• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.901 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.958 gebruikers
  • 9.370.024 stemmen

Idee voor een film?

zoeken in:

its my life

• 200 berichten
  • 0 stemmen

denk maar na over een film die je wilt maken alles kan alles mag .

Epitaph

• 466 berichten
  • 3436 stemmen

Waarom zou je dat op deze site zetten,dan gaat er een ander mee lopen!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En lange documentaire over de duivensport zou ik wel willen ineensteken. Alhoewel tanende in België - en ook sterk vertegenwoordigd in Nederland de laatste jaren - is dit bij ons nog altijd één van de sporten met de meeste beoefenaars en waar buiten de intieme kring weinig van geweten is. De geboorte, de opleiding en training, de inkorvingen en het vervoer, de lossingsplaatsen (tussen 40 en 1.100 km), de val (thuiskomst) van de dieren, de verzorging na de aankomst en het opmaken van uitslagen. Ook een gedeelte over de internationale aandacht voor de dieren (Taiwan, Japan, Korea en Hong Kong) en de gezondheid van de duif. Want wat vele mensen niet weten is dat bij 'echte' duivenliefhebbers de dieren veel gezonder zijn dan de mens zelf. En deze docu niet door een buitenstaander laten 'manipuleren', maar mijn eigen wetten stellen. Maar ja, een mooie droom, maar veeeeel te kostelijk.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ik vraag me serieus al mijn hele leven af hoe men die postduiven nou weet te trainen. Hoe weet zo'n dier nou dat hij vanaf huis A helemaal kilometers verder naar huis B moet vliegen?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Een jonge duif wordt een tijd na de geboorte uitgelaten. Op korte tijd begint zij zich steeds verder en verder van het hok te bewegen, wat men trekken noemt. Eenmaal de duif begint te trekken begint men aan de opleiding, leervluchten genoemd. Men begint (met eigen vervoer)een paar maal met een kleine kilometer en dan verder en verder tot ze in staat zijn een door de duivenmaatschappijen ingerichte leervlucht deel te nemen. Dat zijn manden waar circa 30 dieren ingaan en die vaste lossingsplaatsen hebben. Dit alles geburt op een drietal weken en dan zijn ze klaar voor de wedvluchten (competitie).

Wat nu betreft het oriënteringsvermogen van de duif, daar zijn al boeken over geschreven, maar men raakt het niet eens over het hoe en waarom.

Wat zeker is, de duif komt het makkelijkst naar huis in de zuid-noord richting (Frankrijk, België, Nederland), wat met de stand van de zon te maken heeft. Wat ook zeker is, is dat de duif en soort 'radar' in zich zou hebben.

Het meest fantastische vind ik nog steeds wanneer het diertje thuiskomt van bijvoorbeeld Barcelona (hier 1056 km, in Nederland tot 1300 km), en na zo ver gevolgen te hebben precies dat plankje van zijn hok weet te vinden, dan het hok binnengaat en onmiddellijk bij zijn partner gaat om haar op te vrijen. Geweldig.

its my life

• 200 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

En lange documentaire over de duivensport zou ik wel willen ineensteken. Alhoewel tanende in België - en ook sterk vertegenwoordigd in Nederland de laatste jaren - is dit bij ons nog altijd één van de sporten met de meeste beoefenaars en waar buiten de intieme kring weinig van geweten is. De geboorte, de opleiding en training, de inkorvingen en het vervoer, de lossingsplaatsen (tussen 40 en 1.100 km), de val (thuiskomst) van de dieren, de verzorging na de aankomst en het opmaken van uitslagen. Ook een gedeelte over de internationale aandacht voor de dieren (Taiwan, Japan, Korea en Hong Kong) en de gezondheid van de duif. Want wat vele mensen niet weten is dat bij 'echte' duivenliefhebbers de dieren veel gezonder zijn dan de mens zelf. En deze docu niet door een buitenstaander laten 'manipuleren', maar mijn eigen wetten stellen. Maar ja, een mooie droom, maar veeeeel te kostelijk.

