- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Idee voor een film?
Idee voor een film?
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Misschien dat Leslie Nielsen mee wil doen, dan wordt het wellicht een kaskraker. 
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Een live action-dieren film, zoals Disney, met mensenstemmen, maar dan een deprimerende kijk op het leven van een huisdier.
Hun psychologische teloorgang, matige kwaliteit van leven, geen zelfbeschikking en baasjes die denken grootste dierenvrienden te zijn.
Goudvis die gek wordt van nergens heen kunnen, honden die de abusrditeit van de regelmaat in hun leven beschouwen en niet eens kunnen beslissen wanneer ze gaan schijten.
Konijntjes die elke dag een heel leven buiten hun kooitje zien afspelen, slechts onderbroken door een wortel die er soms naar binnen wordt geschoven. Etc.
Wordt geniaal.
.
Nog effe een plotje er tussen werken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Marianne Thieme gesproken? 
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Schijnbaar hebben die beesten een geheugen van 5 seconden, dus als je een bokaal neemt die groot genoeg is weten ze zelf niet meer dat ze steeds op dezelfde plaats zwemmen.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Jaja, maar misschien is dat juist wel geevolueerd (gedevolueerd liever)omdat ze anders gestoord worden van die vissekommen, weet ik veel.
Het is nog maar een rough cut. 
Het gaat me vooral om absurditeit van het huisdierfenomeen.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Maar het is pas Disney als je het beest ook nog eens oppimpt met een roze strik of designertruitje. De viskom heeft wellicht neon-verlichting.
Ik voorzie een film met hele lange takes vol vervreemding.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Nee nee, niks oppimpen. Disney meets Claire Denis meets Bergman en Noe.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Een grauwe deprimerende live action dierenfilm.
.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Het idee van Gizzman spreekt me wel aan.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Over de Chileense mijnwerkers zal denk ik binnen 5 jaar een film zijn gemaakt.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Ik zat er aan te denken om met wat maten een film te maken, een komedie. Het gaat om 5 jongeren, dat vind ik wel 'n mooi aantal. Ze hebben allemaal een 'beperking':
- Jan praat altijd met twee woorden ( hij is erg moe, wil niet overbodig praten )
- Kees is altijd negatief ( lijd aan een depressie )
- Piet zegt nooit iets maar krabt alleen aan z'n gezicht ( twijfelt altijd )
- Klaas kan alleen maar vragen stellen ( hij is dom, weet zelf niks )
- Tom, kan alleen gebaren maken ( heeft een spraakgebrek )
Natuurlijk met andere namen, maar het is maar om aan te geven.
Ik moet nog verder uitwerken hoe ze elkaar tegenkomen en wat het probleem wordt.
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1881 stemmen
Over de Chileense mijnwerkers zal denk ik binnen 5 jaar een film zijn gemaakt.
Was ook mijn gedachte, of eigenlijk wilde ik het zelf wel doen. Met een beetje pech komt er zo'n reality-goeroe tussen die nog tijdens hun 'verblijf' een camera naar binnen werkt.
Maar serieus, ik vrees dat we nog wel even moeten afwachten hoe dit de komende tijd gaat. Ze moeten er nog een paar maand zitten misschien, en de kans op massale depressiviteit of erger blijft natuurlijk aanwezig. Wellicht heeft de afloop betekenis voor de vraag of het een Hollywoodproductie wordt of niet...
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Haha, ik dacht er ook al meteen aan bij die Chilenen ja. Zat me het tijdens het lezen al filmisch voor te stellen.
.
RedSquare
-
- 194 berichten
- 275 stemmen
In Film > Algemeen > Onderwerpen voor films:
Een film over enorme blauwe mensachtige aliens op een andere planeet die via hun haar met een zielenboom kunnen praten om zodoende doden weer te laten leven en dat dan allemaal met een Disneysausje........ Nah..... dat word nooit iets...
Maar ook leuk; Het leven van een bankbiljet. De mensen die het in handen krijgen en hun verhaal daarbij. Misbruik van geld, de waarde per individu, drama, subculturen, actie, politiek.. je zou er alles in kwijt kunnen. Lijkt me wel interessant.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
In Film > Algemeen > Onderwerpen voor films:
Ik kon niet echt de slaap vatten vannacht dus ging ik weer eens nadenken over een onderwerp voor een film-script. Dit kwam er een beetje uit:
Het is een Komedie en gaat heten 'Me and the rest"
Een man wordt wakker.(ik denk dat ik hem laat spelen door Steve Carell). Op het 1e gezicht lijkt alles normaal te zijn totdat hij de trap afloopt. Hij wil zijn ochtendritueel beginnen en pakt zijn krantje.
