtig om tweedehands te kopen. Maarja, wat je zei aan andere kant zit er nog wel garantie op maar voor mij is dit wel een behoorlijk eind weg van waar ik woon. En laten opsturen vind ik helemaal riskant, vooral met zoiets.

Hmm, nu maak je me wel toch wel een klein beetje twijfelen of ik hem nieuw of tweedehands haal.
Misschien eventueel nog op marktplaats die in iedergeval wat dichterbij is. Maar nogmaals juist met dit soort dingen zou ik sneller kiezen voor hem nieuw te kopen.

Pffff, moet opschieten, hoop hem het liefst maandag op m'n verjaardag te hebben en anders sws volgende week. Hahahah

Nou, John Milton

Ik heb de knoop doorgehakt en zojuist de B5 besteld.
Als het goed is moet ik hem morgen ( op m'n verjaardag) binnenkrijgen.

Daan258 schreef:
Nou, John Milton

Ik heb de knoop doorgehakt en zojuist de B5 besteld.
Als het goed is moet ik hem morgen ( op m'n verjaardag) binnenkrijgen.
Mooi man, laat even weten hoe hij bevalt als je er een geschikte film mee hebt gekeken.
en alvast gefeliciteerd!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:55 uur

geplaatst: vandaag om 01:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.