Vraag de VRT die maken over alles een docu

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

its my life schreef:

Vraag de VRT

Het heet ondertussen één

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

IcU schreef:

(quote)

Het heet ondertussen één

Neen, één is een onderdeel van de VRT, net zoals Canvas, Ketnet en de zes of zeven radiostations. één was vroeger TV1.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

speedy23 schreef:

Neen, één is een onderdeel van de VRT, net zoals Canvas, Ketnet en de zes of zeven radiostations. één was vroeger TV1.

zo hee, daar moet een film over gemaakt worden.

its my life

• 200 berichten
  • 0 stemmen

IcU schreef:

(quote)

Het heet ondertussen één

Maar zo heet het kanaal alleen.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Is goed

Edie

• 3185 berichten
  • 1220 stemmen

Zoals Soeperman aangaf zijn wij idd bezig aan een productie.. En i.p.v. altijd afsnauwen zou het leuk zijn om nog meer positieve kritiek te krijgen

Wil je meer info, of sterker; zou je een helpende hand willen geven? Mail me gerust..

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Duivensport fascineert mij ook wel, maar ik weet er niks van. Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe dat geregeld wordt, het gaat er toch om welke duif als eerste thuis komt, niet? Hoe wordt dat dan gemeten, en hoe zit het met duiven die vijfhonderd meter dichter bij Barcelona wonen, of komt het niet op seconden aan? En tijdens dat leren moeten er toch duiven zijn die niet komen opdagen, gebeurt dat regelmatig of is dat een uitzondering?

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Het schijnt dat veel duiven in amsterdam van die verdwaalde vogels zijn. Of ze vliegen weg bij hun baasjes, dan maken ze kindjes.. you know..

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Freud schreef:

Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe dat geregeld wordt, het gaat er toch om welke duif als eerste thuis komt, niet? Hoe wordt dat dan gemeten?

Men heeft het uur van de 'lossing', het uur van de 'val' en de afstand. De snelheid berekenen is simpel, namelijk het aantal meter per minuut.

Een voorbeeld: duiven los om 8.00 uur, voor een vlucht van 500 km. De duif valt om14u18. De liefhebber woont op een afstand van 502,684 km van de lossingsplaats.

De vlotste en makkelijkste berekening is km omzetten naar meter en uren naar minuten.

In dit geval 502.684 m. : 378 (min vlucht) = 1329,85 meter per minuut.

En zeggen dat er op snelheidsvluchten regelmatig winnaars zijn met méér dan 2000 m/m, is 120km/u.

O ja, de afstand werd vroeger berekend met de stafkaarten van het leger (tot op 10 meter). Nu gaat het met GPS en dat is tot op minder dan een meter juist.

en hoe zit het met duiven die vijfhonderd meter dichter bij Barcelona wonen, of komt het niet op seconden aan?

Er is een minimum afstand om deel te nemen. Op Barcelona (hier 1056 km) is het geloof ik 700 km.

Doordat men de afstand van elke speler afzonderlijk kent kan men de snelheid voor iedereen afzonderlijk berekenen (zie boven).

Ik heb ooit geweten op een vlucht van Limoges (ca 620km) dat de eerste met de tweede slechts 2 cm verschil hadden.

En tijdens dat leren moeten er toch duiven zijn die niet komen opdagen, gebeurt dat regelmatig of is dat een uitzondering

Dat gebeurt zeer regelmatig. En niet alleen tijdens de oplering. Het valt zeker één keer per jaar voor dat de begeleiders denken dat de weersomstandigheden op de vluchtlijn goed zijn en dat de duiven gelost worden, of dat er ergens onverwacht een zeer snelle verslechtering van het weer optreedt en er worden al snel honderden, zoniet duizenden dieren 'vermist'. Het grootste gedeelte komt wel naar huis, maar dan met een 'vertraging' van dagen en zelfs weken.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Lijkt me lastig als je gaat verhuizen...vooral lastig dus voor de nieuwe bewoners die ineens met een bende duiven opgescheept zit.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

De duiven worden dan 'overgetest'. Dat wil zeggen gewoon gemaakt aan hun nieuwe hokken. Een hele tijd binnenblijven en opnieuw opleren en de dieren komen ook steeds weer terug naar kun nieuwe woonst. Er is er wel eens eentje die terug vliegt naar zijn oude woonplaats, maar dat is geen duif, maar een kieken.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Bedankt! Er is al een hoop duidelijker geworden

Noud

• 544 berichten
  • 1156 stemmen

Idee:

De Berlijnse Muur!

Docu achtige film, mooie beelden, surrealistisch, duits gesproken, geen bekende acteurs.

Film moet voor de bouw van de muur beginnen

Ambtenaar die gezin moet onderhouden heeft weinig uit te besteden.

