• 13.146 nieuwsartikelen
  • 169.908 films
  • 11.160 series
  • 31.930 seizoenen
  • 630.988 acteurs
  • 196.435 gebruikers
  • 9.184.438 stemmen

Jason vs Michael

zoeken in:

TerrorBird

• 56 berichten
  • 0 stemmen

hallo

ken iemand mij het verschil tussen deze twee

creeps zeggen................. haal ze altijd door elkaar

volgens mij is het enigste verschil _> Micheal komt uitsluitend met Halloween

btw als deze twee creeps het tegen elkaar op zouden nemen wie zou er dan als overwinaar uit de bus komen

Skyper

• 646 berichten
  • 0 stemmen

En Jason met Friday the 13.

Ze lijken trouwens ook niet op elkaar, dus je kan ze makkelijk uit elkaar houden.

En ik heb Jason nog nooit op bewegend beeld gezien.

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3523 stemmen

Jason Voorhees komt inderdaad voor in de Friday the 13th films en in de film Freddy vs Jason. Hij is groot en wordt bijna in elk deel een stukje groter, breder en ranziger qua uiterlijk. Verder draagt hij (op de eerste twee films na) een wit hockeymasker en doodt hij zijn slachtoffers met verschillende wapens, maar meestal met zijn eigen vertrouwde machette.

Michael Myers komt voor in de Halloween reeks en is de 'realistische' moordenaar van de twee. Hij is ook redelijk groot, maar toch een stuk kleiner dan Jason. Ook blijft zijn postuur altijd redelijk hetzelfde. Verder heeft hij altijd zijn witte Captain Kirk masker op, zijn donkerblauwe overall aan en doodt zijn slachtoffers meestal met een groot keukenmes.

Bij de vraag wie er zou winnen tussen een gevecht, denk ik toch dat Jason als winnaar uit de bus komt. Dit simpelweg omdat je Jason nog niet dood krijgt als je 'm in duizend stukken blaast (JgtH), terwijl Michael in de meeste films toch redelijk sterfelijk lijkt.

Doom

• 8212 berichten
  • 1526 stemmen

Ze zijn inderdaad niet echt moeilijk uit elkaar te houden. Vreemd dat je er zoveel moeite mee hebt. Misschien lijken ze wel aardig op elkaar door het witte masker, maar dan nog. De manier van moorden is totaal verschillend.

(afbeelding)

Michael Myers

(afbeelding)

Jason

En wie zal er winnen? Michael Myers natuurlijk.

TerrorBird

• 56 berichten
  • 0 stemmen

uuuuh Jason is toch degene die erg verslaanbaar wordt zodra er water in het spel is

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3523 stemmen

Dat 'grapje' heeft men inderdaad bedacht voor Freddy vs Jason, zodat Jason een zwakke plek had die Freddy kon gebruiken in de droomwereld. Maar als je de overige Friday the 13th films bekijkt, zul je zien dat Jason nergens moeite heeft met water.

Doom

• 8212 berichten
  • 1526 stemmen

Maar oke. Laat ik jullie maar even uit de droom helpen. De script schrijvers zullen besluiten wie er zal winnen. Dit aangezien beide creeps niet bestaan!!!

TerrorBird

• 56 berichten
  • 0 stemmen

Thnx zie nu duidelijk verschil..........................

TerrorBird

• 56 berichten
  • 0 stemmen

Chainsaw schreef:

Dat 'grapje' heeft men inderdaad bedacht voor Freddy vs Jason, zodat Jason een zwakke plek had die Freddy kon gebruiken in de droomwereld. Maar als je de overige Friday the 13th films bekijkt, zul je zien dat Jason nergens moeite heeft met water.

uuuh in het deel

Jason takes Manhattan

werdt hij aan het einde toch ook gestopt door water...........................

