- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- remakes Kurosawa
remakes Kurosawa

Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
Kan iemand mij vertellen of er naast A Fistful of dollars (Yoyimbo) en The Magnificent Seven (Seven Samurai) nog (bekende) remakes zijn gemaakt van Kurosawa-films?

Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3339 stemmen
Volgens Imdb (was voor mij een nieuwtje) is de komische horrorfilm Street Trash van James Muro een remake van Kurosawa's film Dô Desu Ka Den.
Verder is het tamelijk onbekende Kill! (oftewel Kiru) een nieuwere versie van Kuroswa's Tsubaki Sanjûrô en kent Rashômon ook vele andere 'versies', zoals bijvoorbeeld The Outrage.
En voor 2008 is een remake van Ikiru aangekondigd, welke geregisseerd zal worden door Jim Sheridan.

Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Ik heb ergens gelezen dat Scorsese een remake van Drunken Angel wil maken. (Met DiCaprio)

Mug
-
- 13949 berichten
- 5968 stemmen
En Star Wars is sterk beinvloed door Kakushi-Toride no San-Akunin (The Hidden Fortress).

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
A Bugs Life van Pixar was dacht ik ook een hele vrije remake van Seven Samourai.

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Volgens Imdb (was voor mij een nieuwtje) is de komische horrorfilm Street Trash van James Muro een remake van Kurosawa's film Dô Desu Ka Den.
Daar zit wat in, beide films gaan over een groep mensen die op een vuilnisbelt/achterbuurt wonen.

CinemAvanti.nl
-
- 282 berichten
- 97 stemmen
...en kent Rashômon ook vele andere 'versies', zoals bijvoorbeeld The Outrage.
heb The Outrage nog niet zo lang geleden gezien, uitstekende film met een prachtige cast: oa Paul Newman, Laurence Harvey, Edward G. Robinson en William Shatner!

moviefreak#1
-
- 14231 berichten
- 18421 stemmen
Last Man Standing met Bruce Willis is natuurlijk ook gebasseerd op Fistful en daarmee op Yojimbo.

jordybeukeboom
-
- 6785 berichten
- 2418 stemmen
Vind High and Low wel een voor de hand liggend remake-object, maar kennelijk denken ze er in filmland anders over

Fikret8
-
- 6109 berichten
- 4083 stemmen
Ladri di Biciclette (1948) en Kurosawa's Nora Inu (1949) zijn in zekere zin remakes van elkaar.
Op Shakespear gebasseerd:
Kurosawa's Warui Yatsu Hodo Yoku Nemuru (1960) > Shakespear - Hamlet
Kurosawa's Ran (1985) > Shakespear - King Lear

Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Misty is een remake van Rashômon.
Kakushi Toride no San Akunin - The Last Princess is een remake van Kakushi-Toride no San-Akunin.
En zo zijn er nog veel meer, er zijn o.a. nog vijf remakes van Sugata Sanshiro die nog niet op MovieMeter staan.