Hij gaat aan tafel zitten en wacht tot zijn vrouw de flensjes en koffie voor hem klaar zet. Maar het vreemde is dat hij helemaal niks krijgt. Zijn vrouw en kind kijken hem juist aan en vragen waar de flensjes en koffie blijven. Hij denkt dat ze hem voor de gek houden, maar speelt maar even mee dan. Hij maakt voor het eerst in zijn leven ontbijt voor hun ipv andersom.
Hierna geeft hij ze een kus en gaat de deur uit. Hij stapt zijn auto in en zet de radio aan. "Yes Yes Yihaaaaaaaaaaaa" hoort hij de DJ schreeuwen met erachteraan "mensen, het is een geweldige dag, we hebben een record aan files!!!! "
Hij begrijpt niks van hun enthousiasme en zet de radio getergd uit.
Hij komt iets later bij een kruispunt met stoplichten. Het stoplicht schiet op rood en iedereen voor hem begint te rijden. Hij begint natuurlijk te schreeuwen "het is rood, het is rood mensen!"
Maar er gebeurt niks ergs, het is zelfs de normaalste zaak van de wereld.
Steve(zo noem ik hem vanaf nu maar even) wacht zelf wel voor het rode stoplicht en iedereen achter hem scheldt hem uit en loopt op zijn auto af om te vragen waarom hij niet door het rode licht rijdt. Vertwijfeld begint hij zich af te vragen wat er vandaag toch aan de hand is. Eindelijk schiet het stoplicht dan op groen en hij weet niet hoe snel hij weg moet komen. Dan "bam" allerlei auto's die van links en rechts tegen hem aan zijn gereden. Steve houdt er gelukkig niets ernstigs aan over en kan wat later alsnog zijn dag vervolgen.
Hij komt op zijn werk(hij werkt bij een grote Multinational in het bestuur). De vergadering gaat beginnen en opeens begint iedereen de baas(gespeeld door de echte Donald Trump) voor rotte vis uit te maken en te zeggen dat als hij zo doorgaat hij kan vertrekken en op zoek kan gaan naar een baantje als vakkenvuller.
Steve begint nu echt te denken dat hij krankzinnig is geworden.
Is hij nou de gene die niet meer in de wereld past of is hij nog de enige "normale"? Hij begint des Carells uiteraard wel mee te blèren en zal Trump wel op zijn manier volledig voor lul zetten, maar dit vraagstuk is wel de rode draad door de film.
Je kan verder aan scenes denken dat mensen een parkeerwachter aanhouden die net een boete uitschrijft. Het moet dan werkelijk overkomen alsof de parkeerwacht op heterdaad wordt betrapt. Deze gaat dan ook helemaal door het slijk en hij moet zijn excuses maken aan de mensen die hij een boete uitschreef.
Een andere leuke scene kan zijn dat een extreem lelijke vrouw langs een bouwterrein loopt en de bouwvakkers beginnen haar dan serieus na te fluiten. Een aantal secondes later komt er een verschrikkelijk mooie vrouw met kort rokje langs lopen en dan zie je ze allemaal staan van gadverdamme en echt wegkijken.
Ook kun je denken aan een rij plassende vrouwen tegen een plasmuur in de disco. Je kan het zo gek niet opnoemen.
Anyway, alles wat wij als normale gebruiken of gedragsregels zijn gaan zien, zijn in de wereld van Steve precies het tegenovergestelde geworden.
groen = rood baas = laagste in rang politie = crimineel etc. etc.
Het is dus geen Truman Show, want de wereld waarin Steve leeft, speelt geen toneel. Ze weten echt niet anders. Het is een klein beetje gebaseerd op een bekend onderzoek waarbij 5 mensen meedoen aan een onderzoek en 4 daarvan zijn acteur en 1 niet.
De professor houdt een appel voor en vraagt de 5 wat hij ze laat zien. De 4 acteurs zeggen allemaal peer en dan moet je eens kijken naar het hoofd van de niet-acteur. Na een vraag of 10 gaat hij serieus aan zichzelf twijfelen en gaat meedoen met de meerderheid. Groepsgevoel is zo belangrijk dat je serieus begint te twijfelen aan je eigen oordeel.
Hoe het kan dat Steve in deze wereld is terecht gekomen ben ik nog niet helemaal uit. Het kan een nachtmerrie zijn, maar dat is al te vaak gedaan. Maar goed, ben benieuwd wat jullie uberhautp van het concept vinden.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Haha dat klinkt wel lachen zeg! Soort 'andersom-dag/week/maand'. Beetje jammer van die rotkop van Carell, maar ook daar valt wel mee te leven.
