menu

Film / Algemeen / The Grudge/ Ju-on The Grudge

zoeken in:
Ik heb zelf in bezit The Grudge 1 en The Grudge 2.
Beide erg leuke vermakelijke films, maar nu hoor ik ook regelmatig iets over Ju-an: The Grudge 1 en 2.

Heb ze hier ook op MM zien staan.
Nou ben ik nieuwschierig: als je The Grudge 1 en 2 hebt gezien van de 'normale' versie's, is het dan af te raden om de Ju-ans versies te zien?

Of zijn ze toch wel heel anders?
Ik ben benieuwd!

De 'normale' versies?? Je bedoelt de remakes? De Japanse versies zijn veel beter. En het is Ju-on, niet Ju-an.

oke ze zijn veel beter, maar zijn ze ook heel anders?
Of heeft het veel van elkaar af?

nataz
ik denk dat ze ongeveer hetzelfde zijn ik bedoel, het zijn en blijven de zelfde films, maar dan Japans en Nederlandse taal!

Nederlandse taal? Hoe zou dat klinken "wat is dat voor geluid, Truus"???? "kraaaaaaaaaaakkkkk." "Truus????" "Ja Marijke ik zit... Kraaaaaakkk AAHHHHHH!!!!!!!!!!

Ju On: The Grudge 1 en 2 zijn inderdaad beter. De versie's uit 2000 zijn helaas niet op dvd verschenen. Ik zou zeggen kijk de Japanse versie.

606
ik heb de japanse grudge 1,2 uit 2003

zijn erg spannend

De Amerikaanse en Japanse versies zijn niet met elkaar te vergelijken, behalve de locatie en het spook. In de Amerikaanse zit veel meer verhaallijn, en gaat het meer om de personages, in de Japanse gaat het meer om het huis en de geest zelf

Alleen in de 1e 2 delen zijn 2 gelijke personages, dat is het meisje wat die oma komt verzorgen. Voor de rest hebben ze niks gemeen gewoon

In Film > Overige films > Ju-On The Grudge & The Grudge:

Hallo mensen van moviemeter.nl

Ik had een vraagje over de films Ju-On the Grudge & The Grudge. Ik heb de hele reeks niet gezien. Niet Ju-On the grudge 1 en 2 en ook niet The grudge 1 en 2. Maar als ik The Grudge ga kijken zonder dat ik Ju-On the Grudge heb gezien, snap ik dan wel waar de film The Grudge over gaat. Of moet ik eerst Ju-On the Grudge en Ju-On the Grudge 2 hebben gezien?

Alvast heel er bedankt!!!
Groetjes JossiEnd

Nee,die hoef je niet te zien om het verhaal te begrijpen.

The Grudge was eng joch, vooral in het toen die verzorgster/huishoudster "haar" zag.

sinterklaas schreef:
Nederlandse taal? Hoe zou dat klinken "wat is dat voor geluid, Truus"???? "kraaaaaaaaaaakkkkk." "Truus????" "Ja Marijke ik zit... Kraaaaaakkk AAHHHHHH!!!!!!!!!!

Ju On: The Grudge 1 en 2 zijn inderdaad beter. De versie's uit 2000 zijn helaas niet op dvd verschenen. Ik zou zeggen kijk de Japanse versie.

Ik heb ze anders wel op dvd hoor Ju-on: The Curse 1 & 2

Trouwens: Ju-on The Grudge 3

Die Hard,Willis schreef:
Nee,die hoef je niet te zien om het verhaal te begrijpen.

Oké dankje:D

Ik heb ze anders wel op dvd hoor Ju-on: The Curse 1 & 2

Ook met Nederlandse of Engelse ondertiteling? En R2?

Wist ik al. En de Amerikaanse deel 3 komt ook dit jaar (misschien) uit. Alleen dit keer niet van Shimizu.

In Film > Nieuws > The Grudge 3:

The Grudge 3 word helaas een in Bulgarije opgenomen Direct to video met een andere Kayako.

Wie wil nu ook een The Grudge 3 zien ?

Inderdaad Willis, zeker niet aan mij besteed deze film. Deel één vond ik magertjes en deel 2 rampzalig slecht.

Ben die Japanse remakes meer dan zat. Altijd met zo een oog en wat zwarte haren. Pfff.

Die Hard,Willis schreef:
Wie wil nu ook een The Grudge 3 zien ?

Ik eigenlijk...

Chloe Moretz
Ik vind The Grudge eigenlijk het meest griezelige horrorfilm die ik ooit gezien heb. Het is echt een en al griezel, heel mooi gedaan ik heb juon noch nooit gezien, maar die lijkt me ook niet al te best.
Ik ben wel al sinds 2005/2006 al een grote fan geweest van The Grudge met Sarah Michelle Gellar uit 2004. Ik vind The Grudge films echt te gek. Ik wil deel 3 ook echt zien ze zijn allemaal geweldig
Super

5 sterren voor The Grudge

sinterklaas schreef:
In Film > Nieuws > The Grudge 3:

The Grudge 3 word helaas een in Bulgarije opgenomen Direct to video met een andere Kayako.

Dat was idd wel een domper, van die kayako.
Verder is de film wel beter dan deeltje 2 (al zegt dat niet veel natuurlijk).
De moorden zijn wel wat bruter en over het algemeen niet gejat uit de Juon films.

Maar goed ze kunnen natuurlijk nooit in de buurt komen van de Ju-On (zowel The Curse als The Grudge) films, die wat mij betreft toch wel tot de lijst van beste horrorfilms behoren.
De remake(s) daarentegen waren gewoon diep triest en nutteloos.

De remakes vind ik helemaal niet slecht. Vind ik net zo eng als die versie uit 2003. Deel 3 van de Amerikaanse film was wel erg lauw en als dan alle B-regiseurs delen gaan maken ipv Shimizu mag van mij het project stoppen.

Ik heb the grudge 1 niet gezien. 2 en 3 wel. 2 was goed , 3 enorm slecht. Ju-on the grudge ook gezien en vind hem zeer goed 3.5/5

Ik heb nooit verder gekeken dan 1, toen scheet ik al 7 kleuren stront. Ik vindt dit echt een van de engste films ooit. Dat is ook meteen de reden dat ik de Japanse versies nooit ga kijken.

Ik weet niet eens waarom ik het zo eng vindt, misschien is het omdat ik toendertijd 12 jaar was?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:32 uur

geplaatst: vandaag om 22:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.