menu

Film / Algemeen / Films waarin Afrikaans gesproken wordt

zoeken in:
Ik zoek films waarin Afrikaans gesproken wordt. En daarmee bedoel ik, de taal Afrikaans die van het Nederlands afgeleid is.

Tot nu toe heb ik 'Red Dust' en 'Stander' gezien. Kent iemand er nog meer?

Bvd.

Nomak
Ik dacht Tsotsi, maar ik kan me vergissen omdat ik jammer genoeg maar een klein stukje van die film heb gezien.

Yankee Zulu (1993)

Wilby Conspiracy, volgens mij ook.

GinolaEHV schreef:
Ik zoek films waarin Afrikaans gesproken wordt. En daarmee bedoel ik, de taal Afrikaans die van het Nederlands afgeleid is.

kijk hier eens. Allemaal met de Afrikaanse taal er in.

Dank. Daar heb ik wat aan.

In Tsotsi wordt ook Afrikaans gesproken, heb ik net gezien. Da's ook volgens mij zo ongeveer de enige die vrij op dvd verkrijgbaar is.

En de twee delen van 'The God's Must be Crazy' zijn ook goed te vinden.

Lang Leve de Koningin geloof ik ook ... een beetje.

Die twee delen van The Gods Must Be Crazy kan ik helaas nergens vinden. Ik zag dat iemand adverteerde op Marktplaats met deel 1, maar dat was een van de tv gekopieerde dvd.

Als iemand weet waar ik ze wel (origineel, in goede staat en met NL subs) kan krijgen, ik hoor 't graag.

starbright boy (moderator)
De Britse DVD's van 1 en 2 zijn Nederlands ondertiteld.

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/183594/The-Gods-Must-Be-Crazy-1-2/Product.html

Zijn die twee delen daar samen voor 6,99 pond...?

Hoe dien je op play.com te betalen? Als 't met credicard is, dan wordt 't niks.

(verwijderd)
Klik hier voor een lijst met meer dan 40 Afrikaanse films. Leon Schuster is een acteur/regisseur die een behoorlijk aantal Afrikaanse films op zijn naam heeft staan. Semi-soet is veruit de beste in het rijtje, ook Jakhalsdans en Klein Karoo zijn zeer aardig. Goede Afrikaanse muziek-films zijn Platteland (met ongeveer elke goede Afrikaanse zanger), As Jy Sing (hetzelfde) en Liefling.

GinolaEHV schreef:
Die twee delen van The Gods Must Be Crazy kan ik helaas nergens vinden. Ik zag dat iemand adverteerde op Marktplaats met deel 1, maar dat was een van de tv gekopieerde dvd.

Als iemand weet waar ik ze wel (origineel, in goede staat en met NL subs) kan krijgen, ik hoor 't graag.

Ik denk dat enkel Engels gedubde versies zijn uitgebracht. Ik heb in elk geval beide films ooit eens via andere verkopers op Bol.com gekocht.

(verwijderd)
Edit: ik ben hier bezig met het maken van een lijst met films waarin Afrikaans wordt gesproken. Als er nieuwe films uitkomen komen ze er bij te staan en ik probeer ook nog af en toe oudere films toe te voegen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:38 uur

geplaatst: vandaag om 11:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.