menu

Film / Algemeen / Duurste films allertijden

zoeken in:
dragje
Nope, maar wel een zeer geslaagde film die een erkenning geniet waarvan de duurzaamheid, gezien de cult-status, vooralsnog oneindig lijkt.

Vandaar dat veel decors in Blade Runner worden herhaalt?

dragje
Dat zou zeker kunnen kloppen. Dat is mij echter nog niet opgevallen.

Hayabusa schreef:
Per film kostte het minimaal 100 mln, alleen de Return of the King haalde al meer dan 1 miljard dollar, samen hebben ze wel 2,5 miljard gehaald dacht ik zo, en Titanic iets van 1,7 of 1,8 maar ja, dat waren andere tijden.

Lord of the Rings kostte iets van 90 miljoen dollar per film meende ik.

veron35 schreef:
Titanic is wel vele malen beter.

Mocht je willen.
De complete trilogie heeft niet voor niets 17 oscars bij elkaar gewonnen, de laatste deel 11 dacht ik.

LOTR is zeker weten een van de beste films allertijden.

veron35
Titanic in zijn eentje ook 11 hoor. 17/3 = 5,67 oscars per film. Titanic scoort qua oscars toch echt hoger. Ik vind die Viggo toch zo irritant.

veron35 schreef:
Titanic in zijn eentje ook 11 hoor. 17/3 = 5,67 oscars per film. Titanic scoort qua oscars toch echt hoger. Ik vind die Viggo toch zo irritant.

Het is allemaal persoonlijk mening, ik vind het beide niet zo bijzonder.

Wat mij trouwens opviel is dat iedereen het over Titanic had vlak nadat die film was uitgebracht, omdat het zo'n goede film was. Pas recent dacht ik er eens aan te kijken hoe hoog Titanic staat op IMDb, blijkt hij een score van 7 uit 10 te hebben (mooie, terechte score naar mijn mening trouwen). Ook op Moviemeter vond ik het aantal positieve recensies tegenvallen.

Blade Runner was meende ik ergens gelezen te hebben ten tijden van de première de duurste film ooit gemaakt.

veron35
Blade Runner was iig geflopt toen hij in de bioscoop kwam. Toch vreemd dat hij nu zo'n grote status heeft en er 3 verschillnde cut's van zijn uitgebracht en een 5 disc editie.

[quote]Reinbo schreef:
300.000 mln en dat zo'n k*t film...

inderdaad

de duurste film aller tijden is cleopatra met elisabeth taylor.dat zou iedereen zowat moeten weten

platesman schreef:
de duurste film aller tijden is cleopatra met elisabeth taylor.dat zou iedereen zowat moeten weten

Waar haal je dat vandaan?

HarmJanStegenga schreef:
(quote)

Waar haal je dat vandaan?

hebben ze al meerdere malen gevraagd in een quiz.. heb eens gegoogeld en heb dit gevonden http://most-expensive.net/movie-ever-made

kos
Tja, da's verrekend naar de huidige koers.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:03 uur

geplaatst: vandaag om 01:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.