• 15.746 nieuwsartikelen
  • 177.925 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.338 stemmen

Gezocht Nederlandse speelfilms

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik ben op zoek naar Nederlandse speelfilms waaronder o.a:

-van geluk gesproken

-De ijssalon

-Honneponnetje

-De bunker

-Met grote blijdschap

en nog een aantal films uit de Rob Houwer filmcollectie.

Weet iemand misschien waar deze films te koop zijn?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Quido schreef:

Ik ben op zoek naar Nederlandse speelfilms waaronder o.a:

-De aanslag

-voor een verloren soldaat

-patorale 1943

-kort amerikaans

-brandende liefde

Weet iemand misschien waar deze films te koop zijn?

Brandende Liefde en Kort Amerikaans kun je bij http://www.mediaal.nl kopen.

Dit jaar nog komt er een Fons Rademakers dvd-box uit. De Aanslag komt ook (nogmaals) op video uit.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dank je wel! Maar waar zou ik die Fons Rademakers dvd-box kunnen kopen als die uit is? gewoon in de winkel of wordt dat een heel omslachtig gedoe via internet ofzo?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Gewoon in de winkel hoor.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik ben trouwens ook nog op zoek naar "de bunker". Weet iemand over deze film iets?

Jos2

• 1730 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Ik ben trouwens ook nog op zoek naar "de bunker". Weet iemand over deze film iets?

Dat ie niet best is....

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

En dat de editor de film zo slecht vond, dat hij zichzelf van de titelrol heeft laten verwijderen.

En dat het ruwe materiaal van een scene uit deze film in heel filmmontage-onderwijzend Nederland als oefenmateriaal wordt gebruikt. Dit omdat ongeveer 10 jaar geleden in het kader van de Nederlandse Filmdagen aan een 6-tal editors werd gevraagd hun eigen versie van een (deze) scene te snijden; het materiaal is vervolgens overal en nergens terecht gekomen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dus nergens te koop?

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

K heb nog een orginele (2 cd) video cd versie van Keetje Tippel liggen...... stuur me maar een berichtje als je intresse hebt.....

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik ben ook nog op zoek naar Schatjes en Mama is boos (Schatjes 2) en de ijssalon.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Quentin, zou je mij misschien wat meer kunnen vertellen over de opzet van zo'n v-cd?

Misschien dat ik toch wel interesse heb...

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

En kapp, weet jij misschien iets over de service/levering bij Mediaal? Op mijn mailtjes reageren ze niet! (Weet het, vraag het alweer)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nee, weet ik niks van. Helaas.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Is er ook niet iemand die een van deze videobanden heeft en deze wil overzetten op VHS(tegen een redelijke prijs)?

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Ik heb De Aanslag vhs uit 1986 die wil ik eigenlijk niet weg doen. Sorry. Nou ja tenzij je de film wilt ruilen tegen een ''speciale'' vhs uit jouw collectie.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Ik lees weer eens verkeerd Ik kan eventueel De Aanslag wel overzetten op een lege band. Maar waarom neem je die dan niet rond 5 mei op van tv? Of wil je de film zonder tv-teken enzo hebben?

Kan ook de nl vhs van de volgende overzetten als je daar interesse in hebt:

Soldaat van Oranje (versie 1995) en Een Brug Te Ver (allereerste rental versie).

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Quido schreef:

Quentin, zou je mij misschien wat meer kunnen vertellen over de opzet van zo'n v-cd?

Misschien dat ik toch wel interesse heb...

Nou de kwaliteit is tussen VHS en DVD in hij is breedbeeld (letterboxed) en heeft stereo geluid.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

neo schreef:

Ik lees weer eens verkeerd Ik kan eventueel De Aanslag wel overzetten op een lege band. Maar waarom neem je die dan niet rond 5 mei op van tv? Of wil je de film zonder tv-teken enzo hebben?

Kan ook de nl vhs van de volgende overzetten als je daar interesse in hebt:

Soldaat van Oranje (versie 1995) en Een Brug Te Ver (allereerste rental versie).

De Aanslag heb ik laatst opgenomen toen die op Net5 was. Die hoef ik dus niet tenzij origineel, sorry. Soldaat van Oranje: is er iets speciaals aan die versie uit 1995?

En een brug te ver heb ik ook al.

Maar toch bedankt!

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Quido schreef:

Soldaat van Oranje: is er iets speciaals aan die versie uit 1995?

geen idee ik zal volgende week ofzo wel de film een keer opzetten.

securicor21

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hoi,

Ik ben op zoek naar de film: Voor een verloren soldaat met Jeroen Krabbé. Ik heb al diverse sites bezocht waaronder bijv. Bol.com maar deze kunnen hem niet leveren. Weten jullie misschien waar ik deze film kan kopen? Alvast bedankt.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

securicor21 schreef:

Hoi,

Ik ben op zoek naar de film: Voor een verloren soldaat met Jeroen Krabbé. Ik heb al diverse sites bezocht waaronder bijv. Bol.com maar deze kunnen hem niet leveren. Weten jullie misschien waar ik deze film kan kopen? Alvast bedankt.

Bij Amazon.com op dvd en VHS (ntsc)

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

securicor21 schreef:

Hoi,

Ben ik ook naar op zoek zoals je hierboven kunt lezen. Hij is idd via amazon.co.uk te verkrijgen, maar ook komt de film op 27 juli om 23.25 uur op Ned.1!!! Dus je kan hem ook gewoon opnemen dan...:D

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Trouwens voor nog andere geïnteresseerden: Mediaal kan alle "exclusieve" Nederlandse films (die dus via Bol, bruna etc. niet te leveren zijn) ook niet meer leveren.

securicor21

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik zet een herinnering in mn telefoon zodat ik hem niet vergeet op te nemen.

Hoe weet je trouwens dat deze film op tv komt. Ik heb net televiegidsen online doorgezocht maar die gaan maar tot deze week.

Indergeval hartelijke dank.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik ben dat per toeval een keer tegengekomen in de gids van mijn opa . Ik heb toen op internet gezocht op www.omroep.nl. Daar de link aangeklikt met film&series. Toen kwam ik bij de hele programmering van de filmzomer!!! Je kunt eens kijken, misschien dat er nog meer films voorbij komen die je nog wilt zien.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

neo schreef:

(quote)

geen idee ik zal volgende week ofzo wel de film een keer opzetten.

Heb je hem al bekeken?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

'Kort Amerikaans' heb ik inmiddels al, die heeft iemand voor me overgezet. Evenzo 'Zusje'.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

-brandende liefde

http://www.cinecityplanet.com/N_grp_10_48-1.html

Ook andere oude NL films!

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik had gister een advertentie geplaatst op internet en toen verwezen ze me ook meteen door naar die site. Hartelijk dank ook Wouter!

wsligter

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben op zoek naar Voor een verloren soldaat. Ik heb de film op 27 juli gezien en ik vond hem zo goed dat ik hem móet hebben. Wellicht dat iemand hem heeft opgenomen, die hem voor mij kan kopiëren? Via amazon met engelse ondertiteling vind ik niks namelijk...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.