• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.080 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.354 stemmen

Filmclichés

zoeken in:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ik heb er eentje waar ik me echt aan stoor, wat me zelfs vreselijk irriteert (als het al eerder voorbij is gekomen; excuses). Anyway, het volgende:

Persoon 1: If you do that, I'm gonna...

Persoon 2: You're gonna what? Huh? What are you going to do?

Persoon 1 is dat net aan het vertellen, stomme Persoon 2! ONDERBREEK HEM NOU NIET!!!

Oh nog 1 die misschien nog wel erger is (want nog vaker voorkomt): als er iets moet gebeuren (verslepen/rennen/wat dan ook) schreeuwt iedereen altijd Hurry! Come On! Let's Go! Bij een politie-inval snap ik dat nog, maar bij een verhuizing of zo... ?

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

otherfool schreef:

stomme Persoon 2!

De spreekwoordelijke 'otherfool' ?

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Mijn nick komt voort uit pure frustratie

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

otherfool schreef:

stomme Persoon 2!

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

Ha zag er van de week weer eentje in zo'n ouwe B-film, er wordt een boom omgehakt, de schlemile hoeft maar 2 stappen opzijn te doen om de boom te ontwijken, NEE HOOR HIJ PROBEERT NOG EEN WERELDRECORD SPRINT ER UIT TE HALEN OM VERVOLGENS TOCH ONDER DE BOOM TE EINDIGEN

wimpyon

• 3 berichten
  • 189 stemmen

Held en knappe vrouw zitten in een kamer. Held gaat de kamer uit om zich te mengen in gevaarlijke situatie en zecht dat de vrouw daar moet blijven. Als de held de deur opent roept de vrouw nog één keer zijn naam: Jack!

Jack draait zich om. De vrouw geeft alleen een knikje.

Jack geeft een begrijpende blik en loopt weg.

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

zag er gisteravond weer een tijdens de film The Mean Season op de BBC. Veel hoofdpersonen rijden in een Mustang, zag van de week nog twee films waarin dit het geval was.

italian

• 1391 berichten
  • 262 stemmen

Als een vrouw uit een auto stapt laten ze ALTIJD eerst haar sensuele benen zien.

Als een vrouw uit een auto stapt is ze ALTIJD mooi gekleed

geronimo

• 1955 berichten
  • 0 stemmen

Vrouwen die dagenlang (of langer) op de vlucht zijn of zo in de rimboe of waar dan ook zonder toiletartikelen en die helemaal onder modder en troep zitten, hebben altijd gladgeschoren oksels! Hoe in hemelsnaam krijgen ze dàt voor elkaar?

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

djelle schreef:

9. Koffie uit politiekantoren smaakt altijd slecht.

Keiharde werkelijkheid met al die automaten die ze overal hebben staan

geronimo

• 1955 berichten
  • 0 stemmen

blond = positief

brunette = negatief

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Als bij een inbraak, of inval, in een kantoor of andere ruimte iets kleins gezocht wordt, worden altijd alle laden en kasten zonder goed te kijken overhoop en op de grond leeg gegooid, totdat haast bij toeval het gezochte opeens gevonden wordt.

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5742 stemmen

Zal vast en zeker eerder genoemd zijn, maar de filmzoen op het einde natuurlijk

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Deze is waarschijnlijk al duizend keer genoemd, maar ik wordt altijd vrolijk als ik dit cliché zie:

Een bom onschadelijk maken. Oei.

Are you sure it's the red one?

Dan toch maar het blauwe draadje enn.......

Pfiew... dat was spannend

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

In horrorfilms, het medicijnkastje met een spiegel erop. Bij het opengaan is er nog niets en als ie dan dicht gaat.......en o o o wat zijn we weer origineel.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Vaak vooraf gegaan door een dichtslaand deurtje met spiegel geheel voorzien van spannende muziek op weg naar een enorme climax, en dan is er.. niks.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3280 stemmen

serpico schreef:

Deze is waarschijnlijk al duizend keer genoemd, maar ik wordt altijd vrolijk als ik dit cliché zie:

Een bom onschadelijk maken. Oei.

Are you sure it's the red one?

Dan toch maar het blauwe draadje enn.......

Pfiew... dat was spannend

Geweldige parodie hierop in The Naked Gun II.

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5742 stemmen

Weet niet of deze genoemd is:

Elke keer als iemand een (injectie)spuit net wil gebruiken, houdt diegene die spuit altijd even in de lucht, kijkt er naar, en spuit alvast één keer in de lucht.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Dat gebeurt in het echt toch ook?!

Herisson

• 3413 berichten
  • 607 stemmen

Ja, is om de lucht eruit te laten volgens mij...

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Ja moet zo, want als je lucht in je aders krijgt, is het met je gedaan.

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5742 stemmen

Ja maar dan hoeven ze er toch niet zo gefascineerd bij kijken. Vind het gewoon altijd zo overdreven.

Nog een cliché: Vechtscènes gaan altijd zo "perfect" (met een knokgevecht slaan ze altijd raak enzo)

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Nou ja sommige vloeistoffen zijn niet gemaakt om in het rond te spuiten hoor.

Het werkt als volgt. Je laat een beetje lucht in de injectienaald, tikt tegen de spuit zodat de luchtbelletjes loslaten en naar boven stijgen vervolgens druk je de lucht naar buiten, als je dit heel goed kunt komt er nog geen druppeltje mee. Maar ja, het blijven acteurs he

Overigens is dat luchtbelletje in de aders ook zo'n enorm filmcliché (zag het laats nog in The Omen (2006) ). Je gaat zowiezo niet dood van een beetje lucht in de aders en de complicatie die kan optreden heet een luchtembolie. Daar is ten eerste een behoorlijke hoeveelheid lucht voor nodig en ten tweede is dit dus niet accuut dodelijk (het geeft circulatiestoornissen, bloeddrukschommelingen, hartritmestroornissen e.d.)

Ander medisch cliché in films wat dus niet klopt, bij een hartstilstand (flatline) een defibrillator gebruiken.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Dank voor de uitleg .

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Graag gedaan.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Nog even een off topic vraagje: Weet jij of bloed blauw is en door contact met lucht rood wordt? Of is dit ook weer zo'n fabeltje?

mvdw89

• 496 berichten
  • 205 stemmen

Nog een leuke....

Wanneer iemand in een (meestal) Flat woont heeft hij vaak de huur niet betaalt en dan komt de huisbaas hier vervolgens naar vragen.

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

In anatomische en fysiologische tekeningen is zuurtofarmbloed blauw en zuurstofrijkbloed rood gekleurd. In werkelijkheid is zuurstofrijkbloed echt felrood gekleurd en zuurstofarmbloed donkerrood met een wat blauwige waas inderdaad. Mischien dat het fabeltje daar zijn oorsprong vindt want bloed is en blijft rood (komt door de hemoglobine, de stof die zuurstof bindt deze bevat ijzermoleculen en is rood van kleur)

Er is bestaat overigens een beestje dat zijn zuurstof laat binden door een stofje met kopermoleculen, de Degenkrab. Het bloed van de Degenkrab is wel echt smurfenblauw!

(afbeelding)

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Het vreemde is dan wel dat, als je naar bijvoorbeeld je armen kijkt, je aders volledig blauw zijn. (en hier stop ik met off topic gedoe, anders worden de mods boos )

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

*kuch* Je kijkt natuurlijk op de gladde spieren waaruit je aders bestaan, niet op het bloed zelf. Ook zit er nog huid en onderhuidsweefsel tussen. Sorry, kan het niet laten

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.