Krijgt een opdracht van iemand, als hij mensen smokkelt naar de andere kant van de muur, krijgt hij zijn geld deel om zo zijn gezin te onderhouden.

Dan wordt hij betrapt en mag hij voor de geheime dienst gaan werken, zijn werk is om juist de mensen betrappen die naar de overkant smokkelen (zijn eigen kant dus). Als hij dit doet wordt zijn gezin met rust gelaten..

Zoiets in iedergeval moet de stuk geschiedenis van de Berlijnse muur erin..

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Wat dacht je van een film over de chinese muur.

Het wordt dan een actie/avontuur gerregiseerd door Quentin tarantino.

Met Jackie chan, Jet Li, Brendan Fraser en sarah michelle gellar.

Het verhaal speelt zich dan af in het jaar 18 zoveel, wanneer de chinese muur gebouwt wordt. Jackie Chan en Jet Li zijn slaven die aan die muur moeten werken. Die muur is bijna klaar. Op een dag komt er een vreemde Amerikaan over de muur heen (Brendan Fraser) met zijn vrouw (sarah michelle gellar) Ze zijn verdwaalt op weg naar Mongolie. Ze kwamen op twee paarden, maar die zijn door het lange lopen bijna dood. Dus moeten ze ergens overnachten. Jackie Chan nodigt ze bij hem thuis uit om te blijven slapen. Wat Jackie niet weet, en Brendan en Sarah niet verteld hebben, is dat er een groep mongolishe ninja spionnen achter hun aan zit, omdat Brendan de schat der mongolen gestolen heeft.

Nou dan komen die ninja's op een dag en die worden dan in elkaar geslagen door Jackie en Jet.

Ik weet niet hoe het verder gaat, kan iemand anders dat even verzinnen??

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Mongoolse ninja spionnen???

Ze zijn op weg naar Mongolië terwijl ze daar net een schat gestolen hebben? Waarom?

Het verhaal klinkt erg slap.

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

Dan willen ze de schat terug brengen naar Mongolie zodat iedereen er van kan genieten in een museum. Echter, de Mongoolse ninja spionnen willen de schat zelf hebben zodat ze met het geld dat het opbrengt de nieuwste ninja sterren kunnen kopen om daarmee de dreiging van Russische super ninja spionnen af te wenden.

Probleem is dat je geen motief hebt voor de Mongoolse ninja spionnen, nu dus wel..

Om wat dramatisch effect te krijgen moet je het karakter van Fraser vreemd laten gaan met Chan's vrouw (die een geinfiltreerde Mongoolse ninja spion is) en Chan gaat dan vreemd met de dochter van de buren waarvan Gellar getuige is zodat er spanningen in het dorp ontstaan..

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Nu komen we ergens

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik ga niet kijken, wees daar maar zeker van. :evil

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Die spanningen in het dorp worden zo erg dat er twee kampen ontstaan, het Chankamp en het vadervandedochtervandeburenkamp (ook wel eens het buurmankamp genoemd) Omdat de ninja's geen zin hebben om de schat te komen stelen proberen de Mongoolse ninja's de ruzie op te stoken door het vadervandedochtervandeburenkamp (ook wel eens het Gellarkamp genoemd) stiekem 's nachts te bevoorraden met aardbeien en blaaspijpen, maar dat is buiten de Russische ninja's gerekend, die buskruit en bloedappelsienen leveren aan het Chankamp. Het conflict groeit op deze manier uit en komt onder de aandacht van de Amerikaanse televisiezender INFC die besluit een realitysoap op te nemen in het huis waar Chan en zijn vrouw wonen en dat het centrum van het conflict dreigt te worden. Omdat de Russische ninja's bang zijn dat hun rol bekend zal raken liquideren ze 's nachts de cameraploeg, maar in die nacht raakt een van de Russische ninja's verliefd op een foto van de vrouw van de tweede producer en weigert om nog verder mee te doen. Hij deserteert, en met hem de helft van het Russische ninjakamp en ze gaan allemaal samen naar Japan kersen eten. De Mongolen denken dat het een list is en dat ze via Japan hen in de rug willen aanvallen, ze sturen een groepje ninja's naar Japan en als geisha's vermomd pappen die aan met de Russen, die meteen smoorverliefd worden. Behalve die ene dan natuurlijk, want die is nog steeds op de foto van de vrouw van de tweede producer van de filmploeg van INFC natuurlijk.

