menu

Film / Algemeen / Originele schurken in actiefilms

zoeken in:
Natuurlijk zitten er in actie films erg vaak schurken die het hoofdpersonage proberen te dwarsbomen. Nu valt mij op dat wel heel erg vaak het motief van de schurk geld of wraak is. Weten jullie nog eigenschappen waardoor een schurk een schurk kan zijn, zonder de motieven wraak en geld?

The Last
Sadistische neigingen natuurlijk. Of gewoon psychologisch gestoord ofzo...

Goede voorbeelden die niets met geld of wraak motieven te maken hebben:

The Terminator
The terminator 2
Speed
Face/Off

Albus Dumbledore schreef:
Natuurlijk zitten er in actie films erg vaak schurken die het hoofdpersonage proberen te dwarsbomen. Nu valt mij op dat wel heel erg vaak het motief van de schurk geld of wraak is. Weten jullie nog eigenschappen waardoor een schurk een schurk kan zijn, zonder de motieven wraak en geld?

joker in de batman films

Ik wist gewoon dat die verdomde joker weer genoemd ging worden. Een echte hype-schurk, lachen met die kerel, maar er zijn zoveel betere schurken.

Nomak
Kiriyama in Battle Royale.

Gewoon gestoord en nietsontziend.

Kraay schreef:
Ik wist gewoon dat die verdomde joker weer genoemd ging worden. Een echte hype-schurk, lachen met die kerel, maar er zijn zoveel betere schurken.

ik noemde gewoon een schurk die ook zo is.

dat wil niiiiet zeggen dat hij de beste schurk of wat dan ook is

Kevin13
Jeremy Irons in Die Hard: With a Vengeance: een leuk psychologisch spelletje dat hij speelt met Bruce Willis

het is geen actie film maar wel een fantastische schurk. SPOILER voor Unbreakable.

Samuel L. Jackson die verschillende aanslagen pleegt om een superheld te vinden.

Nomak
Inderdaad, bij Unbreakable is 1 van de meest originele schurken te vinden.

als een schurk het niet voor geld, wraak, liefde doet is ie sowieso gestoord in elke film

Kevin13
niet altijd hoor.

Kevin13
Arbil schreef:
(quote)

ik noemde gewoon een schurk die ook zo is.

dat wil niiiiet zeggen dat hij de beste schurk of wat dan ook is

ja maar echt origineel vind ik hem niet...

maar werd dat gevraagd? ik snap niet eigenlijk wat je punt is.

Kevin13
het topic is originele schurken en jij noemt een clown op. Dat vind ik nu niet echt origineel...

clown?? nee
joker?? ja

Kevin13
Vind je ? Ik heb de Joker nu al in 2 films zien spelen en ontzettend veel Batman afleveringen dus mist hij nu toch een beetje originaliteit. Nog te zeggen dat ik de Joker in de serie's enger vindt dan die van The Dark Knight...

Wat ik bedoelde was niet dat de joker origineel was maaaaar...

dat een joker geen clown is maar een joker.

jij zei dat ik een clown opnoemde.

Kevin13
Arbil schreef:
jij zei dat ik een clown opnoemde.

een nutteloze discussie, maar dat was op mezelf bedoeld, Ik zeg dat de Joker een clown is

Ik vind Paul Giamatti in Shoot 'em Up een originele schurk. Hij brengt het in ieder geval met een originele flair, die ik al een tijdje niet had gezien.

Interessante aflevering van Wisecrack over hoe elk tijdperk haar eigen schurken heeft: Why Our Villains Are Different Now (Thanos, The Joker, Killmonger) – Wisecrack Edition - YouTube

Gast
geplaatst: vandaag om 11:41 uur

geplaatst: vandaag om 11:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.