• 155.485 films
  • 9.306 series
  • 27.676 seizoenen
  • 604.441 acteurs
  • 346.918 gebruikers
  • 8.764.885 stemmen

Film promotiekaarten/Foto's

zoeken in:

Halios

• 51 berichten
  • 7 stemmen

Nu ik toch bezig ben om mijn filmkamer verder op te leuken ben ik op zoek naar het volgende:

promotiefoto's/kaarten van diverse films. De bedoeling is dat ik die dan ga inlijsten samen met een filmcel van de desbetreffende film.

Ik heb al op e-bay gekeken enzv. Maar daar zat voor mij dan weinig bruikbaars tussen, veel spul met handtekingen enzo, maar daar heb ik eenvoudig het budget niet voor.

Heeft iemand suggesties voor mij waar ik zo iets zou kunnen aanschaffen voor een redelijke prijs?

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1696 stemmen

De winkel Silverscreen in amsterdam heeft erg veel foto's/kaarten van films.

Halcyon

• 9933 berichten
  • 0 stemmen

Als je zaken als reclame-affiches enzo bedoelt weet ik misschien wel een leuk truukje. Bij ons in de buurt worden de "adshells" om de zoveel weken vervangen, ik veronderstel dat dat overal wel zo is. Dan moet je gewoon een keer uitvissen wanneer die vervangen worden, en dan kan je de oude affiche (bv. van een film die je leuk vindt) zo meenemen.

Van promotiekaarten en foto's heb ik anders nog nooit gehoord. Wat bedoel je hiermee precies? Kan je eens een voorbeeld geven?

Onderhond

• 86953 berichten
  • 11554 stemmen

Volgens mij bedoelt hij oa postkaarten. Zie je in bioscopen als Cartoons vaak liggen. Heb er hier zelf eentje liggen van Three Times. Vaak met de poster van de film op, en verdre wat reclame (IFFR, boomerang.be, releasedate + bioscopen). En die dingen kan je dan gebruiken als gewone postkaarten (staan ook zo 3 lijntjes op, op de achterkant.

Halcyon

• 9933 berichten
  • 0 stemmen

Ok, boomerangkaartjes van films dus. In dat geval heb ik geen idee waar je ze kan krijgen .

Halios

• 51 berichten
  • 7 stemmen

@feanaro surion:

bedankt zal er een kijkje gaan nemen.

@Halyon:

Van de adshells wist ik, mijn videotheek geeft ze altijd gratis weg zo heb ik bijvoorbeeld een levensgrote kartonnen bord van Kill Bill2 gekregen, en ook een soort van plasticbord groot formaat van Hide en Seek met de Niro. Maar wat ik nu zoek is een dus een foto of promo kaart op zeg maar ansichtkaart formaat, die liggen ook wel eens in de videotheken, heb er 1 van Blade trinity.

Alleen heb de pech nu dat de filmitems die ik zoek niet meer in de videotheken aanwezig is dus door diezelfde vervanging .

Dat is wat ik nu eigenlijk nodig ben dus, om zo'n foto en filmcel in te kunnen lijsten, diverse maten is niet erg anders word het eenheidsworst aan de muur.

Ik weet dat zulk soort wandversiering ook kant en klaar te koop is, maar ja budget is beperkt en denk als ik het zelf zou maken je er ook meer plezier zult beleven.

Billy-Pilgrim

• 356 berichten
  • 620 stemmen

Beste medegebruikers. Ik ben op zoek naar film kaarten/flyers die je tegenwoordig in veel bioscopen tegenkomt, met name in arthouse bioscopen. Ik kan er weinig over vinden op internet, ik zou niet eens goed weten hoe ik het moet noemen. Ze zijn ongeveer van A5 formaat, groter dan ansichtkaarten, en vaak staat op de voorzijde een afdruk van de filmposter en op de achterzijde een korte uitleg van de plot van de film. Deze kaarten worden nu denk ik een jaar of 6 in Nederlandse bioscopen verspreid en ik vind het leuk om ze te verzamelen.

Heb je zulke filmflyers liggen en doe je er niks mee, dan zou ik ze graag van je kopen of overnemen. Als je het ook leuk vindt om ze te verzamelen heb ik er van sommige films ook dubbelen om te ruilen. Als iemand meer informatie heeft over hoe je deze kaarten officieel noemt zodat ik er wat meer info over kan vinden hoor ik het ook graag.

Billy-Pilgrim

• 356 berichten
  • 620 stemmen

Maar even een bump. Ik spaar ze nog steeds. De laatste tijd zie ik ze zelfs af en toe in de grotere bioscopen liggen. Heb je dit soort a5 formaat poster/flyers en doe je er niks mee? Dan neem ik ze graag van je over, ik ben ook bereid er iets voor te betalen. Met name posters van voor 2014 zijn interessant voor mij.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.