• 155.433 films
  • 9.298 series
  • 27.660 seizoenen
  • 604.308 acteurs
  • 346.494 gebruikers
  • 8.761.915 stemmen

Dreamworks

zoeken in:

terrie

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Hallo allemaal,

Ik zou zo graag willen weten hoe die intro muziek van dreamworks heet. Je weet wel met dat jongetje met de ballon op de maan. Dat was de intro muziek van shrek Van wie is die muziek. Wie kan mij dat vertellen. bij voorbaat dank

terrie

• 3 berichten
  • 0 stemmen

niemand???

RWL

• 872 berichten
  • 832 stemmen

Zal wel van John Williams zijn, maar zeker weten doe ik het niet.

neo

• 15379 berichten
  • 9118 stemmen

100 procent zeker John Williams!

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Als neo het zegt is het zo.

Maar aangezien het topic "Dreamworks" heet is dit niet offtopic:

Wat vinden jullie van de Dreamworks films? Welke waren beter? Teken of CGI?

TheLionKingFan

• 904 berichten
  • 127 stemmen

CGI

Minotaures

• 7799 berichten
  • 2239 stemmen

De intro van DreamWorks is inderdaad van Williams.

Ik ben meer aan de CGI gewend, tot nu toe alleen de klassiekers als tekenanimatie gezien en die vond ik niet zo mooi vergeleken met de CGI animatie.

Minotaures

• 7799 berichten
  • 2239 stemmen

*25 maanden later*

Dit is een lijst van alle films tot zover:

(afbeelding)

5 films uitgezonderd Monsters and Aliens (wat die staat nog niet op mm) moet ik nog zien. Ben van plan om het gehele collectie te zien en wellicht aan te schaffen. Heb al een hoop en moet nog een hoop andere bij.

mister blonde

• 12261 berichten
  • 5176 stemmen

In die lijst wordt geen onderscheid gemaakt tussen volbloed Dreamworks producties en producties die toevallig onder de Dreamworks vlag vallen, zoals de Aardman films (Chicken Run, Wallace and Grommit, Flushed Away). Die laatste groep vind ik wel zeer aardig. De echte Dreamworks Computer Animatie (de tegenhanger van Pixar) films begonnen ook wel leuk met Antz en met name de eerste Shrek, maar verviel voor mij al snel in uitermate ongrappig formulewerk, dat bovendien niet mooi gemaakt is (veel te 'blokkerig'). Verschrikkelijke films zijn het geworden.

Elk dreamworks verhaal heeft precies dezelfde stappen;

1. het buitenbeentje dat graag geaccepteerd wil worden door de groep

2. nog verder buiten de groep komt te vallen of zelfs verstoten wordt

3. een avontuur aangaat om acceptatie en respect af te dwingen om

4. daar uiteindelijk tegen alle verwachtingen in te slagen

DreamWorks Animation - Wikipedia - nl.wikipedia.org Deze lijst is duidelijker. Vooral de films onder; Computer-geanimeerde films doelde ik op.

Minotaures

• 7799 berichten
  • 2239 stemmen

Ah, thanks.

kappeuter (crew films)

• 69459 berichten
  • 5539 stemmen

Animatiestudio DreamWorks mogelijk in Japanse handen - Economie - VK - volkskrant.nl

Het Japanse telecom- en mediaconcern Softbank voert overnamegesprekken met het Amerikaanse DreamWorks Animation, de filmstudio achter succesvolle animatiefilms als Shrek en Madagascar.

Dick2008

• 9975 berichten
  • 805 stemmen

Wat vinden jullie van de Dreamworks films

Ook niet echt....valt wel meer in de smaak dan bijvoorbeeld Pixar (want daarvan alleen Finding Nemo). The Penguins van Madagascar serie scoort vrij goed.

Nu de films zoals in de lijst bij Wiki en hoe ik er op het moment over denk, niet alleen inhoudelijk, het verhaal waarop ik vooral heb beoordeeld maar ook visueel, hoe het gemaakt is en hoe het me bevalt.

1 Shrek Forever After (2010)

2 The Madagascar Penguins in a Christmas Caper (2005)

3 Shrek the Third (2007)

4 Shrek (2001)

5 Shrek 2 (2004)

6 Madagascar: Escape 2 Africa (2008)

7 Shark Tale (2004)

Korte fimpjes staan er niet bij maar bijvoorbeeld Shrek the Halls (TV Short 2007) - IMDb staat eigenlijk op 1.

Dick2008

• 9975 berichten
  • 805 stemmen

Voordat ik aan lange films begon, en dat is toch vooral de periode dat ik op deze site ben, heb ik wel heel veel cartoons gezien, van o.a. MGM (Tom and Jerry), Warner Brothers (Looney Tunes) en Disney (Donald, Mickey and Goofy). Dus dan prefereer ik de tekenanimatie.

Wat de lange films betreft ga ik voor CGI. Want de Disney klassieke speelfims zijn ook zeer wisselend, in animatie. Bambi (1942) scoort daarin het beste.

Nu weer naar de films van Dreamworks. Die liggen me iets beter dan Pixar. De CGI van Disney zijn ook weer heel wisselend.

Als aanvulling op het bovenstaande rijtje, beginnen de Madagascar-films nu ook steeds meer in waardering te stijgen. Over the Hedge (2006) is ook boven gemiddeld.

Verder ook nog gezien maar onder het gemiddelde: Antz (1998), Bee Movie (2007), How to Train Your Dragon (2010), Puss in Boots (2011), The Penguins of Madagascar (2014).

(Maar de serie van The Penguins of Madagascar dan weer boven gemiddeld).

Hier speelt dus het probleem voor alle animatiefilms oud of nieuw, en dat is dus de lengte. En het is gewoon een cliché-opmerking bij mij. De animatiestijl speelt daarnaast ook een belangrijke rol.

Toch heel wat meer gezien dan films van Pixar.

De drie samenwerkingsfilms met Aardman eveneens gezien: Flushed Away (2006), Wallace & Gromit : The Curse of the Were-Rabbit (2005) die onder gemiddeld scoren en Chicken Run (2000) grotendeels ook onder gemiddeld.

De Aardman Animations, Wallace & Gromit, Shaun the sheep,... zijn ook beter geschikt voor een kortere speelduur. Maar is natuurlijk mijn mening.

kappeuter (crew films)

• 69459 berichten
  • 5539 stemmen

DreamWorks overgenomen voor 3,5 miljard dollar | Economie | de Volkskrant

De aankoop van DreamWorks, midden jaren negentig opgericht door Steven Spielberg, Jeffrey Katzenberg (de huidige topman) en David Geffen - vandaar de toevoeging SKG - wordt algemeen gezien als een frontale aanval van Comcast op de Walt Disney Company, de marktleider in de wereld van de animatiefilms.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.