Mijn beste vriendin zou me in ieder geval meesleuren naar de bios om deze film te gaan zien.
Al lijkt het me ergens wel een soortgelijk niveau hebben van Bruce Almighty en Click e.d.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja, je gaat er niet veel diepzinnigs in vinden denk ik haha.
Maar ja, een anderhalf uur lachen kan ook leuk zijn. En ik pin me ook maar niet vast op Carell dan. Ik zag zijn kop alleen goed voor me in dit soort situaties. Maar er zijn vast betere acteurs voor deze Komedie te vinden ja. En wie speelt zijn vrouw dan he? Ook nog niet helemaal uit. Anyway, thanks for the comment! 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Tsja, een soort Jennifer Aniston type zag ik voor me toen ik het verhaal visualiseerde. Maar ook dat kan door Bruce Almighty komen. 
Fortune
-
- 4311 berichten
- 2769 stemmen
Best leuk idee moviemafketel.
Zijn genoeg grappige situaties.
Ben benieuwd hoe je het gaat laten eindigen, lijkt mij het moeilijkste.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zit ook elke keer na te denken hoe ik het laat eindigen.
In ieder geval net als in het onderzoek waar ik het over had, zal Steve zich aan gaan passen aan deze nieuwe manier van leven.
Hij maakt elke dag ontbijt voor zijn vrouw en kind, rijdt door rood, scheldt zijn baas elke dag verrot, gaat plassen op de zit-toiletten etc.
En dan net als hij gewend is aan de situatie, draait alles andersom en is hij dus flink de klos. Hij wordt aangereden, de politie sluit hem op wegens beledigingen, Trump zijn baas ontslaat hem, zijn vrouw herkent haar man niet meer. Nou en omdat het een Komedie is komt alles uiteindelijk goed en leven ze nog lang en gelukkig.
yeyo
-
- 6351 berichten
- 4613 stemmen
Misschien alleen nog een reden van het omgekeerde gedrag? Een onfortuinlijke wens die Carrell gedaan heeft, een vloek die op hem rust of een gekke wetenschapper of zo?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja, alles is al eens gedaan he op dat vlak dus blijft erg moeilijk. Maar in die trand moet je dan denken idd, maar of het publiek dat nog een keer pikt weet ik niet. Aan de andere kant is het en blijft het een Komedie dat nou niet super diepgaand hoeft te zijn.
brabusRUS
-
- 1628 berichten
- 2808 stemmen
BrabusRUS®
Ik heb echt een goed idee.
Zoals jullie misschien weten, zijn er rumors dat Amerika wordt bestuurd door een aantal hele rijke Joodse families, bijvoorbeeld Rockefeller (aller rijkste persoon ooit). Zo wordt Wallstreet bestuurt door ongeveer alleen maar joden. Bijna elke CEO van een goed lopend bedrijf in NY is een jood, bijvoorbeeld Goldman Sachs. Het senaat van Amerika bestaat 70% uit joden. Vandaar dat er ook zoveel hulp wordt geboden aan Israel.
In het verleden zijn er een aantal interviews afgenomen over een aantal mensen die uit die 'organisatie' zijn gestapt en zijn vervolgens op een miraculeuze wijze 'overleden'. Ook zijn een aantal mensen vermoord die zich gingen bemoeien met deze dingen. Journalisten etc. Dit is overigens waargebeurd.
Het is een beetje globaal, maar er moet nog veel bij komen.
What do you think?
BrabusRUS®
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Mooie thriller kan dat worden. Als het maar niet teveel lijkt op andere Witte Huis intriges.
Het moet helemaal reiken tot Israël dan en op vele verschillende locaties gefilmd worden.
Al acteurs/actrices op het oog? 
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Ik zou een film maken over een meteoriet die op aarde neerstort en dan alle eten op dat continent besmet met straling.
En alle mensen die er van eten veranderen in bloeddorstige zombies.
En dan is er een groepje mensen die gaan schuilen in een klein winkeltje en dan ontsnappen ze en gaan ze tegen de zombies strijden.
En dan gebruik ik deze acteurs.
Megan Fox als de mooie vrouw
Jessica Alba als de mooie vrouw nr.2
Ving Rhames als de held
Jet Li als degene die goed is in het hanteren van wapens en goed kan vechten.
Mickey Rourke als de man met een duister verleden
Jesse Eisenberg als de slimme nerd.
LL Cool J als de stoere neger
En dan wil ik de film vol met extreem zombie geweld stoppen met veel rondvliegende ledematen
.