• 12.940 nieuwsartikelen
  • 169.099 films
  • 11.083 series
  • 31.741 seizoenen
  • 629.333 acteurs
  • 196.156 gebruikers
  • 9.176.016 stemmen

Hoe heet deze film?!

zoeken in:

tijnus

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb 10 tot 15 jaar geleden een film gezien waarvan ik me herinneren dat-ie veel indruk op me maakte, alleen al vanwege de wijze van verfilmen. Het probleem is alleen dat ik destijds misschien hooguit 14 jaar was en ik kan me dus inhoudelijk weinig van de film herinneren. Misschien kunnen jullie mij op weg helpen. De hoofdrol werd volgens mij gespeeld door een priester of in ieder geval iemand met een religieuze rol. De film speelde zich af in een oorlog (ik neem aan WOII) en gaat onder meer over deportaties van Joden. Maar de verhaallijn ben ik eerlijk gezegd kwijt.

Ik herinner me nog flarden. Bijvoorbeeld dat de hoofdpersoon op een plein loopt waar een streep is getrokken waar hij niet overheen mag. In een van de scenes kijkt hij - met zijn voeten klem tegen de lijn - uitdagend in de loop van een op hem (vanuit gebouw) gericht geweer.

Ik herinner me ook een scene dat hij in het donker loopt (hoofdpersoon met bril met ronde glazen, die weerspiegelden in het avondlicht) en telkens stopt, weer verder loopt, weer stopt, enzovoort, om te luisteren of hij achtervolgd wordt.

Ik herinner me verder zo weinig, maar heb toch het gevoel deze film nog eens te willen zien.

Heeft iemand een idee welke film dit is?

Hannibal

• 9177 berichten
  • 3130 stemmen

Even een paar topics naar beneden kijken a.u.b.

http://www.moviemeter.nl/forum/7/165/

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1746 stemmen

Is al een topic voor, vraag het hier anders: http://www.moviemeter.nl/forum/7/165

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.