- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmclichés
Filmclichés
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Als iemand uit een hoog gebouw wordt gegooid, hoor je daarna altijd een auto-alarm afgaan.
Niet waar. Ik zag vandaag nog een film waarbij iemand uit een skyscraper viel, en toen kwam er een kerel die gehypnotiseerd was tot vogel voorbijgevlogen. Dus.
bohica
-
- 254 berichten
- 307 stemmen
de bad guy die dood lijkt te zijn, dat niet is en met zijn laatste krachten denkt de held nog af te kunnen schieten, maar alsnog een kogel tussen zijn ogen krijgt
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Pokerspelers hebben altijd extreem hoge handen, waarna een andere pokerspeler een nog hogere hand heeft.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
En als er in een film gepokerd wordt is er altijd iemand die valsspeelt 
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Als er iemand gedachteloos de straat oversteekt, komt er altijd net een auto aan, die ook net op tijd remt. (Gisteren nog in Munich gezien.)
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7939 stemmen
Ik zie ze vaker net niet op tijd remmen. De mooiste was toch wel Final Destination.
brimstone
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Gaan de mooiste babes in thrillers het eerst dood?:
Heeft er iemand ook die indruk, dat in die goedkope trhillers en horrors, de mooiste meiden altijd het eerst worden afgeslacht. Meestal blijven de (lelijkste) hoofdpersonages over om de boel op te lossen...
En pas op, ik kan geen voorbeelden geven van titels, want het zijn er verschrikkelijk veel...

mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Dat komt omdat de minder mooien vaak slimmer zijn dan die blonde bimbo's.. can you dig it?