Maar! Intussen blijkt de dochter van de buren van Chan zwanger!! Van de eerste producer namelijk. Die trouwens nog leeft, want de nacht van de liquidatie zat hij bij de buren. Maar toen hij ontdekte dat zijn cameraploeg was uitgemoord is hij direct terug vertrokken naar huis, onwetende van zijn komend nageslacht. In Amerika aangekomen licht hij onmiddellijk de vrouw van de tweede producer in van het verschrikkelijke nieuws, en die is zo geschokt van het nieuws dat ze prompt besluit naar China te reizen om het huis te zien waar haar man is gestorven. Maar het vliegtuig dat ze neemt heeft pech en stort neer in Japan. Als enige overlevende gaat ze op zoek naar iemand die haar kan helpen en zo komt ze terecht op een orgie ergens in een kersenkwekerij waar allemaal zwart gekapte Russen het met bizarre gesnorde geisha's met vlechtjes met strikken liggen te doen. In een hoekje zit één Russische ninja te treuren, en ze bedenkt een plan om hem te versieren zodat hij haar naar China kan brengen. Ze doet alsof ze zo geschrokken is van de aanblik van de orgie dat ze flauwvalt, en hij neemt haar mee naar zijn kamer zodat ze wat kan bekomen, maar hij herkent haar niet! Dat was ik vergeten te vertellen, ze had omdat ze in de rouw was haar haar afgeschoren en haar gezicht zwart geschminkt. Die nacht raakt de Russiche ninja op een vreemde manier aangetrokken door de vreemdelinge die op zijn bed ligt, en verscheurt door dubbele verlangens pleegt hij uit schuldgevoel voor zijn echte liefde die hij bedriegt zelfmoord door twintig kersenpitten tegelijk door te slikken. De Amerikaanse vrouw was intussen helemaal verliefd op hem geworden want ze had hem heel de tijd tussen haar valse wimpers zitten begluren, en ze schrikt hevig als hij ineens dood voor haar neervalt. Uit wanhoop neemt ze een zwaard uit haar rugzak en steekt het door haar hart. Amai zeg!

En hoe het verder afloopt vertel ik jullie een andere keer

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Wordt al veeeel beter.

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

Alleen moet er eigenlijk ook nog een dampende sex scene in. Misschien tussen die Americaanse vrouw en de Russische super ninja spion...

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Oscar voor beste script hebben we nu al binnen...!

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Ik dacht laatst nog aan een goedkope Nederlandse productie die nog best wel eens goed zou kunnen worden.

De film gaat over twee filmfans die zo verschrikkelijk veel films kijken dat hun hele leven er voor hun als een grote film gaat uitzien. Dus eigelijk gewoon twee buddy's die alleen op de wereld lijken te zijn. Je kan er allemaal verwijzingen in stoppen naar andere films.

Je kunt er veel kanten mee op. Je kunt er een zwarte komedie (waar mijn voorkeur naar uit gaat), een euh normale komedie, of een drama.

Je zou bijvoorbeeld er een echte lachfilm van kunnen maken doordat ze bijvoorbeeld iets bij de supermarkt gaan halen en net als bij Indiana Jones een mijnkarretjes race houden alleen dan met winkelwagens. En een mooie sliding zodat ze nog net door de schuifdeur kunnen (denken ze, terwijl je gewoon zien dat de deur vanzelf weer open schuift wanneer ze er op af glijden ).

Je zou ook schoolscenes in kunnen stoppen. Ook daar kan je veel verschillende dingen mee doen. Ze kunnen slechte cijfers halen en problemen krijgen (misschien kunnen ze als gevolg een wraakplan bedenken), ze kunnen ruzie krijgen met de leraren door in opstand te komen omdat ze denken onderdrukt te worden of weer voor het simpele lachwerk gaan en doen dat ze kung-fu en martial arts op de leraren gaan uitproberen.

Ook een interessante wending zou zijn wanneer ze iedereen ter wereld behalve zij zelf als vijhanden aanzien en er op gaan schieten. Of dat ze in hun ogen vreemde monsters of ruimtewezens zijn.

Ik zou het willen laten eindigen doordat een van de twee ergens van af springt omdat hij de held wil uithangen en om het leven komt, doordat hij bijvoorbeeld denkt van het ene balkon naar het andere te kunnen sprangen en dan ter pletter valt. Een zeer tragische gebeurtenis en maar daarna heb ik geen idee hoe het afloopt.

Misschien een idee dat ik over een paar jaar wil proberen uit te werken

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.