• 12.679 nieuwsartikelen
  • 167.970 films
  • 10.905 series
  • 31.285 seizoenen
  • 626.371 acteurs
  • 195.681 gebruikers
  • 9.160.199 stemmen

welke s.f. film is dit?

zoeken in:

Rmie

• 524 berichten
  • 951 stemmen

Hoi film liefhebbers,

Ik ben op zoek naar een titel van een engelstalige s.f. die ik eind jaren 70, begin jaren 80 op de nederlandse t.v. gezien hebt.

In de begin van de film zien we de held met zijn hond in een wereld die verwoest is door een (nucliaire ?) oorlog. De man redt een mooie jonge vrouw uit de handen van een aantal woestelingen en met die vrouw daalt hij in een koker af. Hij komt in een schijnbare mooie ondergrondse onderwereld waar een heel volk in vrede schijnt te leven. Hij ondekt dat er een strake dictatuur heerst. Na vele avonturen (kan ik me niet meer herinneren) komt hij weer terug met die jonge vrouw en zijn hond op de oppervlakte. Het einde is bizar; de hond van de held heeft de vrouw verobbert. Althans die suggesties wordt gewekt. De oplettende kijker kon weten dat de vrouw een niet zo'n mooie rol speelde in dit geheel.

In grote lijnen is dit de film. Ik heb de film maar een keer gezien en daarna nooit meer van gehoord of over gelezen.

Wie weet de titel van deze film.

LOTRester

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Owh ik heb die wel is gezien op tv!! Ik kan echt niet uitstaan dat ik de titel niet meer weet =/ Ik zal het wel voor je proberen te zoeken...

kappeuter (crew films)

• 74065 berichten
  • 5900 stemmen

Je vraag svp stellen in dit topic:

Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel

Slotje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.