- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Reclame (brand placement) in films
Reclame (brand placement) in films

eRCee (moderator films)
-
- 12978 berichten
- 1859 stemmen
Pfff, dat shot met die Mercedes uit Jurassic Park gaat wel heel ver zeg.

Moviefreak020
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
De transporter films zijn ook overgesponsord:
http://www.fastcoolcars.com/images/transporter3/transporter-3-01.jpg

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Wat is hier de reclame dan? Als je op de auto's doelt: het zou toch raar zijn als ze hiervoor merkloze auto's ontwerpen?

Onderhond
-
- 86953 berichten
- 11556 stemmen
Njah, zowat elke wagen is een Audi in de Transporter reeks geloof ik, maar met dat soort branding heb ik ook weinig problemen. Zolang de cameravoering ed maar niet afgestemd wordt op het product. Al valt dat soms ook nog wel door de vingers te zien, zoals in Bay's laatste Transformers film, waar het los van het merk ook gewoon een stukje car-porn was dat binnen de context van zo'n hippe blockbuster nog wel cool oogde.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Zowat elke auto op de snelweg is ook een Audi.

kappeuter (crew films)
-
- 69552 berichten
- 5547 stemmen
Netflix’s Stranger Things 3 is perfect for product promo - Vox
Burger King will sell upside-down Whoppers to celebrate 'Stranger Things' - CNN - edition.cnn.com
Microsoft verwart mensen met Windows 1.0 | WINMAG Pro - winmagpro.nl
Betaalartikelen:
Waarom merken zo graag meesurfen met ‘Stranger things’ - De Standaard
Voor het derde seizoen van de televisiereeks ‘Stranger things’ heeft Netflix een promodeal met liefst 75 merken. Waarom zijn die er zo tuk op?
Netflix verstopt sponsor in retrojas - NRC
Productplacement: Seizoen 3 van serie Stranger Things toont veel merken uit de jaren tachtig. Zo verdient Netflix via een omweg toch aan reclame.

kappeuter (crew films)
-
- 69552 berichten
- 5547 stemmen
Waarom filmschurken nooit een iPhone hebben | AD.nl
Apple wil namelijk niet dat slechteriken met iPhones of iPads in beeld komen. Dat beweert de Amerikaanse regisseur Rian Johnson die onlangs de geprezen whodunnit Knives Out maakte, een misdaadmysterie in de geest van Agatha Christie. Hij stelt in een interview met het Amerikaanse blad Vanity Fair dat Apple graag meewerkt aan films, maar ook zeggenschap wil hebben over de manier waarop hun apparatuur in de film verschijnt.
Apple heeft in Hollywood een reputatie op dit gebied. Dat begon al in de eerste Mission Impossible uit 1996, toen Tom Cruise een Mac-computer moest gebruiken, terwijl de schurken met IBM-apparaten in de weer gingen.

kappeuter (crew films)
-
- 69552 berichten
- 5547 stemmen
Een schaamteloze bijrol - Gids 12 - VPRO Gids - vprogids.nl
Sluikreclame in films is zo oud als de cinemageschiedenis zelf, maar de manier waarop men producten probeert te slijten wordt wel steeds geraffineerder.