Film Pegasus (moderator films)

• 30768 berichten
  • 5337 stemmen

Alle 2 slaan ze wel terug op Norman Bates, de psychopaat uit Psycho. Pioniers zijn het zeker niet, tenslotte had je in 1974 ook al Leatherface (Texas Chainsaw Massacre). In '78 kregen we Myers en 2 jaar later voor de eerste keer Voorhees, toen nog zonder masker dat maar in de 3e film tevoorschijn kwam in 1982. Na Voorhees zijn er nog oa Freddy Krueger (vanaf '81) en Pinhead (vanaf '87).

Bates had geen reeks, dus eigenlijk was Leatherface min of meer de voorloper van deze 2. Myers en Voorhees hebben voordelen op bvb Krueger: ze zeggen niks. Krueger is volgens mij ook te veel humor. De films van Myers zijn wel meer horror dan die met Voorhees. Voorhees is eigenlijk een soort parodie op Myers. De reeks van Friday the 13th is ook een uitloper op het succes van Halloween, waar de schrijvers ook recht voor uitkomen. Halloween zelf is meestal beter uitgewerkt als film, terwijl Friday the 13th het (vooral later dan) zeker moet hebben van Voorhees.

Qua figuren zelf gaat m'n voorkeur uit naar Jason Voorhees. Een figuur dat amper te stoppen is, niet wil doodgaan en gewoon blijft doorgaan tot (bijna) iedereen dood is. Myers is wel meer creepy, voor Jason heb je nog wat sympathie....

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3523 stemmen

TerrorBird schreef:
uuuh in het deel Jason takes Manhattan werdt hij aan het einde toch ook gestopt door water

Nee, hoor. In Jason takes Manhattan komt Jason aan het einde van de film in het riool in aanraking met chemisch afval, waardoor hij uiteindelijk verslagen is (of in ieder geval verslagen lijkt).

duffman

• 198 berichten
  • 0 stemmen

ik vind friday the 13th veel beter dan halloween, ik vind die myers maar een slungel. ben blij dat ze freddy genomen hebben om het tegen jason op te nemen anders was het snel gedaan denk ik.

michael myers

• 249 berichten
  • 62 stemmen

Chainsaw schreef:

in zijn dromen is jason bang voor water . denk ik.

michael myers

• 249 berichten
  • 62 stemmen

Chainsaw schreef:
(quote)

Nee, hoor. In Jason takes Manhattan komt Jason aan het einde van de film in het riool in aanraking met chemisch afval, waardoor hij uiteindelijk verslagen is (of in ieder geval verslagen lijkt).

na jason takes manhatten komt jason goes to hell.
daarna freddy vs jason dus is hij eigelijk nog niet dood.

in jason goes to hell zal wel weer iets bizars gebeurd zijn waardoor hij weer leefde al maken ze dat niet duidelijk!

michael myers

• 249 berichten
  • 62 stemmen

Chainsaw schreef:

hij heeft alleen problemen met water in dromen!!

Max en Joep

• 1815 berichten
  • 0 stemmen

Doom schreef:

Dit aangezien beide creeps niet bestaan!!!

echt wel!!!

ik weet niet wie er wint.

ze hebben namelijk allebei precies dezelfde kwaliteiten:

-lopen langzaam maar stoppen NOOIT

-blijven ten alle tijden erg enthousiast ten aanzien van hun goede werken

-bedenken altijd wel weer een leuke nieuwe manier om te moorden

-lijken nooit te sterven en als ze eenmaal dood zijn, dan....kiekeboe, toch niet!

ik zou Jason en Michael wel samen die vervelende klier van een Freddy Krueger te grazen willen zien nemen.

Dat vind ik zo'n nozem.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Max en Joep schreef:

(quote)

echt wel!!!

Het lijkt me toch niet echt discutabel dat het allebei verzinsels zijn of ben ik gek

Le Edzel

• 879 berichten
  • 2594 stemmen

Michael blijft mn grote held, ik zie als 11jarige nog steeds dat masker in mn dromen opdoemen.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11681 berichten
  • 5072 stemmen

Max en Joep schreef:

(quote)

echt wel!!!

