ad
  • 141.775 films
  • 6.860 series
  • 20.861 seizoenen
  • 470.011 acteurs
  • 285.269 gebruikers
  • 8.179.126 stemmen
Avatar
 

Reclame (brand placement) in films

zoeken in:
avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

  • 10327 berichten
  • 1704 stemmen

Pfff, dat shot met die Mercedes uit Jurassic Park gaat wel heel ver zeg.



avatar van Zwolle84

Zwolle84

  • 8023 berichten
  • 0 stemmen

Wat is hier de reclame dan? Als je op de auto's doelt: het zou toch raar zijn als ze hiervoor merkloze auto's ontwerpen?


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 85599 berichten
  • 10119 stemmen

Njah, zowat elke wagen is een Audi in de Transporter reeks geloof ik, maar met dat soort branding heb ik ook weinig problemen. Zolang de cameravoering ed maar niet afgestemd wordt op het product. Al valt dat soms ook nog wel door de vingers te zien, zoals in Bay's laatste Transformers film, waar het los van het merk ook gewoon een stukje car-porn was dat binnen de context van zo'n hippe blockbuster nog wel cool oogde.


avatar van Zwolle84

Zwolle84

  • 8023 berichten
  • 0 stemmen

Zowat elke auto op de snelweg is ook een Audi.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew)

  • 60915 berichten
  • 5031 stemmen

Netflix’s Stranger Things 3 is perfect for product promo - Vox

Burger King will sell upside-down Whoppers to celebrate 'Stranger Things' - CNN - edition.cnn.com

Microsoft verwart mensen met Windows 1.0 | WINMAG Pro - winmagpro.nl

Betaalartikelen:

Waarom merken zo graag meesurfen met ‘Stranger things’ - De Standaard

De Standaard schreef:

Voor het derde seizoen van de televisiereeks ‘Stranger things’ heeft Netflix een promodeal met liefst 75 merken. Waarom zijn die er zo tuk op?

Netflix verstopt sponsor in retrojas - NRC

NRC schreef:

Productplacement: Seizoen 3 van serie Stranger Things toont veel merken uit de jaren tachtig. Zo verdient Netflix via een omweg toch aan reclame.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew)

  • 60915 berichten
  • 5031 stemmen

Waarom filmschurken nooit een iPhone hebben | AD.nl

AD schreef:

Apple wil namelijk niet dat slechteriken met iPhones of iPads in beeld komen. Dat beweert de Amerikaanse regisseur Rian Johnson die onlangs de geprezen whodunnit Knives Out maakte, een misdaadmysterie in de geest van Agatha Christie. Hij stelt in een interview met het Amerikaanse blad Vanity Fair dat Apple graag meewerkt aan films, maar ook zeggenschap wil hebben over de manier waarop hun apparatuur in de film verschijnt.

Apple heeft in Hollywood een reputatie op dit gebied. Dat begon al in de eerste Mission Impossible uit 1996, toen Tom Cruise een Mac-computer moest gebruiken, terwijl de schurken met IBM-apparaten in de weer gingen.


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.