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
De film is minder aantrekkelijk als de lelijke vrouwen (of minder mooie) als eerste dood gaan, want je MOET seks hebben om dood te gaan... Daarom gaan de mooie dames eerst.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Ik denk dat eventueel gefrustreerde mannen het lekkerder vinden wanneer een vent achter achter een mooie eeh vrouw aanrent dan achter een iets minder ronde dame. kwestie van natuur he! aard van't beestje
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Erg cliché is horrorfilms is:
1. The Bad Guy is naar meestal een vrouw of schijterige tiener op zoek om hem te vermoorden.
2. Achtervolging
3. De tiener/vrouw vesrtopt zich ergens onder een auto of tafel.
4. The Bad Guy heeft het door, en stapt op z'n dooie gemak naar de plaats waar de vrouw/tiener ligt.
5. De tiener/vrouw ligt nog altijd onder een auto, tafel.
6. De Bag Guy bukt zich en kijkt onder te tafel/auto maar er is niemand te bespeuren
7. De tiener/vrouw is ineens ergens anders verstopt
Bijna elke horrorfilm is het weer van dat; en dan nog meestal een paar keer.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik zie ze vaker net niet op tijd remmen. De mooiste was toch wel Final Destination.
Nee, de mooiste was in Bitter Moon.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Eén van de grootste cliché's in thrillers en horrorfilms is toch wel dat iemand in een huis rondloopt en opeens keihard schrikt van iemand die achter hem/haar staat, maar dat dat gewoon een ongevaarlijk persoon is. Het lijkt wel alsof het wettelijk is vastgelegd dat films dit moeten hebben.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Klopt. En dan vaak bij het dichtdoen van een kastje waar een spiegel op zit. 
mental_jos
-
- 263 berichten
- 770 stemmen
ik weet niet of ie er al tussen staat maar het valt mij op dat knappe actrices ook als ze net uit bed komen er goed uitzien en de make-up zit er al op.
of steven seagal die uit bed komt en zn kapsel zit nog net zo gelikt achterover... wat voor gel heeft hij (film: nico)
en als de slechterik de goederik heeft gevangen, gaat hij altijd zijn plan uitleggen en altijd weet de goederik te ontsnappen om het gemene plan te voorkomen
en als ze de telefoon opnemen zeggen ze nooit hun naam.. of is dat normaal in amerika
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Eén van de grootste cliché's in thrillers en horrorfilms is toch wel dat iemand in een huis rondloopt en opeens keihard schrikt van iemand die achter hem/haar staat, maar dat dat gewoon een ongevaarlijk persoon is. Het lijkt wel alsof het wettelijk is vastgelegd dat films dit moeten hebben.
Niet alleen in horrorfilms. Ik heb het zelf ook wel enkele keren meegemaakt.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Net als dat ze plotseling de telefoon ophangen zonder wat te zeggen. Vind ik zo raar. Vind ik zo raar.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
en als ze de telefoon opnemen zeggen ze nooit hun naam.. of is dat normaal in amerika
Ik geloof van wel. Ik doe het zelf ook niet meer overigens. Gewoon een 'hallo, goedendag' lijkt me genoeg. Ik weet niet wie mij belt, maar de ander weet toch wel dat hij mij belt, denk ik.
Leno
-
- 5921 berichten
- 4402 stemmen
Altijd erg grappig dat vrouwen de dekens met zich meenemen als ze uit bed stappen. Je moet er toch niet aan denken dat je daar nog in de kou zonder dekens op bed ligt. Bovendien, wie moet steeds het bed opschudden?
Nog een dekencliché: een deken komt bij de vrouw altijd tot net boven de borsten en bij een man tot net boven z'n middel.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Nog beter: bepaalde filmcliches worden een cliche om te noemen in dit topic! Zoek de dubbele 
Leno
-
- 5921 berichten
- 4402 stemmen
Ja, ik kwam er net achter toen ik dit topic aant doorlezen was. Nog niet tegengekomen: het openslaan van een telefoonboek en dat één keer terugbladeren. Voila, de juiste pagina, gegarandeerd!
mental_jos
-
- 263 berichten
- 770 stemmen
Ik geloof van wel. Ik doe het zelf ook niet meer overigens. Gewoon een 'hallo, goedendag' lijkt me genoeg. Ik weet niet wie mij belt, maar de ander weet toch wel dat hij mij belt, denk ik.
als ik mobiel gebeld word zeg ik ook lang niet altijd mijn naam, maar als ik op de huistelefoon gebeld word (ik woon met 5 mensen in huis) zeg ik altijd netjes mijn naam 
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
als ik mobiel gebeld word zeg ik ook lang niet altijd mijn naam, maar als ik op de huistelefoon gebeld word (ik woon met 5 mensen in huis) zeg ik altijd netjes mijn naam 
Met achternaam? Dat hoefde ik niet te proberen, want dan dachten mensen erg vaak dat ze het verkeerde nummer te pakken hadden.
die Lange
-
- 228 berichten
- 0 stemmen
hoofdrolspelers zeggen altijd nog wat nadat ze neergeschoten zijn, de rest is altijd op slag dood
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Bij spectaculaire achtervolgingen, of spookrijderij, kan er voor miljoenen aan materieële schade ontstaan, maar omstanders raken wonder boven wonder nooit gewond.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Haha, ja dat valt me ook altijd op (hoe kan dat nu...) 
Leuk Topic. Veel clichees zullen al gezegd geweest zijn maar swoit:
1. Wanneer de held onder schot gehouden wordt, begint de bad guy altijd nog eens een praatje te slaan in plaats van onmiddelijk te schieten.
2. Als de held zich echt niet meer kan redden komt er altijd nog iemand "onverwacht" (meestal is dat de vriendin) net op tijd de bad guy neerknallen.
3. De held is quasi altijd een personage dat er een eigen aanpak op nahoudt.
4. Hij is ook meestal gescheiden, drinkt teveel, eet ongezond en leeft op een luizig appartementje.
5. Hij zal altijd onder zijn kloten krijgen van zijn chef.
6. Hij haat nieuwe partners, wantrouwt vrouwen en rookies.
7. Wanneer hij een bar binnengaat is de kans groot dat er zal gevochten worden.
8. De bars dat hij betreedt zijn 9 kansen op 10 striptenten.
9. Koffie uit politiekantoren smaakt altijd slecht.
10. De held kan tegen een portie martelingen en maakt traditioneel een grapje ipv het antwoord te geven die de slechterik nog woester maken.
11. Als hij geschoten wordt is het altijd maar een vleeswond.
12. Hij zal nooit de vijand neerschieten als ie hem onder schot heeft, de villian geeft daar zelf aanleiding toe door valsweg nog een mes/pistool uit zijn mouwen te toveren.
13. Er wordt altijd net op tijd weggedoken uit ontploffingen.
14. Auto's die crachen ontploffen sowieso.
15. Een bom wordt ontmanteld op een kwestie van seconden.
16. Iemand die vaak in beeld komt en daar eigenaardig bij kijkt is een verrader.
17. Hoe vaak er ook wordt geschoten, op het einde wordt het gewoonlijk uitgevochten.
18. De vijand sterft op een wrede manier.
19. De held laat een spoor van dood en vernieling na.
20. En het grootste cliché bestaande: He gets the girl natuurlijk.
Zo zijn er nog tientallen clichées uiteraard. Teveel om op te noemen maar best grappig wanneer je er eens over nadenkt...
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Haha, ja dat valt me ook altijd op (hoe kan dat nu...)

Leuk Topic. Veel clichees zullen al gezegd geweest zijn maar swoit:
1. Wanneer de held onder schot gehouden wordt, begint de bad guy altijd nog eens een praatje te slaan in plaats van onmiddelijk te schieten.
Het leukste voorbeeld hiervan in "The Good, the Bad and the Ugly"
'If you wanna shoot, shoot. Don't talk', waarop the Ugly zijn belager neerschiet.!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3280 stemmen
Leukste voorbeeld in Thriller - En Grym Film waar auto's nog ontploffen als ze met 5 km/u tegen een boom aan rijden
.
Ook cliché en bovendien uitermate onrealistisch: vrijwel niemand doet zijn auto op slot
.