Kan je me vertellen hoe laag je IQ moet worden zodat andere mensen ook zo'n opmerking kunnen plaatsen?

damianodebeste

• 838 berichten
  • 0 stemmen

Voor mij blijft Leatherface de beste.

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

Film Pegasus schreef:

Alle 2 slaan ze wel terug op Norman Bates, de psychopaat uit Psycho. Pioniers zijn het zeker niet, tenslotte had je in 1974 ook al Leatherface (Texas Chainsaw Massacre). In '78 kregen we Myers en 2 jaar later voor de eerste keer Voorhees, toen nog zonder masker dat maar in de 3e film tevoorschijn kwam in 1982. Na Voorhees zijn er nog oa Freddy Krueger (vanaf '81) en Pinhead (vanaf '87).

Bates had geen reeks, dus eigenlijk was Leatherface min of meer de voorloper van deze 2. Myers en Voorhees hebben voordelen op bvb Krueger: ze zeggen niks. Krueger is volgens mij ook te veel humor. De films van Myers zijn wel meer horror dan die met Voorhees. Voorhees is eigenlijk een soort parodie op Myers. De reeks van Friday the 13th is ook een uitloper op het succes van Halloween, waar de schrijvers ook recht voor uitkomen. Halloween zelf is meestal beter uitgewerkt als film, terwijl Friday the 13th het (vooral later dan) zeker moet hebben van Voorhees.

Qua figuren zelf gaat m'n voorkeur uit naar Jason Voorhees. Een figuur dat amper te stoppen is, niet wil doodgaan en gewoon blijft doorgaan tot (bijna) iedereen dood is. Myers is wel meer creepy, voor Jason heb je nog wat sympathie....

hm, dat had ik ook voor myers toen ik de remake had gezien. maar dat kwam ook omdat je ziet hoe michaeltje zo word en dat zag je in het orgineel niet

Friday the 13 th

• 2549 berichten
  • 1984 stemmen

Chainsaw schreef:

In Friday the 13 th part VI willen ze hem ook ombrengen via water, omdat dit zijn zwakke plek is.

mikey

• 28881 berichten
  • 5090 stemmen

Ja dat was wel een hele wilde en aparte film... trouwens die laatste: freddy vs jezus speelde ook al af om of in het water.. toch?

TerrorBird schreef:

uuuuh Jason is toch degene die erg verslaanbaar wordt zodra er water in het spel is

Dat is zeker niet waar , kijk maar naar "friday the 13th part 6 : jason lives"

En der zijn nog meerdere delen waar je jason in het water ziet.

Je ziet wel dat hij er niet zo goed tegen kan in "freddy vs jason" maar dat is natuurlijk ook geen klassieker dus ja

Friday the 13 th schreef:

(quote)

In Friday the 13 th part VI willen ze hem ook ombrengen via water, omdat dit zijn zwakke plek is.

Ze wilden jason doden door hem om te bodem van het meer te houden met behulp van een grote steen en sterke ketting

Zonder die 2 onderdelen was het waarschijnlijk niet gelukt.

En doordat hij op de bodem bleef stierf hij langzaam af, maar hij komt natuurlijk weer terug in deeltje 7 door een stom toeval.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Film Pegasus schreef:

Groot verschil tussen de killers uit PSycho en TCM is dat zijn niet bovennatuurlijk zijn. Michael heeft wat dat betreft de primeur. Jason is inderdaad sterk daarvan afgeleid.

Film Pegasus schreef:

Bates had geen reeks, dus eigenlijk was Leatherface min of meer de voorloper van deze 2. Myers en Voorhees hebben voordelen op bvb Krueger: ze zeggen niks.

Halloween was de eerste reeks. TCM kreeg pas in de jaren 80 een vervolg...

Krueger is wat mij betreft te veel een clown en past ook niet zo in het rijtje.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.